Vapaa kuvaus

Seksuaalisesti Vesimies on täynnä yllätyksiä ja salaperäistä vetovoimaa, joka juontaa juurensa hänen alitajuiseen riippumattomuuden tarpeeseensa. Vesimies vaikuttaa jollain tavalla saavuttamattomalta ja mikäpä voisi olla tehokkaampi magneetti rakkauden maneesilla. Vesimies ei kuitenkaan ole mikään suvereeni erotiikan mestari, sillä häntä kalvaa myös tällä sektorilla tietoisuus omasta erilaisuudestaan, joka valitettavan usein esittäytyy epävarmuutena ja varautuneisuutena seksuaalisessa kanssakäymisessä. Rakastunut ja kumppaniinsa luottava Vesimies hallitsee erotiikan vivahteet ja osaa varmasti ennakoida rakastettunsa salaisimmat toiveet. Kun Vesimies rakastuu niin silloin kaatuvat kaikki mahdolliset raja-aidat ja hän on valmis tekemään suuriakin muutoksia elämäänsä, mutta silloin täytyy toisenkin olla valmis heittäytymään leikkiin sata lasissa. Vesimies ei ymmärrä empimistä vaan kokee sen vakavana epäluottamuslauseena itseään kohtaan ja se taas merkitsee lorun loppua sillä kertaa.

Suosikkileffat: TSH, avatar, disneyn klassikot, fast & furious, Twilght, Ace Ventura jne. (monipuolinen maku)

Lempikirjat: fantasia, Sinuhe, hömppäromantiikka, Kymmenen riivinrautaa jne.

Vapaa-aikanani: Mitä sellanen on?

Katson tv:stä mieluiten: TWD, Olipa kerran, House, CSI, yms. sarjat ja elokuvia

Parhaat matkakohteet: Islantiin tahtoisin joskus pästää

Koulutus: Ammattikoulu

Ammatti: Terveydenhuolto

Työskentelen: Työtön

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1

Kommenttia

79

1. En osaa sanoa onko yksin oleminen niin kamalaa, en ole juurikaan ollut, mutta jo pelko olemisesta on aika kova. Minulla on lapsia, ja miehiäkin on ollut, mutta kuvailemastasi hyppäämisestä en menisi puhumaan.

Itse ehdin olla 1½vuotta ensimmäisessä suhteessa kun lapsi sai vahingossa alkunsa. olimme vielä 3 vuotta yhdessä mutta yltyvä mustasukkaisuus teki miehestä väkivaltaisen, joten en nähnyt vaihtoehtoa, ero tuli.

Yksin ehdin olla vain puoli vuotta ja tapailla useita miehiä, mutta yhtäkään en heistä tuonut näytille lapselleni, ennen kuin löysin mieleisen, sittenkin puolivuotta meni niin että lapselle puhuttiin vain "äidin aikuisesta ystävästä" ja isään lapsi piti kokoajan yhteyttä. Kun tämä herra sitten muutti meille, olimme yhdessä yli 4vuotta ennenkuin yhdessä harkiten lapsen hankimme, Valitettavasti haluastaan huolimatta tämäkään mies ei ole osoittautunut kykenevänsä vanhemmuuteen, menohalut liian kovat (ei ryyppäämistä mutta ehkä taipumusta työnarkomaniaan). Nyt ollaan eroamassa ja kyllä se yskin jääminen pelottaa. Ehkä myös liian nopeasti hänet elämäämme huolin, sillä laskeskelin haluavani lisää lapsia ennen 30ntä.. Nyt kun ns lapsilukuni on mitä todennäköisemmin täynnä en ainakaan tarkoituksella aio olla hakupäällä. Jos yksinäisyys iskee, saatan seurustella, mutta lapset sotketaan kuvioon vasta kun vakavissaan harkitaan yhteen muuttoa. Tietysti on varmaan vaaikeaa jarrutella itseään kun ihastuu/rakastuu mutta yritetään..

Huomautettakoon että meillä tämä ns aikuisten ystävyys on ihan toiminut sillä muutenkin minulla on tasapuolisesti sekä mies että naispuolisia ystäviä..
  2. :)
  3. Sillä verukkeella sainkin tuon "kesäloman", mutta sossu ei ainakaan ennen tuon kolmannen syntymää suostu lakkauttamaan tuota perhetyötä, mutta voisin tietysti kysyä jos he eivät aivan joka viikko kävisi. Ja ennen kuin meillä on sossun ja perhetyön yhteinen palaveri aion työn perehtyön kanssa tehdä ihan listaa siitä mitä he voisivat meillä tehdä, etteivät vain istuisi noitakin käyntejä sohvalla. Mutta jos jollakin on yhä ideoita siihen mitä voisin heille ehdottaa olisi se ihan mukavaa..

