Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5158

1. "Raamatun+kirjoittajat+ovat+objektiivisia+Jumalan+todistajia.+"Toditus+ei+edelleenkään+ole+todiste,+saati+objektiivinen+todiste."En+vänkää+epäjumalia+vastaan,+koska+se+on+tyhmää."Okei,+mutta+Allahia+ja+hindujumalia+vastaan+kuitenkin+vänkäät."Jos+joku+ei+tiedä+niitä+fiktioksi,+niin+mitä+sitten?"Niin,+kyllä+minun+mielestäni+kaikki+jumalat+ovat+ihan+tismalleen+samoilla+kriteereillä+fiktiota:+ei+Allahista+tai+hindujumalista+ole+yhtään+sen+parempia+perusteita+kuin+kristittyjen+Jumalasta.+Sinunkin+kriteereilläsi+Allahin+fiktionaalisuudesta,+myös+Jumala+on+fiktiota+sekä+juutalaisena+että+kristittynä+versiona."Kaikki+todistaa+Jumalasta.+Miten+et+ole+huomannut+kaiken+olevan+olemassa?"Huomaan+kyllä+kaiken+olevan+olemassa,+mutta+kun+kukaan+ei+ole+kyennyt+kertomaan+että+miten+kaikki+todistaa+luojasta+ilman,e+ttä+pitäisi+jo+valmiiksi+uskoa+kaiken+todistavan+luojasta."Taivasten+kirjan+sisällön+voi+tarkistaa+kysymällä+sitä+Jumalalta.+"Kysyin.+Ei+tullut+vastausta.+Ei+siis+ole+ilmeisesti+mitään+keinoa,+jolla+kuka+tahansa+voi+tarkistaa+asian,+vaan+se+vaatii+sokeaa+uskoa+Jumalaan."Jumala+puuttui+kahvikuppisi+syntyyn+monta+kertaa+matkan+varrella"Peräti+monta+kertaa,+mutta+edes+yhtä+et+kyennyt+osoittamaan.+"mutta+ethän+sinä+sitä+voi+tunnustaa,+koska+olet+denialisti+ja+uskossasi+harhaan+joutunut."Mutta+enhän+minä+voi+olla+denialisti+ennen+kuin+voin+kohdistaa+denialisminin+objektiivisiin+todisteisiin,+siis+sellaisiin,+joiden+ei+vaadi+etukäteen+uskoa+Jumalaan.+Eipä+vaan+niitä+ole+edelleenkään+näkynyt.+Se,+ettei+ole+valmis+uskomaan+sokeasti+uskonnollisia+dogmenja+(kuten+"Jumala+on+luonut+kaiken")+ei+ole+denialismia.Vänkäätkö+hindujumalia+ja+Allahia+vastaan+siksi,+että+tiedät+ne+todellisiksi?
  2. ”+Moni+eläin+elää+tasapainossa+maan+ja+luonnon+kanssa+,+ihminen+ei+joten+tieto+jonka+hän+omaa+on+vääristynyttä+ja+epäkelpoa+.”Mutta+eihän+se,+miten+tietoa+käytetään,+osoita+tietoa+perättömäksi.+Ei+esim.+ydinreaktioon+liittyvä+tieto+muutu+sen+epäluotettavammaksi+kun+sitä+käytetään+ydinaseiden+valmistukseen+energiantuottamisen+sijaan.”+Se+on+sitä+mitä+sinä+arvostat+,+siinä+meitin+ero”No+kyllä+sinäkin+selvästi+arvostat+”vääristynyttä”+tietoa+kun+kerran+käytät+laitteita,+joilla+tätä+keskustelua+käymme.+Kovasti+sinulle+vaan+tuntuu+ihmistieto+kelpaavan.”+Ei+sitä+tarvitse+todistella+muuten+kuin+katsomalla”Siinä+mielessä+olet+ihan+oikeassa,+että+kun+katsoo+kummalla+lailla+saa+luotettavaa+ja+toimivaa+tietoa+maailmasta,+niin+näkeehän+sen,+että+tiese+tuottaa+sitä,+mutta+uskonnollinen+fiilistely+ei."Sinä+tarvitset+siihen+uskontosi+opinkappaleita+"Mikä+minun+uskontoni+on+ja+mitä+nämä+opinkappaleet+väittävät?"että+edes+jotain+hiukan+käsittäisit+ja+senkin+väärin"Silti+minä+en+ole+meistä+se,+joka+pakoilee+kysymyksiin+vastaamista.Jätit+vastaamatta+kysymyksiin:-Pystyt+perustelemaan+väitteesi+vain+apinan+kehittelemin+selityksin+jotka+eivät+päde+muualla+kuin+apinan+mielikuvitusmaailmassa.+Miksi?+(Minulle+tähän+vastaaminen+ei+tuottanut+ongelmia,+joten+varmasti+sinäkin+kykenet+siihen.)-Miten+sinun+mainostamasi+oikeilla+lailla+katsomalla+saatava+tieto+vaikuttaa+todellisessa+elämässä?Ja+ilmeisesti+sinulla+ei+edelleenkään+ole+tarjotaan+minkäänlaista+objektiivista+todistetta+yliluonnollisesta.
