Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jeri1970
jeri1970
jeri1970
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
1479
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aivan oikein, tuolloin, 2019 kun toimiin olisi ryhdytty niin tilanne ei olisi nyt niin paha, valitettavasti tuolloin pallo oli porukoilla joilla ei huolta huomisesta ollut, mitä hyvin kuvasti esim. pm.n omat toimet hihhuloimalla epämääräisen hile-bile porukan kanssa paikoissa joissa mokomia ei olisi koskaan pitänyt nähdä. Olihan se varmaan hankalaa maan viralliselle aisankannattajallekin kun yöt kotonaan möykkäsi epämääräistä sakkia.
Kuten alussa totesin niin tuo linkkisi oli ajalta jolloin muut olivat tekemässä politiikkaansa, olisiko laittaa nyt kevään vaalilupauksista vastaavaa niin olisi sopivampaa ajan kuvaan, noiden esiintuomiesi lupausten välissä on reteät 40 miljardia hukattua tulevaisuutta sdp-kesk-vihr-vas-rkp vetovastuulla.
05.09.2023 15:56
Tämä kommentti puolestaan kerto keskiverto-demarin älyn ja henkisen hyvinvoinnin loputtomasta kamppailusta sujuvaa syöksykierrettä myöten. Jos äänestäjänsä ovat tuota luokka kuin tuon kirjoittajalla, niin ei äänestyskohteenkaan kovin kummoinen osaamiseltaan tarvitse olla,MOT viime hallituksen kyvyt vs. teot.
05.09.2023 13:13
Olet nyt jotenkin ymmärtänyt väärin, ei velamnottoa kukaan ole luvannut lopettaa, toki tunnustan olleeni väärässä jos laitat linkin jossa ps. edustajistosta niin kertoo. Puhehan on ollut siitä ettei velkaa oteta lähetättäväksi vastikkeetta ulkomaille kuten edellinen hallitus askarteli hurjalla ja kiihtyvällä tahdilla, korjausliikettä nyt luojan kiitos tehdään ja toivoisi että vähälahjaiset mokeltajatkin saisivat joskus pienen ymmärryksen hetken ja tajuaisivat asianb todellisen tilan.
Tuo matematiikan ja politiikan liittäminen yhteen on kyllä juuri oikea asia, yhteiskunnan hoito on jokaisen yksilön taloudenpitoa suuressa mittakaavassa, voithan sinä nyt omalta osaltasi ottaa valkaa niin paljon kuin mistään sitä saat, ja lähettää vaikka afrikkaan, luulen että huomaat aika nopeasti että velaksi eläminen loppuu ikävin seurauksin, samoin oy suomi ab.lle käy jos eletään sdp.n kumppaneineen viitoittamaa polkua, velkoje korthan meitä on kohta kaatamassa joten toivoa sopii että korjausliike ennättää edelle.
05.09.2023 13:10
Tuo vihervasemmiston matematiikka on hämmentävää, selittäisitkö myös laskukaavan sille että annetaan 10 miljardia huisin nevadaan hyödyttämästä suomalaista yhteiskuntaa, ja otetaan 15 miljardia velkaa ja kerrotaan että ollaan 5 miljardia plussalla? Tuohan oli edellisen hallituksen kaava toimia ja laskea valtion kassaa.
Itselle jäi myös epäselväksi se pullaposken tupla-lapsilisä, oliko siitä puhetta että mistä re raha tuli, sdp.n äänestäjät muun losopää-porukan kanssa eivät ymmärrä että siinä rahaa siirrettiin taskusta toiseen, ihmiset maksoivat veroina itselleen toiset lisät, mitä nyt siitäkin hukkui hiukan matkalle kukuihin ja gebardi-hattujen edustustileille.
