Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Hyvää päivää!

Ja hyväähän se kun ilmojakin on riittänyt, vieläpä melko laadukkaitakin joutomiehen ajankulutukseen.

"Monet- ovat-" nimimerkki pähkäili Windouws 10 kiinnostavan Usan sotapoikia.
    Luin myös linkin ja osan siitä keskustelusta. Enpä tullut "hullua hurskaammaksi" ja kovin näyttivät sen keskustelun tiedot hajaantuvan. Eihän minun perustietoni ko. asiasta ole juuri mitään. En kuitenkaan ole mitenkään huolissani vaikka onkin Windouws 10. Kuhan vain jotenkin pelaisi -alkuun oli ongelmia.

hurskainen kirjoitti Tableteista ja langattomista tietokoneista. Olenhan nähnyt niitä käytössä ja tämä läppärinikin toimi langattomana, mokkula on sisäänrakennettu. Vein tämän parina kesänä korpireissullekin. Toimi vain rajoitetusti heikon yhteyden takia. Nythän tämä on kaapelin päässä kiinni kuten telkkarinikin. Se kyllä minulle riittää, parempi vain ettei läppärini ole joka paikassa riesana.

Otin puheeksi markettireissullani erään hyvinkin ruuanlaitolla herkuttelevan kaverini kanssa täällä s-s:kun ja Laten mainitsemat silakkaherkut. Oletin niiden olevan ns. "suutarinlohta." Kyllä hän oli niitäkin valmistellut. Hyvin temmasi yhteen täällä esitetyt ja kuten tämä asiaa tunteva sanoi, ne versiot voivat hyvin poiketakin toisistaan makutavoitteiden vuoksikin. Hän sanoi rullaavansa silakkafileet ja keittää etikkaan sekoitettuna pippurit, sipulit ja muut mausteet ja kaataa sitten kuuman liemen silakkarullien päälle. Yön kun hautuvat, ne ovat valmiita syömällä tuhottavaksi. Jotenkin tähän tapaan ja se tuote on "suutarinlohi."

Sekaannuin nyt ruokahommiinkin, mutta täytyi kuitenkin kaverilta kysellä. Eihän minulla muutoin ole näistä asioista tietoa jaettavaksi. No niin, hyvää jatkoa teille!
  2. Aamupäivällä sateli, mutta iltapäivä oli melko aurinkoistakin. Tämä kiinnosti siksi, kun oli kaupunkijuhlat ja niissä merkeissä pelimani ja lauluyhtye torilla esiintymässä. Kävinkin seistä toljottelemassa ja kuuntelin tunnin verran musikointia. Hyvinhän kuului kauemmaksikin kun oli esiintyjillä kunnon lava ja kovaääniset käytössä. Ilmakin suosi esitystä ja noin paria tuhatta kuuntelijaa.

Kyllä se kiinnostaa, millainen "ötökkäkesä " on tulossa. Tarkoitukseni on korpimaisemissakin käydä. Punkki, puutiainen on hankala ja kiusallinen elukka. Kerran olen kovan antibioottikuurin näiden pikkuelukoiden käsittelyn jälkeen syönyt. Ei tekisi mieli uusia. No kun kokemusta on tullut, voi jo paremmin puolustautuakin. Muiden ötököiden kanssa kyllä selviän, olenhan melko paljon niiden parissa oleskellut. Itikan puremat muutaman päivän vaivaa, mutta niihin tottuu. Runsas mäkäräsato on jo melkoinen koettelemus. Eipä näitä kannattaisi arvuutella, nämäkin elukat kuuluvat kesään. Täällä kaupunkiympäristössähän ei syöpäläisistä juuri haittoja olekaan, joten jäähän valintojen mahdollisuuskin.

Täytyypä vilkaista töllöttimestä dekkari, "Kettu". Hyvää jatkoa itsekullekin!
  3. Kyllä täällä on vettä tiputellut ihan reilusti, vesivanat kadulla juoksee ja kuopat ovat täynnä. Eiköhän jo liene Nurmijärvellekin kunnon kaste ehtinyt tulla.

Täytyy myöntää että olen veltostunut jääkiekkoa töllöttämään. Tulokset vilkaisen joskus myöhemmin. Voi olla että kun loppupelit tulee, kiinnostukseni herää. Niin on mennyt ohi Euroviisut, formulat ja missikisat. Tuloksen voin vilkaista. Pientä rutinaahan on ollut viisuvalinnoista ja missikisoista. Minulle näillä ei ole erikoista merkitystä. Käy puolestani nuorison käyttämä vastaus: ei voi vähempää kiinnostaa! Voihan olla, että kohdallani ikä tekee näitä kohteiden priorisoimisia - kun kaikki ei jaksa enää huvikseenkaan kiinnostaa.

Eihän tässä kerrostaloasumisessa ole suuria pakollisia töitä, enkä tarvitsekaan enää. Hurskaisen mainitsemaa elämänhallintaa tämä asumismuotoni helpottaa. Ne projektit, joihin sekaannun, ovat lähinnä mielenvirkistykseksi viritettyjä. Ei ole tuotantotavoitteita, eikä näin ollen konkreettisia päämääriäkään. Voi ne kuitenkin liittyä monimuotoisen elämänhallintani osaseksi. Elämänhallintakin on niin monista säikeistä kudottu, että "silmäpakojakin" voi aina olla ja ilmestyä.