  3. ”En+ole+havainnut+muiden+väittävän+uskon+olevan+todiste+muusta+kuin+uskosta.”Niin+no,+tarkalleen+ottaen+on+väitetty,+että+uskon+aiheuttama+muutos+on+todiste+Jumalasta.+”Kaikki+havainnot+ovat+subjektiivisia+ja+sen+vuoksi+myös+objektiivisia,+kun+havaitaan+vaikutuksen+tulevan+ihmisen+ulkopuolelta+eikä+hänestä+itsestään.”Mutta+tässä+oli+puhe+todisteista,+eikä+havainnoista.”Nimeni+on+taivasten+kirjoissa,+joten+se+on+objektiivinen+tapa+tarkistaa+asia.”Sepä+hyvä.+Missä+taivasten+kirjojen+sisällön+voi+tarkistaa?”Ja+lukeehan+se+Raamatussakin,+että+olen+Jumalan+lapsi+ja+Kristuksen+kanssaperillinen.+Raamattukin+on+objektiivinen+todiste.”Mistä+on+se+objektiivinen+todiste?+Tietenkin+siitä,+että+siinä+väitetään+tuollaista,+mutta+tarkoitat+varmaan+jotain+muuta.”Kaikki+minut+tuntevat+tietävät,+että+en+ole+itse+itseäni+muuttanut:+Jumala+muutti+minut,+kun+tuli+minuun+henkenä+asumaan.”Ja+miten+voit+tarkistaa,+että+juuri+Jumala+joka+muutti+sinut?”Hindujen+ja+muslimien+elämäntavan+muutos+ei+ole+todiste+siitä,+että+heidän+palvomansa+jumalat+olisivat+todellisia.+Nehän+tiedetään+fiktioksi+(Allah+on+väärennös+Raamatun+Jumalasta+ja+alkujaan+kuunjumala,+jonka+Mohammed+muutti+korkeimmaksi).”Millä+perusteella+Allah+tai+hindujumalat+tiedetään+fiktioksi?+Jos+perusteena+Allahin+fiktionaalisuudelle+on+Koraanin+syntyhistoria,+niin+samalla+perusteella+Raamatun+Jumalakin+on+fiktiota:+Toora,+etenkin+Mooseksen+ensimmäinen+kirja,+on+väärennös+Lähi-Idän+taruperinteestä+ja+Jahve+on+alkujaan+tulivuorten+jumala.+Kristittyjen+Uusi+Testamentti+väärentää+juutalaisten+maallisena+kuninkaan+toimivan+messiaan+henkisen+taivasten+valtakunnan+kuninkaaksi,+jolla+ei+ole+maallista+valtaa.+UT+myö+smuuttaa+juutalaisten+tiukan+monoteistisen+Jumalan+jonkinlaiseksi+monoteismin+ja+polyteismin+välimuodoksi.”Höpsistä.+Se,+että+jotakin+on+olemassa,+on+objektiivinen+todiste+Jumalasta+ja+luomisesta.+Mikään+muu+ei+tätä+kaikkea+selitä.”No+esimerkiksi+hindujen+Brahma+selittää+sen+ihan+tismalleen+yhtä+hyvin+kuin+Raamatun+Jumala.+Ja+sitä+paitsi+se,+että+jotain+ei+osata+selittää,+ei+ole+todiste+aukkojen+jumalan+olemassaolosta.”Kahvikuppisi+todistaa+Jumalasta+näin:+mistä+sait+sen?+Mistä+sen+raaka-aineet+ovat+peräisin?+Mistä+ne+ovat+tulleet+maapallolle?+Jumala+teki+sen.+:)”Varmaan+olen+saanut+sen+lahjaksi.+Raaka-aineet+ovat+jostain+päin+Suomea+(Kermansavi+on+valmistanut+sen).+Raaka-aineet+ovat+tulleet+protoplanetaarisen+kiekon+muodostuessa+Maaksi+ja+muuttuneet+lopulta+saveksi+eroosion+takia.