Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Eihän+pakkasta+pahan+paljon+ollut,+mutta+tuuli++kävi+tosi+viuhakasti.+Kerrostalojen+väliin+muodostuu+"tuulitunneleita"+joissa+tuulen+vauhti+kiihtyy.+Tällainen+vähän+erikoinen+paikka+on+markettireissuni+välillä.+Minulla+oli+vain+lippis+päässäni+-+joka+ei+ollut+kovin+viisasta+-+kun+puskin+vastaseen+kotia.+Jukuplaut++kun+alkoi+päätäni+särkeä+kylmä+viima.+Kerrankin+tuntui+saavutukselta+kun+pääsin+porraskäytävään+pakoon+ja+piiloon.Sisällä+retkahdin+sohvalle+kun+tuntui+huippaavan.+Siinä+retkottaessani+palautui+yli+70+vuotta+vanha+muistikuva+hyvin+elävästi+mieleeni.+Tulin+talvella+hiihtäen+kotia,+matkaahan+oli+7+km.+Siinä+suksilatu+kulki+3+km+matkan+suoaukean+poikki.+Pakkasta+lienee+ollut+-25++ja+rivakka+vastatuuli.+Kyllä+minulla+oli+vaatettakin+päällä+ja+parit+lapaset+päällekkäin,+mutta+silloin+se+ei+riittänyt.+Muistan+hyvin,+että+aloin+pelätä,+pääsenkö+perille.+Pääsin+ja+kun+kompuroin+sisälle,+melkein+samassa+pyörryin.++Kun++heräilin+hössöttäjien+keskellä,+oli+outo+maku+suussani.+Selvisinhän+siitäkin+ja+myös+aamulla+kouluunkin.+Niin...juuri+se+samanlainen+makuvivahde+tuli+tänään,+vaikka+en+pyörtyillytkään.++Tämä+on+vain+merkki+siitä,+että+kylmän+sietokykyni+on+romahtanut,+ellei+harjoittelu+sitä+runsaasti+korjaa.USA:n+presidenttivaalit+ovat+erikoiset.+Enpä+ymmärrä,+vaikka+taustietoja+olen+lueskellut.+Näin+kohujen+siivittämänä+mahtivaltion+presitentti+valitaan,+voiko+sitten+sanoa,+että+kansa+saa+sen,+jonka+ansaitsee.Kone+päkistelee+vastaan,+parasta+lopettaa+sen+kiusaaminen.+Toivon+teille+hyvää+jatkoa!
  2. Tuleehan+se+kihti+muillekin+kuin+aatelisille+ja+siniverisille.+Minun+on+pakko+olla+esimerkki:+kihti+todettiin+ja+oli+kiusallinen.+Eikä+takuulla+minusta+ja+esivanhemmistani+löydy+aatelisia,+siniverisiä+eikä+muutakaan+yläluokkaan+viittaavaa.+Renki+oli+ukkini,+myöhemmin+mökkiläinen+ja+kun+metsäyhtiö+oli+salokorvesta+antanut+velaksi+mökin+paikan.+Metsäyhtiö+sai+"kiinnitetyn"+työmiehen+ja+olihan+ukkini+maksanut+tonttivelan+työllään.+Se+ei+käsittääkseni+muuttanut+verta+"sinisemmäksi."+Omaisuudeksi+muuttunut+mökkitontti+ja+kyhätty+mökki+oli+vähäarvoinen,+tosin+asukkaille+mieltäkin+ylentävä.Toisaalta+on+pidetty+kihtiä+erikoisesti+yläluokan+vaivana.+Heillä+oli+varaa+syödä+ja+mällätä,+sekä+aikaa+mielin+määrin+törsäilyyn.+Ehkä+nälkäinen+kansa+säästyi+paremmin+kihdiltä,+tai+sitä+ei+edes+huomioitu+suurempien+ongelmien+ohella.+Tarkoitan+tällä+vanhaa+aikaa.+Näistä+ne+on+puheet+johtaneet+kihdin+valikoivaan+hakeutumiseen.+Niin...tämä+minun+kihtini:+lääkäri+tietysti+kuulusteli,+vastasin+rehellisesti.+Olin+sinä+kesänä+kolme+kuukautta+yhtä+jaksoa+mökillä.+Tein+aika+paljon+töitäkin.+Otin+myös+olutta+janojuomaksi,+ehkä+keskimäärin+3+p/päivässä.+Joka+ilta+savustin+tai+paistoin+pieniä+ahvenia+ja+muikkuja.+Näistä+lääkäri+teki+johtopäätöksen,+että+kun+lopetan+pienkalojen+nahkoineen+syömisen+ja+jätän+oluen+lipittämisen+pois,+kihti+paranee.+Lupasin+totella.Niin+uskottomastihan+siinä+kävi.+Kihtini+hellitti,+jopa+parani.+On+se+siinä+väliin+tuntuma+ollut,+että+rajoilla+menen:+uusiko+vai+ei.++Kertomani+on+jonkinlainen+osoitus+siitä,+että+syömä-ja+juomatavat+vaikuttavat+tähän+"herrojen+tautiin."+Näin+vain++työläistaustaisen,+proletaarin,+on+parasta+pysyä+lestissään,+eikä+kurkotella++edes+omatekoisia+herkkuja.))Samantapainen+"auttamishalu"++kuin+Venlastiinalla,++on+myös+koneellani,+kirjoittelee+itsekseen+päin...jotakin.+Luulen,+että+se+johtuu+hätäisestä+vaihdostani+W+10+ohjelmaan.+Sellainen+ennakoiva+kirjoitusasetus+on+olemassa,+joka+ennakoi.+Sen+poistamiseksi+minun+täytyisi+lukea+t-koneen+käytön+aapista.+En+ole+hätäillyt.+Tarkkaan+on+poikanne+matka+mitattu,+363+m.+Riittääköhän+varmasti+vai+jääkö+rappusille.Johan+tätä+tekstiä+ainakin+tuli+laulun+sanoin"+mahtuuhan+maailmahan+näitä..."
  3. Olihan+se+valoisampi+päivä+tänään.+Aurinkokin+jaksoi+puolen+päivää+näyttäytyä+ja+se+lähes+täysi+valkoinen+peite+maassa+kaiken+muuttaa.+Pakkasta+oli+juuri+sen+verran+ettei+ollut+kovin+liukasta+eikä+kuraa+roiskinut.+En+sentään+kovin+tosissani+kehumisten+kehnoa+kestävyyttäni+maininnut.+Ehkä+se+on+hyväkin+tapa,+jos+se+on+jotenkin+perusteltu+tapaus.+Jos+kokee+turhasta+kehumista,+koen+sen+vähän+kiusallisena.+Sitä+paitsi,+turhan+usein+kehuminen+"väljähtyy"+merkityksettömäksi+muodollisuudeksi,+tavaksi+vaille+sisältöä,+keinokohteliaisuudeksi.Kaikkea+sitä+voi+sattua,+kävin+kellarikomerosta+talvilenkkarit.+Päälle+päin+vilkaisulla+näyttivät+ihan+hyväkuntoisilta.+Toisena+käyttöpäivänä+joku+raaputti+kengänpohjassa.+Pohjahan+oli+irti+kantapäästä+puoleen+väliin.+Jälki+sellaista,+ettei+halpiskenkää+voinut+ajatellakaan+korjattavaksi.+Löysin+varastoituna+toiset+lenkkarit,+nekin+ihan+tarkasteltuna+käyttökelpoiset.+Meni+jälleen+pari+päivää+ja+taas+pohjasta+kuului+ylimääräinen+rahina.+Samanlainen+vika,+roskikseen+menivät.+Olihan+se+melkoinen+sattuma.+Taitaa+olla+niin,+että+muovitavaraa+syö+aika+yhtälailla+kuin+kulutuskin.+Oli+vielä+varsinaiset+talvikengät,+jo+muutoinkin+enemmän+laatutavaraa,+nahkaa+ainakin.+Ei+ainakaan+päivän+koeajossa+pohjat+irronneet.+Enköhän+niillä+ainakin+kevääseen+tallaa.Tämä+päivä+meni+melkeinpä+miellyttävämmin+kuin+edeltäneet+synkän+tuntuiset+päivät.+Pienestä+se+ihmismieli+virkistyy.+Kaikki+kuitenkin+kelpaa,+huomiseen...
