Vapaa kuvaus

Olen skorpioni, en kovin nirso persoona, mutta kuulemma hankala ja omalaatuinen tapaus. Rehellisyys on itsepintainen periaate enkä riko lupauksiani. Koskaan. Hakusanat: sudokut, skorpioni, suklaa, kissat

Aloituksia

0

Kommenttia

10

1. Minulla on kotona pari viisi vuotiasta, steriloitua uros kissaa. Toinen veljeksistä on oikea kusilähde: pissaa uudet matot ihan varmasti ensimmäisenä yönä. Useimmiten kissa tekee myös eteisen oven eteen pissalaatikkonsa viereen, keittiöön jakkaran viereen.

Merkkailuksi olen epäillyt pissaamista, leikkauksesta huolimatta. Leikkaus ei vaikuttanut pissailuun mitenkään, kun se pentuna kerkisi merkkailun aloittaa, niin on ilmeisesti jatkanut sitä tähän asti. Kissa ei kuitenkaan ilkeyttään pissaile (paitsi joskus kyllä osoittaa mieltään, jos olen vaikka yön poissa kotoa ja mieheni tai joku vieras hoitaja on kissojen kanssa), joten mietinkin, että onko mitään munuaissairauksia, mitkä eivät näy kissassa mitenkään muuten kuin pissaamisena?

Kissa on perusterve, ei näy ainakaan ulospäin mitään sairauden merkkejä: turkki on hyvä kuntoinen ja kissa leikkii/riehuu päivittäin veljensä kanssa useasti päivään. Veli siis ei pissaile luvattomiin paikkoihin vaan käy kivasti laatikolla.

Ollaan kokeiltu tuolle kusimaatille useampaa laatikkoa, erilaisia hiekkoja (vihasi puupellettejä, ei suostunut menemään ollenkaan laatikkoon) ja niitä kissan feromoni suihkeita, mutta silti pissailu vain jatkuu. Pissanpoistossa on käytetty niin eläinkauppojen pisunpoistajia, kloriittia, etikkaa, ruokasoodaa, yleispuhdistusaineita, tiskipesuaineita... Ilmeisesti kuitenkin hajujälki on aina jäänyt, kun kissa palaa pissille siihen saman kohtaan laatikon viereen.

Ainoa keino, mikä rajoittaa pissailua on se, että käytän pojan laatikolla aamulla ja illalla. Kun se tekee pissin laatikkoon, niin yleensä päivällä tai yöllä ei tule vahinkopissoja.

Niin ja meillähän kissat ovat osa perhettä, karvavauvoja, joten lopettamista ei ole harkinnutkaan, kun kissa ei tunnu kärsivän "vaivastaan". :)
  2. Ha, suomi42 --> suomi24