pertti.e

pertti.e profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Liittynyt 23v sitten
12 aloitusta · 6913 kommenttia
Onhan nuita tullut vastaan useinkin, varsinkin vapaiden suuntien kokouksissa heitä on. Ei me uskovaiset sitä pidetä "ihmeenä", vaan se on kuten Raamattu asian ilmaisee armolahja. Puhuja rakentaa puhuessaan itseään ja seurakuntaa. Ei meille uskovaisille siinä mitään kovin ihmeellistä ole ilmiönä, aika tavallinen ilmiö se on.
Eipä tuossa sinänsä mitään uutta ollut. Liberaaliteologit pyrkivät vesittämään Raamattua ateismin ja muiden uskontojen hyväksi. Samaa aineistoa tutkivat konservatiiviteologit ja- tutkijat päätyvät päinvastaisiin tuloksiin. Tasapuolisuuden vuoksi kannattaa tutustua myös heidän tutkimustuloksiin ja kirjoituksiin.
Tokihan voi olla käännös-tai jäljennösvirheitä, mutta itse uskon että Raamatun opillinen sisältö on säilynyt muuttumattomana.
Myös liberaaliteologien "kärkinimi" Bart Ehrmann myöntää, että "Uuden Testamentin kirjat ovat käsikirjoitusten puolesta parhaiten säilyneet antiikin kirjalliset teokset." Ehrman korostaa myös, että "valtaosa tekstin eroista ei vaikuta mihinkään, vaikka variantteja onkin satoja tuhansia. Erot ovat mitättömiä kirjoitusvirheitä ja muita selviä tapauksia." (lainaukset:http://cross-section.info/E12/onko_raamattu_muuttumaton.php#cite14).

Voimme luottavaisinmielin lukea tämän päivän Raamattua ja uskoa että sen sisältö vastaa sitä mitä Jumala on halunnut ihmiskunnalle kertoa. Avartavaa ja syventävää on myös tutkia eri käännöksiä ja erikielisiä Raamattuja.