  4. Oiskoon+"hurskainen"+pikkusen+liioitellen+päästellyt:+"Late+vaan,+kuten+Ynnämuukin+ovat+meikään+verrattuna+napamiehiä.+Tämän+äärimmäisen+nirkosesti+katkeroituneena+tuon+julki."+Älähähän+mitään,+hurskainen,+ei+ainakaan+kannata+katkeroitua.+Totta+on,+minulla+napa+ja+voi+näin+kyllä+puhua+napamiehestä.+En+kuitenkaan+yhtenään+tuijottele+napaani,+en+siis+mielestäni+ole++vain+"omaan+napaan+tuijottava."+No+niin,+SkillaN+onnistuneesti+siirsi+myös+sinut,+hurskainen,+samaan+ryhmään+ja+vielä+kehua+paukautti+päälle.+Onhan+se+ujon+helpompi+kestää+joukossa+kehuminen.Hevosen+lihan+nauttimisesta,+se+halpa+myynti+ajoittui+50-+luvun+lopulle+ja+60+luvulle.+Ja+juuri+silloin+sitä+tarvitsin.+Myöhemmin+hevosen+lihan+arvo+ja+hyvyys+selvisi+laajemminkin+ja+samalla++lahtihevoset+väheni.+Hinta+hyppäsi+rajusti+ylös,+jopa+yli+parhaan+naudanlihan.+En+ole+pitkiin+aikoihin+kaupoissa+nähnyt+hevosenlihan+myyntiä,+en+maksaisikaan+siitä+älyttömiä+hintoja.+En+jäänyt+hevosenlihaan+"kiinni",+vaikka+se+hyvää+olikin.Päivemmällä+alkoi+lunta++tupruttamaan.+Roskapussin+kuljetusmatkalla+lumessa+kahlasin.+Saattaisi+5+sm+olla+lukema,+juoksutuspaikoissa+tuplaten.+Nyt+lunta+tulee+vain+heikosti.Taloyhtiön+tiloissa+olevalla+kuntosalilla+olen+vuosia+käynyt.+Muutama+kuntoiluvehje+siellä+on,+talkoilla+ja+kerjuulla+hankittuna.+Kyllä+niillä+saa+itseänsä+remputettua,+15-20+min.+se+on+kerrallaan+minulle+riittänyt.+Nyt+on+ollut+toista+viikkoa+"siipeni+vähän+maassa."+Eiköhän+se+aamulla+taas+remputus+ala,+niin+luulen.+Mutta+nyt+lopettelen+kirjoitteluni+tältä+erää+ja+toivon+teille+talvisia+jatkoja.
