Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Onnea vaan Kallelle, sanokos se Paulamaria pitäväsi sinua kuin kukkaa kämmenellä,Vai miten se nyt oli.Oli miten oli, onnea kuitenkin.
    Hymyillään kun tavataan.
    Samanlainen harmaa pilvipoutainen päivä kun eilenkin. Talvenselkä taittuu, joten kevättä kohti mennään, ei sitä voi vastustaa, eikä kannatakkaan, valo voittaa pimeyden ja pian ne ensi kukkaset nostaa päänsä.

Skillanille homeista, ennen rakennettiin maalla talot mäenrinteisiin ja mäelle, mutta ei taloihin tullut vettäkään kaivo pihalla laskiämpäri käteen jja tiski ja muut vedet nurkantaakse.
    Kaupungeissa juokseva vesi on ollut pitempään, mutta putket olivat rautaa, viemärit valurautaa.
    Sitten alettiin rakentaa pelloille ja muihin alaviin kohtiin, sokkelit valettiin mutta salaojitus puuttui tai oli huono, vesi tuli moneen kellariin. Seuraavaksi kupariputket aiheuttaa paljon vuotoja,ilmastointi osasyy ja liian tiiviiksi rakentaminen.Varmaan myös itse rakentaminen on syyllinen kun ei tiedä. Eniten ihmetyttää kuitenkin koulujen ja monen muun julkisen rakennuksien homeongelmat, ne on sentään
    kalliilla rahalla suunniteltu ja isot firmat rakentaa,valvonta yksi syyllinen lisää.
    Nyt tosin kiinnitetään parempaa huomiota vesi-, viemäri- ja salaojitustöihin.
    Useassa kerrostaloasunnossa on oma sauna ja kylpyhuonne joiden vesieristys on huono, näissä riittää työtä useiksi vuosiksi eteenpäin,niinkuin koko vesi ja viemäriverkoston uusimisessa.
    Nykyään on parempia ratkaisuja, niin uutis- kuin korjausrakentamiseenkin.
    Pohjoiset olosuhtteet tulevat kalliiksi nykyaikaiselle asumiselle.
    Kalliiksi on tullut arkkitehtien ja insinöörien
    virhearviot, mutta on syyllisiä myös "sysissä ja sepissäkin"
    Nämä on vain minun haja-ajatuksia, eikä ole koko totuus jos ollenkaan.
    Pirttiin lähetän kuitenkin t: Late
  2. Porukka on valmiina, Skillan hoi, näytä kaapinpaikka, t:Late.