Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6030

  1. "Evoluutioteoria on oletusta ei kokeellista näyttöä,"

    Tietenkin siitä on kokeellista näyttöä vaikka kuinka paljon, esim.:

    Uuden geenin synty on havaittu, kun Lenskin kokeessa kolibakteereille syntyi kyky käyttää sitraattia ravintona. Alkuperäisellä kolibakteerikannalla ei ollut sitä ja sen syntyminen on voitiin jäljittää tiettyyn geenin kahdentumiseen, koska bakteerikannasta otettiin jatkuvasti näytteitä:
    https://elifesciences.org/articles/55414

    Tässä tutkimus, jossa yksisoluinen elämänmuoto muuttui monisoluiseksi kirjaimellisesti tutkijoiden silmien edessä. Artikkelin alussa on linkki varsinaiseen tutkimuspaperiin:
    https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta/monisoluiseksi-ihan-tuosta-vain/

    "ei sitä teoriaa voida soveltaa kuin biologiaa."

    Sitä voi soveltaa esim. proteiinisuunnittelussa: tässä tutkimuksessa, jonka tarkoitus oli kritisoida suunnatun evoluution ylivaltaa proteiinisuunnittelussa, päädyttiinkin lopputulokseen, että "darwiniaaniset mutaation ja valinnan periaatteet" ovat tehokkaita ja että suunnattu evoluutio saa aikaan tuloksia, joihin "järkevällä suunnittelulla" on vaikea päästä.
    "It is often said that random genetic methods to improve enzyme properties "rely on simple but powerful Darwinian principles of mutation and selection” (Johannes and Zhao 2006). We agree."
    "Practical experience shows that directed evolution can produce remarkable changes that are, at present, not easily achieved by rational design."
    https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challenges
    Ja kyllä, tuo toinen tutkimuksen tekijöistä on se sama Matti Leisola, joka vapaa-ajallaan saarnaa evoluutiota vastaan.

    Oletan että toistat vilpittömässä luulossa valheita, joita saarnaajat ovat sinulle syöttäneet. Onko tuollaisten valehiden levittäminen mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää?
  2. ".Evoluutio on uskonnollinen myytti."

    Eikä ole, vaan havaittu luonnonilmiö, eliöyhteisöjen perimän muutos sukupolvien kuluessa. Jos kiistät sen, väität että kaikki eliöt ovat geeneiltään tismalleen samanlaisia kuin vanhempansa. Jos kuitenkin hyväksyt evoluution kunhan sitä ei sanota evoluutioksi ja tarkoitat sanalla "evoluutio" jotakin muuta kuin mitä sillä yleensä tarkoitetaan, olisi asiallista tehdä se heti selväksi.

    "Sen alku on kuvitellussa sattumassa, ja muutoksia on tullut kuviteltujen sattumien kautta."

    Sen alku on siinä, että elinympäristö on rajallinen ja perimässä muuntelua, joka vaikuttaa elinympäristössä selviämiseen. Evoluutio on väistämätön seuraus siitä.

    "Todisteet puuttuvat sekä fossiileista"

    Eivätkä puutu. Niitä on vaikka kuinka paljon. Tuossa on pitkä lista joistain välimuotofossiiliesimerkeistä:
    http://www.fossilmuseum.net/Evolution/transitionalfossils.htm

    "että luonnontieteistä."

    Eivätkä puutu, ja tässä on listattuna joitain yleistajuiska esimerkkejä evoluution todisteista:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet

    "Ainuttakaan uutta geeniä ei ole todistetusti kehittynyt vähitellen. "

    On kehittynyt, täysin todistetusti. Lenskin kokeessa kolibakteereille syntyi kyky käyttää sitraattia ravintona. Alkuperäisellä kolibakteerikannalla ei ollut sitä ja sen syntyminen on voitiim jäljittää tiettyyn geenin kahdentumiseen, koska bakteeri kannasta otettiin jatkuvasti näytteitä:
    https://elifesciences.org/articles/55414

    "Ainoatakaan todistetta ei ole kalan muuttumisestan joksikin sammakoksi ja siitä eteenpäin muiksi eläimiksi."

    Tietenkin on, sekä fossiililit että nykyeläineten perimä. Ainoa looginen selitys yhteisille piirteille on evoluutio.