Toista on tietenkin hurskaisen projektit. Olen käsittänyt niiden liittyvän vanhahkon omakotitalon huoltoon. Eihän siihen vielä riitä lämmityspilkkeiden teko, joten projekteja saattaa riittääkin, joista ei muuten pääse eroon kuin tekemällä tai teettämällä.

Yhä pientä kostuttelua tulee, mutta mitäpä tuo näissä sisähommissa haittaa.

,
  4. Äitienpäivästä, siihen liittyvästä ja luonnon tarjoamista antimistahan ovat tekijät kirjoittaneet tänne aineistoa ihan lukuhetkeksi saakka. Hyvä, kyllä huolella luin, vaikka moella tavalla erilaisena, muistelen kokeneeni ajat. Äitien päivääkään en muista erikoisemmin juhlistetun, tuskinpa edes mainittiin. Jotain vaatimatonta korjausta ehdin tähän tehdä lähes ikämiesiässäni.

Äidillekin hempeilyn sävyttämä kehuminen kyllä tuntui nololta, kuten Venlastiinakin mainitsi. Niin se meni vanhempienkin kesken ja myös meidän, penskalauman kanssa. Lässyttäminen ja turha lepertely tuntuikin vastenmieliseltä ja ällöttävältä. Niistä paistoi ehkä läpi muut kuvitellut tarkoitusperät. Vaikka perheen jäsenillämme en tiedä olleen tarkkaa sävelkorvaa, täytyi kehaisu tai moittiminen erottaa murahduksesta. Tulihan joskus samat asiat selvemminkin, `hyvä´tai `ei hyvä`, ilman sen suurempia saatekertomuksia.

Noin muistelen suunnilleen "hempeilyn" menneen. Vaikka tästä voisi päätellä meidän olleen vähäpuheista joukkoa, sitä emme mielestäni olleet. Kyllä kieli kävi ja lärpätystäkin tuli pohjoiskarjalaiseen tapaan niin pienenä kuin suurempanakin. Vanhemmatkaan eivät juuri puhumista jarrutelleet. Tosin rumat sanat olivat tietysti kiellettyjä - tiukemmin kuin nykyään. Kiusata ei saanut kovin pitkälle ja kirotakin sai vain, jos siihen oli konkreettinen syy. Esim, jos vasara karkasi naulan päästä sormeen. Tällaiseksi ymmärrän perintöni niissä olosuhteissa, osan olen oppina hyväksynyt ja kuten kehityksessä yleensä, osan hylännyt tai muuttanut, kuinkas muuten.

Tänään tein hyvänkin työn itselleni. Näytin autonkotteroani katsastusmiehelle. Kehui kaiken olevan hyvässä kunnossa ja leima tuli paperiin. Näköjään katsastuskonttoreiden lisääntymien lopettanut pitkät jonotukset, ilman ajantilausta 10 min. odotus ei ole paha. Ja vielä, kyllä ilmoja riittää!
  5. Näinhän SkillaN ilmoitti että lähtee katselemaan maille kuinka siellä kesä edistyy. Eiköhän muutama päivä pärjättäne näinkin. Se on ihan hyvä katko parinsadan viestin jälkeen. Haitanneeko tuo jos tässä vähän yli menee. Eihän kyse ole tahallisesta pitkittämisestä. Onhan ollut SkillanNilla melkoinen sarka - toistakymmentä vuotta Kahvipirtin veturina.

Olen ollut vähemmän aikaa täällä kirjoittelemassa kuin esim. LateVaan. Ja vielä paljon vähemmän kuin palstan vanhimmat. En nyt sentään "nuoruuteni" takia komplekseja kärsi. Tuskin olisin kummemmaksi tullut, vaikka olisin alkanut vuosituhannen alkupäästä. Olenhan ehtinyt mielestäni ihan riittävästi opiskella, koheltaa, mokailla ... ja mukana vieläkin. Pitkistä jatkoista ei kannata puhua, sen näkee.

"Onkojärkeä" nimmari kyselee: ...",jonka ydinjoukko on selvästi poliittisiesti suuntaututunutta ?" Sitä en voi sanoa, kuulunko ydinjoukkoon, kirjoitellut olen kuitenkin Kahvipirttiin. Poliittisesti olen kyllä jollain tavalla ihan selkeästi suuntautunut ja pidän sitä arvossa. Tämä tietysti vain omasta mielestäni. Erityisempi aktiivitoimija en ole enää. Olenko edes ollutkaan, sitä en käy itse arvioimaan.

Tiedän että joillekin "poliittiseesti suuntautunut" on epäkelvoksi kajahtanut, varsinkin silloin jos suuntautuminen viittaa vasemmalle. Tästä en nyt käy sen enempää kisaamaan. Eipä Kahvipirtissä kukaan "vanhemmista osallistujista" ole suuntauksia kysellyt. Luulenpa että voi olla monisuuntaista, en tiedä ja eihän se haittaa.

Latehan jo tätä asiaa perusteli hyvin. No niin...tämä tästä. Ilma oli ja on mainio. Se oli eka kerta kun lyhythihaisessa kesäpaidassa ulkoilin ja hyvin tarkeni.