+Ennen+Maahan+päätymistä+ne+syntyivät+tähtien+ydinsynteesissä+vedystä,+joka+syntyi+alkuräjähdyksestä.+Sitä+mikä+aiheutti+alkuräjähdyksen,+ei+tiedetä,+mutta+tiedon+puute+ei+todista+kuin+tiedon+puutteesta.+Mulle+jäi+epäselväksi,+että+missä+kohtaa+Jumalan+puuttui+peliin.”Kyllä+sinä+vänkäät+Jumalaa+vastaan+ja+olisit+täysi+idiootti,+jos+vänkäisit+olematonta+vastaan.”Eipä+ole+näkynyt+jumalia,+joita+vastaan+vängätä.+Sen+sijaan+uskovaisten+jumaliaan+koskevia+väitteitä+vastaan+kyllä+vänkään.+Allah+ja+hindujumalat+ovat+ilmeisesti+logiikallasi+todellisia,+koska+ethän+sinä+olematonta+vastaan+vänkäisi.”Ateistit+väittävät+Hämähäkkimiestä+ja+Aku+Ankkaa+todelliseksi”En+ole+koskaan+nähnyt+kenenkään+tekevän+noin.”mutta+eivät+vänkää+näitä+vastaan”Se+johtuu+siitä,+että+kukaan+ei+väitä+todellisiksi”Jumalaa+vastaan+vänkäävät,+koska+tietävät,+että+Jumala+on+todellinen,+mutta+nuo+muut+eivät”Okei,+sinä+siis+vänkäät+hindujumalia+ja+Allahia+vastaan+siksi,+että+tiedät+ne+todellisiksi?Väitit,+että+Jumala+on+todistettu+jo+ajat+sitten.+Minua+kiinnostaisi+edelleen+tietää,+että+missä+näihin+todisteisiin+pääsee+tutustumaan?+Minulta+kun+ne+valitettavasti+ovat+menneet+ohi.
  4. "Eihän+täällä+kukaan+muu+ole+väittänyt+uskon+olevan+todiste+jumalista+kuin+sinä.+Vain+sinä+olet+niin+tyhmä,+että+sellaiseen+argumenttiin+turvaat.+"Nyt+sekoitat+minut+johonkin+toiseen.+Olen+päin+vastoin+useassa+viestissäni+korostanut,+että+usko+ei+ole+todiste+uskon+kohteen+olemassaolosta.+Olen+kyllä+useasti+kysynyt,+että+jos+kristittyjen+usko+on+todiste+Jumalasta,+päteekö+uskoon+vetoaminen+todisteena+muihin+uskontoihin.+"Sen+sijaan+henkilökohtaiset+kokemukset+ovat+objektiivisia+todisteita,+sillä+mitä+muutakaan+ne+voisivat+olla?"Subjektiivisia+todisteita."Ei+se+ihminen+itse+itselleen+syntejä+anteeksi+anna:+Jumala+sen+tekee!"Syntien+anteeksianto+ja+Jumala+on+uskomuksia.+Perustelet+uskomuksesi+Jumalasta+uskomuksella+syntien+anteeksiannosta.+Vai+onko+sinulla+uskosta+riippumatonta+keinoa+tarkistaa+onko+synteja+anteeksiannettu?"Ja+miten+mikään+havainto+voisi+olla+jotakin+muuta+kuin+objektiivinen,+koska+kaikki+tarkkailijat+ovat+subjekteja+ja+tekevät+vain+subjektiivisia+havaintoja,+jotka+kelpaavat+sitten+objektiiviseksi+todisteeksi,+koska+elämän+muutos+ja+syntien+anteeksisaaminen+eivät+selity+subjektiivisilla+syillä:+tarvitaan+ulkopuolinen+tekijä+saamaan+se+kaikki+aikaan."Kummallista.