Miksi ihmeessä te rukoilette,

Borka

vaikka rukoilemisella ei ole todettu olevan mitään vaikutusta mihinkään?

45

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polvirukoilija

Se on Herralle mieluisaa. Harvoin kyllö tapahtuu yhtään mitään. Ehkä se on sellaista itsesuggestiota?

• pois_taikauskot

Olen ihmetellyt tuota samaa. Vaikka kuinka ihmisille kerrotaan, että rukoileminen on turhaa taikauskoista puuhaa, niin silti jotkut sitä tekevät.

Miten ihmeessä ihmisille saataisiin taottua järkeä päähän?

• KerttuM

Siis missä todisteet?

Pelkkää valehtelua ja valemuistoja. Raamatun totuusarvo on puhdas nolla. Se on taikuskoisten ja sivistymättöinen hörhöjen kyhäämä satukirja.

• KerttuM kirjoitti:

Siis missä todisteet?

Pelkkää valehtelua ja valemuistoja. Raamatun totuusarvo on puhdas nolla. Se on taikuskoisten ja sivistymättöinen hörhöjen kyhäämä satukirja.

Kerttu. Mitä haet täältä?

• Remoulade.Flammarion
        yurki1000js kirjoitti:

Kerttu. Mitä haet täältä?

Jyrkiboylla taas kyselyikä meneillään.

• Remoulade.Flammarion
        yurki1000js kirjoitti:

Ohoh! Pölli kävi. Mitä asiaa olikaan sulla Remulaadilla? Oleksää sellane flätörtteri? Vai?
        https://www.google.fi/search?q=flammarion&tbm=isch

Olen täällä vain rienaamassa jeesusta ja hänen vähäjärkisiä seuraajiaan. Aabrahamilaisten uskontojen jumalan aika on tullut tiensä päähän. Elämän suunta kulkee tästä eteenpäin kohti omaa sisintä ja itsetutkiskelua.

• Remoulade.Flammarion kirjoitti:

Olen täällä vain rienaamassa jeesusta ja hänen vähäjärkisiä seuraajiaan. Aabrahamilaisten uskontojen jumalan aika on tullut tiensä päähän. Elämän suunta kulkee tästä eteenpäin kohti omaa sisintä ja itsetutkiskelua.

Kiitän rehellisyydestäsi RF. Voisitko olla ystävällinen ja lopettaa kiusaamistoimesi?

• eiuskoeiuskoeiuskoeiusko
        KerttuM kirjoitti:

Siis missä todisteet?

Näyttää nykyäänkin olevan niin, että "eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös".

• sivusta_

Ota sinäkin vastaan Jeesus henkilökohtaisesti Vapahtajanasi ja Herranasi niin näet miksi uskovat rukoilevat. Ei Herra anna itsekkäille rukouksille vastausta. Uskovan tuleekin rukoilla Jumalan Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Jumala etsii. Pyhä Henki on niillä jotka ovat Herran edessä nöyrtyneet ja pyytäneet Häneltä pelastusta, jotka uskovat Häneen henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja Herranaan. Uskovan tulee kieltää itsensä ja seurata Jeesusta. En rukoile asioita itselleni ellei Jumalan Henki rukoile niitä puolestani. Vaan seuraan Jeesusta Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Anna siis elämäsi Jeesukselle niin Hän pitää sinusta huolen. Tutki Raamattua ja pysy siinä. Älä eksy Jumalan Sanasta. Älä etsi itseäsi ja seuraa itseäsi vaan etsi Herraa ja seuraa Häntä. Yksin Jeesus on tie elämään. Tie elämään on kapea ja harva löytää sinne. Tie iankaikkiseen kadotukseen on lavea ja monta menee sinne. Usko Jumalaa.

• Kiitos Sivusta. Sana ei muutu.

5Moos:
        8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
        8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.

• Eikö.niin

Miten jumala on vastannut rukouksiin kun häneen ei saa yhteyttä edes pilvisovellutuksella.

