Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
juhlittiin ja pienellä porukalla.
Sisarukset perheineen, lähimmät serkut ja muutama hyvä ystäväperhe, siinä ne.
Itse en olisi välittänyt juhlia, mutta suku juhlii mielellään ja tottakai toisten juhliin on mukava mennä. En vain tykkää olla "juhlakaluna", lisäksi olin aivan paniikissa ajatuksesta, että alkaa käymään seitsemättäkymmentä.
No hyvinhän se on mennyt silläkin vuosikymmenellä.
25.11.2007 17:23
en taida löytää erikoista suosikkia, ehkä Kari Väänänen olisi yksi ehdokas ja Pirkko Mannolasta olen aina pitänyt.
Joskus olen leikevihkooni Elokuva-Aitasta tallettanut sen aikaisia äänestyksen tuloksia yleisön suosikeista.
Tauno Palo vv.1949-1956 ja Eeva-Kaarina Volanen 1949-1952, Jussi Jurkka 1957-1961 ja Elina Pohjanpää 1957-1960, välillä on ollut yhden vuoden tähdenlentoja.
Silloin olen nimennyt omaksi suosikeikseni Elina Pohjanpään ja Matti Raninin, onhan Ranin vieläkin hyvä näyttelijä, mutta en häntä koko ikääni ihaillut ole.
Esko Salminen uransa alussa oli myös suosikkeihini kuuluva.
50-luvun lopulla ja 60-luvulla olin ahkera elokuvissa kävijä, enään ei joka vuosikaan tule lähdettyä, odottaa vain, että kyllä se televisiosta tulee.
25.11.2007 15:43
Hieno sateinen päivä on alkamassa, tervehdys kaikille rakkaat Pystiksen asiakkaat. Hauskaa, että olette niin sankoin joukoin täällä taas käyneet.
Menikö hyvin?
En oikein voi sille mitään, että olen niin pessimistinen luonne ja näkeehän tuon kävijämäärän silmän rei'illäkin D))
Ja etkö sinä Pelle tiedä, että Tellastiina EI laula! Jospa vaikka esittäisin "Synkän yksinpuhelun".
Kahvit laitoin tavoistani poiketen tippumaan, olkaatte hyvät! Kaikesta huolimatta hyvää päivää kaikille!
23.11.2007 07:33
Tellastiina on kaukana ehtoisasta! Olen yhtä apaattinen kuin nuo ns. koukkunokat elikkä meidän hienot, pidetyt nymfinpapukaijat.
22.11.2007 16:50
Meillä tai siis pojantyttäreni päiväkodissa on ollut thaimaalainen rouva työllistettynä
Tykästyminen on ollut molemminpuolista, valitettavasti taaskin sopimus loppui.
Ne työllistettyjen puolen vuoden pestit ovat niin edullisia, että siksi niitä käytetään ja työntekijät vaihtuvat usein.
22.11.2007 15:39
Perunapuuroa on sanottu pastanttipuuroksi, vieläkö sitä mahtaa joku tehdä.
22.11.2007 15:33
Mitä ihmeen horinaa Selma-rouva pitää?
Mitä kommentteja mahdat tarkoittaa?
Eikö teidän pitänyt se oma loosi laittaa ja alkaa keskustelemaan henkeviä Pedron ja Donnan kanssa, ainakin ne olivat kovasti sinne pesiytymässä.
Onhan sinua Selma kaivattu ihan etusivullakin, koita pysyä mukana vaan!
22.11.2007 15:20
Ei hyvältä näytä! Ei totta totisesti!
Nyt tarttis tehrä jotain, tai haudata Pystis pikkuhiljaa tänne nurkan taakse.
Mutta mihis sitten kirjoitettaisiin?
Pedro ja Donnakin ovat ihan apaattisina, otetaas peitto pois ja annetaan teille vähän pähkinöitä ja siinä on muutama viinirypälekin teille.
Koettakaa kestää, jospa se vielä iloksi muuttuu...
En mitään kaffeita viitsi laittaa tippumaan, kai jokainen jo tähän päivään mennessä aamukaffeet juonut on.
Kivat päivät vaan kaikille, missä sitten lienettekin!
22.11.2007 09:40
Ohje on siinä Valion maitojauhepaketin kyljessä.
6dl vettä, 4dl maitojauhetta, 2munaa ja suolaa, sekoitetaan ja sitten vaan uuniin.
Mulla oli vähän epäluuloja ja tietysti ternimaidosta parempaa tulee, mutta kyllä tätä ennen syö, kuin selkäänsä ottaa.
Vanha vitsi ja huonokin kaiken lisäksi. D))
En ole ennen minkään käyttänyt maitojauhetta ja mielestäni aika arvokastakin se on, en ruvennut räknäämään litrahintaa.
21.11.2007 20:19
Luanikast reissu!
Kyl sent vähä sais keinu. D))
21.11.2007 16:41
Harmaata on harmaata. Minäkin jätin yksi ilta kynttilälyhdyn palamaan tai kynttilän lyhdyssä, kesti melkein koko yön palaa.
Tänään luin lehdestä jossain syttyneen tulipalon kynttilälyhdystä. Vieläkö uskallan jättää sen yöksi palamaan? Lyhty on metallinen ja metalliketjussa roikkumassa kuistilla. Ei voi mielestäni sytyttää tulipaloa. Vaahteran oksille niitä sitten lähempänä joulua ripustelen.
