Vapaa kuvaus

Seksuaalisesti Vesimies on täynnä yllätyksiä ja salaperäistä vetovoimaa, joka juontaa juurensa hänen alitajuiseen riippumattomuuden tarpeeseensa. Vesimies vaikuttaa jollain tavalla saavuttamattomalta ja mikäpä voisi olla tehokkaampi magneetti rakkauden maneesilla. Vesimies ei kuitenkaan ole mikään suvereeni erotiikan mestari, sillä häntä kalvaa myös tällä sektorilla tietoisuus omasta erilaisuudestaan, joka valitettavan usein esittäytyy epävarmuutena ja varautuneisuutena seksuaalisessa kanssakäymisessä. Rakastunut ja kumppaniinsa luottava Vesimies hallitsee erotiikan vivahteet ja osaa varmasti ennakoida rakastettunsa salaisimmat toiveet. Kun Vesimies rakastuu niin silloin kaatuvat kaikki mahdolliset raja-aidat ja hän on valmis tekemään suuriakin muutoksia elämäänsä, mutta silloin täytyy toisenkin olla valmis heittäytymään leikkiin sata lasissa. Vesimies ei ymmärrä empimistä vaan kokee sen vakavana epäluottamuslauseena itseään kohtaan ja se taas merkitsee lorun loppua sillä kertaa.

Suosikkileffat: TSH, avatar, disneyn klassikot, fast & furious, Twilght, Ace Ventura jne. (monipuolinen maku)

Lempikirjat: fantasia, Sinuhe, hömppäromantiikka, Kymmenen riivinrautaa jne.

Vapaa-aikanani: Mitä sellanen on?

Katson tv:stä mieluiten: TWD, Olipa kerran, House, CSI, yms. sarjat ja elokuvia

Parhaat matkakohteet: Islantiin tahtoisin joskus pästää

Koulutus: Ammattikoulu

Ammatti: Terveydenhuolto

Työskentelen: Työtön

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1

Kommenttia

79

1. Olin naivi, luulin että kun vastustin huostaanottoa ja tein lapsen tilanteesta ja sossun vitkustelusta selvityksen hallinto-oikeudelle, että se vaikuttaisi jotain..
    Jälkeenpäin olenkin kuullut että hallinto-oikeus onkin vain läpihuutojuttu ellei minulla ole pitäviä todisteita sosiaalityöntekijän virheellisestä toiminnasta.

Kaikenlainen puhuminen ja avunpyytäminen muista kuin sosiaalityöntekijän tarjoamista paikoista tulkittiin kuitenkin kyvyttömyydeksi sitoutua tarjottuun apuun.
    Eikä minulla ollut esimerkiksi tästä perhetyön asiakaskäynnillä ehdottomasta perhekuntoutuksesta minkäänlaista todistusta, että koska se oli tapahtunut. Niinpä koska sossu oli järjestänyt sijaishallinnon työntekijän kanssa asiasta palaverin 31.1.-11 jossa siis saatiin tuo paikka meille huhtikuulle voitiin helmikuussa todeta (lapsen kiireellisen yhteydessä) että apu valitettavasti tuli liian myöhään..
    Ainoa toivoni saada lapsi takaisin on yrittää "korjata" elämäni ja toivoa hänenkin asioidensa ja pahanolonsa syyn selviävän hyvässä puolueettomassa paikassa, perhekotiin näet olen tyytyväinen ja heidän kasvatustapansa ei sodi omia arvojani vastaan. Muuten olisin riitauttanut sijoituspaikankin. Väsynyt sotimaan tuulimyllyä vastaan, joten päättänyt käyttää senkin energian kahteen ihanaan pienokaiseeni.. Onneksi myös esikoinen jäi samalle paikkakunnalle, joten tapaan häntä useamman kerran kkssa, ja yritän ylläpitää suhdetta häneen ja sisarusten välillä mahdollisimman tiiviisti.
  2. "Masentunut äiti menee ensin lääkäriin, jossa lääkäri kartoittaa, mikä vaivaa. Antaa todennäköisesti lääkereseptin ja terveyskeskuksen kautta saa muutaman keskustelukerran psykologilla tai ohjaa polille jne. Psykologi ja psykiatri arvioivat jatkohoidon tarpeen. Riippuu paikkakunnasta. Sitten on mentävä ongelmieen vain sosiaalityöntekijän puheille kertomaan koko ongelmavyyhti."