+Aluksi+totesit+perättömästi+että+olisin+väittänyt+uskon+olevan+todiste+Jumalasta,+ja+sitten+itse+alat+väittää+uskon+olevan+todiste+Jumalasta.+Onko+mielestäsi+hindujen+tai+muslimien+uskosta+johtuva+elämäntavan+muutos+objektiivinen+todiste+heidän+jumaliensa+olemassaolosta?+Kyllä+vai+ei?"Jumala+on+jo+aikoja+sitten+todistettu,+eikä+sitä+tarvitse+sen+kummemmin+enää+todistaa.+"No+hienoa,+sittenhän+sinä+voit+varmasti+kertoa,+missä+näihin+todisteisiin+pääsee+tutustumaan?+Minulta+kun+ne+valitettavasti+ovat+menneet+ohi."+Jos+Jumalaa+ei+olisi,+niin+ei+olisi+mitään+muutakaan."Miten+niin?+Heitit+vain+julistuksen+perustelematta+sitä+lainkaan."Kaikki+todistaa+Jumalasta+eikä+mikään+Häntä+vastaan.+"No+miten+vaikkapa+pöydälläni+oleva+kahvikuppi+todistaa+Jumalasta?"+Jopa+sinä+todistat+Jumalasta,+sillä+mitä+järkeä+olisi+vängätä+olematonta+vastaan?"Miten+niin?+Taas+heitit+julistuksen+perustelematta+sitä+lainkaan."Vai+vänkäävätkö+ihmiset+noin+yleensäkin+Hämähäkkimiestä+ja+Aku+Ankkaa+vastaan?"Eivät+tietääkseni.+Katsos+kun+kukaan+ei+taida+väittää+noita+todellisiksi+olennoiksi.
  5. ”+Pystyt+perustelemaan+sen+vain+apinan+kehittelemin+selityksin+jotka+eivät+päde+muualla+kuin+apinan+mielikuvitusmaailmassa.Miksi+?”Siksi+että+niiden+periaatteisiin+tukeutuen+voi+saada+testattavasti+toimivaa+tietoa.+Objektiivisten+vaatiminen+ja+positiivisen+väitteen+esittäjän+todistustaakkaan+vetoaminen+on+ne+perusteet,+johon+tiede+perustuu.+Se+sama+tiede,+jonka+perusteella+on+kehitetty+nämä+laitteet,+joilla+tätä+keskustelua+käymme.+Kun+kyse+on+tiedon+hankinnasta+ja+sen+arvioinnista,+”apinan+selityksen”,+joihin+vetoan,+siis+pätevät+muuallakin+kuin+apinan+mielikuvituksessa.+Voin+muuten+esittää+sinulle+tismalleen+saman+kysymyksen,+ja+vielä+suuremmalla+syyllä:Pystyt+perustelemaan+väitteesi+vain+apinan+kehittelemin+selityksin+jotka+eivät+päde+muualla+kuin+apinan+mielikuvitusmaailmassa.Miksi+?”Kuvittelet+ihmisapinan+kaikkein+tietäväisimmäksi+lajiksi+vaikka+kyseinen+näyttää+käyttäytyvän+hyvinkin+typerästi+.”Se,+että+ihmiset+käyttäytyvät+typerästi,+ei+kumoa+sitä.+että+heillä+on+tietoa.+Nämä+eivät+ole+toisiaan+poissulkevia+asioita.Ja+kyllä,+kuvittelen+ihmiset+kaikkein+tietäväisimmäksi+lajiksi+ihan+siihen+perustuen,+ettei+ole+tietoa+tietävämmistä+lajeista.+Tietenkin+muutan+kantaani+heti,+kun+tulee+todisteita+yhdestä+tai+useammasta+tietävämmästä+lajista.”+Senkin+näkee+ihan+selvästi+kunhan+luopuu+siitä+ihmisen+palvonnasta”Siis+minkä+näkee?