Erosta olen huolissani vain sen takia, jos masennun taas.. tosin tähän olen nyt varautunut pyytämällä muutamalta hyvältä ystävältä apua, ja koska he tietävät kuinka oireilin edellisen eron jälkeen uskon heidän pystyvän haistamaan vaaran merkit ilmassa ja pakottaa minut hakemaan silloin itselleni apua. He ovat myös lupautuneet auttamaan ihan käytännön asioissa ja muuttoa tuskin teen ihan heti lapsen syntymän jälkeen jo rahatilanteen takia. Kaikki tähän mennessä muuttoa varten säästämäni rahat menee esim sisarusrattaiden, lastensängyn yms ostoon.

Minä olen ollut alunperinkin sitä mieltä, että perhetyö ei missään vaiheessa ole ollut oikei tukitoimi, he ovat oikeastaan vain toimineet minun ja sossun välisenä tulkkina ja painostavana voimana sossun suuntaan. Tosin tällaisesta perhekuntoutuksesta minulla ei olisi tietoa ilman perhetyötä..
  4. Kiitos :)
  5. Kiitos..
  6. Ihailtavan asiallista tekstiä vaikka moni kohta kertoo siitä, ettet kaikkea lukenut läpi tai se ei jäänyt mieleesi.
    Myönnetään etten tällä hetkellä tiedä mitä apua kaipaan, sillä tilanteemme on aikamoisessa muutostilassa. Siivous ja lastenhoitopalveluun minulla ei ole varaa. Sitten yksiasia johon useasti jo olen vastannut. Minä hain lapselleni ja tilanteeseemme apua ennen ensimmäistäkään LSilmoitusta, sosiaalityöntekijämme ei vain reagoinut tilanteeseen silloin mitenkään.
    Sanotaan että olen ollut nuori saadessani esikoiseni, en alaikäinen mutta nuori. Tähänkin kuten jossain kohtaa jo olen maininnut, minulle nimenomaan sanoittiin avohuollon sijoituspaikasta ettei tuon ikäisen lapsen silloin (8v) ja vanhemman vuorovaikutuksen tukemiseen ole mitään keinoja ilman huostaanottoa ja että on valitettava tosiasia että kaikesta hehkutuksesta huolimatta ennaltaehkäiseviä palveliúja joko on hyvin vähän ja tai huonosti saatavilla. Eli tietynlaisia palveluja ei ole mahdollista saada kuin huostaanoton kautta.
    Asenteessani saattaa olla vikaa, toistaiseksi kuitenkaan kukaan ei myöskään ole pystynyt osoittamaan vian nimenomaan olevan minussa. "Äiti sitoutui tutkimus- ja arviontijaksoon. Psykologisten tutkimusten mukaan äidin vanhemmuudessa on paljon hyviä perustaitoja.”
    Tästä terveestä perhetaustasta olen kohtalaisesti samaa mieltä, vaikkakin minutkin on aikanaan sijoitettu perheeseen ja kyllähän sellaisten ainakin pitäisi olla ”suht normaaleja”, koulutetut ja tarkkaan tutkitut. Perhetyön kanssa en ole ollut koskaan tekemisissä, tukihenkilö on ollut, lastenkodissa olen asunut ja sitten tuolla sijaisperheessä.
    Miestäni olen kyllä vastuuttanut, yksin ja yhdessä esim. juuri tämän perhetyön, kasvatusneuvolan ja sossun kanssa. Mies ei kykene myöskään hakemaan apua. Me olimme mieheni, minä ja tämä pikkuisemme juuri tänä keväänä 3kk mittaisessa vanhemmuuden arvioinnissa, jossa myöskään ei onnistuttu vastuuttamaan miestäni. Hänelle suositeltiin jakson päättyessä erinäisiä tukitoimia, mutta ne saadaan käyntiin vasta syksyn kuluessa. Viikkoja minulla on jo yli kolmekymmentä ja maaginen 12kin umpeutui ennen perheemme joutumista/pääsyä vanhemmuuden arviointiin.
    Minulle on tarjottu monenlaista apua ja osasta olen kokenut hyötyneeni, mutta useimmat avut ovat tulleet liian myöhään. Kuten mainitsin jossain kohtaa esim. tämä vanhemmuuden arviointi ja tukeminen/ perhekuntoutus olisi ollut mielestäni tarpeen esikoisen kanssa, ei nyt tämän pienen kanssa. Monet ovat myös hokeneet minulle tuota masennuksen mahdollisuutta, myönnön olleeni pahasti masentunut esim. esikoisen isästä eroamisen jälkeen, nyt en koe sellaista. Ja koska minulle kerrottiin etten välttämättä sitä itse tajua, hakeuduin kuitenkin lääkärille, joka laittoi lähetteen psykologille, joka hyvin pian totesi hänen luonaan asioinnin olevan tarpeetonta ja kehotti pysymään yhä kasvatus neuvolan asiakkaana. En myöskään ole kieltäytynyt mistään tukimuodoista joita minulle on tarjottu, ja ainoa mihin olen täysin tyytymätön on tuo perhetyö.