Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä ajattelen niin että kun ihminen kuolee niin hänen sielunsa menee Jeesuksen opetuksen (Luuk 16:19-31) mukaan tuonelaan " Aabrahamin helmaan"eli ryövärin "paratiisiin" , Paavalin ,johon hänet ruumiista irti temmattiin,"paratiisiin"/ "3 taivaiseen" ei siis ns."taivasten taivaaseen", josta raamattu myös puhuu eli minä uskon että ihminen menee kuollessaan ns. "välitilaan" odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota joka ei koske tavallaan kuin niitä jotka ovat joutuneet sinne vaivan puolelle eli niitä joilla on vertauskuvallisesti on "kieli tulessa" eli omat puheet vaivaa !
Ja tämä ei ole mikään helvetti.. vaan Tuonela eli kuolleitten sielujen valtakunta!
Mutta se kun tulee lopullinen tuomio ja niin sanottu "TOINEN KUOLEMA" (vrt Ilm 20:12-15) niin silloin ihminen tuomitaan IKUISEEN EROON JUMALASTA JA HÄNEN RAKKAUDESTAAN !
Se mitä tämä tarkoittaa...esim "tulinen järvi" en tiedä... Jumala tietää !
Mutta mitään ihmisen sielun rääkkäämistä jossakin helvetin lieskoissa en näe tässä missään vaiheessa ja minä uskon Jumalan oikeustajuun että Hän tekee sen mikä on oikein !
Mutta minusta uskovan ei tällaisia juuri kannata miettiä koska JO PELASTETTUNA VOI LUOTTAA SIIHEN ETTÄ JOKA TAPAUKSESSA KÄY HYVIN !
20.04.2014 22:00
Minä olen henkilökohtaisesti lukenut sen "liberaaliteologin" Myllykosken julkaisuja aiemminkin ja en henkilökohtaisesti pidä häntä minään, vaan pelkästään julkisuuden hakuisena teologiaa opiskelleena vain julkisuutta tavoittelevana jonnin joutavuutena !
Hänen raamatulliset päätelmänsä ovat aivan tuulesta temmattuja spekulaatioita joita sitten ateistit käyttävät omiin rääpimistarkoituksiinsa !
Häntä ei saisi kutsua papiksi ollenkaan !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Myllykoski
20.04.2014 21:30
Se on nimittäin niin, että ei ihminen voi tuomita toista ihmistä tai sanoa sokealle, että
" Jumala tuomitsee sinut koska et näe " !
Ymmärsitkö pointin ?
Tästä syystä minäkään en voi tuomita sellaista joka elää vielä hengellisessä
pimeydessä ja Pyhä Henki ei ole vielä avannut näkemään totuutta...
Paavali eli Saulus oli juuri tällainen hyvä esimerkki !
20.04.2014 21:21
En todellakaan tuomitse adventisteja vaan osoitan sen OPIN EPÄRAAMATULLISEKSI ! JA SE ON ERI ASIA KUIN TUOMITA IHMISIÄ !
EN TUOMITSE SINUAKAAN!
"NIIN KAUAN KUN ON ELÄMÄÄ ON TOIVOA" !
JA MINÄ ELÄN SIINÄ TOIVOSSA ETTÄ EDES JOKU ADVENTISTI AVAA
JOSKUS SILMÄNSÄ... :)))
SE ON TEHTÄVÄNI JA IHAN RAKKAUDELLA! ♥
20.04.2014 21:11
Minä en ole yhdessäkään kirjoituksessani puhunut "Helvetin tulista" mitään ! vaan tämä on tätä jotain jonkun sairaan mielikuvituksen tuotosta !
Minä olen vain sanonut niin kuin raamattu opettaa, että ihmisessä on aina elävä sielu mikä eroaa ihmisen ruumiista sen kuoltua!
Näin on aina uskonut Juutalaiset Rabbit sekä alkuseurakunnan Apostolit ja alkuseurakunnan ensimmäiset kristityt myös ! Eli tämä ei ole mitään katolilaisten keksintöä !
Ja tänä päivänäkin suurin osa Jeesukseen uskovista ihmisistä uskoo näin...
Ne, jotka ei usko ovat ikävä kyllä vain pieni vähemmistö tässä Jeesukseen uskovien iloisessa joukossa! :)
20.04.2014 21:03
taasko alex heräsi ?
20.04.2014 20:55
Niin adventisteja oli alkujaan kolmea eri lajia !
1) Ensimmäisen päivän adventistit, jotka viettivät sapattia sunnuntaisin
2) 1844 perustettiin vielä " toisen adventin yhdistys", jotka myös viettivät sapattia sunnuntaisin.
3) Seitsemännen päivän adventistit, jotka viettivät sapattia lauantaisin.
Ja kyllä myös Jehovilla on yhteistä adventistien kanssa:
Kuoleman jälkeinen tiedoton olotila
Mikael on Jeesus
Kummatkin uskovat olevansa uskollisten jäännös srk eli alun perin ne ainoat oikeat
144 000 jne...
