Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ja tuohon seuraavaan kommenttiin: olin vastannut jo kysymykseen, joten luotin teidän viisauteenne osata lukea selkeä vastaukseni. Tässä kaikki vika ei ole koko ajan kirjoittajassa. Lukijankin täytyy käyttää aivojaan, eikö niin."
Niin ja luovaa tulkintaa, jota tahdotte mainostaa.
Oliko teidän ihan pakko levittää sitä kirkollista sanomaa tälle palstalle, niin sitä mä en ymmärrä, Liity kirkkoon -bannereineen. Vähän sama kuin ne Raamattupiiri-ilmoitukset kaupan ilmoitustaululla tai maantien valopylväissä "Jeesus" -kirjoitukset. Mitä uskonnon vapautta sellainen on, kun vähän päätänsä kääntää niin aina lukee taas joku uskonnollinen mainos tai viesti!?
Eikö tällainen teistä ole käännyttämistä ollenkaan, mitä te aiotte Suomi24.fi -keskustelussakin tehdä?
Täällä kuitenkin pikkulapset kirjoittelevat ja lukevat näitä viestejänne tai hihhuliuskovaisten kirjoitelmia ja kysyvät vanhemmiltaan...mikä onkaan se Jumala? Eli tämä on kännyttämistä!!
Ateismi on paljon neutraalisempi vaihtoehto. Meillä on moraali, mutta nimitättekö tätä mainostamista moraaliksi. Eikö mainostamisessakin ole joku uusi laki tulossa ja se koskee myöskin kirkkoja!??!!?
20.11.2010 13:48
"Eiköhän avoliitto tai aviolitto ole jokaisen oma ratkaisu, johon on turha tehdä mitään välimuotoa. "
Kuka on tekemässä mistään välimuotoa! Avioliitolle tulee olla eri vaihtoehdot eli HAKEMALLA tai VIHKIMÄLLÄ!?
"Eläkkeistä maksetaan samalla tavalla vero riippumatta oliko avo vai avioliitossa. "
Ei tasan makseta.
"AVIOLESKI saa 200 000 euroa, mistä avio-oikeuden nojalla 100 000 euroa ja perintönä 100 000 euroa. Perintövero on 12 647 euroa. Veroprosentti on 12,6. Koko 200 000 euron saannosta laskettu veroprosentti on 6,3.
AVOLESKI saa testamentin nojalla 200 000 euroa, mistä maksaa perintöveroa 89 205 euroa. Veroprosentti on 44,6.
HUOMAUTUS: Perintövero muuttui 1.1.2008, jolloin myös avopuolisoiden verotuskäyntöön tuli muutoksia. Yllä olevat tiedot ovat osittain vanhentuneita, esimerkiksi avopuolisoiden kolminkertaista verotusta ei enää ole. Katso Perintövero."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto -kohta "Verotus"
19.11.2010 18:30
Miksi kuuntelet??? Painu sinne helvettiin tai taivaaseesi vaan!
19.11.2010 18:27
En todellakaan pidä VIHKIMISESTÄ!
19.11.2010 18:23
Sä nyt et ole edes kehittynyt!
19.11.2010 18:22
Sä vaan jaksat jankata tota samaa paskaa. Me suomalaiset emme tahdo mitään uutta, mutta me vaan ollaan? Sitten me valitaan tollaisia helkkarin lapamatoja kansanedustajaksi, jotka eivät tahdo uudistaa mitään! Halutaanko me olla niitä samoja "Juntti-Einareita" edelleenkin, mitä iso-iso-isovanhempammekin oli. Minä en halua!
19.11.2010 18:21
"Enemmän minua ahdistaa olla vaikka lakimiehen luona tekemässä perunkirjoituksia tai vaikkapa testamenttia."
Ei tarvitse olla lakimiehen luona kuin yhden minuutin kun laatii ja kirjoittaa testamentin itse.
"Kyllä siviilivihkiminen on aika arkipäiväistä, voi käväiset vaikka ruokatunnilla arkivaatteissa eikä sormustakaan tarvita."
En mene avioliittoon vihkimisellä PISTE!
"Eli sinua kiinnostaa hyöty, jonka kenties saat puolison kuoleman jälkeen?"
Minua ei kiinnosta hyöty, koska avovaimonikaan ei omista yhtään sen enempää. Avioliitto siinä suhteessa on täysin turhaa, enkä olisi kiinnostunut vaikka sitä hyötyä olisi. En tahdo omaisuutta!
"Etkö voisi aloittaa eläkesäästämistä ja näin korottaa tulevaa eläkettäsi kyllin suureksi? "
En todellakaan. Siihen en ala periaate syistä! Valtio maksaa eläkkeen tai ei...noin ollen kuolen vaikka ennemmin NÄLKÄÄN!
