Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lainaus:"Heh, Sanokaamme hänen todistukseensa yhteen ääneen: " Menköön otakops sinun todistuksesi kadotukseen, yhdessä sinun muiden todistustesi kanssa"! Amen
07.04.2014 22:56
"Joidenkin mielestä Konstantinin asetus vuodelta A.D. 321 muutti sapatin lauantaista sunnuntaihin. Minä viikonpäivänä alkuseurakunta kokoontui jumalanpalvelukseen? Raamattu ei mainitse koskaan uskovien kokoontuneen jumalanpalvelukseen tai keskinäisiin kokouksiin sapatinpäivänä (lauantaina). Toisaalta on selviä raamatunkohtia, jotka mainitsevat viikon ensimmäisen päivän. Esimerkiksi Apostolien tekojen 20:7 kertoo, että "viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää." 1. Korinttolaiskirjeessä 16:2 Paavali kehottaa Korintin uskovia seuraavasti: "Kunkin teistä on aina sapatin jälkeisenä päivänä pantava syrjään rahaa sen mukaan kuin hänellä on varaa." Paavali viittaa tähän kolehdin keräykseen "palveluksena" jakeessa 2. Kor. 9:12. Siksi päättelemme, että tämä kolehti liittyi näin ollen mitä ilmeisimmin alkuseurakunnan kristittyjen sunnuntaijumalanpalvelukseen. Historiallisesti sunnuntai, eikä lauantai, oli tavanomainen seurakunnan kokoontumispäivä ja tämä käytäntö juontaa juurensa ensimmäiselle vuosisadalle."
Sapatti annettiin Israelille eikä seurakunnalle. Sapatti on edelleenkin lauantaina, eikä sunnuntaina, eikä sitä ole milloinkaan muutettu. Sapatti on osa Vanhan testamentin lakia ja kristityt ovat vapaita laista (Gal. 4:1-26; Room. 6:14). Kristittyjen ei tarvitse pitää sapattia – oli se sitten lauantai tai sunnuntai. Viikon ensimmäinen päivä, sunnuntai, Herran päivä (Ilm. 1:10) juhlistaa uutta luomista, jonka pää on ylösnoussut Kristus. Meidän ei tarvitse noudattaa Mooseksen sapattia – leväten, sen sijaan olemme vapaita seuraamaan ylösnoussutta Kristusta – palvellen. Apostoli Paavalin mukaan jokainen kristitty voi vapaasti valita, haluaako hän viettää sapattia, "Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma" (Room. 14:5). Meidän on hyvä palvella Jumalaa jokaisena päivänä, eikä ainoastaan lauantaina tai sunnuntaina.
http://www.gotquestions.org/Suomi/sapatti-lauantai-sunnuntai.html
VRT Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai SAPATIN johdosta."
(σαββάτων = sabbatōn)
Therefore no one is to act as your judge in regard to food or drink or in respect to a festival or a new moon or a Sabbath day
http://biblehub.com/lexicon/colossians/2-16.htm
07.04.2014 22:50
Aika hyvä mielikuvitus tuolla Ellenillä oli...Täytyy myöntää... :O
07.04.2014 17:19
Että tämmöstä s.280-281 Ellenin näkyä...
Kun Jeesus poistui kaikkein pyhimmästä, kuulin
minä kulkusten kilinää hänen vaatteissansa, ja jätettyään
pyhäkön pimeä pilvi peitti maan asukkaat. Silloin
ei ollut enää välittäjää rikollisen ihmisen ja vihastuneen
Jumalan välillä. Niin kauan kuin Jeesus vielä
oli Jumalan ja syyllisen ihmisen välillä, oli jotakin, mikä
pidätti kansaa, mutta astuttuaan pois ihmisen ja Isän
väliltä, poistui se, mikä kansaa pidätti, ja saatana sai
täyden vallan auttamattomasti paatuneissa. Oli mahdotonta
vuodattaa vitsauksia, niinkauan kuin Jeesus
vielä toimitti palvelusta pyhäkössä. Mutta kun hänen
työnsä siellä on täytetty ja hänen välittäjätehtävänsä
päätetty, ei enää mikään pidätä Jumalaa vihaa, ja silloin
se purkautuu raivolla suojaa vailla olevien syyllisten
päälle, jotka ovat ylenkatsoneet pelastuksen ja vihanneet
nuhteita. Tuona hirmuisena aikana, Jeesuksen
välitystyön päättymisen jälkeen, pyhät elivät pyhän
Jumalan edessä ilman välimiestä. Kunkin asia oli ratkaistu,
jokainen jalokivi luettu. Jeesus viipyi hetkisen
taivaallisen pyhäkön ulkoisimmassa osastossa ja synnit,
jotka oli tunnustettu hänen vielä kaikkein pyhimmässä
ollessaan, pantiin saatanan, synnin alkajan, päälle,
jonka täytyy kärsiä rangaistus niistä.