• dq3333333

Minulle Jumala on kyllä vastannut lukemattomia kertoja?

• siiis

Niin kauan on jokainen turvassa oman Jumalan kanssa kun ei ole tullut tappava tauti joka ei lääkärit voivat parantaa. Mutta sitten juostaan itkien Jumalalle että auttaa minut nyt , paranna minua! Mutta olen miettinyt että sanoko Jumala meille käänny sinä lääkärisi puolelle joka olet pitänyt jumalanasi tähän asti. Mitä tulet nyt minun luokse itkemään..

• Viisas lääkäri: "Lääkäri hoitaa, mutta Jumala parantaa." Mielestäni Sakari Orava on viisas lääkäri.

> Uskoontulo merkitsi lääkärismiehelle paljon. Uskon kautta hän on saanut voimaa vaativaan työhönsä. Rukouksesta on tullut myös luonnollinen osa hänen elämää. ”Rukouksesta on tullut sellainen tapa, että sitä rukoilee töihin mennessä autossa, ennen leikkauksen aloittamista ja potilaiden tapaamista. Se on aivan kuin hengittämistä. Siinä jättää koko ajan automaattisesti asioitaan Taivaan Isän huomaan.” <

http://www.ilouutiset.fi/sakari-orava/

• sugardaddy69

Kyllä asioistaan täytyy huolehtia ITSE, eikä jättää mitään "taivaan isien" huoleksi. Ei voi kuin ihmetellä miten vähäjärkistä väkeä elää tässä asiassa vielä vuonna 2017. Ei mitään muuta, kuin Darwinin patsas hyllyyn ja Lajien synty käteen. Raamatun voi heittää lietelantaan!!

• sugardaddy69 kirjoitti:

Kyllä asioistaan täytyy huolehtia ITSE, eikä jättää mitään "taivaan isien" huoleksi. Ei voi kuin ihmetellä miten vähäjärkistä väkeä elää tässä asiassa vielä vuonna 2017. Ei mitään muuta, kuin Darwinin patsas hyllyyn ja Lajien synty käteen. Raamatun voi heittää lietelantaan!!

Jokeri-pokeri-sokeri. Olet filosofi. Esittelen sinulle Hikka Pemasen :D

> ”Suomen kestävän kasvun malli – Luonnos kansalliseksi tulevaisuushankkeeksi" alkaa olla pulkassa. Huh, kylläpä piti miettiä liki kuumeisesti, miten nämä suomalaiset pätkätyöläiset saadaan maksamaan Kreikan 150-600 miljardin euron vaje.
        Laskeskeltiin vähän poikien kanssa, että keskiverron pätkätyöläisen ei tarvitse kuin olla tietty aika töissä, niin sitten saadaan Suomen tai lähinnä EU alueen pankkien talous kuntoon. Normaaliin verokantaan suhteutettuna tämä tekisi yhtä keskiverto pätkätyöläistä kohtaan sellaiset 90 000 vuotta yhtäjaksoista palkkatyötä.
        Ai niin, täytyypä muistaa ottaa kuitti talteen, kun pojat pistää tämän vihkomme myyntiin. Ajat ovat kyllä kovia.
        Toivottavasti ne juntit Perussuomalaiset eivät ala taas kitistä siitä, että miksi pienipalkkaisin kansanryhmä joutuu maksamaan valtaa pitävän eliitin poliittiset hyvävelitötöilyt.
        On se kumma, että älymystön, johon tietenkin lasken itseni kuuluvan, on pakko sietää niitä rumia paksumahaisia punaniskoja vuodesta toiseen.
        Eivät hyväkkäät tajua, kuinka hienoa on olla osa sivistynyttä henkistä Eurooppaa. Voin melkein kuulla silmilläni sen, kuinka Etelä-Euroopassa sivistyneistö jo suunnittelee avustavansa Suomea, kun terveydenhuoltomme pettää, energiamme loppuu, tiestömme murentuu, ihmisoikeutemme katoaa ja kurjuus lisääntyy. Siellä ne jo varmasti allekirjoittavat valtionvelkasopimuksia pelastaakseen Suomen tulevasta ahdingosta. Typeriä ovat Perusmoukkalaiset, kun eivät halua tympeyttään ymmärtää tätä kaunista harmoniaa.
        Kyllä me noustaan täältä talousahdingosta, kun alempi roskasakkiluokka ktn. siivoojat heiluttavat pölyrättiä ahkerammin ja kaupan kassat liikuttelevat maitotölkkejä nopeammin sen lukijalaitteen ohi.
        Lisäksi voimme aivan hyvin antaa kaikki malmivarannot monikansallisille yhtiöille ikään kuin hyvän tahdon eleenä ilmaiseksi. Ja kun saamme olla osa tätä valtavan hienoa kulttuurilähdettä, niin se korvaa täysin viennin alas ajautumisen, itsenäisyyden menetyksen ja muut miljardiluokan tappiot. <

