Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5298

1. Mutta se että "rodullistetut" syyttävät kaikesta saamattomuudestaan, osattomuudesraan ja aloitekyvyttömyydestään rasismia on varmaan mielestäsi Ihan Eri Asia?
  2. "t voi kyseenalaistaa minun uskoani ja Jumalaa mitenkään minulle.
    Soon turhaa työtä sinulta."

Enhän minä sinun uskoasi ole mitenkään kiistänyt. Minä olen yrittänyt tiedustella, mihin uskosi perustuu.

Sinä esitit valheen minusta. Sinä et siis omien kriteeriesi mukaan ole uskovainen, koska sinun mukaasi uskovat eivät valehteli.

"Minä olen saanut kokea Raamatun Jumalan Sanaa ja Hengen voimaa
    niin, että minun ei tarvitse miettiä eikä pohtia, mikä tai kuka on kanssani."

Miksei tarvitse? Pidätkö itseäsi erehtymättömnänä?

"Jumala on tullut elämääni tuntuvalla tavalla Jeesuksessa."

Onko sinulla mitään uskosta riippumatonta keinoa tarkistaa, että kyseessä oli todellakin Jeesus eikä omien aivojesi tuottama kokemus?

"Siksi minäkin todistan Totuudesta, Jeesuksesta Kristuksesta."

Tuo "totuus" on vain täysin perusteettomia väitteitä.

"Ja sinä saat myös varmuuden Jumalasta, Jeesuksesta ja pelastuksesta
    kun annat itsesi Hänelle ehdoitta."

Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että pitää uskoa sokeasti ja Jumalaan, ja lopputuloksena uskoo sokeasti Jumalaan. Selvähän se.

"Jeesus tulee elämääsi ja silloin sinäkin tiedät, koska Pyhä Henki
    todistaa sinulle Jumalan lapseuden."

Tässä nyt on sellainen ongelma, että minulta puuttuu sellainen pohjaton omahyväisyys, että kuvittelisin olevani erehtymätön. Jos minulla ei olisi keinoa tarkistaa jonkin henkisen kokemuksen paikkansapitävyyttä, olettaisin että kyseessä on aivojeni tuottama harha.

"Ja se on suuri tapahtuma, joka
    ei jää huomaamatta, ei edes läheisiltäsi ihmisiltä. Kaikki näkevät,
    että sinulle on tapahtunut jotakin hyvää."

Mitä konkreettista tapahtuu? Tuleeko minusta samanlainen valehtelija kuin niistä uskovaisista, joiden valehtelusta annoin esimerkkejä toisessa keskustelussa?

"Silloin sinun ei enää tarvitse pohtia kuka, mikä, missä ja milloin.
    Jumala ilmoittaa itsensä ihmiselle, joka tulee Hänen luokseen Hänen
    määräämää tietä, Herran Jeesuksen Kristuksen kautta ja TODISTAA."

Eli kun uskoo sokeasti olevansa yhteydessä Jumalaan, uskoo sokeasti olevansa yhteydessä Jumalaan.

"Ja kun Jumala on sitten ilmoittanut itsensä ihmiselle, hän TIETÄÄ!!!
    Emme tarvitse parempia todisteita. Jumalan antama todistus
    riittää."

Eli kun uskoo sokeasti Jumalaan, uskoo sokeasti Jumalaan. Selvähän se.

Uskosi perustuu siis kehäpäättelylle ja oman erehtymättömyytesi palvonnalle.
  3. "Totta kai uskovat sinun mielestäsi valehtelevat kun kertovat evankeliumin sanomaa ja omia kokemuksiaan Jumalan kanssa. Se on kuitenkin vain sinun mielipiteesi ja uskomuksesi."

Ei tuo ole minun mielipiteeni tai uskomukseni. Miksi valehtelet. Minä en ole koskaan väittänyt, että uskovat valehtelisivat kertoessaan evankeliumin sanomaa.