Sitten minä näin Jeesuksen riisuvan yltään papillisen
pukunsa ja pukeutuvan kuninkaallisiin vaatteisiinsa.
Hänellä oli päässään monta kruunua, kruunu kruunun
sisässä. Enkelijoukkojen ympäröimänä hän jätti taivaan.
Vitsaukset vuodatettiin maan asukkaitten yli.
Muutamat syyttivät ja kirosivat Jumalaa. Toiset hyökkäsivät
Jumalan kansan luo pyytäen saada opetusta,
miten voisivat välttää Jumalan tuomion. Mutta pyhät
eivät voineet tehdä mitään heidän hyväkseen. Viimeinen
kyynel syntisten edestä oli vuodatettu, viimeinen
tuskan rukous uhrattu, viimeinen taakka kannettu ja
viimeinen varoitus annettu. Armon suloääni ei enää
kutsunut heitä. Silloin kun pyhät ja koko taivas osoittivat
innostusta heidän pelastumiseksensa ei heillä itsellään
ollut mitään innostusta. Elämä ja kuolema oli
pantu heidän eteensä. Monet halusivat saada elämän,
mutta eivät ollenkaan pyrkineet sitä saavuttamaan.
He eivät valinneet elämää, ja nyt ei enää ollut sovittavaa
verta, mikä olisi pessyt pois heidän velkansa, ei
säälivää Vapahtajaa, joka olisi rukoillut heidän puolestaan
ja huutanut: »Säästä, säästä syntistä hiukan
kauemmin.» Koko taivas oli yhtynyt Jeesukseen kuullessaan
nuo hirvittävät sanat: »Se on tehty. Se on täytetty.
» Pelastussuunnitelma oli käynyt täytäntöön,
mutta vain harvat olivat vastaanottaneet pelastuksen.
Kun armon hellä ääni vaimeni, valtasi pelko ja kauhu
jumalattomat. Hirvittävän selvästi he kuulivat sanat:
»Liian myöhään! Liian myöhään!»"
07.04.2014 16:09
Ps88:10 Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
88:11 Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
Nämähän ovat kysymyksiä mihin "Heeman " etsii vastausta ?
Vähän niin kuin sinäkin... :O
Hebr "sheol" = " Kuolletten valtakunta" "henkimaailmallinen tila" !
07.04.2014 12:57
Ps. Itse en ole koskaan edes kokeillut huumeita ja tästä työstä en saanut palkkaa !
07.04.2014 12:20
Ps. Olen minäkin ollut Stop Huumeilla päihdetyöntekijänä ja kokkaillut siellä ruokaa vanhentuneista lahjoitusruuista ja hyvää tuli... ;D
07.04.2014 12:17
Lainaus: "Tuossa mietin sitä, että harrastat raveja. Ravit on yleensä rahapeliä, eli arpapeliin tukeutumista elämässä, sydämen kiinnittämistä ..... sanoisinko Egyptin lihapataan.
Oletko kokeillut sitä, että kun menet näihin raveihin, ota mukaan Jeesus, varaa vierestäsi paikka ja kysäise Jeesukselta, että mitä Hän tykkää raviurheilusta ja mitä hevosta hän veikkaisi"!
Varmaan ymmärsit tarkoitusperäni tässä polulla vaeltamisesta. Kuinka paljon Jeesus on matkassa meidän tekemisissämme, kuinka paljon turvataan Häneen."