http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0

• lähdeviittaaja

>>>rukoilemisella ei ole todettu olevan mitään vaikutusta mihinkään?<<<

Mihin tutkimukseen viittaat? Anna lähde, kiitos!

• Uskoa.saa

Rukoilua ja palvomista tapahtuu kaikissa uskonnoissa ja on ollu aina kivikaudesta lähtien, rukoilun voima on kyseenalaista koska perustuu mielenmaailmaan jossa luulo on avainasemassa.

• hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Hassua, että ateistit luulevat tietävänsä kaiken rukoilemisesta, vai pitäisikö sanoa röyhkeää.

Rukoilu kyllä onnistuu, jos ihmisen ja Jumalan välillä on lämmin Isä-lapsi-suhde. En tiedä, onnistuuko se, jos ihmisen ja Jumalan välillä on jumalankieltäjä/Jumala suhde.

• EiIlmanJeesusta

Ilman JEESUSTA, Hänen vastaanottamista syntien sovittajana, EI ole yhteyttä Isään.
        *Ettekö tiedä, eträ Isä ja Minä olemme YKSI?* (Jeesus Rk38)

• näinsemeneetämäkin

Ne joiden albuumeissa on talitinttejä ja vastaavia alkuihmisiä, he eivät rukoile.

moni muu tajuaa että ei täällä olla pitkän kaaren tuloksena vaan pään yllä on jotain minua suurempaa jolle on sopivaa puhua asioitaan.

• Jobinpostia

Sananl.28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus. Val. Olet peittänyt itsesi pilvellä, niin ettei rukous pääse lävitse.

• Rukous on kristinuskon mindfulnessia. Tarkoitus on pitää mieli "vihreänä".

• inti kirjoitti:

Kristinuskossa on rukoiltu omasta takaa jo ihan alusta saakka. Rukous pitää mielen "vihreänä".

Inti. Mitä haet täältä? Mikset kiitä Luojaasi rukoilijoista, joiden toiminta on taannut sinullekin mahdollisuuden nauttia leivästä ja rauhasta?

• yurki1000js kirjoitti:

Inti. Mitä haet täältä? Mikset kiitä Luojaasi rukoilijoista, joiden toiminta on taannut sinullekin mahdollisuuden nauttia leivästä ja rauhasta?

Ortodoksisessa kirkossa on vaikuttanut Hesykastinen liike, johon liittyy ikivanha Jeesuksen rukous. Wikipedian mukaan tavoitteena on mm. hengellinen sisäinen tasapaino.

• inti kirjoitti:

Ortodoksisessa kirkossa on vaikuttanut Hesykastinen liike, johon liittyy ikivanha Jeesuksen rukous. Wikipedian mukaan tavoitteena on mm. hengellinen sisäinen tasapaino.

Inti. Miksi notkut tällä palstalla?