Muuten ihan viisasneuvo mutta jos ei ole tarvetta rahalliselle tuelle, älä vaan kehota hakeutumaan sosiaalitoimen puheille. Jos kaipaa apua kodin tai lastenhoitoon, kannattaa oikeasti vastuttaa ensin puolisoa, sitten pyytää apua sukulaisilta ja ystäviltä ja aivan viimekädessä pyytää sosiaalitoimelta KOTIPALVELUA, mutta älä ota vastaan PERHETYÖTÄ, ne eivät konkreettista apua tarjoa. Eli ovat juuri näitä pelättyjä lastensuojelun alaisia toimen piteitä.

Kotipalvelu on sosiaalihuollon, vaan ei lastensuojelunalaista, mutta tätä on erittäin vaikea saada. Jos se sinulta evätään, pyydä päätös kirjallisena niin voit siitä vielä valittaa muuten et.

Liite sosiaalihuolto laista:
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820710
    Sosiaalipalvelut
    17 §
    Kunnan on jäljempänä säädetyin tavoin huolehdittava seuraavien sosiaalipalveluiden järjestämisestä:
    ...
    3) kotipalvelut;
    ...
    20 §
    Kotipalveluilla tarkoitetaan asumiseen, henkilökohtaiseen hoivaan ja huolenpitoon, lasten hoitoon ja kasvatukseen sekä muuhun tavanomaiseen ja totunnaiseen elämään kuuluvien tehtävien ja toimintojen suorittamista tai niissä avustamista.
    21 §
    Kotipalveluja annetaan alentuneen toimintakyvyn, perhetilanteen, rasittuneisuuden, sairauden, synnytyksen, vamman tai muun vastaavanlaisen syyn perusteella niille, jotka tarvitsevat apua suoriutuakseen 20 §:ssä tarkoitetuista tehtävistä ja toiminnoista.
  3. Tähän voisi vain todeta että, me kävimme vanhemmuuden arvioinnissa, tämän nuorimmaisen kanssa ja tässä otteita heidän yhteen vedostaan:

"Äiti sitoutui tutkimus- ja arviontijaksoon. Psykologisten tutkimusten mukaan äidin vanhemmuudessa on paljon hyviä perustaitoja. Kuitenkin perheen nykyisen tilanteen vuoksi syvempi sitoutuneisuus on kateissa. Tilanne on nykyisellään vaikea parisuhteen ongelmien vuoksi (joiden korjaamisen olen myöskin ollut sitoutunut, mutta mieheni ei) ja äidin jaksamattomuuden vuoksi (johon lääkäri tai psykologi ei nähnyt tarpeelliseksi puuttua sen isommin. lisä huomautuksena: koko tämän jakson aikana taistelin myös esikoiseni auttamiseksi ja huostaanottoa vastaan ja yritin yhä saada kuntoutusta myös hänelle.). Äiti oli kantava voima perheessä jakson aikana. Hänessä havaitut vanhemmuuden taidot mahdollistivat kotiutumisen jakson päättyessä."

Kasvatusneuvolan työntekijän kanssa siis sovittu tämän jälkeen taloudellisten selvitysten vähentämisen vuoksi, että erilleen muutto miehen kanssa tapahtuu vasta lapsen syntymän jälkeen, Lisäksi perhetyöntekijän kanssa painostamalla saatu miettimistauko heinäkuun ajaksi, jonka jälkeen pitäisi saada aikaiseksi jonkinnäköinen kaikkie tyydyttävä suunnitelma jatkosta, vaikka perhetyökin myönsi vain käyvänsä tarkistamassa etten taas väsy. Minkäänlaista apua minulle he eivät koe pystyvänsä tarjoamaan..
    Miksi siis jatkaa tätä? Koska sossu sanoo perhetyön lopettamisen kertovan kyvyttömyydestäni sitoutua tarjottavaan apuun ja siten huostaanoton peruste.
    Tämä siitä huolimatta että sekä vanhemmuuden arvioinnin että kasvatusneuvolan työntekijät nimenomaan kehuvat sitoutumistani. Mutta minähän koenkin hyötyneeni näistä palveluista, toisin kuin perhetyöstä :)
  4. Siis siitä asti kun erosimme, kyllä. Tahtoisin tietää mitä minun olisi ihan konkreettisesti pitänyt mielestäsi sitten tehdä tilanteelle?

