Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo+ei+ole+kuvaa+Colsusta,+ei+pyramideista+eikä+Eiffelistäkään.+Niitähän+näkee+netistäkin.+Joskus+olen+törmännyt+kuviin+katoavasta+maailmasta,+kuten+kylänraitit+ja+unohtuneet+rakennukset.+Mustavalkokuvaus+saattaa+olla+myös+mielenkiintoista.
Nyt+kun+maailma+on+kuvia+täynnä,+uuden+keksiminen+on+haaste.+Se,+että+kamera+tallentaa+kaiken+tarkasti,+ei+riitä.+Myös+sen+kysymyksen+voi+esittää,++mitä+kuvilla+aikoo+tehdä+jne.+Enemmistö+ihmisistä+säilyttää+niitä+puhelimessa+tai+tietokoneella+jonne+ne+myös+unohtuvat.
Tämäkin+vaikuttaa+kameravalintaan.+Itse+en+ole+vielä+selfietä+ottanut.+Pitäisikö?
10.08.2019 14:08
Lasit+maksaa.+Jos+on+canonisti+kannattaa+pysyä+jo+sen+vuoksi+että+valikko+ja+tominnot+tuttuja.+Sama+pätee+nikonistiin.+Ei+tosin+nikotinistiin+:+)
No,+enemmänkin+sitä+on+itse+kaavoihin+kangistunut.+Ei+joko+uskalla+tai+ei+keksi,+miten+vaihtaisi+näkökulmaa+kuvaukseen.+Itse+kuvaan+ihmisiä.+Haluan,+että+tuttu+ihminen+"täyttää"+sitä+maisemaa+tai+nähtävyyttä.+Netistä+tai+postikorilta+on+kuvia,+joita+minä+en+pysty+voittamaan.+Miksi+siis+ottaa+kuva+Colosseimista+tai+Pyramideista+ja+Eiffelistä?+Pelkästään?
Lasilla+pyrkii+erilaiseen+jälkeen.+Milleillä+saa+"puristettuja"+kuvia.+Teline+auttaa+ja+kyykistyminen+alas+tai+kiipeäminen+ylös.+Kuvakulma+ja+varjot.
Mutta+edelleen+sitä+on+sattuman+orja.+Joskus+käy+niin,+että+epäonnistunut+kuva+on+se+paras!+Niin+käy+minulle+usein.
10.08.2019 11:27
Ja+mitä+tällä+haluat+sanoa?
Tiede+voi+toimia+myös+uskontona,+mutta+siinä+on+ero+koska+sitä+saa+rauhassa+epäillä.+Tiede+onkin+hyviä+arvauksia+ja+niiden+kumoamisyrityksiä.+Tämä+tuo+mielenrauhan+minulle.+Minun+ei+myöskään+tarvitse+ryömiä+synnintuskassa.
On+parempi+katsoa+silti,+mitä+tiede+sanoo+vaikkapa+sähköstä,+elektroniikasta,+asteroideista+tai+klamydiasta,+kuin+yrittää+löytää+niihin+vastauksia+jostakin+Koraanista+tai+Raamatusta+ja+onhan+niitä+muitankin!
10.08.2019 10:18
Näin+se+on.+Itse+kuvannut+jo+1970-luvulta+asti.+Aluksi+filmipokkari.+Sitten+jopa+Nikon+FM+lehtimiesten+laite.+Kunnes+tuli+digiaika+ja+Nikon+coolpix+3200.+Pieni+aivan+uskomaton+kamera.+Koti+sillä+otettuja+tauluja+vieläkin+täynnä.
Jokainen+kuvaaja+tietää,+että+se+laite+ei+lopulta+ratkaise.+Kuvaajan+taito+sekä+käyttää+kameraa,+että+nähdä+silmällä,+mitä+kuvaa,+ratkaisee.
Pixeleitä+on+tullut,+mutta+monet+kaipaavat+silti+takaisin+filmille.+Ostin+jopa+puhelimen+juuri+siinä+olevan+kameran+vuoksi.+Tämä+lomamatkalle+Espanjaan.+Ajattelin,+että+en+raahaa+järjestelmää+mukana.+No+raahasin+kuitenkin+ja+hyvä+niin,+sillä+ei+se+kännykamera+todellakaan+kykene+järjestelmän+tasolle,+vaikka+puhelin+oli+kameraykkönen+ja+maksoi+riittävästi.
