Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Minä ajattelen niin että kun ihminen kuolee niin hänen sielunsa menee Jeesuksen opetuksen (Luuk 16:19-31) mukaan tuonelaan " Aabrahamin helmaan"eli ryövärin "paratiisiin" , Paavalin ,johon hänet ruumiista irti temmattiin,"paratiisiin"/ "3 taivaiseen" ei siis ns."taivasten taivaaseen", josta raamattu myös puhuu eli minä uskon että ihminen menee kuollessaan ns. "välitilaan" odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota joka ei koske tavallaan kuin niitä jotka ovat joutuneet sinne vaivan puolelle eli niitä joilla on vertauskuvallisesti on "kieli tulessa" eli omat puheet vaivaa !

Ja tämä ei ole mikään helvetti.. vaan Tuonela eli kuolleitten sielujen valtakunta!

Mutta se kun tulee lopullinen tuomio ja niin sanottu "TOINEN KUOLEMA" (vrt Ilm 20:12-15) niin silloin ihminen tuomitaan IKUISEEN EROON JUMALASTA JA HÄNEN RAKKAUDESTAAN !
    Se mitä tämä tarkoittaa...esim "tulinen järvi" en tiedä... Jumala tietää !

Mutta mitään ihmisen sielun rääkkäämistä jossakin helvetin lieskoissa en näe tässä missään vaiheessa ja minä uskon Jumalan oikeustajuun että Hän tekee sen mikä on oikein !
    Mutta minusta uskovan ei tällaisia juuri kannata miettiä koska JO PELASTETTUNA VOI LUOTTAA SIIHEN ETTÄ JOKA TAPAUKSESSA KÄY HYVIN !
  2. taasko alex heräsi ?
  3. UPPISTA !
  4. Lainaus Jari: "
    Oppi Mikaelista ei ole Adventtikirkon eikä edes varhais-adventtiliikkeiden oppia ollenkaan.
    Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä Mikael-opin synnyn kanssa."

Kuuleppas Jari tämä oppi siitä perustuu juuri Ellen G Whiten näkyyn taistelussa jossa "uskomme päämies" esiintyy juuri Ylienkeli Mikaelina !!!!

~~

" Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa.
    Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
    Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
    Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
    Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
    Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
    Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
    Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
    ~~

Ja että tämä näky olisi ILMESTYSKIRJAN 12 LUVUN KANSSA SOPUSOINNUSSA NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ YLIENKELI MIKAEL ON JEESUS !

VERTAA: RAAMATTU

Joh Ilm12:7 "Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
    12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
    12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."

ELI TÄSTÄ ELLENIN NÄYSTÄ SYNTYY OPPI SIITÄ ETTÄ YLIENKELI MIKAEL OLISI JEESUS JA TÄMÄN KOHDAN OVAT OMAKSUNEET JEHOVATKIN JOTKA EROTTAUTUIVAT ADVENTISTEISTA AIKOINAAN "SUUREN PETTYMYKSEN" JÄLKEEN !
  5. No niin... siinäs näitte !
    Aamusta vihreä ja iltapäivällä sitten se sininen... ei toiste päin!
    muuten syntyy harhakäsityksiä... ;D

"benkkukin" sitten muistaa tämän ! ;)
  6. SIRKKA-IITALLE !

Anteeksi vain Sirkka-Iita mutta on erittäin surullista lukea sinun kommenttejasi siitä että minä otakoppi en ole "uskossa ollenkaan" ja ynnä muuta sinun sekavaa epäraamatullisuuttasi tai oikeastaan et perustele mitään RAAMATULLASI vaan kaikki on vain sinun "oman pään tulkintaa"...

Sinä haluat näemmä kovasti esiintyä tällä palstalla jonain "raamatun opettajana" mutta olen huomannut että raamatun tietämyksesi on aika kehnonlaista, että sinuna en pitäisi niin kovaa ääntä...nolaat vain itsesi...

Mitä tulee näihin edellä oleviin nimimerkkeihin "Tämä aihe" ja " Mitä itse haluaisit" niin ne en ole minä Otakoppi !!! eli "vainoharhaisuudessasi" nyt haukut tässä väärää puuta !

Ja edelleen tämän topiikin aihe on edelleen
    Onko YLIENKELI MIKAEL = JEESUS KRISTUS ?

Siihen et ole sinä Sirkka-Iita raamatullasi ole ottanut mitään kantaa !!!
    Mutta ehken et kykenekään...

Sinä puhut Sirkka-Iita uskosta ja lähimmäisen rakkaudesta suurin sanoin mutta sinun kirjoituksesi on jotain ihan muuta... :(

JA HUOMAA YKSI ASIA... minä en ole näillä sivuilla haukkunut adventisteja ja jos sinusta olen, niin voitko todistaa sen minun kirjoituksistani MUSTAA VALKOISELLA !

Se mitä minä täällä arvostelen on ADVENTISTIEN JA ELLEN G WHITEN
    VÄÄRÄÄ EPÄRAAMATULLISTA OPPIA !!!! SITÄ OPPIA MINÄ ARVOSTELEN ! EN IHMISIÄ JOTKA OVAT SIIHEN HARHAUTUNEET !
    JA NE VÄÄRÄT OPIT VOI LÖYTÄÄ SIELTÄ ADVENTISTIEN 28 OPINKOHDASTA ! JA NÄIHIN OLEN KIRJOITUKSILLANI HALUNNUT PUUTTUA KOSKA NE HALVENTAVAT RAAMATUN TERVEEN OPIN !

Toivottavasti Sirkka-Iita sinunkin silmäsi joskus avautuvat RAAMATULLISELLE TOTUUDELLE !
    sillä sitä minä
    sydämestäni toivon !

t.Jamppe (*J*)