Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Vaikea sanoa mitä on mutta tietoista "henkien manaamista" tuskinpa...

Olen itsekin nähnyt aika ihmeellisen unen joskus jossa vähän aikaisemmin kuollut alkoholisoitunut Isäni tuli unessa luokseni ja pyysi minulta "anteeksi" ja minä hänelle siinä sanoin ettei sinun minulta mitään tarvi anteeksi minulta pyytää...
    Se oli todella elävän tuntuinen uni kun siihen sitten heräsin...

Mutta jos joku jotain kuulee tai näkee niin ei kai sillekään mitään voi...

Vaikea sanoa kun ei tiedä koko asian laajuutta...

En siis osaa sanoa juuta enkä jaata...En ole tuomari...Jumala tietää...
  2. Mutta entäs tämä "näky taistelusta ?"

Tästähän löytyvät melkein kaikki adventistien oppien juuret eli sapatti ylin käsky, Jeesus=Mikael, Pyhä jäännös !

Kyllä näitten näkyjen kautta kaikki on syntynyt ja opit selvästi on mukailtu näitten näkyjen pohjalta !

Ellen G White/ Kirjasta Kristillisiä kokemuksia sivu 139
    Näky vuodelta n 1875:~

~~

" Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa.
    Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
    Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
    Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
    Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
    Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
    Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
    Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
    ~~
    VERTAA: RAAMATTU

JohIlm12:7 "Ja syttyi sota taivaassa: MIIKAEL ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
    12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
    12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."

PS VIELÄ: Tässä Ellenin näyssä oleva JESAJAN kohta kokonaisuudessaan ja siinä puhutaan kyllä Israelin kansan jäännöksestä, Jaakobin jäännöksestä eli Jeesukseen uskovista juutalaisista !!!

Jes10:16 Sentähden Herra, Herra Sebaot, lähettää hänen lihavuuteensa näivetystaudin, ja hänen kunniansa alle syttyy tuli niinkuin tulipalo.
    10:17 Israelin valkeus on tuleva tuleksi ja hänen Pyhänsä liekiksi, joka polttaa ja kuluttaa hänen ohdakkeensa ja orjantappuransa yhtenä päivänä
    10:18 ja hänen metsänsä ja puutarhansa ihanuuden, hamaan luihin ja ytimiin, ja hän tulee RIUTUVAN SAIRAAN KALTAISEKSI.!!!!!
    10:19 On helppo lukea ne puut, jotka jäävät hänen metsästänsä jäljelle; poikanen voi ne kirjoittaa muistiin.
    10:20 Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
    10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
    10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."
    Eli että näky saatiin täsmäämään raamatun kanssa Mikaelista piti tehdä Jeesus !
  3. Juuri näin ! :)
  4. Ai Ellen G White vai ?
  5. https://www.youtube.com/watch?v=a5ZvPwFamqs
  6. Mutta laitanpa tämän tekstini nyt tähänkin kun liittyy aiheeseen:
    EPÄTERVETTÄ KARISMAATTISUUTTAKO ?!

Johdanto :
    kharisma = Armolahja, "Pyhän hengen armolahjan omaava henkilö"

1Kor 14:22 Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.
    14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Kielillä puhumista ja profetoimista voi hallita itse:
    14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
    14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
    14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
    14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta."

Itse minä en ole koskaan puhunut kielillä mutta olen saanut henkilökohtaisen profetian sekä johdattavia profetioita ja nähnyt enneunia...

Olen kyllä seurannut karismaattisuutta jonkin verran. Olen ollut joskus Juntunen/Jalovaara karismaattisIssa luterilaisessa kokouksIssa, myös käynyt
    ns. rukousjonossa mutta en minä kaadunnut enkä tuntenut juuri mitään erikoista kun Jalovaara kysyi mikä huolena ja siunasi minua...

Mutta olen kyllä vierestä nähnyt kun japanilainen pariskunta Juntusen kosketuksesta kaatui selälleen vierekkäin ja oli taju kankaalla ainakin yli minuutin ja piti oikein katsoa, että kuoliko noi... Mutta kohta he nousivat ylös ja olivat kyllä aivan "äimän käkenä" ja ihmetellen tuijottivat toisiaan ihmeissään siitä, että mitä tapahtui...

Helluntaiherätyskokouksissa olen joskus häiritsevästi kokenut vähän erikoista ns. "kielilläpuhumista" ja olen sen jotenkin kokenutkin niin että helluntaiherätys pyöriikin liikaa kielilläpuhumisen ympärillä ja joskus tuntuu, että jos et ole puhunut kielillä niin sinut katsotaan jotenkin huonommaksi helluntalaiseksi...
    Eli joskus on saanut sen tunteen että henkilön kielilläpuhuminen on
    omasta hatusta vedettyä ei Hengestä...

Mutta mitä tulee esim tähän Todd Bentleyn ja kumppanien herätykseen ja karismaattisuuteen niin siihenkin suhtaudun perin varauksella...

Sillä myös Mooseksen perässä oli "jäljittelijöitä" :
    Vrt. 2Moos
    8:5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna kätesi sauvoinensa jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja nostata sammakoita Egyptin maahan'".
    8:6 Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
    8:7 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan."

Mutta lopulta hekin tunnustivat:
    8:18 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa saadakseen sääskiä syntymään, mutta he eivät voineet. Ja sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.
    8:19 Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin."

ELI SUMMA SUMMARUM...

.... SE MIKÄ TÄRKEINTÄ NÄISSÄ KAIKISSA "IHMEISSÄ" ON SE,
    ETTÄ MITÄ NE TEOLOGISESTI ELI RAAMATUN OPILLISESTI
    MEILLE VIESTITTÄÄ !

IHMEISIIN EI VOI LUOTTAA JOS NE AIHEUTTAA LUOPUMUSTA KRISTUKSESTA !

JA NÄIN SANOO JEESUS:
    Matt 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
    24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
    24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut."