Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5570

1. "Kyse on todennäköisesti kuukausista tai joistain vuosista"

Jos sitä ei ole tapahtunut sanotaan vaikka viiden vuoden sisällä, niin myönnätkö nöyrästi olleesi väärässä vai mainostatko edelleen "pian" koettavaa tempausta?

"Vain Jumala tietää tarkan ajan ja emme voi alkaa siksi tarkemmin aikoja estittämään."

Eli päätelmäsi, että se tapahtuu "pian" onkin täysin merkityksetön
  2. Etkö huomannut kun kommentoin tismalleen samoja väitteitä ylempänä keskustelussa
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/18660172/fysiikan-nobelisti-tyrmaa-evoluutioteorian#comment-139193134

Laitetaan kommenttini varmuuden vuoksi myös tähän:

"Kauan ennen Darwinia oli lukuisia tiedemiehiä, jotka tekivät teoriaa tunnetuksi"

Ei ollut. Oli kyllä lukuisia tiedemiehiä, jotka käsittelivät sitä, mitä nykyään kutsumme evoluutioksi, mutta yksikään Darwinin edeltäjä ei kehittänyt evoluutiosta teoriaa. "Lajien Synnyn" alussa Darwin käy läpi ainakin parikymmenen edeltäjänsä esittämiä ajatuksia evoluutiosta.

"monet aikalaiset tutkijat olivat erittäin närkästyneitä Darwiniin, kun hän omi ja esitteli teorian "minun teorianani"."

Ketkä muka? Ainoa aikalainen, joka kehitteli asiasta teoriaa ennen kuin Darwin julkaisi näkemyksensä, oli Wallace, jonka kanssa Darwin julkaisi yhdessä evoluutioteorian. Hän ja Wallace olivat koko loppuelämänsä hyvissä väleissä, joten väitteesi on kaikin puolin outo.

"Jos löytyy joku sellainen, joka väittää, että hän ei usko evoluutioon, niin hän on tietämätön, tyhmä tai mielenvikainen"

Ja tämä pätee hyvin sinuun. Juurihan sinä osoitit olevasi jotain näistä, kun toistit valetta ennen Darwinia vaikuttaneista tiedemiehiä, jotka tekivät evoluutioteoriaa tunnetuksi ja mukamas monista aikalaitutkijoista, jotka olisivat olleet rittäin närkästyneitä Darwiniin, kun hän omi ja esitteli teorian "minun teorianani".

"Nimittäin Darwin tuskaili evoluutioteoriauskonkirroosinsa vuoksi:"

Olet ehkä sekoittanuy Darwinin Edward Hallett Carriin, jonka kirjasta "Mitä historia on?" tuo sitaatti on Googlen perusteella peräisin (toki on mahdollista että Carr vain siteeraa Darwinia). Onko sinulla antaa tarkempia viite?

Etkä tainnut huomata että Dawkins-sitaattisi aika muoto on preesens, eli ilmeisesti hän viittaa vain nykyaikaan, joten väitteesi on monella tasolla virheellinen.
  3. "Mikä ihme siinä on, että kretu-palstan avauksiin hyökkää aina kakaralauma kiukkuamaan ja räksyttämään avaajasta, eikä keskustele itse aiheesta?"

Se johtuu varmaan siitä että monet kreationisti-aloittajat eivät ole käymässä keskustelua vaan pelkästään saarnaamassa. Usea keskustelija on oppinut että on ajanhaaskausta yrittää käydä keskustelua tällaisten aloittajien kanssa. Siitä huolimatta tässä viestiketjussa suurin osa vastauksista on täysin asiallisia ja osa hyvin perusteellisiakin. Aloittaja, nimimerkki Terapeutti, ohitti ne täydellisesti. Jos ei itse ole valmis käymään asiallista keskustelua, on turha kitistä siitä etteivät kaikki muutkaan käy.