• yurki1000js kirjoitti:

Inti. Miksi notkut tällä palstalla?

En minä notku tällä palstalla.

• Syteemsoteem

Huomentasuomessa 06.37 Suomen ihmeet-onnistumisen reseptit.

• Moderni_ajattelija

Oletteko koskaan kokeilleet puhua itsellenne aivan samalla periaatteella, kuin rukoilisitte? Puhun itsekseni päivittäin ja varsinkin autossa ajellessani, samoin yksin kotona. En tietenkään pyydä itseltäni varjelusta tai vastaavaa, mutta kuin parhaalle ystävälleni: "Katsohan mitä tuolla on, eikö ole kaunis auringonnousu tänään?" " Tänään oli se tärkeä palaveri, hyvin sä selviät." "Olipa siinä idiootti autoilija!" "Katso nyt, miten kaunis nainen tuolla kävelee! Haluaisit sänkyyn sen kanssa, vai mitä?" "Muista ostaa kahvipaketti ja vessapaperia." "Mielestäni tämä päivä sujui ihan hyvin."

Saattaa kuulostaa hullulta, mutta en välitä. En tietenkään muiden ihmisten parissa puhu ääneen, ajattelen ainoastaan.

• Piikunen1233

Minut rukous pelasti vakavasta masennuksesta ja ahdistuneisuudesta... Kaikki muut konstit kun oli käytetty maallisia myöten, olen siis käynyt psykiatrilla ja syönyt lääkkeitä. Viimeiset 10vuotta olin masentunut... Ja kärsin vaikeasta ahdistuneisuus häiriöstä.
      Aloin rukoilla että Jumala näyttäisi mikä sen tahto on mun elämässä ja palat alkoivatkin loksahdella paikoilleen , eräs asia minkä Jumala ilmaisi hyvin selvästi Raamatun kautta mikä on yksi syy miksi kärsin kaikenlaisista mielenterveysongelmista, oli tottelemattomuus Jumalan Sanaa kohtaan... Halusin elää niin etten tehnyt parannusta elämässäni synneistäni.
      Me voidaan lääkkeillä helpottaa meidän pelkoja ja oloja, mutta Jeesus haluaa vapauttaa meidät todelliseen vapauteen. Ei Jumala ole mikään joulupukki jolta vaan pyydellään asioita ja seuraavassa hetkessä jo synnin teko on mielessä. Jumalalla on hyvät ajatukset meitä jokaista kohtaan ja melkein päivittäin saan kokea rukousvastauksia, ja sitä kokee minun lisäkseni myös minun lapset ja mies.

• Kiitos todistuksestasi Pikkunen. Jori Brander pohtii Psalmia 32.

Ps. 32:1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!

> Psalmit ovat monille erityisen rakkaita, koska niissä lähestytään Jumalaa inhimillisten tuntemusten ja kokemusmaailman tasolla. Jos Raamattua lukiessa välillä tuntuu siltä, että Jumala sanelee asioita säädöksinä ylhäältä alas, niin psalmien teksteissä Jumala koetaan jotenkin henkilökohtaisemmalla tasolla. Niissä ihminen puhuu Jumalalle omista arkisista lähtökohdistaan. Psalmit ovat sydämen ajatonta puhetta Jumalalle, johon nykyihmisenkin on helppo yhtyä. Tässä suhteessa ihminen ei ole muuttunut vuosituhansien kuluessa, joten ei ihme, että psalmien kirja on ollut jo vuosituhansia yksi rakastetuimmista Raamatun kirjoista.

