Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uskonasiat ei siis kuulu mielestäsi lainkaan naisille.
Miksi itse et ole antanut elämääsi Jumalan käsiin kun sulla asiat on omien kertomustesi mukaan aina olleet päivastaiset kuin kertomillasi Jumalan miehillä.
25.06.2007 07:53
Sinun mielestä uskonasiat Jumalan yhteyksineen koskee vain niitä miehiä jotka on elämänsä Jumalan käteen antaneet.
Naiset ovat sitten automaattisesti ulkona.
Miksi itse et ole antanut elämääsi Jumalan käteen?
Olet aina kertonut asioidesi olevan päinvastaisesti kuin mitä Jumalan mieheltä on.
25.06.2007 07:32
teidän konferenssin päävetonaula oli mielestäsi joku muu kuin helluntailainen.
No ootte kyllä sekalainen Jumlan seurakunta kun saatana kutsutaan saarnaamaan jotta saatais yleisöä ja saatanalle euroja.
25.06.2007 01:48
Ei ole Golgata ollut kyseisen kirkon paikalla.
Ensinnäkään golgata (pääkallo)-nimistä paikkaa puhumattakaan kukkulasta ei ole löydetty.
Mainitsemasi paikka ei sovi raamatun teksteihin.
Ristin juurella seissyt sadanpäämies näki temppelin esiripun repeytyvän.
Tuo esirippu sijaitsi sellaisessa paikassa että se voitiin nähdä vain öljymäeltä.
25.06.2007 01:35
Golgatan mäkeä ei ole koskaan edes löydetty joten raamatun tapahtumat lienevät siltä osin satua.
Kolkata on sitten siellä Krishnan juurilla Intiassa.
Vastasin jo sulle ylempänä joten siltä osin on turha venkoilla.
25.06.2007 00:34
Todélle suosittelisin Lönnrotin koostamaa Kalevalaa.
http://www.karuse.info/info.htm
Tuossa nykysuomelle käännetty versio.
Ehkäpä alkuperäinen on mukavampaa luettavaa sanankäänteineen ja kaikista paras lienee Lehmosen Matin savoksi kiäntämä versio.
Kalevalan tapahtumat muuten päättyvät kristinuskon tuloon kun silloin alettiin noita hienoja ihmisiä kiduttamaan ja polttamaan roviolla.
Topeliusta en ole lukenut pätkääkään vaikka saattaahan se hyvä olla.
Topelius oli pahasti uskonnollinen mutta toisaalta loistavasti isänmaallinen eikä tuonut paljoa esille suomenruotsalaisuuttaan.
Kuoppamäen Jukka on muuten Topeliuksen tyttärentyttären pojanpoika.
24.06.2007 21:09
Kiltti olen aina ollut pyytämättäkin.
Jos saduissa ei kaikkea kerrota niin en ala keksimäänkään mutta jos asia jossain silmään sattuu niin kerron.
24.06.2007 20:38
http://www.sacred-texts.com/pag/mm/
Siinäpä kristittyjen vuonna 1486 antama ohjekirja noitien polttamiseksi.
Sieltä löytyy ohjeet myös ihmisten kuulusteluun ennen polttamista.
Krisstittyjen järjestämät kuulustelu-sessiot oli sellasia jossa uhriksi valittua kidutettiin niin kauan että hän tunnusti olevansa noita ja sen jälkeen alkoi poltto-rituaalit.
24.06.2007 19:56
Näitkö sen Guy Pehin parantavan sairaita.
Olen lukenut että kyseiset parannuskohdat olis leikattu pois lähetyksestä.
24.06.2007 15:57
Mithrakin ristiinnaulittiin, nousi kolmantena päivänä taivaaseen jne.
23.06.2007 21:52
Krishnan sybtymäpäivä on 25.12 kuten monen muunkin ennen Jeesusta eläneen suuren satuhahmon.
Krishnan juhlia toki vietetään uudenkuun aikaan elo-syyskuussa.
Itse Jeesuksen syntymäpäivän kristutyt ottivat suoraan kilpailevalta Mithra-jumalalta joka oli myös intialainen.
Roomassa Mitran-päivää vietettiin 25.12 vielä pitkään kristinuskon aikanakin mutta sitten kristityt poisti Mitranpäivän ja sen tilalle laitettiin Jeesus syntyneeksi.