"Jos ajattelet toisinpäin, että siitä on turvaa puolisollesi, niin vain siinä tapauksessa ettei hänen oma eläkkeensä ole suuri. Muutoin tuo eläke jää aika pieneksi. "
MIKÄ HIMPUTIN ELÄKE??!?!? Jukolauta olen alta kolmikymppinen ja joku puhuu jo eläkkeestä. ;) EDELLEENKIN SANON SULLE, ETTÄ OLEN VALMIS MENEMÄÄN AVIOLIITTOON KUNHAN SIIHEN EI LIITY VIHKIMINEN....tuliko tämä sulle TÄYSIN selväksi ja muille kirjoittajille, kirkolle, Jumalalle ja vaikka sille naurettavalle palestiinalaiselle Pelle-Jeesuksellekin!
"Se että sinua pelottaa olla isä ja haluat olla sitä vain geneettisesti todistetuille lapsille, lienee oma neuroosisi. Kyllähän se on melkoinen epäluottamus puolisoa kohtaan, ettei muuten usko hänen olleen uskollinen. Miksi ei sellainen mies, joka haluaa lapselle oman nimensä, vaikka tietää ettei lapsi ole hänen, sitä voisi tehdä? Saako mies olla isä vain geneettisille jälkeläisilleen? Kuinka adoptiossa tai keinohedelmöityksessä? Kiellettäisiinkö isyys heiltä? "
En ole keneltäkään kieltämässä isyyttä vaan minä mielestäni luon sitä ns. "isyystestien kautta", kuten se tässä yhteiskunnassa tulisi ollakin olipa isä sitten lapsen aviomies tai avomis. Enpä luule, että ne monet jotka ovat eläneet yli parikymmentä vuotta avoliitossa olisivat tuhoneet lastansa mitenkään eivät ainakaan naurettavasti "homofobitikoiksi". Avoliitossa eletään ja rakastetaan toisia yhtä paljon (ellei paremmin) kuin avioliitossakin (PISTE). Minusta tässä ei ole mitään epäluottamusta, jos tahtoo puolisonsa kanssa avioliittoon muttei vihkimällä. MIKÄ HELKKARI TÄSSÄ VOI OLLA EPÄLUOTTAMUSTA?? Syytön mä siihen olen, että äiti aina tiedetään mutta isää ei!!!!!
19.11.2010 18:14
"sinun avoliitossasi jokaisen esineen ja asian maksaja ja omistaja on selvillä. "
Maksetaan kaiken yhdessä. Se on myöskin tasa-arvoa!
19.11.2010 17:55
Niin ja joillekin että kuolisi pois muiden tieltä!?
19.11.2010 17:53
"Meneekö hermo? "
Sulla taitaa hermot renkata siellä avioliitossasi tai missä oletkin? Onko tuo uskonnollinen yhteisö jättänyt sinut ulkopuolelle...no ohoh! Ei sulla muuta virkaa sitten elämässäsi enää olekaan?
19.11.2010 17:52
"Kerropa nyt milloin ja missä papit ovat ilmoitelleet kaupan ilmoitustauluilla raamattupiiristä? "
Turun Runosmäessä kuuluu ilmoittaneen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9433585#comment-46652463
"Sitä en tiedä, onko ateisteilla omia yhdistyksiä, joissa toimisi ajatusmaailmaan sopivia harrastuspiirejä, mutta eihän se minulle kuulukaan. "
Ei ole, jollei liity vapaa-ajattelijoiden liitto ry:hyn. Mutta tuskin siellä raamattua saarnattais?! Ateisteilla ei ole minkäänlaisia rituaaleja.
"Meidän postiluukusta ei ole tullut minkäänlaisia lappusia kirkosta eroamisesta tai siihen liittymisestä. "
Kirkkoon liittymisen kohdalta en olisi niinkään varma!
19.11.2010 17:48
"Miksi sukunimen valitseminen olisi konservatiivisuuden osoitus. Kaikilla on nimi oltava, myös avoliitossa elävällä ateistilla! "
Minulla on sattunut olemaan tuo sukunimeni hukassa. Täytyy aika ajoin käydä postiluukusta kurkkaamassa. ;)
Vitut, nimimimerkki "Vain_ihminen" vai olisiko ollut "vain_elukka" niin totesi, että nainen vaihtaa miehensä sukunimeksi jne. joka minunkin tietoihin oli "rekisteröity" että pariskunta saa ottaa sukunimekseen millaisen sukunimen käyttöönsä tahtoo.
19.11.2010 17:40
Tässä nyt ei ole kysymys tuomareista eikä papeista vaan avoparin elämästä, joka tahtoisi avioliittoon. Mitä se lopulta kuuluu tuomareille tai papeille jos avopari tahtoo mennä avoliittoon!? Meneekö ne tuomarit ja papit kattelemaan millaista uuden avioparin makuukammarihommat eristyy, kenties, jolloin voitaisi todeta että se avioliitto koskisi jollakin tavalla näitä kihoja!? Usein ei tiedä lopulta kumpi on se morsian tai sulhanen, kun siihen tarvitaan kolmatta osapuolta makuuhuoneeseenkin asti!?
Kuinka moni hakisi lopulta avioliittoon saati että menisi vihkimään itsensä avioliittoon, jos olisi vaihtoehtona hakeminen avioliittoon?!