20.04.2014 20:15
Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
Miten voit olla noin tahditon ! :(
En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))
20.04.2014 20:05
Kannattaa lukea myös tämä historia!
Keitä ovat 7 päivän adventistit:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12073447
20.04.2014 19:59
UPPISTA !
20.04.2014 19:55
Lainaus Jari: "
Oppi Mikaelista ei ole Adventtikirkon eikä edes varhais-adventtiliikkeiden oppia ollenkaan.
Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä Mikael-opin synnyn kanssa."
Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
~~
Ja että tämä näky olisi ILMESTYSKIRJAN 12 LUVUN KANSSA SOPUSOINNUSSA NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ YLIENKELI MIKAEL ON JEESUS !
VERTAA: RAAMATTU
Joh Ilm12:7 "Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."
ELI TÄSTÄ ELLENIN NÄYSTÄ SYNTYY OPPI SIITÄ ETTÄ YLIENKELI MIKAEL OLISI JEESUS JA TÄMÄN KOHDAN OVAT OMAKSUNEET JEHOVATKIN JOTKA EROTTAUTUIVAT ADVENTISTEISTA AIKOINAAN "SUUREN PETTYMYKSEN" JÄLKEEN !
20.04.2014 19:37
Se että sinä elät tuossa harhauskossasi ettei ihmisellä ole alati "elävää sielua" joka eroaa ihmisen ruumiista ihmisen kuollessa niin en minä silti ala sinua tuomitsemaan
EI USKOVAISEKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI ! :O
Sinä olet minulle vain ihminen, joka on väärin tulkinnut raamattunsa!
20.04.2014 19:06
Jari: "Ei niin pössöjä maa päällään kanna että väittäisi Jeesusta luoduksi enkeliksi."
Kuuleppas Jari ! Kyllä näitä on ja ne ovat juuri serkkunne Jehovan todistajat, jotka sanovat että Jeesus on Ylienkeli Mikael ja LUOTU OLENTO ! Ja mistäpä he ovat tämän omaksuneet...Adventistien kautta vaikkakin adventisteille Jeesus ei ole luotu olento vaikkakin on Ylienkeli Mikael !
Lainaus Wikipedia:
"Jehovan todistajien opetus Jeesuksesta eroaa suuresti kristillisten kirkkojen opetuksesta. Jeesus on heidän raamatuntulkintansa mukaan Jumalan ensimmäinen luomus, jonka välityksellä luotiin kaikki muu. Jumalan poikana Jeesus on Isäänsä alempi, luotu olento, ei siis samaa olemusta Jehova Jumalan kanssa.
Taivaassa ollessaan Jeesus oli korkein enkeliruhtinas, arkkienkeli Mikael. Vuonna 2 ennen ajanlaskun alkua Jehova Jumala siirsi esikoispoikansa elämän juutalaisen neitsyen Marian kohtuun, joka synnytti Jeesuksen."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajien_raamatuntulkinta
20.04.2014 19:00
Joo ja tässä myös Jehovilla ja Adventistien teologiassa on yhteistä ! Ei MUILLA !
eli NÄIN OPETTAA siis Jehovien VÄÄNNÖS:
Luuk 23:43 " Ja hän sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänään*: sinä tulet olemaan minun kanssani+ paratiisissa.”*+
http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/luukas/23/
ELI SIIS KAKSOISPISTE SIIRRETÄÄN ERI PAIKKAAN KUIN KAIKISSA MUISSA KANSAINVÄLISISSÄ KÄÄNNÖKSISSÄ !
20.04.2014 18:44
No niin... siinäs näitte !
Aamusta vihreä ja iltapäivällä sitten se sininen... ei toiste päin!
muuten syntyy harhakäsityksiä... ;D
"benkkukin" sitten muistaa tämän ! ;)
20.04.2014 18:14
Joo... mullakin on kokemusta näistä Ilmestyskirjaseminaareista ja sieltä saamista papereista joiden kautta minulle tuli niihin "saapumiskielto" kun niitä ei saanutkaan mitenkään kyseenalaistaa... :O
20.04.2014 17:59
Ai Sirkka-Iitako ei mene henkilökohtaisuuksiin täällä ollenkaan...
Lainaus Sirkka-Iita Kopittelijalle: 19.4.2014 13:21
"Suomessa on muuten uskonvapaus, niin adventisteillä kuin sinullakin! Miksi tulet tänne halventamaan toisten uskoa väärillä ja virheellisillä "uskomuksillasi"? Kaikesta siitä mitä täällä HUUDAT huomaa jo sen ettet sinä ole uskossa ollenkaan. Olet vain omien mielikuviesi vallassa.
Etkö sinä vieläkään tajua, että se on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen, loputtomasti aina vain?
Tästä asiasta ei täällä palstoilla koskaan voida kirjoittaa liikaa, niinkauan kun on yhtään ihmistä tuon s a a t a n a n harhaopin pauloissa!
