Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kuten olen täällä painottanut Raamattua kuten kaikkia kirjoja on hyväksi lukea kokonaisuutena. Myös Raamatun, kuin minkä tahansa kirjan tekstiä, on hyvä ja lupa tulkita. Osa tekstistä voi olla vertauskuvallista opetusta. Ihmeen paljon ateistit askartelevat Vanhan Testamentin parissa.Kun VT:tä lukee on hyvä tarkata kenelle missäkin kohdassa puhutaan ja missä tilanteessa.

Vanha Testamentti on toki myös kristityille Pyhä kirja, viittasihan itse Jeesuskin lukuisia kertoja Vanhan testamentin teksteihin. Vanhan testamentin sitovuus kristittyyn on kuitenkin rajallinen.
  2. "1.Joh.5:1 JOKAINEN, JOKA USKOO, ETTÄ JEESUS ON KRISTUS, ON JUMALASTA SYNTYNYT..."

Ei pidä sekoittaa fyysistä ja hengellistä syntymää.

Minulle Jumala on enemmän kuin "titteli", Hän on persoonallinen olento. Enkä minä kolminaisuuteen uskovana usko kolmeen Jumalaan vaan yhteen joka on kolmiyhteinen. Kuten paavali todistaa (1.Kor.8:5,6) kohdassa on "yksi Herra= Jumala, Jeesus Kristus".