Erot+kameramerkkien+välillä+niin+pienet,+että+on+sama,+minkä+"merkkisuvun"+kameraan+käsi+tarttuu.+Kun+lähtee+hifistelemään,+löytää+itsensä+sellaisesta+nikkarisuosta,+että+oksat+pois!
Siispä+yritän+tiukasti+pysyä+maallikkona+tässäkin+asiassa.
10.08.2019 10:13
"Ateisti"+sanaa+käytettiin+jo+Antiikin+Kreikassa+kuvaamaan+henkilöä,+jolla+oli+eri+käsitys+jumalasta+ja+uskonnosta+kuin+se+yleisesti+sallittu.+
Siispä+kaikki+ne,+jotka+eivät+usko+esim.+Jehovan+todistajien+tai+Mormonien+käsitykseen+"jumalasta",+ovat+Ateisteja!+Siis+Mormonit+ovat+Jehovan+todistajien+mukaan+"ateisteja".
Ateisti+oli+siis+"vääräuskoinen".+Tänä+päivänä+on+parempi+kutsua+sitä+ihmistä,+joka+ei+usko+niihin+lukemattomiin+käsityksiin+(kaikki+erilaisia)+jumalasta+nimellä+"uskonnoton".
Uskonnoton+ihminen+pitää+tätä+elämää+ainoana.+Se+päättyy+kuolemaan+ja+alkaa+syntymisestä.+Ihminen+on+"tabula+rasa",+oppii+kehityksen+myötä+kasvaessaan+sellaiseksi+kuin+on.+Ei+muuta.+Ei+toiveajattelua+jostain+"satumaailmasta"+tai+"pelastajasta".
Yksinkertaista+eikö+totta?
10.08.2019 08:04
Joo,+on+hyvä+pitää+mielessä,+että+täällä(kin)+sopisi+kuulla+niitä+mielipiteitä,+jotka+on+itse+testannut.+Vain+se+auttaa+meitä+kuluttajia+ja+harrastajia.+Kamerat+on+kalliita,+eikä+tosiaan+viitsi+hankkia+jokaista+merkkiä.+Tämän+tulisi+olla+saman+tasoista+kommunikointia+kuin+vaikkapa+juoksukengistä+tai+pölynimureista.+Autot+on+jo+varsinkin+miehille+liian+kova+pala+purtavaksi.+Sitä+"audibmwmersutojota"+hörinää+ei+jaksa+erkkikään!
On+typerää+käydä+juupaseipäs+merkkitaistelua+"canonnikonsony".+Kukaan+ei+hyödy+siitä.
Laitan+vielä+tähän+tämän+sivun,+jonka+varmaan+kaikki+ovat+jo+nähneet:
https://global.techradar.com/fi-fi/news/paras-kamera
10.08.2019 07:22
Enemmän+pitäsi+keskustella+siitä,+miksi+niin+usein+Suomessa+pilataan+hyvä+nuori+urheilija?+Alisa+ei+ole+ensimmäinen+ei+viimeinen.+
Alisa+on+vielä+nuori+ja+voi+hyvin+tulla+vielä+todella+huipuksi.+Mutta+silti+niin+moni+lupaus+on+meillä+pilattu+ennen+kuin+edes+parhaat+vuodet+on+saatu+käyttöön.
08.08.2019 16:31
No+niin,+eiköhän+tämä+ollut+tässä!
05.08.2019 17:47
Tämä+mainitsemasi+Ay+on+jo+perustettu.+Itse+näen+asian+eri+tavalla,+mikä+taho+niitä+työttömiä+aiheuttaa.+Ystäväpiirissä+on+sekä+vasemmisto-+että+oikeistotaustaisia+yirttäjiä.+Ay-liikeessa+on+jo+kauan+ollut+vahva+poliittinen+keskusta+mukana.+
Kuten+jo+aiemmin+sanoin,+olet+liiaksi+jämähtämyt+vanhoihin+kantoihin,+jotka+eivät+ole+enää+tätä+päivää.