  5. Hyvinhän+se+Kylähistorian+julkistaminen+ja+leviäminen+on+käyntiin+lähtenyt+LatenVaan+kertoman+mukaan.+Sehän+on+jo+osapalkinto+tehdystä+työstä.+Ehkä+kylän+ja+paikkakunnan+yleisempi+tunnettavuus+voi+kantaa+laajemmallekin.Niinhän+se+pitäisi+pystyä+unohtamaan+ja+ainakin+ymmärtämään+pienet+herjat+ja+loukkaukset,+joita+on+osakseen+saanut.+Ymmärtäähän+sen+jotenkin,+jos+herjaaja+on+kertakaikkiaan+sellainen+pöllö,+johon+on+syytä+soveltaa++erikoistapauksissa+"jokamiehen+syyntakeettomuutta."+Myönnän,+että+minullekin+on+reaalielämässä++joskus+tapahtunut+niin,+että+pistän+välit+poikki.+Kaikkea+en+oleviitsinyt+kuunnella+sellaiselta,+jolla+voi+olettaa+olevan+kyky+jonkinlaiseen+vastuullisuuteenkin.+Minullahan+on+tietysti+ennakkoluuloja+jonkin+verran+eräisiin+eksoottisiin+ruokiin,+joihin+en+edes+halua+tutustua.+Yhden+kotimaisen+ennakkoluulon+torjuin+-+se+oli+hevosenlihan+syönti.+Eivät+meillä+vanhempani+hevosta+syöneet,+ei+syöneet+naapuritkaan,+vaikka+ruuasta+oli+puutetta.++Kun+muutin+omaan+talouteeni,+oli+tietysti+rahastakin+kova+pula.+Siihen+aikaan+hevosia+rahdattiin+lahdattavaksi,+kun+niitä+tarvittiin++entistä+vähemmän+savotoilla+puutavaran+kokoamiseen+ja+myös+pelloille+alkoi+löytyä+traktoreita.++Hevosen+lihaa+oli+tarjolla+ja+suhteellisesti+hyvinkin+halpaan+hintaan.+Tulin+siihen+tulokseen,+että+hevonen+on+siistiruokainen,+ei+raadonsyöjä.+Täytyhän+lihankin+olla+hyvin+syötävää,+eihän+se+ollut+kotieläimeni.+Söimme+hyvää,+kohtuhintaista+lihaa.+Voin+sanoa,+että+se+pelasti+perheemme+pahemmasta+pulasta.T.+ynnämuu
  6. Talviaika+on+nyt+sitten+"virallisesti."+Sinänsä+turha+homma+pistää+ihmiset+parikertaa+vuodessa+kelloja+rassaamaan+ja+ajan+muuttumiseen+sopeutumaan.+Olipa+aika+mikä+tahansa,+entiseen+malliin+olen+päiväni+turannut.+Sen+sain+aikaisiksi,+että+hilasin+talvirenkaat+takakonttiin.+Vaihtaisin+itse,+mutta+auton+ohjekirjassa+kerrotaan,+että+tunkki+ei+ole+tarkoitettu+yleensä+renkaiden+vaihtoon,+vaan+ainoastaan+hätätapauksessa+käytettäväksi.+Hempulivälineitä+tekevät,+joista+kuitenkin+varoitetaan+vahingonkorvausten+välttämiseksi.Pieni+kävelylenkki,+syömistä,+nukahtelua,+lukemisyrityksiä,+näillä+olen+saanut+päiväni+tuhlattua.++Siitä+ei+jää+paljon+muisteltavaa,+eikä+ole+tarviskaan.Yllä+olevassa+viestissä+intetään+vanhaa+virttä,+"meilaamista."+Eiköhän+se+liene+ollut+rutkutuksena+ainakin+tuhat+kertaa.++Välipä+tuolla.++Huomista+kohti!