19.11.2010 17:31
Yksi syy ei riitä avioitumiselle? Minusta avioliiton suhteen tulisi säätää jokin ikärajoite, kuten olen mieltä rippikoulussakin täysi ikäisenä, mutta avioliittoon tulisi vasta yli 30-vuotiaana hinkua, mikäli vihkimisillä avioliittoon tulisi päästä! Sinne voisi aina hakea!!
"Olisiko siis eroamista vaikeutettava ellei suorastaan kiellettävä kuten katolinen kirkko tekee? Kuinka sitoudutaan muuten? "
Jep, jolloin avoliiton oikeusturvaa parannettaisi, kun avoliitossa elää kuitenkin jopa 600 000 suomalaista. En hyväksy että avopareja nimitetään "susipariksi"!! Sellaista kohtaan saattaisin tirvaista jopa turpaan.
On se ihmeellistä, että avopareilta vaaditaan miltein samat asiat kuin aviopareilta niin se muodollisuus on hyvin vähättelevä!
19.11.2010 15:50
"Pitäisikö avoliitossa elävien oikeusturvaa parantaa?
Uuden Suomen mukaan avoliitossa elää jopa 600 000 suomalaista. Erotilanteessa omaisuuden jako ei kuitenkaan usein toteudu kohtuullisesti, ja toinen osapuoli voi jäädä puille paljalle. Pitäisikö avoliittojen turvaa parantaa?
Kyllä: 57% Ei: 43% Vastanneita: 1330"
Äänestys: http://elisa.net
Kommentoi: http://elisa.net/kommentoi
19.11.2010 15:24
Mutta se on VIHKIMINEN!!!! Ymmärrätkö lopulta!! Onko todellakin olemassa noin luupäisiä uskovaisia!? Sinut ilmeisesti vihitään Kelassa asumistukeen!?
19.11.2010 09:57
"Monelle se on kuitenkin tunteisiin vahvasti liittyvää, yhä moni haluaa avioon rakkauden vuoksi. "
Sen tähden monella tuleekin avioero, koska ovat menneet avioon vain rakkauden vuoksi tai sen takia että on tulossa lapsi? Rakkaus ei mielestäni aina pelkästään riitä.
19.11.2010 09:50
Lillukan varsiin sotkeutuminenkin on siinä suhteessa oikein, mikäli tahtoo itse hallita omaa elämäänsä eikä muut. Sinusta homotkin varmaan sotkeutuivat lillukan varsiin, kun heillä oli jo "rekisteröity parisuhde", mutta aikansa kun heitä irvittiin niin tahtovat saada oikeutensa "avioliittoon", joka mielestäni heille myöskin kuuluisi.
Vihkiminen on mautonta ja minua ahdistaa moinen. Hakeminen ei olisi niin juhlallista vaan pikemminkin päinvastoin arkipäiväisempää.
Minulle on aivan sama, millaiset juuret avioliitolla on historiassa. Minua kiinnostaa vain tuo lesken eläke ja siihen liittyvä lainsäädäntö...minusta ehkä suuri epäkohta on isyyden tunnustaminen, joka avioliitossa eläneellä helpottuu vain sillä perusteella että elää avioliitossa, eikä hänen tarvitse tunnustaa isyyttää eli minun silmissäni sellainen henkilö ei ole lapsen isä. Avoliitossa elävälle isälle vaaditaan isyystestit jne.
19.11.2010 09:44
"kerro mitä haittaa avoliitosta sinulle on? "
Kuten olen jo todennut, ettei minulla ole haittaa avioliitosta tai en vastusta sitä, vaan minulle on haittaa siinä/vastustan sitä että meidät VIHITTÄISI AVIOLIITTOON! Ihmiset hakevat esimerkiksi Kelan asumistukea -vihitäänkö heidät silloinkin asumistukeen!? :)
Tämä avioliittoon hakemisen ei pitäisi olla mitenkään erilainen asia, jos kysymyksessä on lopulta VAIN muodollisuudesta.
Toinen vaihtoehto on tietenkin, että avoliiton asemaa parannetaan entisestään. Mutta ei sitä paranneta, koska kansanedustajista yli puolet on konservatiivisiä tai muita helkkarin hihhuleita, jotka oikein vaativat että pitkäaikaisessa avoliitossa eläneet menisivät avioliittoon!!! Mutta jos vastustan vihkimistä, niin ei paljon ole vaihtoehtoja kuin asua avoliitossa!
19.11.2010 09:34
"Sinä kuitenkin myös maistraatin toteuttamassa avioliittoon vihkimisessä haet avioliittoa."
Se on ollut minulle täysin selvää ettei uskovaiselle mene muuta kuin mitä ilmeisemmin vain Jumalan sanat perille. Mä en ole puhunut kertaakaan, että meitä tulisi VIHKIÄ!
Kysytäänkö Kelassa asumistukea hakevalta pariskunnalta, tahdotteko ottaa tämän asumistuen...!?!?
19.11.2010 09:24
807 / 815