Olivatko noitavainot itseasiassa ihmisten uhraamista Jumalalle? Ihmiset poltettiin, tilaisuudet olivat uskonnollis sävytteisiä ja niissä toisteltiin uskonnollisia mantroja. "Noitien" polttaminen roviolla sisälsi rituaalin omaisia piirteitä, tekotavan, pahoilta "hengiltä" suojautumisen ja liturgioiden osalta. Voiddaanko sanoa, että viimeiset ihmisuhrit laajemmassa mitassa uhrattiin noitavainoissa?
Kristinuskon ihmisuhrit
8
265
Vastaukset
Eivät olleet. Kristinuskoon ei ole kuulunut, ei kuulu nyt eikä tule koskaan kuulumaankaan yhtäkään muuta ihmisuhria kuin vain ja ainoastaan se, jonka Jumalan lihaan tullut Poika Jeesus Kristus antoi Golgatan keskimmäisellä ristillä vapaaehtoisesti syntiemme sovitukseksi. Noitavainot olivat kristinuskon kaapuun puettua, sairasta ja saatanallista vierasta uskontoa, mutta kristinuskoa ne eivät olleet.
- taikauskoisten touhua
Eikö Jesse ollutkaan jumala?
Niin, ei tietenkään, koska jumalathan ovat kuolemattomia. taikauskoisten touhua kirjoitti:
Eikö Jesse ollutkaan jumala?
Niin, ei tietenkään, koska jumalathan ovat kuolemattomia.Kyllä Jesse oli ihminen. Sen lisäksi Hän oli myös Jumala. Jumalana Hän oli vailla ihmisruumista kunnes otti ihmisen muodon syntymällä lihaan. Nämä ovat ihan kristinuskon perusasioita. Kai sinä olet nämä rippikoulussa opetellut? Eikö mitään ole jäänyt mieleen? Minä en rupea näitä sinulle enää tukiopetuksena opettamaan.
- kertausta rippikoululaiselle
Basker kirjoitti:
Kyllä Jesse oli ihminen. Sen lisäksi Hän oli myös Jumala. Jumalana Hän oli vailla ihmisruumista kunnes otti ihmisen muodon syntymällä lihaan. Nämä ovat ihan kristinuskon perusasioita. Kai sinä olet nämä rippikoulussa opetellut? Eikö mitään ole jäänyt mieleen? Minä en rupea näitä sinulle enää tukiopetuksena opettamaan.
opetettu, että kristinuskon jumala on kuolematon.
http://www.sacred-texts.com/pag/mm/
Siinäpä kristittyjen vuonna 1486 antama ohjekirja noitien polttamiseksi.
Sieltä löytyy ohjeet myös ihmisten kuulusteluun ennen polttamista.
Krisstittyjen järjestämät kuulustelu-sessiot oli sellasia jossa uhriksi valittua kidutettiin niin kauan että hän tunnusti olevansa noita ja sen jälkeen alkoi poltto-rituaalit.kertausta rippikoululaiselle kirjoitti:
opetettu, että kristinuskon jumala on kuolematon.
Voisin vääntää sinulle rautalangasta esimerkin siitä, mikä on ihmiseksi tulleen Jumalan ja Hänen hengellisen olemuksensa ero, mutta enpä viitsi. En viitsi antaa tukiopetusta. Kun asia ei mene perille, niin se ei mene perille. Ajan tuhlausta.
- moskeijan eväät.
Pe.ku kirjoitti:
Krisstittyjen järjestämät kuulustelu-sessiot oli sellasia jossa uhriksi valittua kidutettiin niin kauan että hän tunnusti olevansa noita ja sen jälkeen alkoi poltto-rituaalit.KERTOKAA ja VASTATKAA
1. Ketkä sinne taivaaseen pääsee teidän mielestä?
- Jokainen jossakin vaiheessa, jopa syntinen
2. Pääseekö helvetistä pois?
- Kun on kärsinyt tarpeeksi
3. Oletko tehnyt hyviä asioita tai pahoja asioita muille?
- Hyviä asioita ei ole jos sen mietimiseen menee yli 15s, pahoja asioita olen tehnyt liikaakin
4. Onko jumala auttanut sinua hädässä tai kun olet halunnut?
- On, mutta ei ihan aina
5. Mitä käskyä noudatat eniten?
- 6 käsky
vastaus
yritys 1
1. Ketkä sinne taivaaseen pääsee teidän mielestä?
Kaikki jotka ovat henkisesti valmiita siihen.
2. Pääseekö helvetistä pois?
Heti kun on henkisesti siihen valmis.
3. Oletko tehnyt hyviä asioita tai pahoja asioita muille?
Se joka tuntee pelkästään ihmisen hyvät puolet, tuntee alle puolet todellisesta ihmisestä.
4. Onko jumala auttanut sinua hädässä tai kun olet halunnut?
Elämäni on ollut monia kertoja, ehkä kaiken kaikkiaan useita kymmeniä kertoja ohuemman langan kuin hiuksen varassa. En ole kokenut sitä paskaa joka jostain kumman syystä kaatuu aina minun päälle, "Jumalan rangaistuksena", sillä se opettaa ihmistä ymmärtämään asioiden todellisia ulottuvuuksia, joita ne, jotka on kasvaneet pumpulissa, eivät pysty käsittämään.