    "Ja HA HA ei ole tieteellinen vastaus."

    Ei tietenkään ole. Onko joku väittänyt että olisi vai miksi teet tämän huomautuksen.

    "Vastatkaa asiallisesti!"

    Olet ilmeisesti uusi palstalla. Muutoin olisit varmasti huomannut, että täällä on usein viestisi kaltaisia kommentteja, mutta kun niihin vastataan asiallisesti, alkuperäinen kommentoija joko pakenee keskustelusta, vaihtaa aihetta tai alkaa valehdella annetuista todisteista. Toisinaan käy jopa niin, että annetaan asiallisia vastauksia, mutta kysyjä täysin ohittaa ne ja alkaa valehdella ettei asiallisia vastauksia ole annettu.

    Sinä et varmasti ole tällainen kommentoija, vaan vastaat tähän asiallisesti. Eikö niin, että asiallisesti myönnät, että käsityksesi välimuotofossiilien, havaittujen uusien geenien ja evoluution todisteiden puutteesta oli täysin virheellinen? Olet varmaan saanut tämän käsityksen joltain saarnaajilta? Jos olet, mitä mieltä olet siitä että he levittävät tuollaisia valheita? Onko se mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää?

    Olemme kreationismi-palstalla. Tämän keskustelun aihe on kreationismi. Kommentoimasi viesti käsitteli kreationismia. Miksi et puhu kreationismista vaan vaihdot puheenaiheen evoluutioon?

    Vastaathan asiallisesti!
  3. "Sinä vastaat itsestäsi kerran, ei minun tarvitse siitä huolehtia."

    Ei niin. Eikä kukaan ole sinulta pyytänyt tai vaatinut sitä. Siksi kommenttisi on outo.

    "Jatka ateistina jos se johtaa sinut onneen ja autuuteen."

    En minä ole ateisti siksi, että se johtaa onnen ja autuuteen, vaan siksi, ettei minkään jumalien olemassaolon puolesta ole perusteltua näyttöä.

    "Olen vastannut sinulle kuinka paaduttaminen tapahtuu."

    Miten voit vastata, jos sinulta ei ole kysytty? Minä, tai kukaan muukaan, ei ole kysynyt sinulta miten paaduttaminen tapahtuu. Selittämällä itsekeksimääsi merkitystä vakiintuneille sanalla olet nimenomaan vältellyt vastaamasta sinulle esitettyihin kysymyksiin.

    "Kun annetaan mahdollisuus totella tai olla tottelematta"

    Tässä oli puhe Raamatun kuvauksista Egyptin vitsauksista. Faaraolla ei ollut mahdollisuutta totella, sillä Jumala oli jo ennalta määrännyt paaduttavansa faaraon.

    "SE on pahempi rangaistus kuin se että Jumala pysäyttäisi jollain traagisella tavalla, jolloin hymy hyytyisi, ja ihminen rupeaisi ajattelemaan asioita syvällisemmin."

    Siis yritätkö nyt tosissasi sanoa, että on parempi tehdä niin, että ihminen paatuu eikä korjaa virheitään, eikä niin, että hän pysähtyisi ja korjaisi virheensä?

    "Hän antaa vapaan valintaoikeuden myös ateisteillekin."

    Ei usko ole edelleenkään valinta.

    Et vieläkään ole vastannut yksinkertaisiin kysymyksiin:
    Eikö Raamatussa kerrota, että Jumala paadutti faaraon sydämen?
    Eikö Raamatussa kerrota, että Jumala rankaisi egyptiläisiä julmasti sen takia, että Jumala itse oli paaduttanut faaraon sydämen?

    Unohdit myös jälleen kertoa, että olenko nyt siis pelastettu, kun valitsen pelastuksen, vaikka edelleen olen yhtä ateisti kuin ennen valintaa. Vai vaatiiko tuo "valinta" sen että uskoo Jeesukseen?
  4. "Hugh Ross näkyy listanneen muutamia blogissaan "

    1. Onpa joo vaikeaa laittaa Mooseksen suuhun profia kansan palaamisesta Israeliin kirjassa, joka on saanut muotonsa pakkosiirtolaisuuden aikana.