Tekstimme psalmi 32 on verrattoman hyvä esimerkki psalmien ajattomasta luonteesta. Psalmi on useamman tuhatta vuotta vanha, kirjoitettu erilaisessa kulttuurissa ja kaiken lisäksi kirjoittaja on ollut kuningas. Psalmi on siis syntynyt täysin erilaisessa historiallisessa-, kulttuurillisessa- ja sosiaalisessa tilanteessa, missä sinä elät. Sinulla ja Daavidilla ei todennäköisesti ole juurikaan yhteistä, mutta siitä huolimatta sinun nykypäivän lukijana on hyvin helppo samaistua kuningas Daavidin tunnelmiin ja lausua aamenta toisensa perään lukiessasi hänen kirjoittamaansa psalmia. Vaikka psalmi aukeneekin meille hyvin pitkälti jo 'tuosta vain', uskon pienen kurkistuksen tekstin rakenteeseen ja alkuperäiseen käyttötarkoitukseen tuovan tekstin aarteet vieläkin selkeämmin esiin. <

> Jos vertaat tekstiä muutaman jakeen takaisiin synkkiin tunnelmiin (Ps. 32:3-4), ei tunnistaisi, että tekstissä puhuu edelleen sama mies. Koettuaan konkreettisen Jumalan anteeksiannon Daavid ei enää kulje pää painuksissa syyllisyytensä riivaamana, vaan koko hänen olemuksensa huokuu luottamusta Jumalaan ja kiitollisuutta häntä kohtaan. Hän tahtoo rohkaista koko läsnä olevaa seurakuntaa seuraamaan hänen esimerkkiään ja lähestymään Herraa nöyrästi rukoilleen anteeksiantoa osakseen. Ei siksi, että niin pitää tehdä, vaan siksi että siinä on tie autuaaseen elämään - avaimet onneen. <

> Mitä siis minä tästä opin? - Ainakin sen, että tie autuaaseen ja onnelliseen elämään ei ole niin vaikea ja mutkikas kuin monesti luullaan. Onni ja autuus on lähempänä kuin uskommekaan - se on Jumalan luona, hänen yhteydessään. Ei kukaan voi olla yhtä onnellinen kuin ihminen, joka tietää sydämessään olevan vapaa kaikesta syytöksestä ja pahuudesta Jumalan, vanhurskaan tuomarin edessä. <

http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2005-06-28

Job:
        33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        33:17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        33:18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        33:19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        33:20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        33:21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

• Piikunen1233
        yurki1000js kirjoitti:

Kiitos todistuksestasi Pikkunen. Jori Brander pohtii Psalmia 32.

Ps. 32:1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!

> Psalmit ovat monille erityisen rakkaita, koska niissä lähestytään Jumalaa inhimillisten tuntemusten ja kokemusmaailman tasolla. Jos Raamattua lukiessa välillä tuntuu siltä, että Jumala sanelee asioita säädöksinä ylhäältä alas, niin psalmien teksteissä Jumala koetaan jotenkin henkilökohtaisemmalla tasolla. Niissä ihminen puhuu Jumalalle omista arkisista lähtökohdistaan. Psalmit ovat sydämen ajatonta puhetta Jumalalle, johon nykyihmisenkin on helppo yhtyä. Tässä suhteessa ihminen ei ole muuttunut vuosituhansien kuluessa, joten ei ihme, että psalmien kirja on ollut jo vuosituhansia yksi rakastetuimmista Raamatun kirjoista.

Tekstimme psalmi 32 on verrattoman hyvä esimerkki psalmien ajattomasta luonteesta. Psalmi on useamman tuhatta vuotta vanha, kirjoitettu erilaisessa kulttuurissa ja kaiken lisäksi kirjoittaja on ollut kuningas. Psalmi on siis syntynyt täysin erilaisessa historiallisessa-, kulttuurillisessa- ja sosiaalisessa tilanteessa, missä sinä elät. Sinulla ja Daavidilla ei todennäköisesti ole juurikaan yhteistä, mutta siitä huolimatta sinun nykypäivän lukijana on hyvin helppo samaistua kuningas Daavidin tunnelmiin ja lausua aamenta toisensa perään lukiessasi hänen kirjoittamaansa psalmia. Vaikka psalmi aukeneekin meille hyvin pitkälti jo 'tuosta vain', uskon pienen kurkistuksen tekstin rakenteeseen ja alkuperäiseen käyttötarkoitukseen tuovan tekstin aarteet vieläkin selkeämmin esiin. <