Minä olen edesmenneen Isäni mukana käynyt raveissa pienestä saakka ja tunnen paljon hevosalan ihmisiä ajajia, hoitajia, hevosenomistajia, pelureita... Ravithan on paikka missä käy paljon erilaisia ihmisiä ja raviharrastuksen ympärillä on myös paljon uskovaisia ihmisiä että tämmöiset syyttelyt on taas tätä lakihenkistä farisealaisuutta eli perushim = "eristäytyneet" eli ollaan itse olevinaan niin hurskaita mutta muut on syntisiä !
Nykyisin kun olen jo 15 vuotta ollut 2 pojan yksinhuoltaja niin raveihin en kovin usein enää ehdi !
Tiesitkö sinä ?
Adventtiseurakunnan pappeihin kuuluu muuten eräs mies nimeltään Mika Forsman, joka on harrastanut raveja koko ikänsä ja omistanut monia ravureita ja omistaa kaiketi vieläkin ja ajanut niitä ja ollut ehkä raviurheilun suurimmassa ketjukolarissa myös mukana... siinä monet kuskit ja hevoset lenteli mukkelis makkelis vaan...
07.04.2014 12:08
Niin, eihän Jumala missään rakennuksissa asu mutta raamatussa Jumala on luvannut olevansa läsnä joka paikassa mikä on Hänen nimelleen pyhitetty !
07.04.2014 11:45
Eli olen ollut Lahden Adventtikirkon posti pari vuotta ja lisää tulee... *nauraa*
07.04.2014 09:13
Kerran olen kokenut myös sellaisen kokemuksen, että olen tavallaan ollut ruumiistani irti kun makasin sängyllä ja katselin itseäni sängyllä makaamassa eli olin ikään kuin kehoni yläpuolella... Se oli kanssa erikoinen kokemus !
07.04.2014 09:10
." Ympäriltäni otettiin se kirkkorakennus pois, jonka oli Jolin kynästä piirretty. "
Minä olen syntyisin asemantakaa lautamiehenkadulta ja seutu on mulle erittäin tuttua ja olen jakanut postia Anttilanmäelle 2 vuotta ja siinä vanhassa kirkossa puurakennuksessa kävin pyhäkoulussa lapsena muutaman kerran...
07.04.2014 09:06
Tämä kolari oli sinänsä hassu sillä Volvo jonka kanssa ajoin yhteen kun ensin kurkkasin ohitusta hevosautosta mutta olikin mustaa jäätä ja auto alkoi heittelehtiä
ja päädyin toisten kaistalle ja nokat yhteen ja jäimme pyörimään keskelle tietä ja se volvo meni siitä ojaan...
Niin mikä oli ihmeellistä että siinä volvossa oli kyydissä neljä rakennustyöläistä miestä ja minulla 3 miestä kyydissä kun olimme menossa raveihin kouvolaan, niin ihmeellistä oli se, että molemmat autot meni lunastukseen niin silti ketään ihmistä ei onnettomuudessa sattunut lainkaan !
Unessa minä näin aikaisemmin että en pystynyt hallitsemaan autoa ja heittelehdin tiellä ! ja kun uni tuntui niin todelliselta kirjoitin sen päiväkirjaani !
Ja tosiaan sen kolarin jälkeen muistin sen unen heti... ja itsekseni poliisi-autossa vaan tuumailin kun polisit selvitti tapahtumaa, että "näinhän tässä pitikin käydä" ;)
07.04.2014 08:53
"Etkä Jomppa ottanut vaaria sitten elämässäsi. "
Mitä tällä tarkoitat ? ja minkä kirkon parvella olit ?
Ps.Minä olen tullut uskoon 17.3.1989 Joutjärven kirkon alttarin edessä ja tuolloin sain henkilökohtaisen profetian ja sen jälkeen olen saanut muitakin sanomia ja enneunia... esim ajoin nokkakolarin kouvolan tiellä ja siitäkin olin nähnyt unen viikkoa aikaisemmin ja kirjoittanut unen päiväkirjaani ja jonka myöhemmin näytin kyydissä olleelle kaverilleni ja hän vain tuumasi: "että aika noita-akka olet " *nauraa*
Kaikkein ihmeellisin on se kokemus kesällä-96 kun minun eteeni ilmestyi aivan valveilla sellainen jonkinlaista "energiailmaa" oleva Jeesus ja hän pyysi minua nousemaan seisomaan kun istuin ja hän puristi minua kädestä ja ihme lämpö tuli koko käteen...