Taitaa olla joka puolella vaikea saada nuoria yhdistystoimintaan. Vain yhdessä yhdistyksessä olen aktiivisesti mukana ja tuntuu, että loppuu koko yhdistys, kun kaikki alamme ikääntyä.
Puheenjohtaja saatiin nuorennettua ja toivomme vain, että hän saisi nuoria mukaan.
Sihteerikin on 66-v. ja aikalailla kyllästynyt koko hommaan. Siis minä!
Minä olen tänään herkutellut, tein uunijuustoa, tosin vain maitojauheesta, ensimmäisen kerran muuten siitä ja ihan syötävää siitä tuli.
Vähän löysempää olisi saanut olla, korvasin osan vedestä seitsemän prosenttisella ruokakermalla.
Ternimaito kun alkaa olla "kiven alla" monessa paikassa, ei sitä löydä täällä enää myyjäisistäkään.
21.11.2007 16:37
Pedron ja Donnan nukuttamaan, mutta näkyy olevan loimi häkin päällä ja kaijat kerrankin hiljaa, joten herran haltuun sitten vaan.
Hyvää yötä ystävät rakkaat!
20.11.2007 23:18
Monia vanhoja nikkejä olen kaivannut minäkin, kovin moni tuntuu kadonneen ja hiljaiseksi palsta käyneen.
Leppoisaa talvea sinulle sinne etelän lämpöön ja tulehan pirteänä takaisin!
20.11.2007 19:03
lukisin nekin molemmat, jos vain jostain saisin ne kynsiini, molemmat ovat mielenkiintoisia persoonia.
Täältä ei kannata paljon kirjastosta mennä kyselemään, kirjakerho on mun kirjastoni, niinpä sitten kaikki paikat pursuavat kirjoja.
20.11.2007 17:33
Eihän voi?
Ei samana päivänä kertakaikkiaan voi yhdelle ihmiselle sattua noin montaa kommellusta!
Mulle ei ole sattunut tänään muuta kuin että "eskarilaiseni" meni vetämään leipäveitsen huomisia myyjäisiä varten leipomaani kakkuun, arvakkaa harmittiko. Sitten vain katsomaan vieläkö löytyy aineksia toiseen kakkuun ja löytyi johonkin, mutta ei samanlaiseen.
Silmät pitäisi olla selässäkin noiden penskojen kanssa!
20.11.2007 16:50
Tiedän kyllä, että niitä pidetään, ainakin joskus on oman kunnan uimahallissakin aikuisten uimakoulua pidetty, mutta mua ei saisi sinne vanha Erkkikään.
Kaukana olen, enpä taida sinusta uimaopettajaa saada, kiitos vain tarjouksesta!
20.11.2007 16:20
Polvet ovat sanoneet irti sopimuksen kävelemisestä ja sen olen varmaan ennenkin sanonut etten osaa uida. Sanon siihen vielä syynkin, että olen kasvanut paikassa, missä ei ollut vettä kuin kaivossa. Eikä tässä iässä enää kehtaa mennä minkään "plutikoimaan". Ei minun lapsuudessani minkään uimakouluihin kuljetettu ja mitään uimahalleja ei edes ollut.
Hiihto olisi minun lajini, mutta kun talvet ovat mitä ovat, ei tule kunnon hiihtokelejä, järvellä vähän on voinut hiihdellä ja se on aika tylsää.
Katsoiko teistä kukaan eilen illalla tv:stä ohjelmaa "Härkää sarvista"? Siinä oli syöpää sairastava Jyrki Kovaleff, hänellä on kunnioitettava asenne sairauteensa ja nykyiseen elämäänsä. Tippa silmässä sitä katselin.
Ohjelma pisti ajattelemaan, koko päivän se on pyörinyt mielessä. Siihen tietysti vaikuttaa sekin, että syöpäsairaus koskee tällä hetkellä myös aika läheistä nuorta sukulaistani.
20.11.2007 13:14
Kaikki on vissiin omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, kun täällä ei ole paljon muita kuin noi kaijat ja niiden sanavarasto on aika pieni, ei niiden kanssa viitsi paljoa höpistä. Sitten kun Pertta-täti ja Selma-rouva saavat sen looshinsa kalustettua ja alkavat ne henkevät keskustelut, niin varmaan Pedro ja Donnakin saavat sivistystä.
Minä olen viettänyt iltaa Kyllikki Forsellin seurassa "Suurella näyttämöllä".
Pidän yleensäkin muistelmakirjoista ja mielenkiintoista luettavaa on tämäkin.
Aika "hyviä" arvosteluja on Pystis tänään saanut, mutta ei tässä paljon kehumista ole!
19.11.2007 21:10
mutta sanon vain, että makeat naurut sain teidän viesteistänne tähän tylsyyteen!
19.11.2007 12:32
Joko tänne on perustettu joku salaseura, kun ovetkin on laitettu tiukasti kiinni?
On se hyvä, että aina antelias Pertta-täti on tullut kaupunkiin, saa baarikin taas vähän elämää.
Selma-rouvaan en ole vielä oikein päässyt tutustumaan, mutta tuntuu hänelle ainakin viski maistuvan ja se on aina tulopuolelle se.
Täytyy jonkun ajatella myöskin firman kannattavuutta.
Sisustakaa looshinne makunne mukaan, olette tervetulleita. Toivottavasti viihdytte!
Voisikohan Pohpoika vähän veistellä ovesta pois, on vissiin paisunut, ovi nimittäin, kun on näin kosteita ilmoja ollut.
19.11.2007 12:14
57 / 123