05.09.2023 12:41
Ei kai iidan koulunpenkille tarvitse...olin siinä uskossa että olivat käymässä nobel-akatemiassa antamassa mittoja palkitsemisseromoniaa varten. Molemmat ovat osoittaneet olevansa trivial pursuitin kärkikastia, joten nobel-ososto on luonnollinne jatkumo, suomen gretat.
25.08.2023 17:00
En tiedä mikä se perverssio on kun kukaan nainen on sellaisen miehen kanssa, kuin tietenkään mieskään naisen kanssa, joka on väkivaltainen. Tässäkin uutisoitu että miehellä tuomio jo tämän naisen pahoinpitelystä, ja veikkaanpa että tuo on ollut jatkuvaa.
Sitten on paljon ihmisiä jotka käyvät saman joka suhteessaan, mikä on se ihme elementti että etsii seuransa aina samanlaisista ihmisistä kun lopputulos on kerta toisensa jälkeen sama.
Tietenkin tuo elämäntyyli joka vetänyt molempia puoleensa, mahtaa olla erilaisia kivoja aineita mukana, kaikki jätetään maksamatta, ja oikeudessa istutaan milloin mistäkin touhusta, ja sitten nämä aina vaan kulkevat kadulla. Josko nykyhallitys saisi rotia pikkuhiljaa tuohon rikollisten hyyssäämiseen ja huumetuomioiden todelliseen koventamiseen, kun noiden asioiden myötäpäivään silittely oli edellisen hallituksen erikoissuojelussa.
Nyt lopulta yhden ihmishengen jälkeen tämä jantteri päässee oikein tuomiolle, toki vaan muutamaksi vuodeksi, mutta veikkaan että jos olisi linnassa ollut niin tämä naikkonen olisi sillä aikaa löytänyt itsensä vastaavasta seurasta kuitenkin.
24.08.2023 09:51
Olen kovasti pohtinut ja etsinyt tieto- ja historiankirjoista, mutta en ole löytänyt mitöön mainintaa siitä että milloin persut, nuo pohjolan rasistiset viikingit, rantautuivat afrikan mantereelle niin tuhoisasti että sieltä paikallisten oli lähdettävä pakoon, jopa tänne saakka.
Ilmeisesti persut, nuo iljettävät raisiti-nazi-fasistit ovat jotenkin onnistuneet kirjoittamaan historiaa uusiksi niinku venäjällä, kun väittävät että siellä afrikassa ihan ne paikalliset tappelee keskenään, ja sitä orjakauppaakin tekivät ihan paikalliset jotka myivät maanmiehiään rannikolla laivoihin muuallerahdattaviksi
20.08.2023 23:59
Rasismi puhtaimmillaan on sitä että joku on eri mieltä mannan ja muiden sekopäiden kanssa jotka edellistä hallitusta johtivat.
Minunkin oli lopulta tunnustauduttava rasisitiksi, olenhan huolestunut taloudesta, ihmisten turvalisuudesta, huumeiden haittavaikutuksista ja moraalittomien pervojen ylösnoususta, jotka taas olivat höpöhallituksen pääteemoja, minäkin kirkosta eronnut ristin käteni kun näistä päästiin.
20.08.2023 23:49
Omassa kuplassa on varmaan kiva elää ja olla, mutta miten käy kun joskus maailma järkkyy ja siihen tulee särö?
Olet ilmeisen sokea omaa tekstiäsi kohtaan jossa viljelet samoja asioita joista muita syytät, kuten viesteistäsi ja edelisessä viestissäni mainitsin etkä siihen pysty vastineta antaman MOT myös.
Jos olet itsesi kaltaisen ihmisten kanssa kokoajan ja mielestäsi teillä on rakentavia keskusteluja ja pohdintaa, niin millaista se on?, kaikki kehuu toisiaan eikä kukaan kyseenalaista mitään lausuttua?, aika pelottavaa, sellaiset ihmiset ovat niitä jotka tässä maailmassa ovat ryhtyneet hirmutekoihin kun kukaan omasta kontekstista ei kyseenalaista mitään.
