Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. Jokeri-pokeri-sokeri.+Olet+filosofi.+Esittelen+sinulle+Hikka+Pemasen+:D>+”Suomen+kestävän+kasvun+malli+–+Luonnos+kansalliseksi+tulevaisuushankkeeksi"+alkaa+olla+pulkassa.+Huh,+kylläpä+piti+miettiä+liki+kuumeisesti,+miten+nämä+suomalaiset+pätkätyöläiset+saadaan+maksamaan+Kreikan+150-600+miljardin+euron+vaje.+Laskeskeltiin+vähän+poikien+kanssa,+että+keskiverron+pätkätyöläisen+ei+tarvitse+kuin+olla+tietty+aika+töissä,+niin+sitten+saadaan+Suomen+tai+lähinnä+EU+alueen+pankkien+talous+kuntoon.+Normaaliin+verokantaan+suhteutettuna+tämä+tekisi+yhtä+keskiverto+pätkätyöläistä+kohtaan+sellaiset+90+000+vuotta+yhtäjaksoista+palkkatyötä.+Ai+niin,+täytyypä+muistaa+ottaa+kuitti+talteen,+kun+pojat+pistää+tämän+vihkomme+myyntiin.+Ajat+ovat+kyllä+kovia.+Toivottavasti+ne+juntit+Perussuomalaiset+eivät+ala+taas+kitistä+siitä,+että+miksi+pienipalkkaisin+kansanryhmä+joutuu+maksamaan+valtaa+pitävän+eliitin+poliittiset+hyvävelitötöilyt.+On+se+kumma,+että+älymystön,+johon+tietenkin+lasken+itseni+kuuluvan,+on+pakko+sietää+niitä+rumia+paksumahaisia+punaniskoja+vuodesta+toiseen.+Eivät+hyväkkäät+tajua,+kuinka+hienoa+on+olla+osa+sivistynyttä+henkistä+Eurooppaa.+Voin+melkein+kuulla+silmilläni+sen,+kuinka+Etelä-Euroopassa+sivistyneistö+jo+suunnittelee+avustavansa+Suomea,+kun+terveydenhuoltomme+pettää,+energiamme+loppuu,+tiestömme+murentuu,+ihmisoikeutemme+katoaa+ja+kurjuus+lisääntyy.+Siellä+ne+jo+varmasti+allekirjoittavat+valtionvelkasopimuksia+pelastaakseen+Suomen+tulevasta+ahdingosta.+Typeriä+ovat+Perusmoukkalaiset,+kun+eivät+halua+tympeyttään+ymmärtää+tätä+kaunista+harmoniaa.+Kyllä+me+noustaan+täältä+talousahdingosta,+kun+alempi+roskasakkiluokka+ktn.+siivoojat+heiluttavat+pölyrättiä+ahkerammin+ja+kaupan+kassat+liikuttelevat+maitotölkkejä+nopeammin+sen+lukijalaitteen+ohi.+Lisäksi+voimme+aivan+hyvin+antaa+kaikki+malmivarannot+monikansallisille+yhtiöille+ikään+kuin+hyvän+tahdon+eleenä+ilmaiseksi.+Ja+kun+saamme+olla+osa+tätä+valtavan+hienoa+kulttuurilähdettä,+niin+se+korvaa+täysin+viennin+alas+ajautumisen,+itsenäisyyden+menetyksen+ja+muut+miljardiluokan+tappiot.+<http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0
  2. Kiitos+todistuksestasi+Pikkunen.+Jori+Brander+pohtii+Psalmia+32.Ps.+32:1+Daavidin+mietevirsi.+Autuas+se,+jonka+rikokset+ovat+anteeksi+annetut,+jonka+synti+on+peitetty!>+Psalmit+ovat+monille+erityisen+rakkaita,+koska+niissä+lähestytään+Jumalaa+inhimillisten+tuntemusten+ja+kokemusmaailman+tasolla.+Jos+Raamattua+lukiessa+välillä+tuntuu+siltä,+että+Jumala+sanelee+asioita++säädöksinä+ylhäältä+alas,+niin+psalmien+teksteissä+Jumala+koetaan+jotenkin+henkilökohtaisemmalla+tasolla.