+Senkö+ettei+ihminen+ole+tietäväisin+laji?+No+mutta+ilmeisesti+sinäkään+et+ole+sitä+nähnyt,+kun+et+kykene+esittämään+näölläsi+saamia+todisteita+tai+muita+perusteita+asiasta.+Älä+syytä+minua+siitä,+että+olet+kyvytön+todistamaan+väitteesi.”+Perusteluillasi+ei+ole+mitään+arvoa+todellisessa+elämässä+,+senkus+jankkaat+vain+tavua+toisen+perään+kun+muut+elää”Jännä+juttu,+kun+samoilla+periaatteilla+kuitenkin+on+saatu+tehtyä+nämä+laitteet+joilla+tätä+keskustelua+käymme.+Kyllä+perusteluillani+näyttää+olevan+kovasti+vaikutusta.+Mitenkäs+muuten+sinun+mainostamasi+oikeilla+lailla+katsomalla+saatava+tieto+vaikuttaa+todellisessa+elämässä?
  6. "Esitin+täysin+selvän+kysynyksen."Ja+esitin+täysin+selkeän+ja+yksiselitteisen+vastauksen.+Ja+sen+jälkeen+perustelin+sen+lyhyesti+parilla+lauseella.+"Sinun+saivartelusi"Nyt+taidat+sekoittaa+meidät+keskenään.+Muistatko,+että+se+olit+sinä,+joka+yritit+saivarrella+yrittämällä+muuttaa+positiivisen+väitteen+negatiiviseksi+kaksoiskiellon+avulla.+"ja+valikoiva+asenteesi+positiivisen+ja+negatiivisen+väitteen+todistus+velvollisuudesta"Ei+se+ole+valikoivaa,+vaan+täysin+johdonmukaista:+positiivisen+väitteen+esittäjällä+todistustaakka,+negatiivisen+esittäjällä+ei.+"kumoutui+omaan+illuusioosi+ylivertaisesta+älystäsi,+jolla+yrität+opettaa+jääräpäisesti+viisaampiasi."Mikä+ihmeen+illuusio+yliuvertaisesta+älystä?+Minusta+se,+että+käyttää+ihan+normaalia+logiikkaa+tavallisessa+keskustelussa+ei+vaadi+ylivertaista+älyä.+Suoran+ja+kiertelemättömän+vastauksen+antaminen+ei+vaadi+ylivertaista+älyä.+Sen+huomaaninen,+että+keskustelukumppani+pakoilee+kysymyksiä,+ei+vaadi+ylivertaista+älyä.+Niin+ja+ottaen+huomioon+miten+ylivoimaisia+ihan+tavallisella+perusjärjelle+perustuvat+kysymykseni+näyttävät+olevan+vastakeskustelijoille,+niin+eivät+he+kovin+viisailta+vaikuta.+Ja+sinänhän+minun+motiiveillani+ja+luuloillani+itsestäni+ei+ole+mitään+väliä+sen+kannalta,+ovatko+kirjoittamani+väitteet+päteviä+vai+ei.+Nyt+vain+julistit+että+saivartelu+on+kumottu+mutta+et+A:+osoittanut+mikä+se+saivartelu+oli+ja+B:+miten+illuusioni+kumosivat+sen+saivartelun.+Ja+kun+moitit+minua+minun+vastauksestani,+niin+miten+paljon+kovemmin+moitit+itseasi+siitä,+että+et+ole+lainkaan+saanut+vastattua+minun+esittämääni+kysymykseeni:Jos+joku+väittää+voittaneensa+lotossa+10+miljoonaa+ja+sinä+et+usko+häntä,+niin+kummalla+mielestäsi+on+todistustaakka,+sinulla+vai+sillä,+joka+väittää+voittaneensa?