Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. "Lopettamalla+uskominen,+ja+aloittamalla+tietämisen.+Jumala+ei+ole+uskomisesta+kiinni."Mihin+uskominen+minun+pitää+lopettaa,+miten+se+onnistuu+,+ja+mitä+"tietämisen+aloittaminen"+käytännössä+tarkoittaa+tarkoittaa?Joku+tällä+palstalla+totesi+hyvin,+että+uskonto+kielipeliä,+ja+juuri+tällaisina+hetkinä+sen+huomaa:+uskovilla+on+kyllä+tarjota+hienon+kuuluisia+ajatelmia+ja+kehoituksia,+mutta+niiden+varsinainen+sisältö+on+täysin+epäselvää."Kun+ottaa+maailman+vastaan+sellaisena+kuin+se+on,+tulee+kaikki+siihen+sisältyvä+mukana."Mä+otan+maailman+vastaan+sellaisena+kuin+se+on.+Jumalaa+ei+näy+mukana+muuten+kuin+uskovaisten+väitteissä.
  2. "Uskon+sun+kaltaisten+luopuneen+uskosta+siksi+että+ette+ole+halunneet+luopua+jostain+synnistä."Ahaa,+ilmeisesti+älyllinen+rehellisyys+on+siis+synti?+Kyvyttömyys+luopua+älyllisestä+rehellisyydestä+kun+pohjimmiltaan+oli+syy+uskoni+menettämiseen."Uskosta+luopuminen+on+ollut+tärkeämpää+kuin+Kristus."Jaa,+että+minä+kärsin+vuosikausia+epäilyä+ja+henkistä+tuskaa,+jotta+voisin+pysyä+Jeesukseen+uskovana,+ihan+vaan+siksi,+että+uskosta+luopuminen+oli+minulle+Kristusta+tärkeämpää?+Se+oli+aika+raskas+kokemus+ja+sitten+tulee+kaltaisia+ylimielisiä+lässyttäjiä,+jotka+tietävät+asian+minua+paremmin.+Ilmeisesti+monelle+ei+vaan+riitä+älyllistä+rehellisyyttä+myöntää,+että+aidosti+uskova+voi+menettää+uskonsa+vaikka+haluaisi+sen+säilyttää.+Miten+useinkaan++törkeä+ja+silmitön+valehtelu+ei+merkitse+hartaalle+uskovalle+yhtään+mitään,+jos+sillä+vain+voi+puolustella+omaa+kuppaista+uskoa.Teet+arvokasta+työtä+ateismin+levittämiseksi+osoittaessasi+miten+halveksittavia+kaltaisesi+uskovat+ovat.