  7. Olihan+se+vähän+selkeämpi+päivä+tänään.+Jopa+muutaman+minuutin+äskettäin+aurinkokin+kirkasti+iltapäivää.Sekava+on++70+palsta.+Normaalimenossa+ehkä+kirjoittaisin+muihinkin+ketjuihin,+jopa+olen+harkinnutkin.+En+kuitenkaan+ole+toimeksi+pistänyt,+en+ole+halunnut+pistää+nokkaani+rähinään.+Toki+voisin,+mutta+nyt+liippaa+niin+paljon+överiksi.+Jotenkin+tuntuu,+että+olen+aikuisempi,+murkut+vain+käräjöi+tyhjästä.+Moninikkiin+suhteeni+on+selvä:+joskus+olin+mukana+turhauttavassa,+tehtiin+sopimus+turhan+kiistan+lopettamisesta+-+se+kesti+20+min.+Dokumentteja+en+käy+kaivelemaan.+"Ei+ne+asiat+riitelemällä+parane,+on+parempi+laiha+sopu,+kuin+toisten+alistaminen",+kirjoitti+LateVaan.+Olen+samaan+mieltä.+Jotenkin+tuntuu+siltä,+että+joku/jotkut+tuovat+runsaasti+ansioitaan+esille,+mutta+käytäntö+osoittaa,+että+elämänkoulu+on+jäänyt+heppoiseksi+ja+siinä+myös+tutustuminen+erilaisiin+ihmisiin.+Yhteisössä+täytyy+pärjätä+monen+tasoisten+ja+hyvin+erilaistenkin+ihmisten+kanssa.++Pitkälti+yli+kymmenen+vuoden+kouhottamien+aina+samasta+mitättömästä+asiasta+ei+kyllä+mene+järkeeni.+Mitä+sitten+lie+pielessä?+No+joo...mutta+kyllä+tuo+tilanne+harmittaakin+syrjästä+katsojaakin.Hyvin+ovat+Kat.leijan+taloyhtiössä+huonosti+liikkuvia+huomioineet.+Lienee+enempi+harvinaista.Aina+se+väliin+tuntuu+minustakin+kuten+-+Late+mainitsi+-+että+puhti+on+hiipumassa.+Siinäpä+sitä+on+käskyteltävä+itseään,+jos+meinaa+tallusteluaan+jatkaa.+Ja+jatketaanhan+sitä+pienistä+häiriöistä+huolimatta.+Katsellaan!
  8. Kyllähän+ne+puhelinmyyjät+kokee+riesana,+kun+heitä+joskus+tulvimalla+puhelimeen+tulee.+Aika+sitkeitäkin+yrittäjiä+saattavat+olla,+jos+vaikka+hiukankin+antaa+periksi+tai+suostuu+kuuntelemaan.+Olen+kehittänyt+torjumismenetelmän,+että+en+kuuntele+alkuunkaan,+vaan+aina+ilmoitan+ettei+kiinnosta.+Jos+pulina+jatkuu,+pistän+puhelimeni+kiinni.+Joskus+harvoin+saattaa+sama+soittaja+pirauttaa+heti+uudestaankin,+mutta+lopetus+on+entistäkin+sähäkämpi.Epäkohteliastahan+tällainen+keskeyttämiseni+on,+mutta+minkäs+teet?+Yrittäähän+myyjäkin+ansaita+tai+antaa+näyttöjä++mahdollisesti+provisiopalkalla+tai+on+koeajalla+yrittämässä.+Tässä+asettuu+vastakkain+kaksi+intressiä:+myyjän+täytyy+saada+tilaus+millä+keinolla+tahansa,+minä+taas+en+missään+tapauksessa+tuotetta+tarvitse.+Voihan+sen+ajatella+niinkin,+että+miksi+tuhlaisin+myyjän+aikaa.+Luin+erästä+juttua+suuresta+puhelinmyyntifirmasta,+jos+viidestäkymmenestä+soitosta+yksi+johtaa+tulokseen,+on+saavutus+keskimääräistä+parempi.+Työpaikkoja+tässä+firmassa+on+kuulemma+aina+tarjolla+koska+on+vaihtuvuutta.+En+olisi+sopiva+tällaiseen+työhön,+enkä+edes+yrittäisi,+vaikka+olisin+puolta+nuorempi.+On+se+luonnekysymys.Kuulin+pienen+pätkän+S.+Aallon+lauluesityksestä.+Eipä+tuntunut+kiinnostavalta.+Näinhän+se+makuelämykset+menevät,+Esim.+Tapio+Rautavaara+tai+Olavi+Virta+tuntuivat+oikeilta,+tämä+ikään+kuin+linjauksenani.+Ei+kyllä+haittaakaan+erilaisuudet,+kukin+voi+hurrata+kuten+tahtoo.Syksyinen,+sumuinen+oli+tämäkin+päivä.+Kyllä+tuonne+ulos+mahtui+pienelle+lenkillekin.
