Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Pikku+pakkanen+oli+aamulla,+mutta+pianpa+tuo+pyörähti+lämpimän+puolelle.+Laboratoriossa+kävelin+heti+aamusta.+Ei+ollut+minun+asiani,+olin+aikani+kuluksi+seurana.+Yllättävän+paljon+oli+väkeä+näytteitä+antamassa.++Kun+vielä+sattui+pientä+sählinkiä,+yksi+miesasiakas+pyörtyi+tuolissaan+ja+henkilökuntaa+oli+paljon+auttamassa,+heidän+työnsä+keskeytyi.++Tokenihan+mies+hiukan,+vastusti+ambulanssin+tilaamista.+Neuvoon+pidon+jälkeen+mies+talutettiin+lepäämään+petille.++Menihän+siinä+vuoroa+odotellessa+aikaa,+mutta+eihän+se+eläkeläisellä+niin+kortilla+olekaan.+Kun+lähdin,+oli+-2+mittarissa,+kun+tulin+oli+saman+verran++.Hurskainen+arvuutteli,+kuinka+arvokas+ulkoiluttamani+biili+onkaan.+Tiedän+että+jos+kauppaamaan+ryhtyisin,+se+olisi+muutaman+tonnin.+Halvemmasta+päästä+se+oli+uutenakin,+ollut+8+vuotta+ja+ajettu+vajaa+50+000+km.+Parin+-+kolmen+tonnin+vehje,+hyvin+pidetty+ja+kelpo+kunnossa.Viimeyönä+näin+vaarallista+unta.++Olin+olevinani+töissä+ja+mestat+olivat+niin+sekavia,+että+tuli+ongelmia.+Niiden+ongelmien+keskeltä+heräsin+ja+sadattelin+itselleni,+että+hittojako+ne+työt+minulle+kuuluu!+Erikoista+tässä+on+se,+että+unet+eivät+yleensä+ole+olleet+vaivanani.+Päivällä+tuli+mieleeni+lukea+tarkemmin+silmätippojeni+pitkä+reklaami.++Kyllähän+niissä+mainittiin+mahdolliset+unihäiriöt.+Tipat+ovat+silmän+paineiden+hoitoon,+ne+hieman++kirvelee+käytössä.++Tuskinpa+niistä+tätä+yksittäistä+tapahtumaa+enempää+seuraa.Päivä+meni+melko+liukkaasti+tänne+iltaan.+Nyt+huomista+kohti!
  2. No+näin+keskustelun+vuoksi,+Hurskainen+on+hyvä,+eteenpäin+ponnistava+tyyppi.+En+enää+kirjoita+Hurskaista+pienellä,+vaikka+hän+vaatimattomuuttaan++itse+niin+tekee.++Tunnen+viestien+välittämänä,+että+olemme+tavallaan+"sielunveljet"+ainakin+varhaisimpien+elämänkokemuksiemme+mukaan.+Toki+kuulun+vanhempaan+ryhmään+ja+sitä+kautta+kannan+taantumuksen+taakkaa+enemmän+mukana.+Näin+ollen+en+pysty+irrottautumaan++niin+täysillä+"tulevaisuuden+rojekteihin."+Hienoa+kuitenkin,+että+talkkarikin+kelpaa+jos+"pelijumalat"+sattuvat+olemaan+nihkeällä+päällä.+Joka+tapauksessa+toivon+Hurskaiselle+hyvää+onnea!Minulle+kävi+tänään+paluu+nuoruuden+tapoihini.+Aamupäivällä+tuli+yllätys,+sain+tavallaan+tarpeettomasti+palkinnoksi+virulaista+likööriä+puolikkaan+pullon.+Kun+en+ole+aikoihin+maistellut,+ajattelin+kyllä+sitä+nyt+vähän...+Eipä+tainnut+ihan+vähään+jäädä,+kyllä+makuaistini+on+jäljellä,+mutta+sietokykyni+on+kadoksissa.+Pötkähdin+ettoneelle+ja+viisi+tuntia+katosi.++Eipä+mitään,+hyvien+päiväunien+jälkeen+olo+on+mainio,+kuinkas+muuten.+Tämän+ylläolevan+olisin+voinut+jättää+kertomattakin,+mutta+jospa+minäkin+raottaisin+sitä+paljon+puhuttua+avoimmuutta.++Tuskin+se+menee+pelkästään+prosenttien+piikkiin,+ja+jos+niin+on+olisi,+hyvä+sekin+että+joku+tahra+tulee+muuten"+lähes+virheettömän"+piikkiin.Tämä+oli+erikoinen+päiväni.+Vain+ikkunasta+ja+mittarista+tähystin+säitä.+Lunta+ja+kuuraa+ei+näkynyt.+Näillä+sitä+on+siirryttävä+huomiseen.+Heippa!
