Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Asian voisi ajatella niin että me "uskovaiset" kyllä tiedämme Jumalan olevan totta ja voisimmekin kutsua itseämme "tietäväisiksi" sen asian suhteen. Ulkopuoliset taas ajattelevat meidän uskovan "sokeasti" ja kutsuvat "uskovaisiksi".
    Mutta koska "uskovainen" sana on vakiintunut yleiseen käyttöön niin kyllä se minulle sopii :)
    Jännä juttu sinänsä että kristinuskoisia kutsuttiin ensin "ateisteiksi" koska he kieltäytyivät palvomasta ja uskomasta siihen että Rooman keisarit olisivat jumalia. Näin ne sanojen käsitykset vaihtelevat.
  2. "mutta olennaista on, että väärintekijä saa aikaa muuttaa mielensä? Hmm. Minä koen sen vähän kyseenalaiseksi. Ihan kuin lainsäädäntö, joka ei tuomitsisi murhaajaa vaan sanoisi, että nyt jos et lopeta niin tulee sinulle kyllä rangaistus. Sitten joskus aikanaan, kun homma ei loppuisi, se tulisikin. Mutta sitä ennen 100 viatonta olisi kärsinyt ja kuollut, jotta tuo murhaaja saisi varmasti tarpeeksi aikaa muuttaa mielensä. Ehkä jopa muuttaisikin eikä näin tulisikaan hänelle rangaistusta. "

Toisaalta jos asetutaan, vaikka se vaikeaa onkin, tuon väärintekijän saappaisiin, kun hän tulee "herätyksen tilaan" ja ymmärtää, että on tehnyt hirveyksiä ja vääryksiä ilman armokäsitettä hänellä ei olisi enää mitään mahdollisuuksia.
    Ja toisaalta syntipersepektiivistä ei maailmassa ole ainotakaan "viatonta" ihmistä, jokainen on ansainnut tuomitsevan tuomion. Toisaalta uskon että Jumalalla on jokaiselle ihmiselle oma suunnitelma, ihminen itse sitten päättää ja valitsee ottaa sen vastaan.

"Mielestäni vertaus ei ole ontuva, koska pohdin tuota kristinuskon jumalan mentaliteettia. Sehän lienee sama jumala kuitenkin. Enkä kysynytkään, aikooko jumala murhauttaa koko Suomen kansan, vaan olisiko se oikeutettua. Siihen en ole saanut vastausta. Kysymykseen ei vastaa se, minkä liiton aikaa elämme. Jos se oli oikeutettua ennen, kai se olisi sitä edelleen. Vaikka jumala ei niin toimisikaan.

Mutta miten se vanha liitto? Onko heidän rangaistuksensa nyt ohi?

Mitkä elementit puuttuvat tästä ajasta?"

Minusta sillä liitto asialla on siinä mielessä merkitys että Vanha liitto ei ihmisen vuoksi toiminut, tämän vuoksi Jumala saattoi voimaan Uuden liiton.
    Juutalaiset toki elävät vielä Vanhan liiton mukaan ja odottavat edelleen Messiasta.
    Vt:n aikaisista elementeistä sen verran, että se aika oli sotaisaa. Juutalaiset ja naapureina eläneet heimot sotivat,ryöstivät,surmasivat,valloittivat ja "vihkivät tuhon omaksi" toisiaan. Elämä oli varmaankin enempi "eloonjäämiskamppailun" tyylistä,"tapa tai tule tapetuksi". Verrattuna tämän päivän suomeen saamme elää "lintukodissa".
  3. "Pidät Raamattua kristallipallona omalle tietämättömyydellesi ja itsekkyydellesi. Maaginen raamatuntulkintasi ei kuulu nykyaikaan eikä tähän viestiketjuun. Opettele lukemaan!"

Kristallipallot kuuluvat taikauskoon ja sitä en harjoita,onneksi. Raamatuntulkintani on linjassa Raamatun itsensä kanssa, siihen pyrin aina. Myös useat kommentaarit tukevat tässä asiassa Raamatun tulkintaani. Ja lukea toki osaan, opin sen arvokkaan taidon jo ala-asteella.
  4. "Sinulla on erilainen Raamattu kuin meillä muilla ihmisillä. Sinun Raamatussa on vain: homous on synti, homous on synti, homous on synti. Sitähän sinä olet täällä hokemassa. Mikset usko TOTUUTTA vaan pitäydyt valheissa?"

Käytän yleensä -33/38, sekä Aaapeli Saarisalon käännöstä ja enkunkielisistä KJ ja NKJ-versioita. Nuissa Raamatuissa lukee muutakin kun "homous on synti". En ole täällä yleensä mitään hokemassa, jostakin syystä joutuu hokemaan joillekkin asioita, sitä en tiedä mistä se johtuu? Olen täällä keskustelmassa kuten sinäkin. Uskon luonnollisesti uskovaisena Raamatun TOTUUDEN.

"Ei perusteettomia mielipiteitä tarvitse arvossa pitää. Niihin voi aina tarjota vastineeksi faktoja. Olen huomannut sinullekin monen niitä tarjonneen. Ei kelpaa: rakastat niin omaa valhettasi. Kaipa olosoi on turvallinen, kun homous on synti, homous on synti, homous on synti, homous on synti."

Niin, niitä faktoja olenkin tuonut, Raamatusta ja tieteellisistä tutkimuksista, ne eivät jostain syystä kelpaa? Ne eivät ole "minun valheita", vaan muiden tekemiä tieteellisiä tutkimuksia sekä Raamatun totuutta. Ei se että homous on synti tee minun oloani turvalliseksi. Jumalan läheisyys ja usko tekee minun oloni turvalliseksi.

"Tahallinen ihmisten ahdistelu synnittelyllä on synti. Mitäs jos keskittyisit välillä vain ikiomiin synteihisi. Niin on parasta kaikille, eniten itsellesi."

Se että tuo tieteellistä faktaa ja Raamattua ei ole ahdistelua, toki joku voi ne niinkin kokea, silloin olisi hyvä kysyä itseltään että miksi? Ja tiedän että olen syntinen ihminen, ja pyydänkin anteeksi syntejäni joka päivä. Teetkös sinäkin niin?