Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. No niin, täälläkin eilen illalla satoi räntää, maa oli aamulla aikaisin valkea. Kun lopulliesti heräsin kaikki valkeus oli hävinnyt, Mittari näytti jo yli kolme astetta, puoliltapäivin 5,5 astetta. Vettä tihuttanut koko päivän. Uhmasinhan minä sitä tihkua ja kävelin postiin.
    Eilen kävin Järvenpäässä, olin jo keväällä paikallisessa kuulotutkimuksessa, nýt jo toisen kerran Järvenpäässä, kuun lopulla saan kuulolaitteen. sitä kuulema pitää harjoitella, jotta oppii paremmin kuulemaan. No minä kuulutan sitten kun kuulen paremmin.
    Tuosta painonpudotuksesta, minähän pudotin painoani puolessa vuodessa 20 kg. ilman, että olisin yrittänyt itse laihduttaa. Painoni on kuitenkin senjälkeen noussut 12kg, kuitenkin tunnen itseni aika kevyeksi, jouluna tuli parikiloa lisää joka tuntuu taas häviävän. Aika remontin olen joutunut tekemään vaatteideni kanssa, entiset tuntuivat kaljasaavin peitteiltä. En kuitenkaan kovinpaljon vielä uusinut, pakko seurata vähän mihin se paino pysähtyy.
    Lukutoukkahan minä olen ollut, viime vuosi meni plörinäksi alkuvuonna luin yhden kirjan aloitin toisen, se on vieläkin kesken. Lainnannut olen pikkupojasta saakka kirjoja, koulussa oli jo lainaamo.Kotonakin satoja kirjoja olen kai niistä ne luettavat kirjat lukenut, on joitakin tullut luetuksi usemminkin. kirjastoon lyhyt matka, saa nähdä koska taas alan lukemaan.

Eläkerahoista taisin olla liian optimistinen, arvelin, jotta saamme parikymppiä kuussa enemmän käteen kuin viimevuonna, totuus paljastuu vasta helmikuussa, kuitenki kävi niin, valtio ja kunta nosti verotusta 1/2 prosenttia kumpikin joten pakkaselle jäädään. Onneks on ollut leuto talvi.
    Tosi pimeetä muutama katuvalo näkyy, nekin sellaisia keltaisia, hämärän näköisiä.
    Kyllä maalla on mukavaa, Late.
  2. Oikein hyvää matkaa sinulle merihuisku, tulikohan nyt oikein. Olisihan se mukava lähteä etelän aurinkoon, kuitenkin nyt jää väliin. Ehkä sellainenkin aika vielä tulee.
    Ilmahan täälläkin lämmön puolella, ainakin 2 astetta, on tainut vähän sataa vettäkin, koska ikkunan pellti on märkä.
    Taidan jossainvälissä käydä vielä kylilläkin, täytyy kuitenkin ensin miettiä onko mitään asiaa.
    Tuo eläke kuitenkin mietityttää, eilen saamamme verokortin mukaan laskeskelin, jotta kun eläkkeemme menee samalle tilillemme, saammme yhteensä 20 € enemmän puhtaana käteeen, tai siis pankkiin, mihin me sen nyt sijoittaisimme.
    Onhan tässä aikaa miettiä, helmikuussahan se vasta tulee.
    Noita Formulakisoja olen aiemmin seurannut innolla, mutta nyt kun ovat maksukanavilla seuraan vain tulospalvelua. Suhmacher, yksi formulahistorian parhaita, tietysti toivon hänen selviävän, olen aina ollut urheilun ystävä, jopa itsekkin harrastanut vähäsen.
    Nykyinen urheilu on sidottu liiaksi rahaan, syntyy kaikkenlaista vilppiä ja dopinkia.
    Ennen oli ammattiilaisuus erikseen, nyt varmaan Sotchin Olympialaisissa palkintopallille pääsevät ovat kaikki ammattilaisia, ja saavat lisäksi rahapalkintoja, ainakin kotimaastaan. Tuo tuosta urheilusta.
    Politiikassakaan ei tapahdu oikeastaan mitään, miettivät vain eläkeiän nostamista, minusta kuitenkin pitäisi saada niille työttömille työtä jotka haluavat työtä tehdä. Pitää myös niitä kymmenituhansia nuoria muistaa, jotka syrjäytyvät, kun ei työtä eikä koulutusta löydy.
    TV: ssä oli usein sanonta Ei jätetä nuorisoa yksin. (LIekö tuo sanonta ihan oikein), kuitenkaan mitään ei ole tehty, yhä 50000 nuorta on ulkopuolella, eli syrjäytetty.
    Monenlaista höpinää Latelta.
  3. Eilinen päivä kului ihan mukavasti kotona, ei ulkona tullut käytyä, kaikki ruokakin oli valmista aiemmin tehtyä. Se Saksalainen salaatti ja nakit kruunasi päivän, on se salaatti niin hyvää. Illan hämärtyessä sytytimme parvekkeelle valot ja lyhytyihin punaiset kynttilät. Lämmitettiin sauna, kyllä maistui makialta.
    Istuttiin muutama tunti, ja muisteltiin menneitä, meillä niitä muisteluita riittää onhan yhteinen elämmämme kestänyt jo yli 60 vuotta joista naimisissa tosin vähän vaille 57 vuotta..
    Ensimmäinen ulkomaan matkamme oli 53 ja niitä on piisannut kymmeniä eri matkoja eri puolille eurooppaa ja jopa aasiaankin. Suomea olemme myös kiertneet voisiko sanoa ristiin rastiin, Lappi on kuitenkin ollut usein pääkohteemme.
    Lisäkai se mökkeily sielä Mujejärvellä on aina sattunut matkojemme kohteeksi.
    Berliini oli yksi useammin käydyostä paikoista, siellä vaimoni sisaren perhe asui kuolemaansa saakka. Nyt tytär lapsineen asuu siellä. Viimeaikaiset reissut ovat etupäässa kohdistuneet Viroon. Viime vuosi oli poikkeus, ei käyty missään ei edes kesämökillä. Se johtui minusta kuntoni ei alkuvuonna ollut hyvä.

