Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6072

  1. "Meidän sivistyksemme on alle viidessä vuosituhannessa johtanut tietokoneisiin ja avaruusaluksiin."

    Niin. Ja? Oliko sinulla jokin pointti tähän liittyen vai heilutteletko vain käsiäsi?

    "Jos ihmiset olivat yhtä älykkäitä aiemmin, miksi heistä ei ole edes ainutta hopeahuilua jäljellä, vain joku savikukko tai luinen huilu, josta sai pari ääntä?"

    Miten ihmeessä hopeahuilujen valmismistus liittyy älykkyyteen ja mitä aikajaksoa tarkoitat "aiemmalla"? Hopeaa on alettu hyödyntää noin 5000 vuotta sitten ja vanhin tunnettu hopeahuilu on 4550-4650 vuotta vanha.
    https://pennds.org/nelc133/exhibits/show/object_biographies/ur_flute

    "Ne jäänteet, joita löytyy, ovat sellaisia, että ne voivat yhtä hyvin olla ajalta ennen vedenpaisumusta, kuten Göbekli Tepe, kaupunki vuoren rinteellä, joka on hautautunut liejuun ja jätteisiin."

    Se ei ole hautautunut liejuun, vaan soraan ja kiviin. Tästä on huomautettu sinulle useita kertoja. Eli kun edelleen väität, että Göbekli Tepe olisi muka ollut liejun peittämä, sinä valehtelet. Miksi sinun pitää valehdella? Etkö voi puolustaa uskoasi valehtelematta?

    Unohdit taas kokonaan perustella, että miten näistä joistain paksuista kivirakennelmista (kuten pyramidit) voi päätellä vedenpaisumuksen.
  2. "Ellei elämä ole tullut sattumalta, silloin sinun täytyy myöntää se."

    Tietenkin. Heti, kun tiedetään miten elämä sai alkunsa, myönnän että se ei syntynyt sattumalta (ellei sitten voida osoittaa että se olikin sattuma). Niin kauan, kun asiaa ei tiedetä, sanon, ettei sitä tiedetä. Jos kysytään miten arvelen asian olevan, sanon olevani sillä kannalla, että kyseessä on luonnollisen tapahtumaketjun lopputulos. Perustan arveluni siihen, että elämälle välttämättömät yhdisteet syntyvät itsekseen ihan "luonnostaan" joten ei ole mielestäni kohtuutonta olettaa että ne voisivat luonnostaan synnyttää itsekopioituvan yhdisteen "luonnostaan". Voin kyllä olla aivan väärässä, koska tosiaan, asiaa ei tiedetä.

    "Et voi silloin puhua edes ensimmäisen solun syntymästä sattumalta."

    En tietenkään voi. Kukaan ei tietääkseni ole väittänyt sen syntyneen sattumalta, joten kommenttisi on outo.

    "Kokeile, jos voit kirjoittaa mitään järkevää sattumalta!"

    Tiedän kokeilematta että en voi. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi noin kokeilla.

    Unohdit vastata kysymyksiin:
    Keitä nämä sattuman kannattajat mahtavat olla ja missä heidän uskoonsa pääsisi tutustumaan? Et selvästikään viittaa niihin, jotka hyväksyvät tieteellisen selityksen, sillä se ei perustu sattumaan. Vai onko sittenkin päässyt käymään niin, että olet mennyt nielemään saarnaajien valheet siitä, että evoluutio muka perustuisi pelkkään sattumaan? Onko tuollainen valehtelu mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää?
  3. "Kalat olisuivat joutuneet lintujen suuhun tai mädänneet, jos vuorijonot olisivat nousseet vaikka millin vuodessa."

    Kukaan ei ole väittänyt että kalafossiilien olisivat fossiloitineer siksi, että mannerlaattojen liike peitti ne. Onko sinulla vaikeuksia hahmottaa, että sedimentaatio ja mannerlaattojen liike ovat kaksi eri asiaa? Tämä on peruskoulun ala-asteen tasoista perustietoa, mutta nähtävästi aivan ylivoimaista kreationistille.
  4. "Tämäkin pitäisi olla jo selvä. Olen useita kertoja todennut, että transsukupuolisella on biologinen sukupuoli, jonka määrittelee sukuelimet ja sukurauhaset, mutta hänen aivonsa ovat vastakkaista suupuolta."

