Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. "...evoluutio+on+hyväksytty+opetuksessa+se+jo+kertoo+mitä+luomiskertomuksesta+ajatellaan."Ihmisoppi+ei+pelasta.+Jeesus+pelastaa.HINTA+ON+MAKSETTUhttp://bibelfokus.se/fi/print/269"Se+on+täytetty."https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
  2. VAPAA+TAHTOElämään+liittyy+jännä+jännite.+Voimmeko+lopultakaan+olla+varmoja,+että+luoduilla+olennoilla+on+vapaa+tahto?+Taannoin+Luther+pohdiskeli+asiaa:+"Sidottu+ratkaisuvalta."+Löytynee+kuuklaamalla.SANAhttp://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensaRoom:9:9 Sillä+lupauksen+sana+oli+tämä:+"Minä+palaan+tulevana+vuonna+tähän+aikaan,+ja+silloin+Saaralla+on+oleva+poika."+9:10 Eikä+ainoastaan+hänelle+näin+käynyt,+vaan+samoin+kävi+Rebekallekin,+joka+oli+tullut+raskaaksi+yhdestä,+meidän+isästämme+Iisakista;+9:11 ja+ennenkuin+kaksoset+olivat+syntyneetkään+ja+ennenkuin+olivat+tehneet+mitään,+hyvää+tai+pahaa,+niin+-+että+Jumalan+valinnan+mukainen+aivoitus+pysyisi,+ei+tekojen+tähden,+vaan+kutsujan+tähden+-+9:12 sanottiin+hänelle:+"Vanhempi+on+palveleva+nuorempaa",+9:13 niinkuin+kirjoitettu+on:+"Jaakobia+minä+rakastin,+mutta+Eesauta+minä+vihasin."+9:14 Mitä+siis+sanomme?+Ei+kaiketi+Jumalassa+ole+vääryyttä?+Pois+se!+9:15 Sillä+Moosekselle+hän+sanoo:+"Minä+olen+armollinen,+kenelle+olen+armollinen,+ja+armahdan,+ketä+armahdan."+9:16 Niin+se+ei+siis+ole+sen+vallassa,+joka+tahtoo,+eikä+sen,+joka+juoksee,+vaan+Jumalan,+joka+on+armollinen.+9:17 Sillä+Raamattu+sanoo+faraolle:+"Juuri+sitä+varten+minä+nostin+sinut+esiin,+että+näyttäisin+sinussa+voimani+ja+että+minun+nimeni+julistettaisiin+kaiken+maan+päällä."+9:18 Niin+hän+siis+on+armollinen,+kenelle+tahtoo,+ja+paaduttaa,+kenen+tahtoo.+9:19 Sinä+kaiketi+sanot+minulle:+"Miksi+hän+sitten+vielä+soimaa?+Sillä+kuka+voi+vastustaa+hänen+tahtoansa?"+9:20 Niinpä+niin,+oi+ihminen,+mutta+mikä+sinä+olet+riitelemään+Jumalaa+vastaan?+Ei+kaiketi+tehty+sano+tekijälleen:+"Miksi+minusta+tällaisen+teit?"+Biblia+(1776)+Ps.+139:16+Sinun+silmäs+näkivät+minun,+kuin+en+vielä+valmistettu+ollut,+ja+kaikki+päivät+sinun+kirjaas+olivat+kirjoitetut,+jotka+vielä+oleman+piti,+joista+ei+yksikään+silloin+vielä+tullut+ollut.+Job+14:5+Hänen+päivänsä+ovat+määrätyt,+ja+hänen+kuukausiensa+luku+on+sinun+tiedossasi;+sinä+olet+asettanut+hänelle+määrän,+jonka+ylitse+hän+ei+pääse.KARKEA+YHTEENVETONäytelmä:+MaailmanhistoriaKäsis+ja+ohjaus:+JumalaRooleissa:+IhmisetYleisö:+Enkelit