20.08.2023 12:55
Jotenkin minusta tuntuu että käytät päivät piehtaroiden omassa erinomaisuudessasi. Kuulostaa ihmeellisesltä että joku kertoo perustavansa pelkistä faktoista mutta ei pyty tuomaan mitään julki ajatustensa tueksi, ainoastaan syyttämään muita tarttumisesta lillukanvarsiin esittämättä itse mitään konkreettista. Tai tietenkin oli tärkeää tuoda esille että lapsesi ovat 2.n eu-maan kansalaisia mikä liityi mihin?, mutta oli tietysti tiukkaa asiaa eikä lillukanvarsi mikä ei liittynyt mihinkään.
En voi olla lommentoimatta myöskään julki tuomaasi asia kun "muut" pyskivät halveksimaan toisia ja muita vast väitteitä, mutta itse kommentoit ett"teikäläiset" eivät ajattele verotuloja tms. asioita. Nyt 28 vuotta yrittäjänä olleena uskon kyllä että noita asioita olen joutunut miettimään paljon enemmän kuin sinä, ja rakentamaan niin omaa kuin yritykseni taloutta siten että se pysyy elinvoimaisena ja kannattavana, samalla murehtien työntekijöiden tulevaisuutta kun tuona aikana on ollut jo useampi taantuma joka vaikuttanut meihin kaikkiin. Teikäläiset tuskin ymmärtävät jos keskusteluun tuodaan mukaan vaihtotaseet joilla valtiontalous oikeasti elää, velaksi eläminen ei jatku loputtomiin vaikka se mukamas valtion sisällä niitä verokertymiä hetkellisesti kasvattaakin. Ja kun kehuit että voit milloin vaan lähteä ja laittaa niitä lapsiasi muualle kouluun kuulostaa sanonnalta köyhöt ne vaatteilla koreilee, itse tuskin verokertymiä kasvatat tuottavana yksikkönä vaan olet jonkun muun kukkaron suulla käen lailla.
20.08.2023 11:57
Mielipiteet eivät koskaan ole faktoja, vaan mielipiteitä. Maailmassa on hyvin harva asia jolla ei ole kahta kantaa tai liittymää. Jos kysyn sinulta kuinka paljon on 2+2, niin vastaatko että neljä. korkeampi matematiikka sanoo etä ei pidä paikkaansa vaan luku vasta lähestyy neljää.
Historian tuntemus ja oikein tulkitseminen, sekä nykyisyyden tunnustaminen realistisesti ovat ne elementit jotka auttavat meitä tekemään oikeita ratkaisuja tulevaisuuden suhteen. Jos puhutaan esim. maahanmuutosta, en ainakaan halua etä suomesta tulee ruotsin tai ranskan kaltainen maa missä lähiöt palaa ja ihmisiä ammutaan kadulle, ja jos et faktoina ole ymmärtänyt niin nämä eivät ole sitä parempaa osaajaa tai heidän jälkeläisiään jotka moiset yhkakuvat ovat arkipäiväksi tuota noihin maihin tuoneet. Kyllä on syytä tarkalla kammalla valita tulijat, siitä hyötyvät tänne yulleetkin kun he eivät joudu kantamaan muiden taakkaa kollektiivisesti.
19.08.2023 07:37
Tottakai lapsesi ovat MUUTENKIN jo kahden eu-maan kansalaisia, toivottavasti tuolla menteliteetilla lumpikaan ei ole suomi.
Kuuluvatko he ryhmään joka toiminnallaan on mahdollisesti maasta poistatavien toimien kohteena kun asia noin lähellä sydäntä on. Lait on tehty suojelemaan ihmisiä, luontoa, ns. yleistä järjestystä vaikka tänäpäivänä se ei aina siltä tunnu, mutta teillä ne ovat umpihulluja jos ne koskevat teikäläisiä ja haittaavat sellaista elämää jota haluat elää?, ei se muualle muutto kuulosta minunkaan korvissani hullummalta ratkaisulta.