Kulunut aika oli myös surujen saattama, veljeni kuoli marraskuussa. ja ja sisareni vuotta aiemmin. Eilen meitä yllätti tieto, että vaimoni ystävä ja pitkäaikainen työtoveri ja minunkin ystävä Reijjo Kalmakurki oli kuollut samoihin aikoihin kuin sisareni.
    Me otimme muutamat ryypyt menneiden muistoksi, ja muistelimme pitkään yhteistä elämäämme, joka on antanut paljon yhteusiä ilonhetkiä, siihen mahtuu myös, niitä suruja joita tapahtuu yhteísten läheistemme poismenon johdosta.
    Sellaista elämä on. Yhteinen elämämme on ollut täynnä onnenhetkiäkin.
    Tunnustan, nämä ovat vain minun mielipiteitäni. Late Vaan.
  4. Kyllä oli paha päästä mihinkään, ei pirttiin ei intternettiin, langaton yhteys poikki eilisestä saakka.
    Vasta äsken sain henkilökohtaisen avustajani langanpäähän, yhteydet toimii nyt.
    Se on tuo nuorin poikani expertti niissä hommissa.
    Kiva kun merisuihku on luvannut olla ainakin vuoden ustävänäni. Kuin myös muiden pirttiläisten kanssa.

Kaikki kävivät joulunpyhinä keiden pitikin. Joulukuusi on komee , parvekkeella punaiset lyhdyt ja ledt valot palaa, tosi pimee joten valoja tarvitaan.
    Taitaa taas olla 5 astetta lämmintä ulkona, sisällä kuitenkin se vakio.
    Harvoin louluntienoilla tulvavaaraa on, nyt taitaa Pohjanmaalla olla.
    Vuodenvaihde lähestyy, mitä sitten ensivuonna teemme sen aika näyttää.
    Joku on sanonut, tulkoon valkeus, ei se kuitenkaan tule jollei lunta lähiaikoina ala ripoittelemaan.
    Otetaan uusivuosi vastaan, ja toivotaan onnea kaikille.
    Late Vaan.