  3. Kiitos.+Pojalla+on+valta.+Hän+on+Jumala.Matt.+28:18+Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+Tässä+Elia+panee+hölmöjä+alta+lipan.+Syystä.+Nyt+lukijat.+Hymyä+huuleen:)HERRA+ON+JUMALA1Kun:18:21 Ja+Elia+astui+kaiken+kansan+eteen+ja+sanoi:+"Kuinka+kauan+te+onnutte+molemmille+puolille?+Jos+Herra+on+Jumala,+seuratkaa+häntä;+mutta+jos+Baal+on+Jumala,+seuratkaa+häntä."+Eikä+kansa+vastannut+hänelle+mitään.+18:22 Niin+Elia+sanoi+kansalle:+"Minä+olen+ainoa+jäljelle+jäänyt+Herran+profeetta,+mutta+Baalin+profeettoja+on+neljäsataa+viisikymmentä.+18:23 Antakaa+meille+kaksi+mullikkaa,+ja+valitkoot+he+itselleen+toisen+mullikan,+paloitelkoot+sen+ja+pankoot+kappaleet+puiden+päälle,+mutta+älkööt+panko+tulta;+ja+minä+valmistan+toisen+mullikan+ja+asetan+sen+puiden+päälle,+mutta+en+pane+tulta.+18:24 Sitten+huutakaa+te+jumalanne+nimeä,+ja+minä+huudan+Herran+nimeä.+Se+jumala,+joka+vastaa+tulella,+on+Jumala."+Kaikki+kansa+vastasi+ja+sanoi:+"Niin+on+hyvä."+18:25 Ja+Elia+sanoi+Baalin+profeetoille:+"Valitkaa+itsellenne+toinen+mullikka+ja+valmistakaa+se+ensin,+sillä+teitä+on+enemmän.+Huutakaa+sitten+jumalanne+nimeä,+mutta+älkää+panko+tulta."+18:26 Niin+he+ottivat+sen+mullikan,+jonka+hän+antoi+heille,+ja+valmistivat+sen.+Sitten+he+huusivat+Baalin+nimeä+aamusta+puolipäivään+asti,+sanoen:+"Baal,+vastaa+meille!"+Mutta+ei+ääntä,+ei+vastausta!+Ja+he+hyppelivät+alttarin+ääressä,+joka+oli+tehty.+18:27 Puolipäivän+aikana+Elia+pilkkasi+heitä+ja+sanoi:+"Huutakaa+kovemmin;+hän+on+tosin+jumala,+mutta+hänellä+voi+olla+jotakin+toimittamista,+tahi+hän+on+poistunut+johonkin,+tahi+on+matkalla;+kenties+hän+nukkuu,+mutta+kyllä+hän+herää."+18:28 Niin+he+huusivat+vielä+kovemmin+ja+viileksivät+itseään+tapansa+mukaan+miekoilla+ja+keihäillä,+niin+että+heistä+vuoti+verta.+18:29 Kun+puolipäivä+oli+kulunut,+joutuivat+he+hurmoksiin,+aina+siihen+hetkeen+asti,+jolloin+ruokauhri+uhrataan.+Mutta+ei+ääntä,+ei+vastausta,+ei+vaarinottoa!+18:30 Niin+Elia+sanoi+kaikelle+kansalle:+"Astukaa+minun+luokseni."+Ja+kaikki+kansa+astui+hänen+luoksensa.+Niin+hän+korjasi+Herran+alttarin,+joka+oli+hajotettu.+18:31 Ja+Elia+otti+kaksitoista+kiveä,+yhtä+monta+kuin+oli+Jaakobin+poikien+sukukuntia,+hänen,+jolle+oli+tullut+tämä+Herran+sana:+"Israel+on+oleva+sinun+nimesi."