19.08.2023 07:30
Toki historia on niinkuin sukupuolikin tänä päivänä, enemmänkin mielipidekysymys kuin fakta, jos olet vahvasti jotain mieltä historiasta niin ihan turha tieteen tai tutkimuksen kera hankittua tietoa on siihen sotkea, maa on litteä ja aurinko kiertää maata, tai ainakin sometähtiä ja mediapersoonia.
Meidän täytyy ottaa käytäntö että emme jaa kansalaisuuksia lahjana, ja edeliset sukupolvet, eli vanhemmat vastaavat lapsistaan, ja jos ei täällä olo onnistu nii laitetaan vanhempien kotimaahan vanhempien kera opettelemaan paikallista kulttuuria lähiopetuksena, meillä ei kaivata katujengejä ja sisällissotaa jollaista käydään maailman turvallisimman maan rinnakkais-yhteiskunnassa tällä hetkellä.
Kaikki on suhteellsita, kun jonkun mielestä emme voi valita tulijoita vaikka heidän joukossaan on aina rikollisia ja epämääräisin mottivein olevia ihmisiä, niin käännetään valinta siten että henkilö joka haluaa tulijan joutuu sen ottamaan hoteisiinsa. Rivissä on 10 tulijaa ja 3.lla on henkirikos tai raiskaustuomia, eikä kerrota kellä, niin yllättävän moni jättää valitsematta ketään, jotenkin sinisilmäisyys tippuu yhtäkkiä kun joutuu itse vastaamaan valinnastaan.
18.08.2023 18:47
Ei kai se ole paheksuttavaa huutaa ettei ole rasisiti jos muut sinua huutavat aiheetta rasistiksi vain oman näkemyksensä mukaan. Saako kuka vaan väittää ketä vaan miksi vaan ja kohteen on se hyväksyttävä ilman mitään mutinoita, vai onko se pakkosyöttä asiassa vain yksisuuntaista. Jos joku alkaa sinua nimittelemään ilotalonpitäjäksi ja sen dominaksi niin tuleeko siitä oitis normaali ja se on ok.
Vai ymmärsinkö lähtökohtaisesti vastauksesi väärin, et ymmärrä että joku huutaa ettei ole rasisiti mutta vihervasenhihhlikommunistille sen kieltäminen on ok, vai miksi löysit vain toisen oksan kirjoituksestani vastaukseesi?
18.08.2023 18:32
Etkö ole huomannut ettei sillä ole enää nykymaailmassa mitään väliä että miten itse tunnet tai koet asian, muut määrittelevät sinun asemasi oman kontekstinsa edistämiseksi. Sinä olet rasisiti jos joku hihhuli niin väittää, tai vastaavasti toinen hihhuli huutaa sinua kommunistiviherhörhöksi, se että omallla mielipiteelläsi voit tukea molempien agendaa on jo varsinaista multitaskaamista, mutta tätä tää nyt on....
18.08.2023 11:18
Noin lopussa ehdottamasi asia olisikin kaikkein paras ratkaisu, siihen kyllä sisältyy se ettei sieltä ketään oteta muihin maihin, vaan yhteiskunnan täytyy itse osata ymmärtää mitä täytyy tehdä asioiden parantamiseksi.
En ihan ole samaa mieltä länsimaiden vaikutuksista, ne ovat 80- ja 90-luvun ja hiukan vielä tämänkin vuosituhannen puolella olevia asioita. Olihan lähi-idässä ihan mukavat oltavat vielä 70-luvulla, persian shaahin aikan naiset oli bikineissä rannoilla, opiskelivat korkeakouluissa ja yliopistoissa...kauas on noista ajoista tultu kun aluetta nyt katsoo, eikä shaahin kukistaminen ollut lännen agendalla, kehittymättömät eivät vaan ole kykeneviä rakentamaan sellaista yhteiskuntaa jota me pidämme normaaleina, siksipä noilta alueilta lähi-idästä ja afrikasta ei ole syytä ottaa ketään tänne.