Yhteiskuntaa+ajatellaan+yhä+enemmän+pelisääntöinä.+Järkevät+ihmiset+voivat+kokoontua+asettamaan+pelisäännöt,+jotka+toimivat+samallla+tavalla+kuin+Jalkapallopelissä.+Sääntöjä+kuitenkin+tarvitaan.+Ihminen+tarvitsee+ohjausta+sekä+ollessaan+työntekijä,+että+yrittäjä.+Joskus+sama+ihminen+on+molemmilla+puolilla.
Vapaasti+kelluessaan+me+joudumme+kaaokseen+ja+varma+takapakki+työtaisteluihin+on+edessä.
05.08.2019 16:05
Sanotaan+näin+lyhyesti,+että+ehkä+pieni+osa+yrittäjistä+toimisi+sinun+kuvailemalla+tavalla,+mutta+suurin+osa+ei.+Itsekin+yrittäjänä+ymmärrän+sen,+että+on+myös+huonoa+työvoimaa+ja+siitä+pitää+päästä+irti.+Mutta+on+myös+huonoa+yritystoimintaa+ja+huonoja+yrittäjiä.+Me+emme+vaan+voi+jättää+ihmisiä+mielivallan+kohteeksi.+
Juttusi+"kommnismin+perinnöistä"+ovat+kammonttavan+kaukana+tästä+päivästä.+Sinun+tulisi+tutustua+siihen+aikaan,+joka+vallitsi+tuolloin+kun+niitä+ajatuksia+on+ollut.+Se+aika+oli+juuri+sitä+toivottomuuden+aikaa,+jonne+palaamme+takuuvarmasti+jos+poistamme+kaiken+suojan+hyväksikäytölle+työelämässä.
Ay+mafia+ja+kommunistinen+Ay-liike+ei+liene+kovin+sivistynyttä+keskustelua!
05.08.2019 12:07
Yrityksen+pahin+vastustaja+ei+ole+verot.+Se+on+toinen+kilpaileva+yritys.+Yritykset+eivät+ole+samanarvoisia,+niillä+on+eri+mahdollisuudet+selviytyä+kilpailusta.+Yrityksiä+myös+kuolee+jatkuvasti,+tämä+siksi,+että+markkinat+tuottavat+yrityksiä+yli+tarjonnan.
Edellisestä+johtuen+ei+ole+sellaista+utopista+tilaa,+jossa+"yritys+maksaa+parempaa+tai+huonompaa+palkkaa"+tilanteesta+riippuen.+Ei+ole+olemassa+utopista+yrittäjää+joka+vapaaehtoisesti+jakaa+rahaa+parempana+palkkana+(jos+hän+itse+saa+tuon+voittona).
Joissakin+yrityksissä,+joissa+olisi+kova+työvoimapula+tuo+saattaisi+onnistua+mutta+vain+hetken.++Työntekijä+olisi+täysin+toisen+ihmisen+mielivallan+alaisuudessa.+
Jos+sinä+olet+pärjännyt+"ilman+Ay:tä",+olet+pärjännyt+vain+siksi,+että+Ay+on+olemassa.+
Samoin+minä+aloitin+työnteon+12+vuotiaana.+Kukaan+ei+ole+rahoittanut+mitään,+ei+edes+polkupyörää+minulle.+Kaikki+on+itse+hankittua.+
Sen+verran+olen+kuitenkin+oppinut+ihmisestä,+että+ilman+takapirua+ei+raha-asioissa,+ei+edes+perinnönjaossa+ole+ihmiseen+luottamista.+Raha+on+hirveä+kaveri+kaikessa+mitä+ihminen+tekee,+se+sotkee+avioliittoja,+sukusuhteita+ja+kokeile+perustaa+yritys+50%-50%+parhaan+kaverin+kanssa.+
Opit+uusia+asioita+ihmisestä.
Siksi+Ay+ei+ole+mikään+"mafia",+ellei+sitten+työnantajapuolikin+ole+sitä?
Yksin+ei+työntekijällä+ole+mitään+mahdollisuuksia+yrityksiä+vastaan.+Se+on+nolla!
