Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5571

1. Ilmeisesti halusit taas alleviivata omaa älyllistä epärehellisyyttäsi pakenemalla joka ikistä kysymystäni.

"Jos ihminen puolustaa omaa "älyllistä rehellisyyttään", ei tuollainen puolustus ole millään tavoin hyödyllinen tai kelvollinen."

Miksei? Unohdit kokonaan perustella väitteesi.

Ilmeisesti kysymyksen kiertäminen pitää tulkita niin, että et kyennyt osoittamaan missä olen ollut älyllisesti epärehellinen, mutta sinulla ei ole rehellisyyttä myöntää asiaa.

"Minä en tietenkään epäile olevani väärässä"

Kumma juttu, jonka olen havainnut, on se, että te jotka eniten julistatte uskonne vankkumattomuutta, olette niitä, jotka ovat kaikkein haluttomampia vastaamaan uskonne perusteiden kannalta ikäviin kysymykiin.

"Raamatun mukaan voit uskoa jos itse tahdot."

Sanooko? Missä kohtaa? En muista lukeneeni tuollaista Raamatusta eikä ainakaan nopealla haulla löytynyt tuollaista väitettä.

Ja joka tapauksessa Raamattu on väärässä: jos olisin voinut valita uskon, olisin edelleen uskossa, sillä se oli kova paikka kun aikoinaan epäilyksen heräsivöt ja usko alkoi horjua. Jälkiviisaasti se toki oli hyvä asia, ja sinun kaltaisesi uskovien kommentit vieroittivat minut tehokkaasti siitä ajatuksesta, että uskolla voisi olla jotain järkeviä perusteluja tai että se olisi jotenkin tavoiteltava asia. Niin kuin monesti todettu ja kulunut, mutta erittäin osuva, ilmaisu kuuluu: kukaan ateisti ei voi osoittaa uskon typeryyttä niin hyvin kuin uskovat itse.

"Voit itse väittää että et voi uskoa, mutta Raamatun mukaan uskottomuus on ihmisen vastuulla."

No Raamattu nyt väittää paljon perusteettomia asioita, esim. Jeesus luulee etteivät linnut kerää varastoja, mutta minä ainakin luotan enemmän havaittavaan todellisuuteen.

"Kun nyt pidän Raamattua totuutena, luotan että se tietää paremmin kuin sinä, miten asia on."

Hetkonen, hetkonen. Etkö sinä olekaan se sama keskustelija, joka Raamatun vastaisesti väitti, että Jumala ei tee väliintuloja, jotka vaikuttavat ihmisen vapaaseen tahtoon, vaikka Raamatun mukaan Jumala sellaisia tekee?

"Apostolien teot 16:30-31 FB38
    [30] Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" [31] Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

En ymmärrä miksi siteeraat tämän kohdan. Muuten luulisin että se on tarkoitettu väitteesi "Raamatun mukaan voit uskoa jos itse tahdot" tueksi, mutta koska tuossa Raamatunkohdassa ei sellaista väitetä, siitä ei voi olla kysymys.

Miten kristillisiin teemoihin ajautuminen todistaa Jumalan?

Jos joku kertoo minulle Matista, joka on piilossa pensaan takana, mutta minä en usko että koko Mattia on olemassa kun juttu kuulostaa niin älyttömältä. Sitten Matti kuitenkin tulee esiin piilostaan ja huomaan että hän on todellinen. Onko Matti mielestäsi pakottanut minut uskomaan itseensä ja rikkonut vapaata tahtoani vastaan?
  2. >Ihminen oli sellainen kuin Jumala halusi, mutta ihmisestä tuli sellainen, joka on Jumalalle kauhistus."

Eli Jumala ei kyennyt luomaan sellaista ihmistä, jonka halusi, vaan sellaisen, josta tulee kauhistus hänelle. Et siis usko Jumala olevan kaikkivaltias.

"Miksi jätät tarinasta pois lankeemuksen?"

