Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_white_ottaa_vastaan_neuvoja_kuolleelta_aviomieheltaan_jamesilta.htm
30.09.2014 09:41
Ps.
Minä henkilökohtaisesti olen nähnyt isäni kuoleman jälkeen sellaisen unen , jossa minun lopuksi aika alkoholisoitunut isäni tuli unessa luokseni ja pyysi minulta "Anteeksi" ja minä sanoin hänelle siinä, että "ei sinun minulta mitään pidä anteeksi pyytää"...
Se uni tuntui todella todelliselta kun siitä heräsin ja olen monesti miettinyt, että oliko se todella minun isäni sielu joka kävi tämän asian minulle sanomassa ! :O
30.09.2014 09:38
Niin uni on uni mutta jos unen näkijä ottaa sen niin todesta että lähettää siitä kirjeen pojalleen ja uskoo henkilön olevan hänen kuollut miehensä ja että uni on ns. "profetiallinen uni" ja vielä että se vaikuttaa ihmisen tekemisiin ja menemisiin, niin sehän on uskomista, että kuolleet voivat ilmestyä ihmisille !
Ja näin nähtävästi on käynyt Ellenille miehensä kuoleman jälkeen ! :O
30.09.2014 09:32
http://fi.wikipedia.org/wiki/Arkkienkeli
30.09.2014 09:01
Ai Jeesus vai ? ;D
30.09.2014 08:59
Whitefani kirjoitti: " Aika erikoista salailua"
No juuri sitä Ellen G White pitkälti adventtikirkon sisällä on... Ellenistä keskustelu ei ole oikein suotavaa saati sitten että häntä jotenkin kritisoitaisiin...Se on kielletty hedelmä selvästi ja vedotaan aina vaan Ellenin yleiskristillisiin teoksiin, jotka on käsitelty monen seulan kautta !
30.09.2014 08:47
1 Kor 2:15
"Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee KAIKEN, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan."
30.09.2014 08:43
https://egwwritings.org/
Web of Trust
Tämä sinun linkki ei aukea ? ;)
30.09.2014 07:35
Maanantai 29. syyskuuta 2014 Nimipäivät: Mikko, Mika, Mikael, Miika, Miikka, Miska, Miko, Mikaela
29.09.2014 22:56
"sinulla onvahva luottamus kytiin"
29.09.2014 16:24
Minua kiinnostaa enemmän Ellenin opilliset vääristymät ja raamatun kieroutumat, jotka juontuu hänen alussa saamistaan näyistä ! Tämä "Pyhä jäännös", kuolleitten tila, sun muu hölynpöly...
Ja näitä samoja kuin tämän "kytin" vai kuka hän onkaan, niin kirjoituksia on netti täynnä ja valokuviakin Ellenin kirjeistä !
Eli todisteita Ellenistä on monelta suunnalta !
On se vähän kumma kun kaikki alkuaikojen tietous Ellenin elämästä ja kirjoituksista on piilotettu kuin savuverhon taakse ja kaikki pitää oikein kaivamalla kaivaa...
29.09.2014 16:05
Pusikossa tuulee vai.... :D
29.09.2014 15:36
Alun perin 144 000 Israelin pyhään kuului Ellenin opin mukaan vain oikeat pyhät seitsemännen päivän adventistit ja "ovi oli suljettu" muilta ! :O
Vrt Joh Ilm 7:4,9
sivu 22
Aikoessamme käydä sisälle pyhään temppeliin Jeesus koroitti hellän äänensä ja lausui: »Ainoastaan 144,000 saavat astua tähän paikkaan», ja me kajahutimme: »Halleluja».
JA TÄSSÄ TUOMITAAN NE JOTKA VIETTÄVÄT HERRAN PÄIVÄÄ SUNNUNTAINA !
sivu 38.
