Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Esim.Erkki Rannan:Valo voittaa pimeyden(Johanneksen evankeliumin kommentaari), Lauri Thurenin Johanneksen evankeliumin kommentaarista, Uuras Saarnivaaran: Voiko Raamattuun luottaa? ja Davis Pettsin Pyhää Hengeä käsittelevästä teoksista. Suosittelen lukemaan vilpittömästi.

Erkki Rantaa minulla on ollut mahdollisuus kuulla livenä jo monena kesänä Kellon kartanossa, hän on selkeäsanainen julistaja ja alkukielen taitaja.
  2. 1. Itse en näe uskoon tuloa minään "ylennyksenä", vaan pelastuksena ja yksin armosta. Uskoon tulo ei vaadi "kovaa työtä", vaan sen että uskoo ja ottaa vastaan Jeesuksen armon.

2. Jumala on luonut jokaisen ravintoketjussa toimivan ammattilaisen, lepurista kaupan kassaan. Se että pöydässä on ruokaa on minulle jokapäiväinen kiitoksen aihe Jumalalle.

3. Jokainen lapsi syntyy Jumalan sallimana.

4.Rukous on niiiiiiiiiin paljon muutakin kuin "palveluksien anelemista". Rukous on henkilökohtainen suhde Jumalaan, se voi sisältää myös ylistämistä,kiittämistä ynm. hoitavaa.

5. Jokaisella on mahdollisuus parantaa tapansa tässä ja nyt. Eihän varkallekkaan sanota oikeudessa että "parannapas nyt tapasi, ota ryöstösaaliisi ja mene", ei vaan kalterit heilahtaa. Toisaalta ihminen puoluueellisena vähättelee syntejään,pahoja tekojaan "eihän tuo nyt mitään,pieni syntihän se...naapurin Pena se vasta paha onkin".

6. Uskonollisissakin sodissa on usein kysymys vallasta, ahneudesta, maa-alueista, maaperän rikkauksista ynm. Hyvä muistaa tämäkin puoli asiaa. Kyllä ne ei-uskovaistekin maat osaavat sotia ja harjoittaa hirveää terroria ihmisiä kohtaan.

7. No jaa, itse kyllä tunnen uskovaisia ihan laidasta laitaan. On lääkäreitä,dippa-inssejä,tutkijoita, arkkitehtejä,biologeja ihmisiä, joilla on "hyvä menneisyys" eli hyvä ammatti ja muutenkin asiat kohdillaan. Ei pidä yleistää, ainakaan liikaan, sillä yleistys ei välttämättä tee asialle oikeutta, kuten ei tässäkään tapauksessa.