Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Ja tuohon seuraavaan kommenttiin: olin vastannut jo kysymykseen, joten luotin teidän viisauteenne osata lukea selkeä vastaukseni. Tässä kaikki vika ei ole koko ajan kirjoittajassa. Lukijankin täytyy käyttää aivojaan, eikö niin."

Niin ja luovaa tulkintaa, jota tahdotte mainostaa.

Oliko teidän ihan pakko levittää sitä kirkollista sanomaa tälle palstalle, niin sitä mä en ymmärrä, Liity kirkkoon -bannereineen. Vähän sama kuin ne Raamattupiiri-ilmoitukset kaupan ilmoitustaululla tai maantien valopylväissä "Jeesus" -kirjoitukset. Mitä uskonnon vapautta sellainen on, kun vähän päätänsä kääntää niin aina lukee taas joku uskonnollinen mainos tai viesti!?

Eikö tällainen teistä ole käännyttämistä ollenkaan, mitä te aiotte Suomi24.fi -keskustelussakin tehdä?

Täällä kuitenkin pikkulapset kirjoittelevat ja lukevat näitä viestejänne tai hihhuliuskovaisten kirjoitelmia ja kysyvät vanhemmiltaan...mikä onkaan se Jumala? Eli tämä on kännyttämistä!!

Ateismi on paljon neutraalisempi vaihtoehto. Meillä on moraali, mutta nimitättekö tätä mainostamista moraaliksi. Eikö mainostamisessakin ole joku uusi laki tulossa ja se koskee myöskin kirkkoja!??!!?
  2. "Enemmän minua ahdistaa olla vaikka lakimiehen luona tekemässä perunkirjoituksia tai vaikkapa testamenttia."

Ei tarvitse olla lakimiehen luona kuin yhden minuutin kun laatii ja kirjoittaa testamentin itse.

"Kyllä siviilivihkiminen on aika arkipäiväistä, voi käväiset vaikka ruokatunnilla arkivaatteissa eikä sormustakaan tarvita."

En mene avioliittoon vihkimisellä PISTE!

"Eli sinua kiinnostaa hyöty, jonka kenties saat puolison kuoleman jälkeen?"

Minua ei kiinnosta hyöty, koska avovaimonikaan ei omista yhtään sen enempää. Avioliitto siinä suhteessa on täysin turhaa, enkä olisi kiinnostunut vaikka sitä hyötyä olisi. En tahdo omaisuutta!

"Etkö voisi aloittaa eläkesäästämistä ja näin korottaa tulevaa eläkettäsi kyllin suureksi? "

En todellakaan. Siihen en ala periaate syistä! Valtio maksaa eläkkeen tai ei...noin ollen kuolen vaikka ennemmin NÄLKÄÄN!

"Jos ajattelet toisinpäin, että siitä on turvaa puolisollesi, niin vain siinä tapauksessa ettei hänen oma eläkkeensä ole suuri. Muutoin tuo eläke jää aika pieneksi. "

MIKÄ HIMPUTIN ELÄKE??!?!? Jukolauta olen alta kolmikymppinen ja joku puhuu jo eläkkeestä. ;) EDELLEENKIN SANON SULLE, ETTÄ OLEN VALMIS MENEMÄÄN AVIOLIITTOON KUNHAN SIIHEN EI LIITY VIHKIMINEN....tuliko tämä sulle TÄYSIN selväksi ja muille kirjoittajille, kirkolle, Jumalalle ja vaikka sille naurettavalle palestiinalaiselle Pelle-Jeesuksellekin!

"Se että sinua pelottaa olla isä ja haluat olla sitä vain geneettisesti todistetuille lapsille, lienee oma neuroosisi. Kyllähän se on melkoinen epäluottamus puolisoa kohtaan, ettei muuten usko hänen olleen uskollinen. Miksi ei sellainen mies, joka haluaa lapselle oman nimensä, vaikka tietää ettei lapsi ole hänen, sitä voisi tehdä? Saako mies olla isä vain geneettisille jälkeläisilleen? Kuinka adoptiossa tai keinohedelmöityksessä? Kiellettäisiinkö isyys heiltä? "

En ole keneltäkään kieltämässä isyyttä vaan minä mielestäni luon sitä ns. "isyystestien kautta", kuten se tässä yhteiskunnassa tulisi ollakin olipa isä sitten lapsen aviomies tai avomis. Enpä luule, että ne monet jotka ovat eläneet yli parikymmentä vuotta avoliitossa olisivat tuhoneet lastansa mitenkään eivät ainakaan naurettavasti "homofobitikoiksi". Avoliitossa eletään ja rakastetaan toisia yhtä paljon (ellei paremmin) kuin avioliitossakin (PISTE). Minusta tässä ei ole mitään epäluottamusta, jos tahtoo puolisonsa kanssa avioliittoon muttei vihkimällä. MIKÄ HELKKARI TÄSSÄ VOI OLLA EPÄLUOTTAMUSTA?? Syytön mä siihen olen, että äiti aina tiedetään mutta isää ei!!!!!
  3. Lillukan varsiin sotkeutuminenkin on siinä suhteessa oikein, mikäli tahtoo itse hallita omaa elämäänsä eikä muut. Sinusta homotkin varmaan sotkeutuivat lillukan varsiin, kun heillä oli jo "rekisteröity parisuhde", mutta aikansa kun heitä irvittiin niin tahtovat saada oikeutensa "avioliittoon", joka mielestäni heille myöskin kuuluisi.

Vihkiminen on mautonta ja minua ahdistaa moinen. Hakeminen ei olisi niin juhlallista vaan pikemminkin päinvastoin arkipäiväisempää.

Minulle on aivan sama, millaiset juuret avioliitolla on historiassa. Minua kiinnostaa vain tuo lesken eläke ja siihen liittyvä lainsäädäntö...minusta ehkä suuri epäkohta on isyyden tunnustaminen, joka avioliitossa eläneellä helpottuu vain sillä perusteella että elää avioliitossa, eikä hänen tarvitse tunnustaa isyyttää eli minun silmissäni sellainen henkilö ei ole lapsen isä. Avoliitossa elävälle isälle vaaditaan isyystestit jne.