+Niissä+ihminen+puhuu+Jumalalle+omista+arkisista+lähtökohdistaan.+Psalmit+ovat+sydämen+ajatonta+puhetta+Jumalalle,+johon+nykyihmisenkin+on+helppo+yhtyä.+Tässä+suhteessa+ihminen+ei+ole+muuttunut+vuosituhansien+kuluessa,+joten+ei+ihme,+että+psalmien+kirja+on+ollut+jo+vuosituhansia+yksi+rakastetuimmista+Raamatun+kirjoista.+Tekstimme+psalmi+32+on+verrattoman+hyvä+esimerkki+psalmien+ajattomasta+luonteesta.+Psalmi+on++useamman+tuhatta+vuotta+vanha,+kirjoitettu+erilaisessa+kulttuurissa+ja+kaiken+lisäksi+kirjoittaja+on+ollut+kuningas.+Psalmi+on+siis+syntynyt+täysin+erilaisessa+historiallisessa-,+kulttuurillisessa-+ja++sosiaalisessa+tilanteessa,+missä+sinä+elät.+Sinulla+ja+Daavidilla+ei+todennäköisesti+ole+juurikaan+yhteistä,+mutta+siitä+huolimatta+sinun+nykypäivän+lukijana+on+hyvin+helppo+samaistua+kuningas+Daavidin+tunnelmiin+ja+lausua+aamenta+toisensa+perään+lukiessasi+hänen+kirjoittamaansa+psalmia.+Vaikka+psalmi+aukeneekin+meille+hyvin+pitkälti+jo+'tuosta+vain',+uskon+pienen+kurkistuksen+tekstin+rakenteeseen+ja+alkuperäiseen+käyttötarkoitukseen+tuovan+tekstin+aarteet+vieläkin+selkeämmin+esiin.+<>+Jos+vertaat+tekstiä+muutaman+jakeen+takaisiin+synkkiin+tunnelmiin+(Ps.+32:3-4),+ei+tunnistaisi,+että+tekstissä+puhuu+edelleen+sama+mies.+Koettuaan+konkreettisen+Jumalan+anteeksiannon+Daavid+ei+enää+kulje+pää+painuksissa+syyllisyytensä+riivaamana,+vaan+koko+hänen+olemuksensa+huokuu+luottamusta+Jumalaan+ja+kiitollisuutta+häntä+kohtaan.+Hän+tahtoo+rohkaista+koko+läsnä+olevaa+seurakuntaa+seuraamaan+hänen+esimerkkiään+ja+lähestymään+Herraa+nöyrästi+rukoilleen+anteeksiantoa+osakseen.+Ei+siksi,+että+niin+pitää+tehdä,+vaan+siksi+että+siinä+on+tie+autuaaseen+elämään+-+avaimet+onneen.+<>+Mitä+siis+minä+tästä+opin?+-+Ainakin+sen,+että+tie+autuaaseen+ja+onnelliseen+elämään+ei+ole+niin+vaikea+ja+mutkikas+kuin+monesti+luullaan.+Onni+ja+autuus+on+lähempänä+kuin+uskommekaan+-+se+on+Jumalan+luona,+hänen+yhteydessään.+Ei+kukaan+voi+olla+yhtä+onnellinen+kuin+ihminen,+joka+tietää+sydämessään+olevan+vapaa+kaikesta+syytöksestä+ja+pahuudesta+Jumalan,+vanhurskaan+tuomarin+edessä.+<http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2005-06-28Job:33:14 Sillä+Jumala+puhuu+tavalla+ja+puhuu+toisella;+sitä+vain+ei+huomata.+33:15 Unessa,+öisessä+näyssä,+kun+raskas+uni+valtaa+ihmiset+ja+he+nukkuvat+vuoteillansa,+33:16 silloin+hän+avaa+ihmisten+korvat+ja+sinetillä+vahvistaa+heidän+saamansa+kurituksen,+33:17 kääntääkseen+ihmisen+pois+pahasta+teosta+ja+varjellakseen+miestä+ylpeydestä,+33:18 säästääkseen+hänen+sielunsa+haudasta+ja+hänen+henkensä+syöksymästä+peitsiin.