  3. Hurskaisellahan+on+rakennus-++ja+myös+rahoitussuunnitelmat++oikein+hyvällä+mallilla.+Toivotaan+ettei+yrittänyttä+hylätä,+Eurojättipotti+rysähtää+tilille+ja+hommat+lähtee+käyntiin.Mitenkähän+paljon+olenkaan+menettänyt,+kun+uskoni+loppui+oikeastaan+kaikkiin+peleihin.+Paljon+niissä+on+miljoonia+jaettu.++Joskus+pienillä+panoksilla+veikkasin+ja+lottosin,+mutta+kyllästyin+laihoihin+tuloksiin.++Luulen+tietäväni+suunnilleen+voittomahdollisuudet.+Minulla+on+yksi+voitto++yli+kahdenkymmenen+vuoden+takaa.+Jätkät+yllyttivät+sijoittamaan+pelikoneeseen+ja+päässäni+niksahti:+pistin+markan+peliin+ja+sain+kaksi!++Se+oli+suuri+riemu.+Sanoin+silloin,+että+tästä+voitosta+en+luovu.+Pelurin+on+osattava+lopettaa+aikanaan!+Luulenpa+että+olen+näillä+tanterilla+sellainen+harvinaisuus,+joka+on++pelikoneissa+yhä+voitolla.Minulla+ei+ole+ehtinyt+olla+kuin+kaksi+modeemia.+Ekakin+on+kunnossa,+mutta+taloyhtiön+yhteisliittymään+tuli+oma+modeemi.+Erilaisiahan+niitä+on,+molemmissa+minulla+olevissa+on+katkaisija,+jolla+saa+virran+poikki.Kun+kevättä+kohti+ollaan+menossa,+ainakin+siltä+tuntuu+että+voisi+tässä+vielä+vähän+terhistäytyä.+Vaikka+suurimmat+teot+ja+mahdolliset+saavutukset+on+varmaan+tehty,+niin+ehkä+jotain+pientä+voisi+vielä+repäistä.+Ajatukseni+ei+ole+vielä+jättänyt+mahdollista+maakuntamatkaa.+Töihin+en+suuremmin+sinne+haaveile,+mutta+muuta+mielenkiintoisa+tekemistä+mielikuvituksissani+pyörii.Sen+saa+nähdä,+toivossa+on+helpompi+elää!+Nyt+painaa+päälle+saunavuoro!
  4. Onnittelut+Venlastiinalle+ja+Latelle+merkittävän+päivän+johdosta!+Kyllähän+tuossa+ajassa+-+60+v.+-+ehtii+jo+melkolailla++tutustuakin.+Ilmeneehän+se+"PsVs"+nimimerkin+kirjoituksestakin+että+kokemusta+on+karttunut.))Melkoinen+ura+on+Latelle+kertynyt+luottamustoimista++"oikeiden+töiden"+ohella.+Luulenpa,+että+on+enempi+harvinaista+tuon+kaltainen+ahkeruus.+Late+mainitsi,+että+saatoimme+kuulua+samaan+ammattiosastoon.+Kakkosessahan++minä,++ja+olen+tietysti+vieläkin+vapaajäsenenä.+Iso+ammattiosastohan+se+ja+varsinkin+vuosikokouksissa+oli+joukkoa+sata,+joskus+satojakin.+Joten+sinnehän+joukkoon+on+sekaantunut,+vaikka+oli+samassa+kokouksessa+istuttu.Tänään+tein+25+km+lenkin,+eikä+pahemmin+väsyttänyt.+Olihan+kuitenkin+autoni+mukana,+sitäkin+pitää+väliin+"kävelyttää."+Porttipuistossa+kävin+vahinkotavaraliikkeessä+"soppailemassa".+Eipä+sieltä+kunnon+tärppejä+löytynyt,+mutta+ainahan+jotakin.+Onhan+jotakin+tosi+halpaa,+mutta+kun+en+tarvitse.+Sama+voi+olla+muillakin+katselijoilla,+kamat+pysyy+hyllyssä+tai+tangossa.Kuusijärvelläkin+ajaa+pyöräytin.+Järvi+oli+jäässä,+mutta+lumet+olivat+sulahtaneet++hyhmäksi+jään+päälle.+Avantouimareita+pulahteli+aika+monia.+He+kun+vielä+avannosta+noustuaan+jäävät+laiturille+pitkäksi+aikaa+rupattelemaan,+meikäläiselle+tuli+jo+katsomisesta+vilunväreet.+Niin+että+aika+hyvä+päivä+tänään.+Taisipa+olla+taas+vuoden+lämpimin+päivä.+Siitä+huolimatta+päiväunet+hyvin+maittoi.+Ei+nukahtamisessani+yölläkään+ole+valittamista,+joten+onhan+jotain+hyvääkin.+Kirjuttamiseni+on+nyt+parasta+pysäyttää.+Hyvään+alkaneen+kevään+jatkoa+teille!