    Mutta taaskaan et kyennyt kakistamaan, ovatko transnaiset naisia ja transmiehet miehiä. Miksi tämän selventäminen suoraan ja kiertelemättä niin vaikeaa? Jätit tilaa kummallekin tulkinnalle.

    "Anorektikko on harhainen, jos väittää painonsa olevan jotain muuta kuin vaaka näyttää."
    Anorektikko on harhainen, jos hänelle esitetään laskelma negatiivisesta energiataseesta ja hän silti väittää lihovansa. Todellisuudessa anorektikko ei väitä mitään noista olkiukoista"

    Mitä helvettiä? Sinä nuo olkiukot keksit. Minä en ole tuollaista tuollaista väittänyt. Väistit täysin kysymyksen alkamalla kommentoida itsekeksimiäsi olkiukkoja.

    " Osa voi olla transsukupuolisia ja heillä ei ole nykytytkimuksissa löydettyä geneettistä korrelaatiota tiettyihin geenialleeleihin, mutta se ei sulje pois sitä, etteikö sellaisia alleeleja ole."

    Ei tientenkään sulje, mutta sen se sulkee, että nuo tutkimuksissa havaitut geenialleelit todistaisivat objektiivisesti siitä, onko joku transsukupuolinen vai ei. Et ottanut kantaa varsinaiseen kysymykseen, vaikka ehkä rivien välistä voi lukea, että kallistut sille kannalle, että nuo tutkimuksissa havaitut asiat menevät itseidentifionnin edelle

    Eli et kyennyt vastaamaan yksiselitteisesti yhteenkään kyllä-ei -kysymykseen.
  5. "Et ole kyennyt kertomaan, mitä he kokevat, jota eivät ole."

    Olenpas, moneen kertaan: he väittävät olevansa sukupuolta, jota he eivät. Transnaiset väittävät olevansa naisia ja transmiehet miehiä.

    " Olet myöntänyt, etteivät he väitä omaavansa vastakkaisen sukupuolen sukuelimiä, käyttäydy lisääntyessään vastakkaisen sukupuolen tavalla"

    Entä sitten. Tuo ei taio olemattomiin sitä että esim. Setan kannan mukaan transmiehet ovat miehiä ja transnaiset naisia.

    "tai he eivät väitä, että peilikuvassaan näkevät vastakkaisen sukupuolen edustajan."

    Tuollaista mä en ole myöntänyt.

    "Vammailullasi kuvittelet kyykyttäväsi koko elämäntyönsä tehneitä neurobiologeja."'

    Mihin sä viittaat? Mä en ole kiistänyt yhtäkään tutkimusta, johon olet vedonnut. Yksikään niistä ei ole osoittanut että transmiehet ovat miehiä tai transnaiset naisia. Ne ovat esittäneet syitä, miksi jotkut kuvittelevat/tuntevat/kokevat niin.

    "Väitätkö, että esimerkiksi Dick Frans Swaab on väärässä? Minä olen todennut vain sitä, mitä hän on todennut."

    En väitä.

    "1. Mitä havaitun todellisuuden vastaista transsukupuolinen väittää?"

    Että hän sukupuolta, jota hän ei oikeasti ole: transmies väittää olevansa mies ja transnainen nainen.

    "2. Onko Dick Frans Swaab väärässä kun väittää: "As sexual differentiation of the genitals takes places in the first 2 months of pregnancy, and sexual differentiation of the brain starts during the second half of pregnancy, these two processes may be influenced independently of each other, resulting in transsexuality.""

    Ei. Tuossa hän esittää erään syyn trassukupuolisuudelle.

    Huomaatko, näin helppoa on vastata kysymyksiin.

    Nyt varmaankin vastaat kysymyksiin, joita olet pakoillut koko keskustelun ajan:

    Onko mielestäsi Seta väärässä kun sen mukaan transmiehet ovat miehiä ja transnaiset naisia?

    Eikö alipanoinen anorektikko ole harhainen kun hän tulkitsee elimistönsä kerryttävän kehonsa sisälle ylimääräistä rasvakudosta ja siitä syystä pyrkii laihduttamaan? Eikö Therian ole harhainen, kun hän tulkitsee kehonsa olevan koiraeläimen keho, vaikka se ulkoisesti näyttääkin ihmisen keholta

    Menevätkö nuo tutkimuksissa havaitut, transsukupuolisuuteen liittyvät ominaisuudet ihmisen oman itse määrittellyn sukupuoli-identiteetin edelle kun määritellään onko hän transsukupuolinen? Kyllä vai ei?