"Näin, ettei Jumala ollut muuttanut sapattia, sillä hän ei milloinkaan muutu. Mutta paavi oli sen muuttanut seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle, sillä hän oli muuttava ajat ja lain,
[32-33]
MYÖHEMPIÄ NÄKYJÄ 39
Ja minä näin myös, että jos Jumala olisi muuttanut sapatin seitsemänneltä päivältä ensimmäiselle päivälle, olisi hän myös muuttanut sapattikäskyn kirjoituksen kivitauluissa, jotka nyt säilytetään arkissa, taivaallisen temppelin kaikkein pyhimmässä, ja sapattikäsky olisi kuulunut näin: Ensimmäisenä päivänä on Herran, si- nun Jumalasi, sapatti. Mutta minä näin, että kirjoitus oli tarkalleen samallainen kuin sekin, minkä Jumala oli omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluihin, jotka hän oli antanut Moosekselle Siinain vuorella ja joissa sanot- tiin: »Mutta seitsemäntenä päivänä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti.» Minä näin, että pyhä sapatti on ja tulee jatkuvasti olemaan erottavana muurina Juma- lan totisen Israelin ja uskottomien välillä. Näin, että sapatti on se suuri kysymys, joka liittää yhteen Juma- lan rakkaiden ja odottavien pyhien sydämet. Minä näin Jumalalla olevan lapsia, jotka eivät tunne eivätkä pidä sapattia. He eivät ole hylänneet sitä kos- kevaa valoa. Ahdistuksen ajan alussa meidät täytet- tiin Pyhällä Hengellä lähtiessämme julistamaan sa- pattia täydellisemmin.1) Tämä saattoi kirkot ja nimi- adventistit* raivon valtaan, koska he eivät voineet ku- mota sapattitotuutta. Siihen aikaan kaikki Jumalan valitut näkivät selvästi, että meillä oli totuus, ja he lähtivät ulos kärsien vainoa kanssamme. Minä näin miekan, nälän, ruton ja suuren sekasorron maassa. Jumalattomat luulivat, että me olimme tuottaneet nuo tuomiot heidän ylitsensä, ja he ryhtyivät pitämään neuvoa keskenään vapauttaakseen maan meistä, siten muka ehkäistäkseen pahan riehumisen. Ahdistuksen aikana me kaikki pakenimme kaupun- geista ja kylistä, mutta jumalattomat vainosivat meitä tunkeutuen aseineen pyhien asuntoihin"
29.09.2014 15:19
Nämä Ellen G Whiten nimiin kirjoitetut "yleiskristiilliset" kirjat on muokattu selvästi kirjapainoissa ja siistitty ja laitettu Ellenin nimiin, että menee kaupaksi paremmin ja myös adventismin opilliset koukerot ei niistä heti selvästi tule ilmi !
29.09.2014 14:49
Raamattu on kiinnostavampi kirja kuin Ellen G Whiten harhat ja sihteerikköjen kirjoitelmat ! ;)
29.09.2014 14:45
Kirja tuli alkuperäismuodossaan painosta 1851 nimellä »Christian Experience and Wiews of Mrs. E. G. White». Tähän kuuluva liiteosa »A Supple- ment to Experience and Views» julkaistiin 1854. Kol- mas ja viimeinen jakso »Hengelliset lahjat» (»Spiritual Gifts, Volume I») julkaistiin ensimmäisen kerran 1858. Nämä kolme E. G. Whiten varhaisinta kirjaa muodostavat siis teoksen, joka vuonna 1882 ilmestyi nimellä »Early Writings». Teoksen suomenkielinen laitos ilmestyi vuonna 1923 nimellä »Hengellisiä kokemuksia». "
Tätä kirjaa tuskin suomenkielisenä saa edes Kirjatoimesta kun ehken liian arkaluontoinen nykypäivänä ! Mutta tämä pdf versio nyt ainakin muokattuna löytyy...
29.09.2014 14:44
siis kirjasta "hengellisiä kokemuksia"...
"Nousimme kaikki yhdessä pilveen ja kohosimme seitsemässä päivässä lasimerelle. Jeesus otti esille kruunut ja asetti ne omalla oikealla kädellään meidän päähämme. Hän ojensi meille kultaiset harput ja voitonpalmut. Lasimerellä 144,000 seisoivat täydellisessä neliössä. Muutamien kruunut olivat hyvin kirkkaat, toisten sitävastoin vähemmän kirkkaat. Muutamien kruunuissa näytti olevan runsaasti tähtiä, kun taas toisten kruunuissa oli aniharvoja. Kaikki olivat täysin tyytyväisiä kruunuihinsa."
29.09.2014 14:40
Osittain kyllä niitäkin mutta nehän ovat "yleiskristillisiä" joilla pimitetään Ellenin todelliset näyt ja oppi !
29.09.2014 14:37
Esim. sivu 18
"144,000 olivat kaikki sinetöidyt ja täydellisesti yhtyneet. Heidän otsissansa oli kirjoitettu nimet: Jumala ja Uusi Jerusalem. Kirkas tähti, joka sisälsi Jeesuksen uuden nimen, oli myös heidän otsillansa. Nähdessään onnellisen, pyhän tilamme jumalattomat raivostuivat aikoen hyökätä kimppuumme ryhtyäksensä meihin ja heittääkseen meidät vankeuteen."
29.09.2014 14:36
Ja tämä jos jostain vielä löydätte !
http://www.worldcat.org/title/ellen-g-whiten-kristillisia-kokemuksia-ja-opetuksia/oclc/32213862
29.09.2014 14:27
294 / 400