weha

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Lestadiolainen oppi.
Kuten tiedetään, lestadiolaisuudessa on muut poissulkeva oppi. Tiedän, että tätä voidaan Raamatullakin perustella hyvink15525061Säännöistä ja niissä elämisestä
Minulla on eräs ystävä, joka on saanut parannuksen armon VL:äksi. Hän juuri ilmoitti minulle, ettei hänkään voi olla VL:11022168Tulikohan selväksi?
On sanottu, ettei mitään pitäisi sanoa varmaksi, mutta mitään halua, eikä kaipuuta ole koskaan palata VL:äksi. Aika rank9821423Säännöistä!
Olen paljon tälläkin palstalla kuullut suoranaista pilkkaakin VL-liikkeestä ja todellakin monet asiat on vääristeltykkin18010779Poistun tältä palstalta
Olen käynyt palstalla varmaan reilut 2v, jolloin olen parannuksen armon saanut. Väitteet ovat yhä samoja, eikä ne ole mi5010080protestiliike keskellämme?
Tääällä esiintyy paljonkin kritiikkiä ihmisiltä, jotka sanovat olevansa VL:iä. Ovat omaksuneet muilta hengellisyyksiltä,989659Seurakunta ja samamieli
Mitenkä ymmärretään se asia, kun kuuluu seurakuntaan, niin onko aina oltava samaa mieltä jokaisessa kysymyksessä? Uskon,567147Esitin
Solvarille kysymyksen ja esitän sen nyt jälleen teille kaikille eritavalla uskoville. Onko teillä minulle Raamatullista1846450Jumalan valtakunta on maan päällä
On täälläkin sellaisia harhaoppisia, jotka eivät tunnusta Jumaaln valtakunnan olemassaoloa täällä maan päällä ja lyhyest2025610Tuhlaajapoika kertomus:
Tuossa vertauksessa on joitain yhtymäkohtia, niin minulle kuin kaikille niille, jotka ovat saaneet parannuksen armon maa1265528Partakielto
En ole saanut sellaista todistusta nyk.seurakunnalta, enkä keltään muultakaan, että partakielto seurakunnan taholta olis314255Kol.2:12
Vl:illä tästä sama virheellinen tulkinta kuin uudestikastajilla. Näin kuitenkin opettaa Raamattu ja luterilaisuus tästä2434226Kirkossa kuultua
Olin ehtoollis Jumalan palveluksessa. Siellä oli kolme kirkon pappia ja taisia olla lisäksi kaksi uskovaista pappia, sii1303927yksi tunnistettava "lauma".
Ihmettelevänä seurasin tuolla yhtä keskustelua, jossa ikäänkuin väitettiin, ettei Jumalan valtakunta olisikaan nyt maanp1973919Uskon silmillä:
Luuk.17:20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jum813640Larssin palstalle,
minulla onkin nyt porttikielto. En ymmärrä miksi. Viimmeksi ku pakkula/taavetti halusi siellä keskustella, miksi VL-papi853606Maria, ikuinen neitsyt?
Ikuinen neitsyt? On vedottu siihen vanhaan Raamatun kielenkäyttöön, jossa esim. veli, tarkoittaisi uskon veljeä ja sis1173476Muiden sekaoppisten perusvirhe:
Voidaan opettaa mitä vaan/monella tavalla ja kaikki pääsee taivaaseen. Mutta ei, Raamatussa on vain yksi oikea oppi ja1733362Kansanlähetysläiselle tai
ainakin sen opetuksista kiinnostuneelle henkilölle, mielelläni vahdan ajatuksia, sen opetuksista. [email protected]613123Aihe käsitelty kasteesta
Ompas hyvä, että nyt oon saanut perusteellisesti käydä perusteet Raamatulliselle ja myöskin luterilaisesta kasteesta. Hu1863109