  5. Näin+se+on+hyvä++täällä+kirjoittelussa,+sellainen+sana+ja+sellaiseen+paikkaan,+mikä+tuntuu+luontevasti+sopivan.++Jutustelussa+ehdoton+"kirjakieli"+tarkkoine+sääntöineen+tuntuu+turhan+kankealta.+Ehkä+se+on+paikallaan+virallisluontoisissa+asiakirjoissa.++Eihän+se+paha+ole,+jos+on+virheetön+kielenkäyttö,+mutta+siihen+tavoitteeseen+en+ryhdy.+Rötkäytän+myös+ihan+tahallani+sanoja,+joista+tulee+punaväriä.+Nimim.+"megamogalla"+on+väritettyä,+sujuvaa+ja+vaivattomasti+vaihtelevaa+tekstiä.+Käyköhän+myös+suullinen+ilmaisu+samaan+tapaan?+No...tämä+ei+ole+vastattavaksi+tarkoittamani+kysymys,+vaan+lukemastani+tullut+mietteeni.Tänään+tuli+pihistelty+uutinen,+Halla-aho+käy+kilpaan+Persujen+johtopaikasta.+Vaikka+asia+ei+minulle+kuulu,+haeskelin+mietteitä+tästä+ilmoituksesta.+Löytyihän+sitä,+näyttää+se+kiinnostavan.+Saapa+nähdä,+mikä+näytelmä+siitä+kehittyy.Entiseen+tapaan+-+kelpo+päivä+taas+kaikin+puolin.+Ei+ole+mielessäni+edes+erikoista+valitettavaakaan.+Katellaanpa+sitten+jatkoa!.
  6. Niinkö+hurskainen+uskoo,+että+käsissäni+olisi++moottorisaha+soinut...+Enpä+ole+niinkään+varma.++Olen+moottorisahaa+käytellyt,+mutta+en+ammattimaisessa+työssäni.+Se+oli+pokasahan+ja+pukkurin+aikakautta+jolloin+metsiköissä+palkan++edestä+tuhoa+tein.+Silloin+oli+muutama+harva,+hiton+painava+moottorisaha,+jonka+työmailla+näin.+Eikä+ne+kunnolla+edes++pelanneet.+Se+oli+nippanappa+hankinko+konepelin+töihin,+mutta+sitten+keikahti+niin,+että+ryhdyin+hakemaan+leipäpuuta+muista+hommista.+Se+oli+oikea+aika+irrota+jälkikäteenkin+ajatellen.Tukehtuuhan+se+moottorisaha+turhaan,+jatkuvaan+ryyppyyn.+Näinhän+kävisi+sahan+isännällekin.+Jotain+on+ollut+vialla+teräketjun+päälle+laitossa.+Kyllä+se+5-10+minuutissa+pitäisi+tottuneelta+amatööriltäkin+hoitua.+Käynnistysyritykset+ja+pöllien+halkaisuyrityksethän+ovat+hyvää+hierontaa+olkapäille.+Eräässä+kuntoutuslaitoksessa+oli+iskulause:+Jos+kuntoutus+ei+tapa,+se+parantaa!SkillaN+ja+Puskasuleima++kirjoittivat+ilman+asianomaisen+lupaa+ja+suostumusta+tehdyistä+valinnoista.+Selvähän+se,+että+kyllä+se+on+ensin+sovittava.+Muistan,+että+parikertaa++jouduin+ilmoittamaan,+ettei+se+käy,+tehkää+mitä+lystäätte.+En+pitänyt+myöskään+siitä,+että+käskevään+sävyyn+sanottiin+mitä+mieltä+minun+tulisi+olla+asian+käsittelyssä.+Harvoin+näitä+tapahtui+ja+oikeastaan+en+ollut+niin+aktiivisesti+sitoutunut,+ettenkö+olisi+saanut+suosiolla++tyhmyyttäni+pitää.++Tottahan+sain+monenlaista+valistustakin.Hyvä+päivä+entiseen+malliin+tehdä+pyhäpäivän+kävely.+Näin+lienee+jatkossakin.