> Jos vertaat tekstiä muutaman jakeen takaisiin synkkiin tunnelmiin (Ps. 32:3-4), ei tunnistaisi, että tekstissä puhuu edelleen sama mies. Koettuaan konkreettisen Jumalan anteeksiannon Daavid ei enää kulje pää painuksissa syyllisyytensä riivaamana, vaan koko hänen olemuksensa huokuu luottamusta Jumalaan ja kiitollisuutta häntä kohtaan. Hän tahtoo rohkaista koko läsnä olevaa seurakuntaa seuraamaan hänen esimerkkiään ja lähestymään Herraa nöyrästi rukoilleen anteeksiantoa osakseen. Ei siksi, että niin pitää tehdä, vaan siksi että siinä on tie autuaaseen elämään - avaimet onneen. <

> Mitä siis minä tästä opin? - Ainakin sen, että tie autuaaseen ja onnelliseen elämään ei ole niin vaikea ja mutkikas kuin monesti luullaan. Onni ja autuus on lähempänä kuin uskommekaan - se on Jumalan luona, hänen yhteydessään. Ei kukaan voi olla yhtä onnellinen kuin ihminen, joka tietää sydämessään olevan vapaa kaikesta syytöksestä ja pahuudesta Jumalan, vanhurskaan tuomarin edessä. <

http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2005-06-28

Job:
        33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        33:17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        33:18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        33:19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        33:20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        33:21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

Kiitos 😊 Tänä aamuna juuri luin psalmin 34 ja tuo Jobin kohta myös vahvisti sen mitä oon kokenut.
        Nimenomaan sen vapautuksen antaa Herra, ihminen voi siihen niin vähän itse vaikuttaa... Ei voi vain päättää saada sitä armoa itse, toki voi rukoilla ja anoa, mutta se vapautuksen saaminen ja kokeminen on Herran käsissä ,milloin sen antaa.

Tai joskus sitä voi käydä niinkin ettei varsinaisesti tule mitään tunnetta, ihan vaan sen koetuksen takia, ettei aina luottaisi siihen omaan ”fiilikseen” . Se voi hyvin äkkiä pettää, jos vain fiilisten perässä menee... Parin vakavan romahduksen jälkeen masennus teki minussa sen etten oikein osaa kokea mitään tunnetasolla, mikään ei tunnu miltään, niin ei voi vaan olettaa että jos minulla on näin kamala olo niin enhän minä voi olla pelastettu tai muuta vastaavaa.... Mutta se tunne osaa kyllä hämätä hyvin.

• Piikunen1233 kirjoitti:

Kiitos 😊 Tänä aamuna juuri luin psalmin 34 ja tuo Jobin kohta myös vahvisti sen mitä oon kokenut.
        Nimenomaan sen vapautuksen antaa Herra, ihminen voi siihen niin vähän itse vaikuttaa... Ei voi vain päättää saada sitä armoa itse, toki voi rukoilla ja anoa, mutta se vapautuksen saaminen ja kokeminen on Herran käsissä ,milloin sen antaa.

Tai joskus sitä voi käydä niinkin ettei varsinaisesti tule mitään tunnetta, ihan vaan sen koetuksen takia, ettei aina luottaisi siihen omaan ”fiilikseen” . Se voi hyvin äkkiä pettää, jos vain fiilisten perässä menee... Parin vakavan romahduksen jälkeen masennus teki minussa sen etten oikein osaa kokea mitään tunnetasolla, mikään ei tunnu miltään, niin ei voi vaan olettaa että jos minulla on näin kamala olo niin enhän minä voi olla pelastettu tai muuta vastaavaa.... Mutta se tunne osaa kyllä hämätä hyvin.