    2. Evankelistat tiesivät, mitä messiaalta odotetaan, joten tietenkin osasivat kirjoittaa tarinan yksityiskohdat oikein.

    3. Aikakirjoissa kerrotaan profetiasta, joka sitten toetutuu toisessa kohtaa Aikakirjoja. Kirjan kirjoittajan onkin tosi vaikeaa ennustaa mitä kirjassa tapahtuu.

    4. Evankelistat tiesivät, mitä messiaalta odotettiin ja tietenkin osasivat kertoa, että joo, kyllä Jeesus ihan varmasti syntyi Bethlehemissä. Kukapa sen olisi voinut enää tarkistaa kun evankeliumit kirjoitettiin. Luukas jopa keksii historian valossa tarpeettoman verollepano-matkan, jotta saa tekosyyn sille miksi Jeesuksen vanhemmat ovat ennustusten kannalta oikeassa paikassa.

    5. Ympäripyöreäepätarkka ennustus Babylonin tuhosta ei ole mitenkään ihmeellinen. Kaupunkeja vallattiin ja tuhottiin koko ajan, vaikka ne olisivat olleet suuriakin.

    6. Kohta, johon viitataan, ei ole Jesajan, vaan Kyyroksen aikana elänee ns. "Deuterojesajan" kirjoittama. (Se, että Jesajan kirja koostuu kolmen eri kirjoittajan teksteistä, huomattiin jo 1800-luvulla.) Ei siis ole ihmeellistä että Kyyroksen aikalainen osaa ennustaa Kyyroksesta.

    7. Tässä vaan esitetään väite että Jerusalemin esikaupunkien rakentaminen tapahtui tietyssä järjestyksessä. Tälle väitteelle ei anneta mitään todisteita.

    8. Joo, tosi vaikeaa "ennustaa", että alue, josta noin puolet oli ja on Negevin autiomaata, on autiomaa myös tulevaisuudessa. Tosin aavikon ulkopuoliset osat Edomin alueesta eivät ole asumattomia, niinkuin Raamattu ennustaa, vaan siellä on mm. yli 150 000 asukkaan Akaba.

    9. Tässä väitetään virheellisesti, että Danielin mukaan messias tulisi kun 69 vuosiviikkoa on kulunut määräyksestä rakentaa temppeli uudestaan. Ongelma vaan on, että Daniel ei väitä tuollaista, vaan että messiaan tuloon on vain seitsemän vuosiviikkoa:
    "Sinun tulee tietää ja ymmärtää: Siitä ajasta, jolloin se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen palauttamista ja rakentamista koskevan sanan lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon seitsemän vuosiviikkoa. Ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja vallihautoineen." Dan 9:25.

    Tällainen, että valehdellaan Raamatun sisällöstä Raamatun puolustamiseksi, on aina hämmentänyt minua. Samoin se, että tällainen käytös ei näytä haittaavan muita uskovia. Miten on sinun laitasi? Onko tuollainen Raamatun sisällön vääristely mielestäsi hyväksyttävää?

    10. Toistan itseäni. Evankelistat tiesivät, mitä messiaalta odotetaan, joten tietenkin osasivat kirjoittaa tarinan yksityiskohdat oikein.

    Esimerkki, joka paljastaa miten Matteus sovitti tarinansa ennustusten mukaan on Matt. 21:7. Matteus käytti selvästi Vanhan Testamentin kreikankielistä käännöstä Septuagintaa, sillä toisin kuin hepreankielinen alkuteksi, Sakarjan kirjan käännös Septuagintassa puhuu siitä että messias ratsastaa "aasilla ja nuorella varsalla". Matteus kirjoittaa että Jeesus todella ratsasti sekä tammalla että varsalla. ("toivat aasintamman varsoineen ja panivat niiden selkään vaatteensa, ja hän istuutui niiden päälle.") Vuoden 1992 käännös vääristelee ja kääntää "Jeesus istuutui aasin selkään", vaikka alkukielellä puhutaan tosiaan monikossa "και επεκαθισαν επανω αυτων", "ja istui niiden päälle".
    Eli yrittäessään kirjoittaa Jeesuksen tarinaa sopimaan mahdollisimman hyvin ennustuksiin, Matteus kopioi jopa virheen, joka tekee Jeesuksen ratsastamisesta täysin älyttömän.