18.08.2023 11:00
Mun mielestä täällä suomessa kuitenkin yritetään pakottaa suomalaisia muuttumaan muiden tahdon mukaisiksi, joten miksei kaikki homat muuta sinne ja mesoa siellä rasismista ja homofobiasta, ja ketjun aloittajan kaltaiset voisi mennä mukaan sinne parantamaan asiaa.
Tämähän se asian ydin on, oikeasti meillä on asiat näissä asioissa hyvin.
18.08.2023 10:20
Sinähän sit varsinaine rasisiti oletkin, vaikket sitä ilmeisesti itse ymmärrä.
18.08.2023 10:04
Tuo suomi on euroopan rasisitisin maa on sama myytti kuin että meillä on maailam huonoimmat olot naisilla, on outoa että kun pääset yhteiskunnan täysjäseneksi niin yhtäkkiä oletkin sitä mieltä että sinun pitäisi päästä ohituskaistaa pitkin sen simua tukeneen yhteikunnan yläpuolelle.
Suomella on ansiokas historia olla etunenässä antamassa naisille samat oikeudet kuin miehillekkin, mutta tasa-arvo on vinksahtanut nyt jo niin että tasa-arvovaltuutetunkin toimistossa suhdeluku taisi olla 1 mies 8 naista, ja sama instanssi vaatii yksityisiin toimijoihin 50-50 jakoa?, sama asia on nämä rasismista huutelijat, oikeadsti kun haluaa elää täällä rauhassa ja suomalaista yhteiskuntaa mukaillen niin ei taatusti ole ongelmia, onhan tästä osoituksena kymenia vuosia suomessa kasvaneet etnisesti kauko-idästä tulleet ihmiset.
Suomen palkkatasot ja elinkustannukset eivät kätään rahan perässä kulkevia opportunisteja houkuta, siinä ei ole rasisimista kyse, ja yhteiskunnan taakasi tulevia ei ole syytä tänne ottaakkaan, heidän kauttaa rikollisuus kasvaa ja yhteiskunnan kantokyky heikompia oman maan kansalaisia kohtaa romahtaa pikkuhiljaa jalkojen alta
On todella vähä-älyisen touhua väittää että joku maakuva jossain vaikuttaisi, se parempi väki kyllä osaa itse etsiä ja löytää totuuden siitä mihin ovat tuloss aja mitä tekemään, siksipä he ovatkin niitä älykkäämpiä, mutta jos joku tänne tunkee vaan al-jazeeran mainoksen vuoksi niin oletko oikeasti sitä mieltä että ko. kanava on paras mahdllinen uutisoija meidän oloistamme, siksikö tänne tulee porukkaa joka ei täytä millään sekstorilla yhteikunnassamme olevia taroeita?
Ja lopuksi, nyt meillä on porukkaa joka on yhteiskunnasta irrallaan, tekevät varjoyhteikuntaa omamme rinnalle kun eivät halua integroitua vaan tahtovat elää samaa kulttuuriperimää jota pakoon lähtivät, nyt kuitenkin täällä toteuttaen sen lähtösyyn tapaa toimia, riistetystä riistäjäksi, sorretusta sortajaksi.
18.08.2023 10:02
Tämähän on se outo juttu kun meillä on jo todella pitkään ollut niitä kantasuomalaisia kauko-idästä, sanon heitä kanta-suomalaisiksi sen takia kun ei heillä ole näitä ongelmia kuin tuosta lähi-idästä, balkanilta ja afrikasta tulleilla, mikähän siinä mahtaa olla syynä? Voisiko se olla....vaikka heidän oma käytöksensä ja tekemisensä ihmisten silmien edessä?
18.08.2023 09:44
64 / 74