Mukavaa kun kerrot kokemuksistasi Piikunen. Seuratkaamme Sanaa. Menkäämme usko edellä. Tunteet tulkoot perässä:)

http://mylanguage.net.au/sites/all/files/spirit/finnish//images/train.gif

> Jumala ja Hänen sanansa (energiaverkosto) on pelastuksen ja voiman lähde. Usko (johdin ja veturi) yhdistää sinut Jumalan todellisuuteen ja muuntaa sen elämäsi käyttövoimaksi. tunteet (matkustajavaunu) seuraavat itsestään, kun olet uskon välityksellä yhteydessä voiman lähteeseen. <

http://sinuntahtesi.com/rakkaus4.html

Jumalan siunausta
        ybiC \o/

• Piikunen1233

Kiitos , siunausta sinullekin 🙏🏻

• Ajanviettäjä

On sillä todettu olevan vaikutusta, ja siksi rukoilemme. Minun "rukoilemiseni" alkoi yksikseni höpisemisenä ja saattaa olla sellaista vieläkin ainakin välillä. Jos sanat tai ajatukset saa suunnattua oikealle Jumalalle tai Jeesukselle, vaikutus on varma ja hyvä.

• yyyyhhhhhh

Uskovaisten tai Jumalan ei tarvitse todistaa ateisteille tai "tiedemiehille" yhtään mitään. Jos eivät usko niin olkoot uskomatta.

• kunniaHerralle

Olin kerran voimakkaissa kiusauksissa ja halusin tehdäitselleni ihanaa syntistä kivaa. Kuitenkin rukoilin ja Herra näytti näyissään että ei sillä hetkellä. Vastustin mutta taivuin. Illalla menin seurakuntaan ja kohtasin siellä uuden upean sisaren. Sain saman iltana vielä elävää pillua. Kyllä Jumala on ihmeellinen, huolehtii maallisista tarpeistammekin. Tätä nyt eivät säälittävät ateistit ja muut kadotuksen lapset usko tietenkään.

• kerrothan

"Olin kerran..."
        Kerrothan sitten täällä, jos Jumala on ottanut Sinut kiinni pilkanteostasi jo täällä maan päällä vielä eläessäsi, siis ennen viimeistä tuomiota.

• Jobinpostia

Missä myymälässä myydään täilläisiä vatteita ja jalkineita? 5Moos.8:4. 29:5. Neh.9:21.

• kestävyydestä

Onhan tässä Luhtasen takkikin jo yli 20- vuotta ollut käytössä.
        Tosin nykyiset kengät menevät syystä, että pohjat pitävät "lahota" kaatopaikalla, kertoi Sievin kengän valmistaja. Olen kolmattakymmentävuotta kävellyt Sievin kengillä.
        Pohjat hajosi ennenaikaiseksi. Alkoi pieniä reikiä tulla pohjaan ja siitä se pohjarutto eteni.
        Kenkä itsessään oli "ehjä".

Niin, mitä taas tämä "kulutusyhteiskunta" tekee. Juoksee muodin mukana ja saastuttaa ympäristön oman elämäntapansa mukaisesti.

Niin, tulipa mieleeni kun 1979 kävin Neuvostoliitossa. Leningradiin, sieltä lentäen Sotsiin.
        Ostin sieltä matkalta sukkia käyttööni. Ne olivat käsittämättömän kestäviä. Vuosia ja vuosikymmenen kestäviä. Jalka vain levisi iänmyötä niin, että siirryin uudempiin sukkiin.

Kyllä vaate kestää, jos ne vain valmistetaan kestäväksi. Se on tahtoelämästä kuluttajallakin.

• HuMpuukiaaa

Samaan uskomukseen perustaa veikkaus rahastuksensa . Uteliaisuuteen että JOS sattuu

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      165
      6084
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1694
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1478
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1250
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      43
      859
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      824
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      91
      785
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      759
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      709
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      218
      702
    Aihe