+18:32 Ja+hän+rakensi+kivistä+alttarin+Herran+nimeen+ja+teki+alttarin+ympärille+ojan,+johon+olisi+mahtunut+kaksi+sea-mittaa+jyviä.+18:33 Sitten+hän+latoi+puut,+paloitteli+mullikan+ja+pani+kappaleet+puiden+päälle.+18:34 Ja+hän+sanoi:+"Täyttäkää+neljä+ruukkua+vedellä+ja+vuodattakaa+se+polttouhrin+ja+puiden+päälle."+Ja+hän+sanoi:+"Tehkää+se+toinen+kerta."+Ja+he+tekivät+niin+toisen+kerran.+Vielä+hän+sanoi:+"Tehkää+se+kolmas+kerta."+Ja+he+tekivät+niin+kolmannen+kerran.+18:35 Niin+vesi+juoksi+ympäri+alttarin;+ojankin+hän+täytti+vedellä.+18:36 Ja+kun+oli+tullut+hetki,+jolloin+ruokauhri+uhrataan,+astui+profeetta+Elia+esille+ja+sanoi:+"Herra,+Aabrahamin,+Iisakin+ja+Israelin+Jumala,+tulkoon+tänä+päivänä+tiettäväksi,+että+sinä+olet+Jumala+Israelissa+ja+että+minä+olen+sinun+palvelijasi+ja+että+minä+olen+sinun+käskystäsi+tehnyt+kaiken+tämän.+18:37 Vastaa+minulle,+Herra,+vastaa+minulle,+että+tämä+kansa+tulisi+näkemään,+että+sinä,+Herra,+olet+Jumala+ja+että+sinä+käännät+heidän+sydämensä+takaisin."+18:38 Silloin+Herran+tuli+iski+alas+ja+kulutti+polttouhrin,+puut,+kivet+ja+mullan+sekä+nuoli+veden,+joka+oli+ojassa.+18:39 Kun+kaikki+kansa+näki+tämän,+lankesivat+he+kasvoillensa+ja+sanoivat:+"Herra+on+Jumala!+Herra+on+Jumala!"
  4. MIETITTÄVÄKSIIhminen+=+henki,+sielu+ja+ruumis.+Onko+ihminen+yksi,+kaksi+vai+kolme?1Moos.+1:26+Ja+Jumala+sanoi:+"Tehkäämme+ihminen+kuvaksemme,+kaltaiseksemme;+ja+vallitkoot+he+meren+kalat+ja+taivaan+linnut+ja+karjaeläimet+ja+koko+maan+ja+kaikki+matelijat,+jotka+maassa+matelevat."
  5. Kosmo.+Olet+filosofi.+Esittelen+sinulle+Hikka+Pemasen:)>+”Suomen+kestävän+kasvun+malli+–+Luonnos+kansalliseksi+tulevaisuushankkeeksi"+alkaa+olla+pulkassa.+Huh,+kylläpä+piti+miettiä+liki+kuumeisesti,+miten+nämä+suomalaiset+pätkätyöläiset+saadaan+maksamaan+Kreikan+150-600+miljardin+euron+vaje.+Laskeskeltiin+vähän+poikien+kanssa,+että+keskiverron+pätkätyöläisen+ei+tarvitse+kuin+olla+tietty+aika+töissä,+niin+sitten+saadaan+Suomen+tai+lähinnä+EU+alueen+pankkien+talous+kuntoon.+Normaaliin+verokantaan+suhteutettuna+tämä+tekisi+yhtä+keskiverto+pätkätyöläistä+kohtaan+sellaiset+90+000+vuotta+yhtäjaksoista+palkkatyötä.+Ai+niin,+täytyypä+muistaa+ottaa+kuitti+talteen,+kun+pojat+pistää+tämän+vihkomme+myyntiin.+Ajat+ovat+kyllä+kovia.