23.06.2007 20:46
Nostin esille kylläkin kristinuskon juuret enkä Krishnaa.
Aika vähän täällä on kirjoiteltu kristinuskon juurista.
Jutussani jäi mainitsematta se että kristityt joskus 500-luvulla päättivät Jeesuksen syntymäpäiväksi 25.12.
Samainen syntymäpäivähän on ollut jo n.5000 vuotta Krihnalla.
23.06.2007 19:10
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdys
Alkuräjähdyksen tietäminen kuuluu nykyisin jo yleissivistykseen ja eiköhän perustiedot siitä useimmat saa nykyisin koulussa.
22.06.2007 13:42
Sähän varsinainen höpöttäjä olet kun en tiedä mitä juttuja tarkoitat.
Ginihän on jo sinänsä katajanmarjalla maustettu juoma mutta joskus oli jokin jossa oli sitä normaalia enemmän.
Eikös herba-likööri muuten sisältänyt katajanmarjaa ja ainakin sen maku oli sellainen että sai ryypyn jälkeen tunnin irvistellä.
Alaikäisinä poikina sitä tilattiin kun se oli prosentteihin nähden halpaa ja tietenkin siemailtiin siltään vaikka likööriä olikin.
Katajanmarjahan ei oikeasti ole marja vaan käpy ja myrkyllinen sellainen mutta kukapa niitä paljoa syö.
Katajanmarjat kuten kävytkin vaatii "kypsymiseen" kolme vuotta.
Metsäkanalinnuissa mielestäni on luonnostaan maku joka vivahtaa katajanmarjalle mutta kyllähän ne niitä joskus voi syodäkin.
21.06.2007 23:42
Tulee ainakin kaikelle elolliselle kun auringon vety "palaa" loppuun.
Ensin sulataan laavapalloksi ja sitten jäähtyy mutta tuohon on laskettu kuluvan vähintään miljardi vuotta.
Toisaalta loppu voi tulla myös kun me törmäämme joskus andromedan galaksiin jota lähestymme 140 kilometriä joka sekunti joten ollaan törmäyskurssilla jo kolmen miljardin vuoden kuluttua.
Me ei olla koskaan paikallaan kun pelkästään auringon mukana kierretään linnunrataa 217 kilometriä sekunnissa ja vauhti on tosiaan sen verran hurja että linnunradan kiertoon menee vain vaivaiset 230 miljoonaa vuotta.
21.06.2007 23:25
Katajanmarjassa on sitä jotain.
Itse erämiehenä olen kokeillut sitä ja se on ykkösluokan mauste vailla vertaa.
Katajan oksaa käytän myös kalojen palvaamisessa lepän ohella.
Perskeles kun kaupasta ei enää löydy erästä lonkeroa jossa oli katajan marjaa mausteena.
se oli vuosia minun suosikki-saunajuomani jos omatekosia ei lasketa mukaan.
21.06.2007 22:34
Haukut nyt henkilöä joka on toki monille tyypillistä silloin kun ei pysty asiaa kertomaan.
Mainitset jälkikäteen kristittyjen vallan alla tehtyjäjä opuksia mutta et aikalaisten kirjoittamaa historiaa.
20.06.2007 12:36
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lind%E9n+lupaa+s%E4hk%F6isen+henkil%F6tunnuksen+t%E4ll%E4+vaalikaudella/1135227894517
Vähän liikaa vaatii Suvin tunnistin numerosarjoja.
Yksinkertasempi sen homman pitää olla jos meinaa saada käyttäjiä.
Idea saattaapi kyllä ola oikea.
Onhan sitä karmeampaakin nähty kun joskus pankit tuputti kännykkä-pankkia ja ryssi heti kun piti olla muutama sarja tunnisteita ja paksu ohjekirja.
Ehkä järkevintä on laittaa tunnistin vaikka ihon alle koska silloin sitä kukaan ei huomaamatta varasta eikä tarvi useita numerosarjoja.
19.06.2007 11:02
Minä en usko henkiin siitäkään huolimatta vaikka helluntailaisillla Pelsepuupin henkien kaltaiset oireet on yleisiä.
Ei kai siellä kasteella syötetä ryöppäämätöntä korvasientä vai mistä johtunee
19.06.2007 09:25
Ylemmässä ketjussa joku kyllä puhuu enemmistöstä joka on hierarkian alapäästä.
18.06.2007 12:57
1215 / 1222