Yhtä+utopiaajatus+olisi,+että+"poliisia+ei+tarvita+koska+ihmiset+ovat+oppineet,+eivätkä+enää+tee+rikoksia".
05.08.2019 08:47
Vesan+otto+tähän+olikin+kevennys!+Alkoholivero+on+esimerkki+siitä,+miten+"tökkäämällä"+ihmiset+saa+liikkumaan.
Mielestäni+et+tunne+Ay-liikettä+sitä+arvostellessasi.+Ahneus+on+huono+moottori+missä+tahansa+ohjauksessa.+Tämä+koskee+sekä+työnantajaa,+että+työntekijää.+Saavutetut+edut+voivat+olla+sekä+haitallisia,+että+hyödyllisiä.+Voisin+esittää+lukemattomia+esimerkkejä+niistä+molemmista.+Tässä+se+on+hyödytöntä.+Ay:tä+kyllä+tarvitaan+ja+vasta+kun+se+on+poissa+tulee+ikävät+asiat+esiin.
Mutta,+kaikki+tämä+on+sitä+ärsyketulvaa,+jolla+yhteiskuntaa+pyöritetään.+Tämä+aika,+jolloin+hyvinvointi+levisi+jokamiehen+elämään+on+todella+lyhyt.+Ihminen+on+hankala+kaveri,sillä+kun+esim.+1960-luvulla+tavallisella+ihmisellä+ei+ollut+pääsyä+lääkäriin,+nyt+sama+ihminen+ei+jaksa+odottaa+lääkäriin+pääsyä+kahta+tuntia.+Ihminen+siis+oppii+saavutettuaan+jotakin+ja+pitää+sitä+"normaalitilana".+Näin+ei+kuitenkaan+ole.+Kun+julkinen+terveyskeskus+lopulta+oli+maailman+paras,+ihminen+äänesti+jaloillaan+ja+siirtyi+ylellisempään+palveluun+yksityiselle.+Kumpikaan+näistä+ei+tänä+päivänä+kykene+suoriutumaan+tehtävästä+yksin,+sillä+ihmisen+tarve+saada+"hoitoa"+on+kasvanut.+Eksistentiaalinen++huoli+omasta+elämästä+saa+ihmisen+hoitamaan+myös+terveyttä+ja+sillä+on+loputon+kysyntä.+
Voi+olla,+että+emme+saa+Sotea+enää+koskaan+aikaiseksi+juuri+tästä+syystä.
Mutta+sen+sanon,+että+kirjoituksesi+on+parempaa+tasoa.
04.08.2019 14:40
Kyllä,+vaalilupaukset+ovat+vain+lupauksia.+Saarnaaminen+ja+erilaiset+huuhaa+uskomukset+ovat+lisääntyneet,+mutta+nämäkin+liikkuvat+ajassa+edetakaisin.+Jostain+syystä+ihmiset+ajalehtivat+realismin+ja+yliaistillisen+väillä.+
Tulevaisuuden+tutkimisesta+ja+historian+tutkimuksesta+olen+eri+mieltä.+Niitä+molempia+tarvitaan.+Tiede+tekee+hyvia+arvauksia+ja+pyrkii+kumoamaan+ne.+Kukaan+ei+suhtaudu+siihen+uskonnon+tavalla,+mutta+erilaiset+skenaariot+antavat+meille+mahdollisuuden+varautua+erialaisiin+asioihin.+Kaikkea+ei+voi+ennustaa,+mutta+avaruutta+kannattaa+tutkia+vaikka+asteroidien+varalle.+Eri+tieteenalojen+tutkimukset+ovat+varautumista+tulevaan,+näin+vaikkapa+lääketieteessä.
Jopa+meteorologia+on+tänä+päivänä+tulevaisuuteen+tähyämistä.+Samoin+sosiologiassa+tutkitaan+ihmisten+liikkeiden+aiheuttamaa+elämän+muutosta.+Yritysmaailmassa+tutkitaan+rahoitusmallien+muuttumista+sekä+miten+maailmaa+muuttaa+ihmisen+pyrkimys+omistamattomuuteen.+Kun+yritykset+ovat+esimerkiksi+luopuneet+kiinteästä+omaisuudesta+kuten+rakennuksista,+yksityinen+ihminen+kopio+tätä+käytöstä.+Tämä+näkyy+jo+automaailmassa,+jossa+enää+ei+haluat+kiinnittää+pääomaa+autoon.+Asuminen+on+muuttumassa+yhteisomistajuuteen+jne.