+Toivottavasti+ne+juntit+Perussuomalaiset+eivät+ala+taas+kitistä+siitä,+että+miksi+pienipalkkaisin+kansanryhmä+joutuu+maksamaan+valtaa+pitävän+eliitin+poliittiset+hyvävelitötöilyt.+On+se+kumma,+että+älymystön,+johon+tietenkin+lasken+itseni+kuuluvan,+on+pakko+sietää+niitä+rumia+paksumahaisia+punaniskoja+vuodesta+toiseen.+Eivät+hyväkkäät+tajua,+kuinka+hienoa+on+olla+osa+sivistynyttä+henkistä+Eurooppaa.+Voin+melkein+kuulla+silmilläni+sen,+kuinka+Etelä-Euroopassa+sivistyneistö+jo+suunnittelee+avustavansa+Suomea,+kun+terveydenhuoltomme+pettää,+energiamme+loppuu,+tiestömme+murentuu,+ihmisoikeutemme+katoaa+ja+kurjuus+lisääntyy.+Siellä+ne+jo+varmasti+allekirjoittavat+valtionvelkasopimuksia+pelastaakseen+Suomen+tulevasta+ahdingosta.+Typeriä+ovat+Perusmoukkalaiset,+kun+eivät+halua+tympeyttään+ymmärtää+tätä+kaunista+harmoniaa.+Kyllä+me+noustaan+täältä+talousahdingosta,+kun+alempi+roskasakkiluokka+ktn.+siivoojat+heiluttavat+pölyrättiä+ahkerammin+ja+kaupan+kassat+liikuttelevat+maitotölkkejä+nopeammin+sen+lukijalaitteen+ohi.+Lisäksi+voimme+aivan+hyvin+antaa+kaikki+malmivarannot+monikansallisille+yhtiöille+ikään+kuin+hyvän+tahdon+eleenä+ilmaiseksi.+Ja+kun+saamme+olla+osa+tätä+valtavan+hienoa+kulttuurilähdettä,+niin+se+korvaa+täysin+viennin+alas+ajautumisen,+itsenäisyyden+menetyksen+ja+muut+miljardiluokan+tappiot.+<http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0
  6. Poisto+on+turhaa.+Totuus+ei+muutu.Gen:1:1 Alussa+loi+Jumala+taivaan+ja+maan.1:2 Ja+maa+oli+autio+ja+tyhjä,+ja+pimeys+oli+syvyyden+päällä,+ja+Jumalan+Henki+liikkui+vetten+päällä.+1:3 Ja+Jumala+sanoi:+"Tulkoon+valkeus."+Ja+valkeus+tuli.+1:4 Ja+Jumala+näki,+että+valkeus+oli+hyvä;+ja+Jumala+erotti+valkeuden+pimeydestä.+1:5 Ja+Jumala+kutsui+valkeuden+päiväksi,+ja+pimeyden+hän+kutsui+yöksi.+Ja+tuli+ehtoo,+ja+tuli+aamu,+ensimmäinen+päivä.+1:6 Ja+Jumala+sanoi:+"Tulkoon+taivaanvahvuus+vetten+välille+erottamaan+vedet+vesistä."+1:7 Ja+Jumala+teki+taivaanvahvuuden+ja+erotti+vedet,+jotka+olivat+taivaanvahvuuden+alla,+vesistä,+jotka+olivat+taivaanvahvuuden+päällä;+ja+tapahtui+niin.+1:8 Ja+Jumala+kutsui+vahvuuden+taivaaksi.+Ja+tuli+ehtoo,+ja+tuli+aamu,+toinen+päivä.+1:9 Ja+Jumala+sanoi:+"Kokoontukoot+vedet,+jotka+ovat+taivaan+alla,+yhteen+paikkaan,+niin+että+kuiva+tulee+näkyviin."+Ja+tapahtui+niin.+1:10 Ja+Jumala+kutsui+kuivan+maaksi,+ja+paikan,+mihin+vedet+olivat+kokoontuneet,+hän+kutsui+mereksi.