5. Mitä käskyä noudatat eniten?
Kun opettelee oikean tavan ajatella, ei tarvitse "noudattaa" yhtäkään käskyä.
vielä täsmennys / paljastus
Ihmisenä en pidä itseäni useissakaan asioita veljiäni fiksumpana, väittäisin jopa, että ajattelen tavallista Kalle Keskimääräistä tallustelijaa hitaammin.
Enkä tosiasiassa ole niin "terävä" kuin mitä tänne palstalle kirjoittamani vertaukset ja muu sälä antaisivat ymmärtää. Tosiasiassa ne asiat joita tänne kirjoittelen eivät pyöri minulla päässä, vaan voin elää suhteellisen rennosti arkea kuten kuka tahansa meistä.
Se mikä tekee (osan) näistä teksteistä niin hiottuja ja teräviä, on se, että tiedän yleensä päivää viiva viikkoa etukäteen mitä asioita minun pitää tulevaisuudessa yrittää pukea sanoiksi.
Siltikään minun ei tarvitse AJATELLA niitä asioita kovin intensiivisesti, riittää että aloitan kirjoittamaan tekstiä. Ei tarvitse suunnitella mitään h:n maind mäppejä eikä vastaavaa, vaan kirjoitus tavallaan valmistuu sitä mukaan kun kirjoitan, vähän niinkuin mindflowna. Joudun itse yleensä lukemaan moneen kertaan palstalle lähettämiäni tekstejä ennenkuin itsekään ymmärrän kaikkia niitä vertauskuvia ja kytköksiä joita rivien väliin on piiloutunut.
Sen takia, kristityt, jos haluatte oikeasti väitellä asioiden "oikeaoppisuuksista", niin kanD opetella tuo taito ;)
-Ei varmaan kauas nakkaa, jos väitän, että seuraava teksti tulee kertomaan avaruudesta ja tähdistä.
Paavali oli itse perkele,
Huutavan ääni 20.6.2007 klo 17.35
ja niin on jokainen joka häntä seuraava. Seuraa Jeesusta, äläkä paavalia! Jeesus sanoi: "Jumalan valtakunta otetaan pois teiltä (ts. juutalaisilta), ja annetaan kansalle (ts. "ummalle"..), joka tekee sen hedelmiä."
P.s. ei tarvitse musliminkaan "räjäyttää" itsensä päästääkseen Paratiisiin, riittää, kun alistuu Jumalalle ja rukoilee Häntä yksin.
Taivaaseen ei pääse jumalaton ihminen
Pelastetut sinne pääsevät.
(Heb 8:7-12) Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Jos haluat päästä taivaaseen?
Koska lakiliitto jossa olen ei toimi anon päästä uuteen liittoon, joka on paremmille lupauksille perustettu. --> Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. --> Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." Sano Ääneen seuraava rukous; Herra sinä joka olet tehnyt taivaan tähtineen ja tähtikuvioineen. Loit sanasi voimalla kaiken tämän ihmeellisen ekosysteemin, jossa me saamme ihastellen tutkia erilaisia konstruktioitasi. Jokaisen teit uniikkityönä meitä varten. Isä anon päästä sinun lapseksesi. Anna Syntini anteeksi ja tule minun Herrakseni ja Jumalakseni. Jeesuksen nimessä ja veressä tätä pyydän. Kiitos Jeesus. että sovitit syntini. Tervetuloa sisälleni asumaan. --> Sydämen uskolla Jeesuksen vereen saamme puhtauden Jumalan edessä, Nyt Hänellä ei enää ole mitään sinua vastaan. Olet saanut kaikki syntisi anteeksi. Mene ja iloitse. Hän on luvannut antaa omilleen kaiken mitä elämiseen ja Jumalisuuteen tarvitaan hänen tuntemisensa kautta. --> Usko alkaa toimia käytännössä kun tunnustaa uskonsa Jeesukseen ihmisten edessä, silloin saat voiman tulla Jumalan lapseksi, koska sanassa sanotaan, että suun tunnustuksen kautta pelastumme. Käy uskovien upotus kasteella siinä sinä pääset sisälle Jumalan valmistamaan Puhtaan omantunnon liittoon. Nyt etsi ja ano Pyhän Hengen täyteyttä
Tervetuloa hengellisille kesäjuhlille
ensin ... 19.6.2007 klo 21.35
Isoon Kirjaan Keuruulle 2o-25 päivä kesäkuuta. ja sitten Lestadiolaisten kesäjuhlille Valkealan Selänpäähän. Kesäjuhlia on suunnilleen viikon välein ympäri Suomea. Kaikkiin paikkoihin on vapaa pääsy. Siunattua kesää.
tv 7:sta joka näkyy hyvin netissä . http://tv7.maxinetti.fi/index.php
Kerrotaan radio Deistä http://www.radiodei.fi/index.php?sid=115
no vastataan.
