Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6063

  1. "Myönnät siis, että pohjois-Amerikka on kohonnut vuosien kuluessa."

    Eihän sitä ole kukaan missään vaiheessa kiistänyt.

    "Milloin se vajosi?"

    Noin 100 miljoonaa vuotta sitten, kuten tuosta anonyymin linkkaamasta wikiartikkelista kävi ilmi.

    "Se näkyy Pangean kuvauksissa vedenpinnan yläpuolella olevana alueena.
    Joten jotain on vialla."

    Vialla on sinun tietojasi ja ymmärryksen puute. Pangea hajosi kauan ennen kuin tuo alue vajosi.

    "Oletetaan nyt että Amerikka oli alempana aikoinaan. Sitten vedenpaisumuksessa maan kuori murtui nykyisistä saumakohdistaan. Alueet, jotka olivat ennen vedenpinnan alla, saattoivat kohota hieman, samalla kun toiset alueet vajosivat alemmaksi."

    Miten tässä oletuksessa huomioidaan lämpö, joka tuollaisista mullistuksista olisi vapautunut ja joka olisi sulattanut kallioperän 12 kilometrin syvyydeltä? Taikoiko Jumala lämmön pois, vai taikoiko hän luonnonlait erilaisiksi?

    Ilmeisesti et siis usko Raamatun kuvausta vedenpaisumuksesta? Siinä kun ei kerrota mitään mannerlaattojen kohoilusta tms. vaan taivaan ikkunoista ja syvyyden lähteistä.

    "Tietenkään tiedemiehet eivät halua niitä tunnustaa muuksi kuin luonnonoikuiksi, koska silloin täytyisi tunnustaa myös vedenpaisumus."

    Miten nuo todistaisivat vedenpaisumuksen? Jos nuo olisivat ihmisrakennelmia, ne todistaisivat vain että viime jääkauden aikana, jolloin merenpinta oli selvästi nykyistä alempana, oli kulttuureita, joiden kehitys oli paljon luultua korkeammalla tasolla. Tuollaisen kulttuurin löytäminen olisi jokaisen arkeologin unelma.

    Ja miten jonkin "Azoreiden pyramidin" voisi edes periaatteessa tunnustaa joksikin, kun siitä ei ole vielä annettu ensimmäistäkään todistetta? Sen olemassaolosta on vain tyhjiä väitteitä. Miksei siitä ole antaa oikeita kuvia, vaan vain photoshopattuja / tekoälyllä tehtyjä kuvia?
  2. "Ellei elämä ole tullut sattumalta, silloin sinun täytyy myöntää se."

    Tietenkin. Heti, kun tiedetään miten elämä sai alkunsa, myönnän että se ei syntynyt sattumalta (ellei sitten voida osoittaa että se olikin sattuma). Niin kauan, kun asiaa ei tiedetä, sanon, ettei sitä tiedetä. Jos kysytään miten arvelen asian olevan, sanon olevani sillä kannalla, että kyseessä on luonnollisen tapahtumaketjun lopputulos. Perustan arveluni siihen, että elämälle välttämättömät yhdisteet syntyvät itsekseen ihan "luonnostaan" joten ei ole mielestäni kohtuutonta olettaa että ne voisivat luonnostaan synnyttää itsekopioituvan yhdisteen "luonnostaan". Voin kyllä olla aivan väärässä, koska tosiaan, asiaa ei tiedetä.

    "Et voi silloin puhua edes ensimmäisen solun syntymästä sattumalta."

    En tietenkään voi. Kukaan ei tietääkseni ole väittänyt sen syntyneen sattumalta, joten kommenttisi on outo.

    "Kokeile, jos voit kirjoittaa mitään järkevää sattumalta!"

    Tiedän kokeilematta että en voi. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi noin kokeilla.

    Unohdit vastata kysymyksiin:
    Keitä nämä sattuman kannattajat mahtavat olla ja missä heidän uskoonsa pääsisi tutustumaan? Et selvästikään viittaa niihin, jotka hyväksyvät tieteellisen selityksen, sillä se ei perustu sattumaan. Vai onko sittenkin päässyt käymään niin, että olet mennyt nielemään saarnaajien valheet siitä, että evoluutio muka perustuisi pelkkään sattumaan? Onko tuollainen valehtelu mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää?
  3. "Minulla on yhtä hyvät perusteet kuin sinullakin"

    Mikset sitten esitä niitä?

    "Olemmehan mitanneet syntyneen lämmön , emmekä vain kuvitelleet!"

    Mistä ihmeestä puhut?

    "Milloin muuten sinä mittasit tuon lämmön?"

    En minä voi mitata lämpöä väitetystä tapahtumasta, joka on tapahtunut vain uskovien mielikuvituksessa. Sinulle tulee ehkä uutena tietona, mutta jo ainakin 1800-luvulta lähtien on osattu laskea, miten paljon lämpöä erilaisista tapahtumista tulee. Ei edim. tarvitse itse mitata kuinka paljon vaikka maanjäristys tuottaa
    lämpöä, koska sen voi laskea.

    Tässä linkissä perustellaan miten tuon voi laskea:
    https://ncse.ngo/flaws-young-earth-cooling-mechanism

    "Vai uskotko niin?"

    Kyllä, koska sen tueksi on perusteltu, hyvä näyttö. On perusteltua uskoa ja on sokeaa uskoa.

    Unohdit vastata kysymyksiin:
    Etkö sinä tiedä, että jos maapallon vuoristot ovat kohonneet yhdellä kerralla, kitkasta syntynyt lämpö olisi sulattanut kallioperän yli 10 kilometrin syvyydeltä?

    Onko sinulla näyttöä väitteesi ("Vuorijonothan ovat syntyneet katastrofin seurauksena, eivätkä suinkaan ole alkuperäistä maan kamaraa.") tueksi, vai perustuuko se vain sokeaan uskoosi?