Aiotko pyytää anteeksi sitä, että kristityille tyypilliseen tapaan valehtelit, vai valitsetko osoittaa, että et aio ottaa mitään vastuuta valheesta, jota levitit minusta?

"Uskovat eivät valehtele näissä asioissa."

Mutta monessa muussa he valehtelevat. Pari esimerkkiä:

Pekka Reinikainen valehtelee toistuvasti, että on löytynyt dinosauruksen "verinäyte" ja vielä useammin uskovat vetoavat tähän Reinikaisen väitteeseen. Oikeasti verta ei ole löytynyt. Ei ole löytynyt veren punasoluja, ei punasolujen hemoglobiinia, ei hemoglobiinin proteiinejä, vaan jäänteitä hemoglobiinin proteiineista. Mary Schweitzer, joka löydön teki, on itsekin uskova, mutta hän on vedonnut useasti kreationistisaarnaajiin, että he lopettaisivat hänen löytönsä vääristelyn, esim. tässä haastattelussa:
    https://biologos.org/articles/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer
    Olen kertonut tämän ainakin kymmenissä eri keskusteluissa ja kysynyt Reinikaiseen vedonneelta uskovalta, että hyväksyykö hän Reinikaisen valehtelun. Yksikään ei koskaan ole saanut sanottua pienintäkään moitteen sanaa Reinikaisen valehtelusta.

Toinen esimerkki on Matti Leisola, johon uskovat usein vetoavat nimenomaan painottaen sitä, että hän on tiedemies. Sitten joku kertoo heille, että ainoassa evoluutiota käsittelevässä tieteellisessä tutkimuksessaan Leisola on todennut, että suunnatulla evoluutiota saadaan aikaan parempia tuloksia kuin järkiperäisellä suunnittelulla, darwiniaaninen evoluutio perustuu yksinkertaisille mutta tehokkaille periaatteille, ja että Darwiniaanin evoluutio toimii inspiraation lähteenä toimivien ratkaisujen löytämiseen.
    https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challenges
    Sitten kyselee Leisolaan vetoavilta uskovilta, että eikö hänen käytöksensä ole kovin kaksinaamaista, kun hän saarnaa saarnaa evoluutiota vastaan vapaa-ajallaan, mutta tiedemiehenä toimiessaan puhui aivan päinvastaista? Yksikään Leisolaan vetoava uskova ei koskaan ole puolella sanalla moittinut hänen käytöstään. Joskus jopa aletaan valehdella Leisolan puolustamiseksi:
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/18937921/siare-on-palstan-kovin-valehtelija
    Tuossa linkkaamassani keskustelussa joku väittää valehtelen Leisolan sanomisista, vaikka olen lainannut suoraan hänen alkuperäisiä väitteitään.

Lempiesimerkkini on tämä, joka osoittaa että uskovat ovat valmiita jopa valehtelemaan Raamatun sisällöstä ja puolustamaan niitä, jotka siitä valehtelevat:
    Se on tämä palstan keskustelu (linkki alempana). Siinä oli linkitettynä video, jolla uskovainen arkeologi väitti, että juutalaisten orjien rakentamaa Ramseksen kaupunkia nimitetään Raamatussa pääkaupungiksi. Huomautin että tuo on vale, sillä Raamattu viittaa Ramseksen kaupunkiin ja Pithomiin varastokaupunkeina ja arkeologi, joka on erikoistunut aiheeseen, ei varmasti tee vilpittömästi tuollaista virhettä. Kreationistikommentoija alkoi moittia minua rumasta käytöksestä. Annoin tarkan kohdan missä videolla valehdeltiin ja tarkan raamattusitaatin, josta kävi ilmi mitä Raamattu sanoo, ja kysyin että häiritseekö häntä tuo valehtelu. Kreationisti pakeni keskustelusta osoittaen että hän ei kyennyt Raamatusta valehtelua tuomitsemaan.
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/16527759/todiste-israelin-muutosta-egyptista#comment-103859238