+33:19 Myös+kuritetaan+häntä+tuskalla+vuoteessansa,+kun+hänen+luissaan+on+lakkaamaton+kapina,+33:20 ja+hänen+henkensä+inhoaa+leipää+ja+hänen+sielunsa+herkkuruokaa.+33:21 Hänen+lihansa+kuihtuu+näkymättömiin,+ja+hänen+luunsa,+ennen+näkymättömät,+paljastuvat.+33:22 Näin+lähenee+hänen+sielunsa+hautaa+ja+hänen+henkensä+kuolonvaltoja.+33:23 Jos+silloin+on+hänen+puolellansa+enkeli,+välittäjä,+yksi+tuhansista,+todistamassa+ihmisen+puolesta+hänen+vilpittömyyttään,+33:24 niin+Jumala+armahtaa+häntä+ja+sanoo:+'Vapauta+hänet,+ettei+hän+mene+hautaan;+minä+olen+saanut+lunastusmaksun.'+33:25 Silloin+hänen+ruumiinsa+taas+uhkuu+nuoruuden+voimaa,+hän+palajaa+takaisin+nuoruutensa+päiviin.+33:26 Hän+rukoilee+Jumalaa,+ja+Jumala+mielistyy+häneen+ja+antaa+hänen+riemuiten+katsella+hänen+kasvojaan;+niin+hän+palauttaa+ihmiselle+hänen+vanhurskautensa.+33:27 Hänpä+nyt+laulaa+muille+ihmisille+ja+sanoo:+'Minä+olin+tehnyt+syntiä+ja+vääristänyt+oikean,+mutta+ei+sitä+kostettu+minulle;+33:28 hän+pelasti+minun+sieluni+joutumasta+hautaan,+ja+minun+henkeni+saa+iloiten+katsella+valkeutta.'
  3. MIELENKIINNOSTAMiksi+jehovantodistajien+on+pakko+väittää,+etteivät+tietyt+144000+ihmistä+kuulu+Israelin+sukukuntiin?
  4. OK+Eenokki.+Käsittääkseni+järjestys+on,+että+ensin+tullaan+uskoon+ja+sitten+mennään+Filippuksen+juttusille.+Mielestäni+lapsikasteella+ei+ole+painoarvoa.Apt+8:34+Hoviherra+sanoi+Filippokselle:+"Voisitko+sanoa,+kenestä+profeetta+puhuu,+itsestäänkö+vai+jostakin+toisesta?"+35+Filippos+rupesi+puhumaan,+aloitti+tuosta+kirjoitusten+kohdasta+ja+julisti+miehelle+evankeliumia+Jeesuksesta.+36+Matkan+jatkuessa+he+tulivat+paikkaan,+jossa+oli+vettä.+Silloin+hoviherra+sanoi:+"Tässä+on+vettä.+Estääkö+mikään+kastamasta+minua?"+Filippos+sanoi+hänelle:+"Jos+koko+sydämestäsi+uskot,+se+on+mahdollista."+Hoviherra+vastasi:+"Minä+uskon,+että+Jeesus+Kristus+on+Jumalan+Poika."+38+Hän+käski+pysäyttää+vaunut,+ja+he+molemmat,+Filippos+ja+hoviherra,+astuivat+veteen,+ja+Filippos+kastoi+hänet.VIELÄKaste+ei+ratkaise+pelastusta.+Ryöväriä+ei+ehditty+kastaa.Luuk:23:39+Niin+toinen+pahantekijöistä,+jotka+siinä+riippuivat,+herjasi+häntä:+"Etkö+sinä+ole+Kristus?+Auta+itseäsi+ja+meitä."+23:40+Mutta+toinen+vastasi+ja+nuhteli+häntä+sanoen:+"Etkö+sinä+edes+pelkää+Jumalaa,+sinä,+joka+olet+saman+rangaistuksen+alainen?+23:41+Me+tosin+kärsimme+oikeuden+mukaan,+sillä+me+saamme,+mitä+meidän+tekomme+ansaitsevat;+mutta+tämä+ei+ole+mitään+pahaa+tehnyt."+23:42+Ja+hän+sanoi:+"Jeesus,+muista+minua,+kun+tulet+valtakuntaasi."+23:43+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:+tänä+päivänä+pitää+sinun+oleman+minun+kanssani+paratiisissa."
  5. Raamattu?