  7. Hurskainen+jutusteli+käyttävänsä+kolotuksiin+"+tiikerisalvaa".+Tietysti+Mustamäen+apteekista,+sieltäpäinhän+usein+tehoaineita+tulee.+Enpä+ole+edes+kuullut+tästä+tuotteesta.+Vanhempana+aikana+oli+maineessa+"käärmesalva".+Sitä+muutaman+kerran+mummoillekin+pyynnöstä+toin+kun+lähietelässä+kävin.+En+ole+käyttänyt+sitäkään+tuotetta.+Eihän+niitä+nuorena+edes+kaipaillut,+ei+ollut+tarvetta.+Täällä+oli+lähistöllä+kolme+rauta-+ja+rakennustarvikekauppaa.+Ne+ovat+häipyneet,+niin+on+käynyt+huonekalukaupoillekin.+Jotkut+ovat+siirtyneet++syrjäisemmille+paikoille+ja+laajentaneet+hallejaan+entisestään.+Jotkut+ovat+vain+kadonneet.+On+sekin+jonkinlaista+murrosta,+kasvua+isompiin+puitteisiin.++Ei+se+nyt+minun+päänsärkyni+ole,+kerran+vuoteen+saattaa+olla+tarvetta.+Meneehän+se+jo+"matkailun+ilosta."Luin+s-s+kertomaa+Antti+Eskolan+kirjan+lukemisesta.+En+ole+tätä+teosta+lukenut,+joten+siitä+en+voi+sanoa+mitään.+Tästä+tuli+kuitenkin+mieleeni,+että+mitä+muistan+Eskolan+aikaisemmista+teoksista.+Sen+muistan,+että+olen+ne+vuosikymmeniä+sitten+lukenut.+Muistan+senkin,+että+pidin+niitä+hyvin+mielenkiintoisina.+Valitettavasti+täytyy+tunnustaa,+että+kovinkaan+paljon+en+täsmällistä+muista.+Sama+pätee+Pentti+Linkolan+teoksiin.+Niistä++yleiskuva+tuntuu+selvemmältä.+Kuitenkin+molempien+kirjat+täytyisi+lukea+uudelleen,+jotta+esitetyt+asiat+kirkastuisi.+Onko+se+tarkoituksenmukaista+enää?+Luulenpa+että+käytän+sen+ajan+ja+ponnistelun+muuhun.+Paljon+olisi+tuoreempaakin+tuotantoa+lueskella+kunhan+vain+saisi+aikaisiksi.Oli+muuten+päivällä+viuhakka+tuuli.+Etunojaa+täytyi+ottaa+reilusti+vastaseen+ponnistellessa.+Mittari+oli+lähellä+nollaa,+on+vieläkin+ja+lunta+tulee!+Hei+vaan!
  8. Tulihan+sitä+liikkumista:+aamusta+kuntokopissa+pyöräilyä,+soutua+ja+monitoimivehkeessä+tangon+vetoa.+Koko+homma+15-+20+min.++leppoisasti,+ilman+hengästymistä+ja+hikoilua.+Päivällä+2+km+muonan+hankintamatkalla.+Sitten+penkkiurheilua+tv-stä,+Lahdesta,+naisten+hiihto+ja+miesten+joukkuemäki.+Välissä+pölyimurin+kanssa+valohoitoa+huushollissa.++Ja+päivänokoset.+Ja+tämän+aherruksen+jälkeen+saunominen.++Näissä+se+päiväni+tuhraantui.+Tällä+kertaa+en+tunne+erityisiä+vaivoja.+Ne++mitä+on,+ovat+luonnollisia+iän+rasittamia+tuntemuksia.+Koputtaisin+puuta,+mutta+kun+en+myönnä+olevani+taikauskoinen,+jätän+koputtelematta.+Taidanpa+jättää+kirjoitteluni+tähän.+Johan+kirjoitin+päivän+"ansiolistaani."+Kaiken+tämän+aherruksen+jälkeen++(10%+tehoilla)+ja+päälle+vielä+uuvuttavat+saunalöylyt+tekevät+sen,+että+parasta+on+vain+peukaloidaan+pyöritellä.+Telkkaria+voin+tuijotella++jos+jotain+heppoista+löydän.+Eikun+uuteen+päivään!