Joukkoliike+kaupunkiin+muuttaa+matkustamista+ja+tapaa+liikkua+vaikke+emme+sitä+haluaisi.
Kun+arkkitehti+suunnittelee+asuinalueita+hän+haluaa+"tietää",+mitä+tapahtuu+10+vuoden+kuluttua.+Se+on+arvaamista,+mutta+nykyisin+on+käytössä+tietokonemallinnuksia.+Arvaaminen+on+vaikeampaa+jos+ei+ole+tietoinen+erilaisten+muuttujien+vaikutuksista.
Useissa+yrityksissä+konsultoidaan+juuri+tulevaisuudentutkimusta.+Se+on+parempi+tapa+kuin+kysyä+Tarotennustajilta+tai+yrittää+löytää+vastauksia+Raamatusta.
Maailma+vain+on+nyt+tällainen.+Politiikka+muuttuu+myös,+sillä+yhä+vähemmän+voi+päättää+poliittisesti.+Virkamiehet+voivat+selviytyä+Valtion+johtamisesta+paremmin+kuin+poliitikot,+varsinkin+jos+nämä+tarrautuvat+vanhaan.
Yksi+asia+joka+on+poistumassa+on+"oikeistovasemmisto"+ajattelu.+Me+voidaan+ajatella+valtio+kokonaisuudekse+lakipykäliä+ja+käytäntöjä,+jonka+toimintoja+muuttamalla+saamme+erilaisia+ärsyketapahtumia.+Jonkun+asian+muuttaminen+tuottaa+tätä+ja+tätä+tapahtumaa.+Kun+alkoholiveroa+nostetaan,+osa+ihmisistä+ryhtyy+ostamaan+sitä+ulkomailta+halvemmalla.+Tämä+on+tiedossa+ja+sen+seuraaminen+on+helppoa.+Haittavaikutusten+hinnoittelu+on+jo+vaikeampaa,+mutta+myös+tälle+tapahtumalle+on+kehitetty+muuttujia.
Kun+Vesa+Keskinen+laskee+bensan+hintaa+euroon,+se+tietää+yöllistä+rallia+Tuuriin.
Ihminen+on+monimutkainen+tutkitava,+eikä+hän+ole+pianonkosketin,+mutta+usein+joukkoliikkeissä+ennustettavampi.
Jatketaan+silti+kirjojen+lukemista+ja+vähemmän+tätä+nettihömppää.
04.08.2019 12:11
Kyllä+rommi+hyvää+on,+tosin+olen+siirtynyt+jo+aikaa+sitten+punaviiniin.
Maailma+toisaan+muuttuu.+Kateus+ei+ole+ainakaan+minun+elementti,+miksi+seuraan+aikaa.+Nyt+sinä+pysyit+asiallisena+tässä+viestissä,+joten+hyvää+jatkoa+oppimisen+tiellä.
04.08.2019 11:41
Paljastan+vain+sen+verran,+että+olen+mukana+tulevaisuustutkimuksessa.+Kanssasi+en+ala+puhumaan+politiikasta+mitään.+Kyse+on+enemmän+yhteiskuntateknologiasta+joka+sivuaa+hieman+talousoppeja+ja+sosiologiaa.+
Uuden+tutkimuksen+mukaan+ihmisen+tyhmyys+lisääntyy+älytekonologian+käytön+myötä.+Se+näkyy+varsinkin+täällä+Suomi24+keskusteluissa.
Lukekaa+enemmän+kirjoja+ja+opiskelkaa+niin+pysytte+ajassa+mukana!
Tässä+tämä.
04.08.2019 08:29
Maailma+on+muuttunut+Eskoseni.
04.08.2019 08:23
Kiitos+vastauksesta!+Mukava+kuulla,+että+joku+on+todella+testannut+tämän.+Sehän+on+ainoa+ja+oikea+tapa+kuulla+arvioita.