Pyysin silloista sosiaalityöntekijäämme selvittämään tilanteen ja olosuhteet isän luona, sillä pelkäsin hänen olevan esim kykenemätön olemaan juomatta viikonloppuisin, eli juuri silloin kun lapsi hänen luonaan oli. Mitään selvitystä tai tapamiista ei koskaan kuitenkaan tehty, sillä isä ei useinmiten edes vastannut heidän soittoihinsa (minkä jo sinänsä pitäisi saada hälytyskellot soimaan), mutta tämä ei aiheuttanut minkäänlaista reagointia tai toimintaa sossun päässä.
    Lapsi ei koskaan kertonut tapaamisen tapahtumista, eikä myöskään isä, lapsi vetosi siihen että isä oli kieltänyt tai että se oli salaisuus (hälyttävää). Lapsen luovutus vanhemmalta toiselle tapahtui joko meillä tai isän kodin pihalla, tästäkin sossulle sanoin mutta ei reaktiota. Myöhemmin kun lapsi jo oireili (ensimmäiset kiukunpuuskat päiväkodissa, nimenomaan isäviikonloppujen jälkeen, selvää rajattomuutta) ja ei aina halunnut lähteä isälleen, suostuin tähän, jolloin isä teki asiasta poliisin kautta LSilmoituksen. Tämän johdosta sossu ilmoitti minulle tapaamisoikeus-sopimuksen rikkomisen olevan oikeus isälle nostaa syyte, josta voi seurata jopa istumista, josta taas lapsen huostaanotto.

Minulla ei siis ole mitään konkreettisia todisteita Isän ja Lapsen huonoista väleistä tai kohtelusta, mutta jotain siitä kertoo jo sekin, että perhekodin työntekijä tavattuaan isän ensimmäisen kerran (ilman minkäänlaisia taustatietoja isän tilanteesta, selvitystä näistä ei tehty edes huostaanottoa valmisteltaessa, sillä isä ilmoitti ettei pysty/halua lasta luokseen) tälle heräsi heti huoli isän ja pojan väleistä.
  5. Kuuluu se perhetyö ruoskineen liikkeelle jalka kipsissäkin olevia äitejä ja syöpäpotilaita.

Mutta kuten kirjoitin, esikoiselle olisi pitänyt tarjota apua ja minulle apua jaksamiseen, ei pelotella minun ja kuopuksen vuorovaikutussuhteen mahdollisilla ongelmilla.

Lisäksi tuo lain kohta uudestaan tähän, korostettuna kohdat jotka mielestäni meillä täyttivät nuo kriteerit.
    21 §
    Kotipalveluja annetaan alentuneen toimintakyvyn,PERHETILANTEEN, RASITTUNEISUUDEN, sairauden, SYNNYTYKSEN, vamman tai muun vastaavanlaisen syyn perusteella.. (huomauttaisin vielä että tässäkin alentunut toimintakyky (vaikkapa raskaus) ja Vamma on mainittu ihan erikseen). Tätä palvelua meille ei ole tarjottu vaikka Perhetyökin sanoo että tarvitsisin käytännön apua, sillä neuvominen ei auta, koska olen VÄSYNYT. Ja varsinkin nyt perhetyö käy, jopa omien sanojensa mukaan vain tarkistamassa tilannetta, ettei väsymykseni uusiudu ja kodin kunto taas heikkene. Mutta edelleenkään siihen ei mitään apua tarjota, vain kyttäystä. Sosiaalityötekijä kuitenkin haluaa jatkaa Perhetyötä, varsinkin pian SYNTYVÄN lapsen aiheuttaman työmääärän lisääntymisen aiheuttaman uhan vuoksi.