Jussin kunniaksi... 22.6.2007 klo 00.32
"Taivaaseen ei pääse jumalaton ihminen
Pelastetut sinne pääsevät. "
Voi sinua... miksi sinä tuomitset kirjoittajan vaikka et tiedä mitään hänen ja Jumalan välisestä suhteesta?
-Tuon lainaamasi tekstin perusteellako?
...(huokaus)...no, selitän sen minkä muistan...
Tämä liittyi jotenki siihen, että kaikki pääsevät periaatteessa samaan paikkaan. Toisille se on paratiisi, toisille helvetti riippuen "minuudesta".
Ihminen muistaa itsestään paremmin omat hyvät puolensa ja toisista paremmin heidän huonot puolensa. Siksi parempi keskittyä muiden hyviin puoliin ja omiin huonoihin puoliinsa, niin pääsee balanssiin todellisen "asiain tilan" kanssa.
Niin, ihminen ajattelee poikkeuksetta aina jossain määrin subjektiivisesti. Jos et ole koskaan valvonut yöllä, voitko silloin ymmärtää mitä on päivä?
Mitä on fariseisuus? Minusta se on sitä "leipääntymistä". Ei viitsitä ottaa tosissaan vaan tehään niinku ohjeissa sanotaan niin ompahan sitte ainaki periatteessa niinku pitää...
Esimerkiksi mitä on usko Jumalaan nykyaikana? Emmekö eläkkään Jumalan luomassa maailmassa kun ikäänkuin yritetään eristäytyä "Jumalan syleilyyn" pois konkreettisesta maailmasta. Hyväksytään kaikki ristiriitaisuusa mitä nykyajan maailmassa on, jopa yritetään sopeutua niihin. Esimerkiksi nykyajan seksistinen maailma.
Ikäänkuin hyväksytään kaikki väärä sillä verukkeella, että "se nyt vaan on niin, öööö"
-> "mitä, tarviiko siinä elokuvassa ny olla k15 jos siinä on pari seksikohtausta, typerää!" Esimerkiksi tämä yliseksuaalisuus rappeuttaa meidän kaikkien "identiteettiä", myös niiden jotka suhtautuvat kielteisesti seksuaalisuuden korostamiseen yhteiskunnassa. Uskovat keskittyvät julistamaan masturboinnin, esiaviollisen seksin tai itsemurhan saatanallisuutta. Siis jos katto vuotaa, niin ratkaistaan ongelma hankkimalla imukykyisempi moppi.
Siksi olen aika pettynyt uskovaisiin, jotka levittävät ihastuksissaan "Jeesuksen rakkautta". Riittääkö, että "ollaan onnellisia" ? Katoaako vääryys maailmasta vetämällä verhot ikkunan eteen?
Meidän täytyy toisaalta muistaa mitä kaikkea hyvää Jumalan nimissä tehdään. Esimerkiksi erilaiset ruoka-avut, alkoholistien ja narkkarien vieroitushoidot, jne. Mutta silti kysyn:
Ketkä ovat nykyajan 'fariseuksia'?
Älkää luulko, että minä olisin jotenkin erikoisen fiksu. Koska sitä en ole.
Pientä piruilua: kuka hoksaa edelläolevan perusteella mistä "taidosta" on kyse? Paljastettakoon nyt, että kyse ei ollut mistään noitamaisesta 'ennustamisesta' vaan ennemminkin 'ennakoimisesta'...
kyseinen viesti liittyi erääseen keskusteluun, joka muistaakseni sittemmin tuli poistetuksi koko keskustelun poistamisen yhteydessä. Kyseinen viesti käsitteli tähdistä tulevaa valoa, silmien uskomattoman herkkää kykyä aistia valoa, pienten, jokapäiväisten itsestäänselvyyksien, esimerkiksi toisen ihmisen hyvien puolien, uudenlaista arvottamista jne.
Seuraavan linkin tekstissä on viittaus kyseisen avaruudesta ja tähdistä kertovan viestin sisältöön. ("keskity silmiin...")
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=1500000000000117&posting=220000000 25815924#22000000025815924
Hyvää Juhannusta kaikille - winterman
Pe.ku kirjoitti:
Krisstittyjen järjestämät kuulustelu-sessiot oli sellasia jossa uhriksi valittua kidutettiin niin kauan että hän tunnusti olevansa noita ja sen jälkeen alkoi poltto-rituaalit.Jokos peku on pakannut matkalaukut sapelilippua katsomaan?
Pitikö juhannuksen jälkeen tarkistaa lääkitys?
Nyt apteekista saa lääkettä, joka on kehitetty ristilipputraumaan. Ota lääke illalla ennen nukkumaan menoa ruokailun yhteydessä.
Lääke vaikuttaa heti ja on väriltään evoluutionvihreä.
Tutkimuksissa on todettu, että edes unia ristilipusta ei näe.
Saudeissa KELA korvaa lääkekulut kokonaisuudessaan, mutta Suomessa joutuu maksamaan pienen omavastuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3842543IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk831973- 1561505
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten161358Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.161339Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021231- 1441012
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu481005- 71882
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44880