Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Antti: "Mutta minä en ole noin pessimistinen vaan ... sama se onko papilla kirkkopelikentällään lätkämaila tai jalkapallo, kun se tekee työtä suullaan ja julistaa evankeliumia, johon ei itse usko, mutta moni kuulija saa uskon kipinän. "
MUTTA tällä asialla on paljon pidemmälle kantavat seuraukset, sillä jos papit ei usko niin he levittävät lustetta joka puolella ja hengettömyys leviää kulovalkean tavoin ja koko uskonelämä alkaa näyttämään ulkopuolistenkin silmissä aivan naurettavalta ja turhanpäiväiseltä touhuiluilta....
Saarnata sana tulee hebrean alkusanasta "lehattif" = " saada aikaan pisaroita", tipoittain, eli tarkoituksena olisi se että kastelu saisi aikaan uutta kasvua ja vahvistusta, ei tuomiota eikä mitään turhanpäiväisyyksiä, joita usein saa pöntöistä kuulla ... :(
07.10.2014 07:18
Tässä edellä Antti onkin kysymys nyt näistä Neitseestä syntymisen ja Uskontunnustuksen uskomisista sanasta sanaan prosenteista ja niistä on puhe edellä ... :O
Toinen siis puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä... ;D
07.10.2014 07:08
Olen samaa mielipuolta edellisen mielipuolen kanssa... ;)
Vrt:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolleenmeren_kääröt
ja
http://teosofit.ning.com/profiles/blogs/qumranin-kirjakaeaeroet
06.10.2014 07:34
Pyh on oikeassa tällä kertaa ! Ja varsinkin kun Tacituksen kirjoitus selvästi osoittaa että hänen kirjoitusasunsa ja tyylinsä ei ole kovin mairittelevaa kristittyjä kohtaan eli siis se lisää kirjoituksen totuusarvoa !
05.10.2014 19:08
Tunnetko limanuljaskan ? Minä tunnen... ja se on hyvä ruokasieni ! :D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Limanuljaska
05.10.2014 19:04
Eli...Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
" Ihmeellinen neuvonantaja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
(Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
(Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
(17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
(17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!
05.10.2014 19:00
Jahve ja Herra Jeesus joka oli jo ennen ihmiseksi syntymistään ovat kaksi eri asiaa !
Jahvea ei voi katsoa kasvoista kasvoihin mutta Jeesusta Herraa voi !
Vrt kirjoitukseni: Jeesus on kaiken alkuperä = Logos
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937
05.10.2014 18:57
Mistä sinä tämmöisistä tapahtumista olet lukenut ? :O
05.10.2014 14:40
Mal 2:7,8
" Papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus; sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan"
05.10.2014 10:52
Mal 2:7,8
" Papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus; sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan"
05.10.2014 10:51
Eli Jumalalle Jeesus oli ainutsyntyinen mutta Marialle esikoinen !
vrt Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
05.10.2014 01:45
http://biblehub.com/lexicon/luke/2-7.htm
http://biblehub.com/greek/4413.htm
05.10.2014 01:42
Lainaus " että näin se menee"
Ja taas meni pieleen. Ne Jeesuksen veljet ja sisaret ei ollu Marian lapsia, vaan Joosefin aikaisemmasta liitosta.
ELI
Jeesusta sanotaan Marian ”esikoiseksi”, mikä viittaa siihen, että Maria sai myöhemmin lisää lapsia !!!!! :O
05.10.2014 01:30
Minua henkilökohtaisesti Antti hämää se, että miksi nämä ei neitseeseen uskovat yleensä ovat pappeina opettamassa jos eivät kerran mihinkään usko... ei uskontunnustukseen tai mihinkään....
Miltähän sekin näyttäisi jos minä ryntäisin jalkapallokentälle lätkämaila kädessä ja sanoisin "nyt pelataan"... ;D
05.10.2014 01:10
Noh mutta "neitsyt" ei Maria kuitenkaan ollut loppuelämäänsä raamatun mukaan !
Matt1:24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
1:25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Huom ! Ei yhtynyt häneen ennen kuin Maria oli synnyttänyt !
05.10.2014 00:57
Ja jos Jeesuksen ns."veljet ja sisaret" olisivat olleet Joosefin jostain aiemmasta suhteesta, niin eihän heillä olisi mitään "verisukulaisuutta" keskenään ja näin ollen eivät olisi mitään veljiä !
Ja kun tutkimme raamatun sukuluetteloita niin toinen on Marian puolelta ja toinen Joosefin puolelta "juridisesti" eli Jeesus on ns."Daavidin poika" molemmin puolin !
05.10.2014 00:44
Jaakob kuoli perimätiedon mukaan n. 62 jkr ja jos olisi ollut ns."isovelipuoli" Jeesukselle niin hänen olisi täytynyt olla jotain yli 70-vuotias kuollessaan... Tämäkin tuntuu aika epäloogiselta...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakob_(Jeesuksen_veli)
05.10.2014 00:33
Vrt
»Hän kutsui koolle Sanhedrinin ja toi heidän eteensä miehen nimeltä Jaakob, sen Jeesuksen veli, jota kutsuttiin Kristukseksi, ja jotakin muita. Hän syytti heitä lain rikkomisesta ja lähetti heidät kivitettäviksi.»
(Josephus: Antiquities 20.200.)
05.10.2014 00:26
Mistäpäin raamattua sen saa tietää, että "hurskas" Joosef olisi ollut aiemmin naimisissa ja sitten alkanut pedofiiliksi ?
Vertaa siis Matteus 1:19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli HURSKAS, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
1:20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
05.10.2014 00:16
ja vielä:
Joh7:3 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
7:4 sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
7:5 Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.
ja
Luuk8:19 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat häntä tapaamaan, mutta eivät väentungokselta päässeet hänen tykönsä.
8:20 Niin hänelle ilmoitettiin: "Sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat nähdä sinua".
8:21 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät".
Ja
Mark3:31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä.
3:32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua".
3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
3:35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
04.10.2014 23:34
291 / 400