Siksi että kaikkitietävä Jumala olisi tiennyt että hänen luomansa ihmiset lankeavat.
    Mutta jos haluat, puhutaan vaan siitä. Lankeemushan on Jumalan virittämä ansa: Jumala loi tieten tahtoen hyvän ja pahan tiedon puun, vaikka tiesi mitä seuraa (tai hän ei ollut kaikkitietävä), hän antoi käärmeen olla paratiisissa, vaikka tiesi mitä seuraa (tai hän ei ollut kaikkitietävä), hän ei antanut Aatamille ja Eevalle kykyä tajuta, että käskyjen rikkominen on paha asia, tai kykyä arvioida mitkä seuraukset ovat hyviä ja mitkä pahoja. He olivat siis syyntakeettomia.

"Sinun mielestäsi Jumala ei ilmeisesti voisi luoda olentoa joka on vastuussa valinnoistaan ja teoistaan ja kantaa niiden seuraamukset."

Kaikkivaltias on vastuussa kaikesta.

"Raamattu on eri mieltä. Sen mukaan Jumala on voimakkampi ja ihmeellisempi kuin mitä sinä haluat ymmärtää. Me olemme vastuussa olevia olentoja, jotka tekevät valintoja ja päätöksiä ilman Jumalan väliintuloa."

Kummallista. Ensin paineita Raamattua ja sitten luovut Raamatun sanomasta: Raamatun mukaan Jumala tekee väliintuloa, jotka vaikuttavat ihmisen vapaaseen tahtoon.
  3. "Ateistien evoluutio alkaa jostain valmiista eliöstä."

Aivan. Evoluutio on olemassa olevan elämän ilmiö, eikä liity elämän alkusyntyyn.

"Mutta mitä oli ennen sitä, siitä ateistit vaikenevat kiusaantuneina. "

Varmasti jotkut vaikenevatkin, mutta ylivoimaisesti suurin osa myöntää kiertelemättä että elämän syntyä ei tunneta.

"Tyhjä rako elämän alun ja Jumalan luoman eliön välillä on ratkaiseva."

Ratkaisevaa on myös tyhjyys luomisen ja ja Jumalan kohdalla: kukaan ei ole voinut osoittaa (muuta kuin sokeaan uskoon vetoamalla) että on Jumala, joka loi.

"Laava liejusta - eliöksi, Vai Jumalan viisaasti alkuaineista suunnittelema Fyysis, sähköis, kemiallinen perus yksikkö, solu."

Tai sitten voi vaan sanoa rehellisesti että asiaa ei tiedetä sen sijaan että viittaisi johonkin irvikuviin tieteen väitteistä. Lisäksi sinulta unohtui osoittaa että solu on suunniteltu.

"Kuinka kauan sinä viisas Siare, luulisit tälläisen itsesi kaltaisen olennon kasvavan sattumien summana."

En tiedä. En ole koskaan väittänyt että ihminen on sattumien summa.

"Oikeinko Biljoonia vuosia. ? "

En tiedä. Sinä esitit väitteen sattuman summana syntyneestä ihmisestä, en minä.

"Mutta kun lihallisen olennon perimä rapautuu, nyky tieteen todistamana sukupuuttoon alle 10 000:n vuoden."

Unohdit kertoa, että mikä tutkimus tutkimus on päätynyt tällaiseen tulokseen? Odotan innolla että pääsen perehtymään tuollaiseen mullistavaan löytöön.

"Siare, suora kysymys, oletko täysijärkinen ???????"

Kyllä

Nyt kun olen vastannut kiertelemättä sinun kysymyksiini, olisi kohteliasta, että sinä vuorostasi vastaisit kysymykseeni, jonka sivuutit:
    Missä yliopistoissa opetetaan "tyhjästä putkahtanutta elämää, ainoana oikeana"? Vai olisiko sittenkin päässyt käymään niin, että olet mennyt nielemään saarnaajien valheet siitä, että tieteen mukaan elämä on mukamas putkahtanut tyhjästä?

Ja uudempaan viestisi liittyen: oletko mennyt uskomaan saarnaajien valheita siitä, että evoluutio muka perustuisi pelkkään sattumaan?