+Ja+Jumala+näki,+että+se+oli+hyvä.+1:11 Ja+Jumala+sanoi:+"Kasvakoon+maa+vihantaa,+ruohoja,+jotka+tekevät+siementä,+ja+hedelmäpuita,+jotka+lajiensa+mukaan+kantavat+maan+päällä+hedelmää,+jossa+niiden+siemen+on."+Ja+tapahtui+niin:+1:12 maa+tuotti+vihantaa,+ruohoja,+jotka+tekivät+siementä+lajiensa+mukaan,+ja+puita,+jotka+lajiensa+mukaan+kantoivat+hedelmää,+jossa+niiden+siemen+oli.+Ja+Jumala+näki,+että+se+oli+hyvä.+1:13 Ja+tuli+ehtoo,+ja+tuli+aamu,+kolmas+päivä.+1:14 Ja+Jumala+sanoi:+"Tulkoot+valot+taivaanvahvuuteen+erottamaan+päivää+yöstä,+ja+olkoot+ne+merkkeinä+osoittamassa+aikoja,+päiviä+ja+vuosia,+1:15 ja+olkoot+valoina+taivaanvahvuudella+paistamassa+maan+päälle."+Ja+tapahtui+niin:1:16 Jumala+teki+kaksi+suurta+valoa,+suuremman+valon+hallitsemaan+päivää+ja+pienemmän+valon+hallitsemaan+yötä,+sekä+tähdet.+1:17 Ja+Jumala+pani+ne+taivaanvahvuuteen,+paistamaan+maan+päälle+1:18 ja+hallitsemaan+päivää+ja+yötä+ja+erottamaan+valon+pimeästä.+Ja+Jumala+näki,+että+se+oli+hyvä.+1:19 Ja+tuli+ehtoo,+ja+tuli+aamu,+neljäs+päivä."Tulkoot+valot+taivaanvahvuuteen+erottamaan+päivää+yöstä,+ja+olkoot+ne+merkkeinä+osoittamassa+aikoja,+päiviä+ja+vuosia,"Valojen+suhdeluku+on+1:400.+Se+mahdollistaa+auringonpimennyksen.+Tau+=+risti,+merkki+ja+400+(alk.+4:59).https://www.youtube.com/watch?v=GiJb2o0XhYw&feature=youtu.be&t=4m59sDOSENTTI>+Dosentti+Juhani+Huovelin+toimii+yliopistonlehtorin+virassa+Helsingin+yliopiston+Tähtitieteen+laitoksessa.+Hän+toimii+kolmen+Aurinko-+ja+planeettatutkimukseen+liittyvän+avaruushankkeen+vetäjänä.+Hankkeet+ovat+tällä+hetkellä+Kuuta+kiertävä+avaruusluotain+SMART-1+ja+sen+XSM+aurinkomonitori,+vuonna+2007+laukaistavan+intialaisen+Chandrayaan-1+kuuluotaimen+aurinkomonitori,+sekä+vuonna+2012+laukaistavan+BepiColombo-Merkuriusluotaimen+SIXS-aurinkomonitori.Esitelmöitsijä+aloitti+tarkastelemalla+Auringon+ja+Kuun+suhdetta.+Aurinko+ja+Kuu+näyttävät+taivaalla+täsmälleen+samankokoisilta.+Aurinko+on+kuitenkin+todellisuudessa+suunnilleen+400+kertaa+suurempi+kuin+Kuu,+mutta+se+on+myös+400+kertaa+kauempana.+Täysikuu+näyttää+yötaivaalla+melko+kirkkaalta,+mutta+Maasta+katsottuna+Aurinko+on+noin+400.000+kertaa+kirkkaampi!+Aurinko+paistaa+neliömetrille+sähkölieden+pikalevy+teholla+(noin+1,4+kW/m^2).+<https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htmYm.+Etsivä+löytää:)