Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopter
profiilit
kopter
kopter
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä jos kiinnostusta löytyy niin tottakai onnistuu pitempikin aika...toukokuusta syyskuuhun.
Otathan yhteyttä
[email protected]
23.01.2009 13:25
No tarkoitus oli kuten alussa oli sopimus että saan tämän määräaikaisen jälkeen vakituisen paikan.
Sopimus vaan oli suullinen ...joten en voi mistään saada apua.
Ja hommahan menee niin...
että työnantaja on ottanut jo seuraavan tukityöllistetyn (joka on vielä sukulainen)
ja aika kovalla kuurilla sai minut puhallettua sitten työstä pois...ettei edes mieli tee alkaa oikeuksiani kyselemään siihen luvattuun työpaikkaan.
Vielä 1.7 olin varma että lupaukset pidetään ja työ on minun.Johtajat ovat kehuneet...sitten vaan jotain sattui=astui kuvioon sukulainen...ja sen jälkeen olen ollut "tarpeeton".
Huh huh... aika peliä.
Ja sitten tässä on takana vielä se,että olisin keväällä saanut toisenkin työpaikan-mutta matkojen takia valitsin tämän sekä se että oli tämä suullinen lupaus jatkuvasta työstä.
Että nämä tuet varmaan vääristävät myös tätä työtekijöiden pysyväksi työtekijäksi pääsyä/ottoa.
Ja kilpailua alallakin se vääristää....
02.10.2008 09:55
otin yhteyttä eduskuntaankin tälläisestä ihmisten luokittelusta joka nyt tulee tässä tapauksessa esiin.
Sielät vastattiin heti! JA vastaus oli että tätä lakipykälää on suurin osa ollut saamassa pois ,mutta joku puolue oli sitten vastustanut ajatusta-eli siksi se lakipykälä siellä on.Mutta edelleen suren sitä,että miksi tästä ei kerrottu jo siinä vaiheessa kun tätä tukityöllisyys mahdollisuutta esitettiin.(vai mikä hiton nimi sillä nyt on..mutta kuitenkin että siitä työnantaja saa sen n.47e/pv)
En minä olisi viimeistä suhdetta tehnytkään (ei olisi tarvinnut) sillein että olisin myöntänyt olevani joku tukikelpoinen.
Joo ja sitten muuten...tässä keskustelussa meillä on jäänyt yksi asia kommentoimatta tästä tukityöllisyydestä.
Nimittäin vaikka tässä nyt on jokunen alkanut minua syyllistää ns.elätiksi.Niin...
olen tässä huomannut ja kokenut sen,että työnanatajat käyttävät hyväkseen näitä tukia.
Edellisesta kun tuki loppuu niin kaveri pihalle ja uusi tukityöläinen tilalle.
Eli näissä tuissa ei ole mitään velvotteita työnantajalle palkata sitten jatkossa tätä tuettua.
Minullekin suullisesti luvattiin vakipaikka...mutta ei ole sitä mustaavalkoisella...paikkani täytti tukityöllistetty sukulainen.Että sillein.
Ja sitten alettiin siinä työn melkein loppuessa savustaa minua pihalle,ettei tulisi mieleenkään kysyä oikeuksiani tuohon suullisesti luvattuun.
Siis ihme touhua.
Ja tämän kaiken jälkeen olen sairauslomalla...ja joku vielä lyötyä lyö sillä,että oletko joku elätti...joka haluaa vain korvauksilla elää.
Voi jestas!
02.10.2008 09:47
Ongelam onkin juuri sinä,että sitä työtä ei täällä päin suomea ole aina tarjolla.lääkäreitä,opettajia ym tarvitaan mutta en kuulu tuohon sakkiin.
Kyllä tässä se vakityö olisi paikallaan.
Vaikeita asioita nämä on.mutta luulen että minulla on vielä järki tallella ja ongelmaan löytyy ratkaisu joka on koko perheen kannalta se oikea.(muutto ei onnistu kun miehen työt täällä ja koti ja lapset ei halua muuttaa)
On muuten koettu se 90-luvun lama josta kaikki on saanut alkunsa....
02.10.2008 09:36
juuh itse olen juuri siellä alimmalla tasolla...ja sudenkuopat on kovat.Menetin kaikki normaalietuudet kun sairastuin..meni sairauspäivärahat,liitosrahat,ja kelan rahat sinne olemattomiin ja joissa vielä puolison pieni palkka vähentää ne minun tulot ihan naurettavaksi.
Olen ensin kuntouttanut itseäni työkuntoiseksi...onnistunut jopa kouluttautumaan että vastaisin tämän päivän työtarvetta.Sitten niitä töitä tehnyt nyt kaiken mitä on tarjottu, hakenut vaikka minne töitä...viimeinen työpaikka piti tulla minulle vakituiseksi...mutta eipä vaan tullut kun sukulainen palkattiin siihen ja suullinen sopimus ei näytä pitävän.JA sitten kun menen työkkäriin niin viimeinen niitti oli tämä...että oho emmekö ole kertoneet että nämä sinun työt olikin vain 50% arvoisia tässä järjestelmässä.Nimittäin viimeisen työn olisin saanut ilman mitään tukia.
Kuitenkin on aivan eri asia jäädä työttömäksi jos saa jotain korvausta...sitä nimittäin jaksaa etsiä töitäkin paremmin kun ei kaikki voimat mene siihen että mistä leipä lapsille huomenna.
Joku kadehtii....mutta tosiasia on että työttömyys vie terveyden sosiaalitoimisto ei auta jne.
Ne kateelliset eivät varmaan tiedä että se työttömyystuki voi olla jopa 10e päivä ja vain 5 pv viikko.Maksa sitten sillä menot....
02.10.2008 09:30
Kuule kyllä minä töitä teen minkä ehdin...ja on tarjolla.Tosin nyt oli lupaus ihan vakityöpaikasta vaan kun siihen sitten otettiinkin pomon sukulainen.
Täällä päin ei töitä niin vaan ole tarjolla..kaikki olen tehnyt mitä on käsiin saanut.
ETTÄ EIPÄ AINA MOITITA!!!
Tosin kyllä olisi kivempi saada sitten ne työttömyysvälit rahaa...edes jostain.Nyt sitä ei sitten tule mistään.
Kiitos vaan että osasit pahoittaa mieleni.
02.10.2008 09:22
On tässä sairauslomaa jäljellä vielä 3 pv ja aion ne myös olla pois ja luulen että sitten on iho niin terve että kestää työt menemättä uudelleen vereslihalle.(jo ihan hygienisyys syistä) Lääkärin kanssa on keskusteltu ja hän sanoi ettei mitään asiaa työhön.Samoin liitto on puolellani.Eikä sieltä töistä nyt ole vielä kuulunut mitään.Katsotaan sitten maksavatko palkan vai ei.
Mutta kyllä tämä on mielenrauhaa koetellut..tässä on kuullut olevansa vaikka mikä työnkiertäjä jne.
Elämä jatkuu....
taisi vaan mennä jatko työ mahdollisuudet.
22.07.2008 15:57
1 / 1