  9. No+nythän+Laten++ja+kumppaneiden+"muistelu-urakka",+kylähistoria+on+loppupistettä+vaille+päätöksessä.+Muistan+kyllä,+että+siitä+oli+puhetta(kirjoituksen+muodossa)+vuosi,+pari+sitten.+Aikansahan+ne+ottaa,+olen+jossakin+pienessä++kirjoitusryhmässä+joskus+ollut+mukana.Enpä+minäkään+saa+tästä+päivästä+toimintapäivää.+Tottahan+nyt+jotakin,+kävin+terveysasemalla+näyttämässä+toimenpiteen+jälkiä+ennakkoon+aikataulutetun++mukaan.+Samalla+patikoinnilla+muonavaraston+täydennyskin.Vaikka+puuhani+eivät+ole+mitenkään+välttämättömiä,+niitä+on+kuitenkin+riittänyt+tyhjyyden+täyttämiseksi.Pitemmät+reissuni+ovat+jääneet.+Olihan+tarkoitus+tänä+vuotena+Kanarialla+käydä,+sitten+se+typistyi+ajatuksissa+Viron+kylpyläreissuksi,+nyt+ei+taida+tulla+edes+Hesan+reissua.+Eikä+ole+välttämätöntäkään.Kummalista+tapahtuu:+sankari-+hyväntekijä+Rami+Adhamin,+syyrialaistaustaisen+toiminta+on+joutunut+rikostutkintaan.+HS+julkaisi+tästä+kolmen+sivun+jutun.+Vaikka+median+juttuihin+täytyy+suhtautua+varauksin,+vankasti+näyttää+siltä+että+huijarista+on+kysymys.+Eihän+se+ainoa+ole,+monta+juttua+on+tullut+tietoon,+jossa+moraali+on+kadonnut+omaan+kansaan+kuuluvia+kohtaan.+On+ollut+tapauksia,+että+tänne+on+kutsuttu+"maamiehiä"+töihin+ja+pidetty+sitten+orjatöissä+lähes+ympäri+vuorokauden+vuosia+ilman+palkkaa.Yksi+tällainen+kuppila-baari+häipyi+äkkiä+täältä+lähistöltä,+tuomiot+ehti+sentään+tulla.+Myös+turvapaikan+hakijoiden+järjestelijöinä+on+usein+"maamiehet".+Kuljetus+on+lyhimmillään:+rahat+pois+ja+matka+Välimereen,+jotkut+pääsee+yli,+joitakin+ehditään+pelastaa,+jotkut+uppoavat.+Sehän+ei+liikuta+bisnesten+tekijöitä,+"liikemiehen"+pitää+ajatella+kylmän+viileästi.+Vai+pitääkö?Joo..päivä+on+taas+pilattu,+iltahämäräksi+on+mennyt.+Huomista+kohti...
  10. Päivää!Eilen+en+avannut+edes+tietokonettani,+enkä+vilkuillut+tietenkään+Pirttiäkään.+Täytyi+sorvailla+asioita+tärkeysjärjestykseen.+Kävin+terveyskeskuksessa+pienen,+jonkin+verran+vaivaavan+asian+takia.+Ei+muuta+kuin+lähete+sairaalan+päivystykseen.+Sielläpä+notkuin+odottelemassa+tutkimuksia,+kokeita+ja+tuloksia+10+tuntia.+Aloin+tuntea+itseni+sairaaksi.)Viimein+myöhäillasta+pahkura+poistettiin.+Kyllä+siinä+oli+takana+mahdollisuus+isommastakin+ongelmasta.+Se+kokeilla+ja+tutkimuksilla+suljettiin+pois.+Tänään+kävin+seuranta+tutkimuksissa+ja+tietysti+kokeitakin+otettiin.+Asia+tuli+selväksi,+ei+mitään+suurta,+matka+jatkuu.+Kyllä+se+vaan+kovasti+helpotti.