Jumalan sana on totuus, ja Hän sanoi:"Synnin palkka on kuolema"!
Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ettee te suinkaan kuole"
______
Että tällaista rakkauden sanomaa se Sirkka-Iita levittää mutta hänen majesteettisuuttaan ei kukaan nähtävästi saisi arvostella ! :O
HUH HUH sanon vaan...
20.04.2014 17:43
Siis kuka "aikuisten oikeasti" voi uskoa tällaisiin näkyihin kuin tämäkin Ellen G Whiten harhanäky vai mikä lie sekoilu "Näky taistelusta" tässä edelläkin on...
Pelkkä LASTEN SATU ja tällä ihmisiä on harhautettu jo 150 vuotta ! :O
Miten jotkut voi olla näin sekaisin, että uskoo tällaiseen täysin EPÄRAAMATULLISEEN sekavaan kertomukseen jossa ei ole mitään järkeä ja vielä, että tällä tehdään JEESUKSESTA KRISTUKSESTA VIELÄ LUOTU OLENTO YLIENKELI MIKAEL ! :O JA EDVENTISTEISTA "PYHÄ JÄÄNNÖS" JA "SAPATISTA" YLIN KÄSKY...JNE
VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ SENTÄÄN ! :O
20.04.2014 11:13
Koettakaapa benedi ja kumppanit muistaa, että vihreä aamulla ja sininen
sitten iltapäivällä muuten tulee harhoja... ;D
Nimittäin minä en ole tuo edellä oleva nimimerkki " EI TULLUT VASTAUSTA", jota
siteerataan mukamas minuna "otakoppina" tässä ! :O
Vainoharhaisuus ja harhaluuloisuus on vakava sairaus ja sen kanssa ei kannata leikkiä !
Nyt vaikka jos musiikkia kuunnellen rauhoittuisitte ja ehken sitten joskus se "oikea raamatullinen terve oppikin" sieltä joskus löytyisi ja todellinen "Valkeus" saapuisi teidän Ellenin harhoissa eläviin sydämiinne ja varsinkin alati eläville sieluillenne ! ;)
Ja "benedia" siteeratakseni... Ja ihan ilmaiseksi olen teitä opettanut tässä ! LOL
https://www.youtube.com/watch?v=3x2ABSAMVno
20.04.2014 11:03
SIRKKA-IITALLE !
Anteeksi vain Sirkka-Iita mutta on erittäin surullista lukea sinun kommenttejasi siitä että minä otakoppi en ole "uskossa ollenkaan" ja ynnä muuta sinun sekavaa epäraamatullisuuttasi tai oikeastaan et perustele mitään RAAMATULLASI vaan kaikki on vain sinun "oman pään tulkintaa"...
Sinä haluat näemmä kovasti esiintyä tällä palstalla jonain "raamatun opettajana" mutta olen huomannut että raamatun tietämyksesi on aika kehnonlaista, että sinuna en pitäisi niin kovaa ääntä...nolaat vain itsesi...
Mitä tulee näihin edellä oleviin nimimerkkeihin "Tämä aihe" ja " Mitä itse haluaisit" niin ne en ole minä Otakoppi !!! eli "vainoharhaisuudessasi" nyt haukut tässä väärää puuta !
Ja edelleen tämän topiikin aihe on edelleen
Onko YLIENKELI MIKAEL = JEESUS KRISTUS ?
Siihen et ole sinä Sirkka-Iita raamatullasi ole ottanut mitään kantaa !!!
Mutta ehken et kykenekään...
Sinä puhut Sirkka-Iita uskosta ja lähimmäisen rakkaudesta suurin sanoin mutta sinun kirjoituksesi on jotain ihan muuta... :(
JA HUOMAA YKSI ASIA... minä en ole näillä sivuilla haukkunut adventisteja ja jos sinusta olen, niin voitko todistaa sen minun kirjoituksistani MUSTAA VALKOISELLA !
Se mitä minä täällä arvostelen on ADVENTISTIEN JA ELLEN G WHITEN
VÄÄRÄÄ EPÄRAAMATULLISTA OPPIA !!!! SITÄ OPPIA MINÄ ARVOSTELEN ! EN IHMISIÄ JOTKA OVAT SIIHEN HARHAUTUNEET !
JA NE VÄÄRÄT OPIT VOI LÖYTÄÄ SIELTÄ ADVENTISTIEN 28 OPINKOHDASTA ! JA NÄIHIN OLEN KIRJOITUKSILLANI HALUNNUT PUUTTUA KOSKA NE HALVENTAVAT RAAMATUN TERVEEN OPIN !
Toivottavasti Sirkka-Iita sinunkin silmäsi joskus avautuvat RAAMATULLISELLE TOTUUDELLE !
sillä sitä minä
sydämestäni toivon !
t.Jamppe (*J*)
19.04.2014 18:30
342 / 400