Hän kertoi minulle myös ennustuksen mitä en nyt tässä viitsi kertoa !
07.04.2014 08:44
Siihen aikaan ei ollut tätä Google Mapsia ... ;)
https://www.google.fi/maps/place/Toripolku/@60.937792,25.963769,3a,90y,180h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1spyife-T-dyx-L0BQR3q9ng!2e0!4m2!3m1!1s0x4691d10f441a20e5:0x209a05c053e29676!6m1!1e1
07.04.2014 08:29
Ja sitten kun minua oli siellä kielletty enää tulemasta seminaariin, niin kyllä tämä "uni" ja tienviitta lohdutti minua kun lähdin sieltä, koska tiesin että olin tehnyt oikein ! :)
Lähtiessänikin vielä tuijotin sitä merkkiä ja mietin...
07.04.2014 08:15
Kiitos tuomiostasi ! Mutta minä kyllä tunnen hänet johon minä uskon...*hymyilee*
Minäpä kerron tässä yhteydessä erään ihmeellisen unen jonka näin muutamaa päivää aikaisemmin kun 27.10-93 menin Ilmestyskirjaseminaariin Nastolaan minulle vieraaseen paikkaan koululle keskustelemaan aiheesta, että ei Ylienkeli Mikael ei ole Jeesus ja sitten sainkin sinne hienotunteisen "porttikiellon" kyseiseen tapahtumaan... :O
Jaoin muutamalle ihmiselle minun kirjoitustani aiheesta siellä...
Nimittäin näin muutamaa päivää aikaisemmin unen, jossa oli tienviitta ja siinä viitassa luki "oripolku" ja sitä minä mietin, että mitä tämä voi tarkoittaa, etsin jopa osoitetta "oripolku" mutta en löytänyt mutta sitten kun menin muutamaa päivää myöhemmin "Seminaariin" ja parkkeerasin autoani niin katseeni osui yllättäen tienviittaan kun etsin Nastolan koulua ja siihen viittaan puolihämärässä osui jotenkin varjo ja yhtäkkiä näinkin edessäni tienviitan "oripolku" ja hätkähdin ja menin katsomaan tarkemmin mutta siinä olikin edessä t-kirjain ja viitassa lukikin
" TORIPOLKU" mutta sillä hetkellä ymmärsin, että nyt olen juuri siinä paikassa missä minun kuuluukin olla... :O
07.04.2014 08:09
V.A.V = V.ähän A.ivoissa V.iiraa
T. (*J*)
06.04.2014 23:13
Korjataan hiukan sinun lainaamaasi tekstiä ja sanon vain että tämä on tarkoitettu fariseuksille ja kirjanoppineille ja heidän Tooran 613 perinnäissäännölle ja niiden tulkinnalle jolla sitten unohdetaan olennainen:
Matt15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
15:7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
http://fi.wikipedia.org/wiki/613_käskyä
06.04.2014 23:09
Room11:2 "Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan"
Tässä puhutaan ISRAELIN "VERISUKULAISISTA" JEESUKSEEN KRISTUKSEEN USKOVISTA NS. "UUDESTISYNTYNEISTÄ" JUUTALAISKRISTITYISTÄ !
Jes10:21 "Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö."
"Jaakobin jäännös" eli "Pyhä Jäännös" on Jeesuksen verisukulaiset, jotka uskovat Häneen ja ovat samaa "root" eli juurta kuin Aabraham, Iisak ja Jaakob ja Jeesus !
TÄMÄN OMAISUUSKANSANSA KOHTALOIDEN KAUTTA JUURI HALUAA JUMALAN NÄYTTÄÄ MUULLE MAAILMALLE ITSENSÄ JA TÄMÄN "PYHÄN JÄÄNNÖKSENSÄ" JUMALA LOPULTA VIE PERILLE + KAIKKI MUUTKIN "UUDESTISYNTYNEET" MUISTA KANSOISTA !
vrt: Joh.Ilm
7:4 "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:....!!!!
ja sitten...
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
06.04.2014 22:24
344 / 400