03.08.2019 16:59
Ei+uskoisi,+että+täällä+keskustelee+valokuvausta+harrastavat+ihmiset?+Kielenkäyttö+on+sivistymätöntä+ja+ja+varmasti+hävettää+molempia?
Jos+halauatte+tietää,+niin+sivistynyt+kohtelias+kilenkäyttö+vakuuttaa+kuulijan+paremmin.+Haukkumalla+et+saa+mitään+läpi+kenellekään.+Koita+vaikka+tuota+keinoa+puolisollesi+niin+huomaat.
Mitä+tuo+200-500+tuossa+tarkoittaa?+Itsekin+harkinnut+tuota+Z6:sta.
03.08.2019 15:32
Tässä+vielä+"komuajattelijalle"+oppiainetta.+Kielenkäytön+osalta+olet+kyllä+menettänyt+jo+pelin.......
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/250527-tilasto-paljastaa-rikkain-10-prosenttia-omistaa-47-prosenttia-suomalaisten
Kansantalouden+kokonaisvaroista+tietty+osa+jää+reaalitalouden+kiertoon.+Jos+tästä+kasvusta+jatkuvasti+siirtyy+suurempi+osa+vain++harvoille+kansalaisille,+se+tarkoittaa,+että+yhä+pienempi+jäännös+on+käytetävissä+alemmassa+10%:ssa.+Lukumääräisesti+tämä+joukko+on+kuitenkin+suurempi.+Tämä+alempi+ryhmä+"sijoittaa"+kaikki+rahansa+kokonaisuudessaan+takaisin+yrityksille.+Mitä+nopeammin+raha+kiertää,+sitä+paremmin+voi+yritykset.
Yrityksiä+kaataa+tällä+hetkellä+kaksi+asiaa.+Toinen+maan+sisäinen+muutto,+jonka+johdosta+varsinkin+Itä-+ja+Pohjois-Suomesta+kaatuu+yrityksiä+asiakkaiden+vähentymisestä+johtuen.+Toinen+syy+on+(nykyään+jo+merkittävä)+on+se,+että+asiakkaat+vähenevät+syystä,+joka+johtuu+suoraan+reaalitalouden+kiertokulun+hidastumisesta.+Koska+köyhyys+lisääntyy,+se+tarkoittaa,+että+ostovoima+vähenee+kappalemääräisenä+ostajana.+Reaalitalous+hidastuu+juuri+siksi,+että+raha+ei+palaudu+enää+kiertoon.+Näin+yhä+pienempi+osa+siitä+palautuu+yritäjille.
Kun+kahvilaan+tulee+ihminen,+jokainen+asiaks+on+tärkeä.+Asiakkaat+ovat+siis+lukumäärä+niin+kauppiaalle+kuin+rakentajalle.+
On+helppo+käyttää+tässä+matematiikkaa.+Siinä+ei+tarvita+politiikkaa,+ei+ahtaita+ajatuskulkuja+jostain+"Pravda-ajasta".+En+kaipaa+tähän+nyt+vasemmistoa+en+oikeistoa.+Tilanne+on+lähinnä+sama+kuin+"jalkapallopelissä".+Jos+säännöt+ovat+huonot,+ne+eivät+toimi.
Tässäpä+tätä+sanoi+savolainen+kun+poliisi+pyysi+puhaltamaan!
Loppu!
03.08.2019 09:09
Vain+sinun+päässäsi+on+minun+rahatilanteeni.+Kuvittelet+sen+ja+myös+yhteiskunnan+tapahtumat+mieleiseksesi.+Et+edes+halua+nähdä+asioita+uudella+tavalla+ja+kehittyä.+Pidät+kiinni+ahtaista+vanhoista+"vasemmisto-oikeisto"+näkemykistäsi+hautaan+asti.+Uuden+oppimen+on+vanhan+hylkäämistä
Minulla+ei+ole+valittamista+sen+koomin+rahatilanteestani+kuin+yritämisestäni.+Olen+kuitenkin+edelleen+valmis+oppimaan+uusia+asioita.+
Tänne+niistä+sinunkaltaistesi+kanssa+on+turha+ryhtyä+kirjoittamaan.
Pidä+tiukasti+kiinni+vanoista+"Pravdoistasi".
03.08.2019 08:03
81 / 95