+En+voi+valittaa+saamistani+terveyspalveluista.Hyvinhän+keskustelu+on+sujunut,+olen+nyt+sentään+lukenut+viestit.+Nyt+yllä+kertomani+on+vienyt+puhtini+tyystin.+Ehkäpä+tässä+palaan+päiväjärjestykseen.+Sen+verran+kännykän+mukana+pitämisestä,+tottahan+pidän+mukana+jos+kauemmas+poikkean,+tai+on+odotettavissa+asiapuhelu.Liikun+aika+paljon+muutaman+kilometrin+ympyrän+sisällä.+Siinä+ei+isoja+riskejä+ole+oletettavissa.+Suivaannuin+aikoinaan+siitä,+kun+juuri+kaupan+kassalla+alkoi+puhelimeni+päristä+ja+vastasin.+Höpöjuttua+oli+puolitutulta+tulossa+ja+sitkeästi.+Ajattelin,+että+ei+tällaisesta+tule+hittojakaan!+Niin...mitä+vanhoihin+tulee,+lähin+puhelin+oli+12+km.+päässä.+Elettiin+sitä+silti.+Tuskin+isäukkoni+koskaan+puhelimeen+tarttui,+en+ainakaan+tiedä.+Ymmärrän,+ettei+tämä+vertaukseni+ole+mielekäs,+mutta+kannattaa+sekin+muistaa.Mutta+nyt+pitää+pistää+poikki.+Liikaa+paisui+"omat+asiat",+se+kai+osoittaa+että+"tärkeitähän"+ne.+Jatkellaan...
  11. Joo...en+tietenkään+ajatellut+pitkää+lähtöä+Pirtistä.+Minulle+vain+sattuu+"työntäyteisiä"+päiviä,+kuten+eilen.+Olin+aivan+naatti,+eikä+paljon+paremmin+ole+nytkään.Hurskaisen+puhelin+ongelmista.+Tuttua+on,+että+vanhaan+malliin+ei+saa+akkua.Minulla+on+käytössäni+Nokia+5110,+hyvä+puhelin.+Lienee+15+vuotta+ikää.+Viimeksi+sain+akun+pikku+myymälästä,+josta+löytyi+toisen+puhelinmallin+akku,+joka+sopi.+Sekin+alkaa+olla++nyt+sökö.+Eikä+sitä+myymälääkään++enää+ole.+Kyllä+se+puhelimeni+vielä+pelaa+kun++usein+lataa.++Kun+mökilläni+ei+ole+sähköä,+ostin+halvan+Samsungin+ja+siihen+prepait+liittymän+varapuhelimeksi.+Hyvin+toimii,+eikä+laskusta+ole+huolta,+kerran+vuodessa+kioskilla+lataus.+En+yleensäkään+kantele+puhelinta+taskussa,+se+kertoo+että+en+paljon+puhelinta+käyttele.+En+ole+niin+tärkeä+henkilö,+jonka+pitää+olla+aina+käytettävissä.Muori77+kertoi,+ettei+ollut+saanut+unta+puolineljään+mennessä.+Jos+minulle+kävisi+niin,+niin+totaalisesti+seuraava+päivä+olisi+piloilla.+Nukun+melko+säännöllisesti+8-9+tunnin+yöunet.+Harvoin+tulee+poikkeuksia.Nahkiaisia+kerran+ostin+että+näen+mitä+ne+ovat.+Vastentahtoisesti+söinkin,+mutta+en+uusi.+Siitä+on+aikaa+n.+40+v.+Onhan+se+tottumuskysymys,+kuten+sammakoiden+syöntikin.+Olen+jotenkin+selvillä,+millä+ravinnolla+nahkiaiset+kasvavat,+sekin+vaikuttaa.+Voin+olla+ennakkoluuloinen,+mutta+tässä+en+kamppaile+luulojani+vasta,+vaikka+muutoin+en+ole+ronkeli+ruuan+suhteen.Ihan+vähän+kuumottaa+taivaanrantsusta+oranssia.+Se+on+merkki+menneestä+päivästä.+Eipä+muuta+kuin+uutta+päivää+odottelemaan.