Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7410
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Esitit asian "pompottaa" nyt selität sen tarkoittavan napakasti sanomista, no nyt en ymmärrä mitä tarkoitat?
23.01.2026 18:39
"Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Kyllä, mutta pompottaa, mitä tarkoitat?
23.01.2026 18:02
Häpeä, olet ilkeiä, empatia ei ole vahvuutesi. Googlea mikä on empatian vastakohta?
Nyt mennään kirjoittajan ulkonäköön. Onko se ylläpidon sääntöjen mukaan oikein.
Kylmätotuus voi antaa vastauksen.
23.01.2026 16:44
Eiköhän tämäkin aloitus ole Hillan mitätöimistä. Aihe sama, mutta anon aloitus.
Heräsin, viestittelin poikani kanssa. Siirryin seuraamaan nojatuolissa käytyä keskustelua. Läpinäkyvää, liian Läpinäkyvää.
23.01.2026 14:18
Tämä aamu on paljastanut, että meitä kolmea puolustaneita asiallisia viestejä hävisi heti. Vähemmän asialliset jäivät. Seurasin keskustelua.
23.01.2026 14:09
Myt olet väärässä, sorry.
23.01.2026 14:03
Muistoihin palaan, vuosiin jolloin opetin lapsilleni eri vuoden aikojen ääniä.
Kevään, kesän, syksyn ja talven ääniä.
Ote talven äänistä tarinakokoelmastani.
Ilta oli jo langettanut hämärän harmauden ja pakkanen oli kiristynyt. Työnsin potkuria, jossa väsynyt Paavo istui, Pyry luisteli potkurin vierellä välillä olkapäästäni pidellen, potkurin vauhtia hyödyntäen. Oli hiljaista vain talven äänet jymisivät voimakkaina järven selällä.
Kiristyvän pakkasen aiheuttama jäiden halkeilun pauke kuulosti pahan enteiseltä. Välillä jään ritinä ja halkeilu näkyi railoina potkurin vierellä, edessä ja takana, tuntui, että jäämassa voisi nousta pystyyn millä hetkellä hyvänsä. Pyry luisteli oikealla puolellani, otti tukevammin kiinni kädestäni ja sanoi hiljaa, nämä ovat talven ääniä, niinhän äiti. Niin ovat talven kylmiä voimakkaita ääniä, jotka ovat kuin taikarummun kuminaa,
kiehtovaa, pelottavaakin, mutta ei niin peloittavia kuin syksyn äänet vai oliko se nyt toisinpäin?
Epätavallinen tavallinen perhe oli vihdoin kotona ja talven äänet jatkoivat paukutteluina talon nurkissa, mutta ne eivät peloittaneet enää. Valkoinen jänis juosta vilisti rantaa pitkin ja kuu ukko hymyili tähtikirkkaalla taivaalla.
Mandi
20.01.2026 13:40
Kun viesti ei mene perille se ei mene selittämälläkään. En ole kylläkään kuullut selvää suomenkielistöä selitystä vai Wiion lakeja..
19.01.2026 16:18
Käy lukemassa viestit uudestaan. Käytiin siellä mummotunnelissakin.
En kirjoita asioista mitkä eivät ole totta. Sinulla lie sama ongelma kuin Demeterilläkin, joka on pitää minua, omasta mielestäni eturivin elvistelijänä, öykkäri en ole, saat itse pitää sen tittelin. Minä kerron omasta elämästäni, mikä on kaiketi erilainen kuin sinun.
Liikunnasta kerroin kuinka paljon olemme nuorempana liikkuneet tähän päivään verrattuna.. Kävellen tutustuneet eri kaupunkikohteisiin.
Palasin juuri ulkoa, tein reippaan kilometrin kävelylenkin, hain Ifolorin vuosikalenterin jonka teetätin ottamistani kuvista. Mahtava.
Niin ja kirjoittamani puistokävely ei ollut maastossa kävelyä ; )
19.01.2026 16:00
Haluat jatkaa vanhaa kaunaasi. Ei ollut stalkkausta vaan tukeuduin omiin kirjoituksiisi. Kysyin syytä miesystäväsi katoamiseen. Haluatko jatkaa vai tulenko liian ihollesi.
19.01.2026 13:36
Voisitko selventää, mitkä kirjoituksemme/kirjoitukseni todistaa itseäni vastaa siis konkreettinen esimerkki ylemmyyden tunnetta huokuvasta kommentistani?
19.01.2026 13:10
Osaan aavistaa tai tiedän, että jos aloitan nimimerkilläni päivän puuhasteluketjun se ei onnistu. Nähty ja koettu. Kun pistin kommentin tuonne ulkoiluketjuun kyynärsauvoilla lenkkeilystäni saan mitä omituisempia kommentteja.
Kyynärsauvoilla liikkuessani olen vaaraksi vahingoitan pieniä konttaajia ; )
19.01.2026 13:02
Aika hyvä ihmiseksi on vuonna 1977 ensi-iltansa saanut Rauni Mollbergin elokuva.
Pohjautuu mm. Aapelin romaaneihin. Ihan hyvä lie synonyymi aika hyvälle.
19.01.2026 12:20
En osaa sanoa kauanko olet palstaa lukenut, mutta risteilijällä en ole joulunpyhiä viettänyt.
Vuonna 2019 palasimme juuri ennen joulua ja koronaa Hongongista Hollantiin, jossa vietimme joulun.
19.01.2026 12:14
Huomenta@
Ollaan herätty uuteen viikkoon, viikko tulee olemaan minulle sekavien tunteiden viikko.
Nyt kysytään malttia ja tunteitten hallintaa. Kyllä tämä tästä.
Lonkkanihan ei ole vielä.parantunut joten positiivisuuttani koetellaan. Olen kuitenkin toiveikas. Aloitin lenkkeilyn ja muutama päivä kävelyä pöpperöisillä teillä on osoittautunut tehokkaaksi lihasten vetreyttäjäksi.
Hilla on ihan hyvä ihmiseksi, toivon hänen aloittavan uuden ketjun jossa kerromme arjestamme.
Loukkaantunut en ole, nimimerkkini mainitsemattomuudesta, päin vastoin, olenhan kertonut toiveeni, että nimimerkkiäni ei aloituksissa mainita.
"Asiantuntija" on lukenut paljon wikiä ja tehnyt useita aloituksia narsismista.
En kiellä, etteikö jonkin asteen pientä narsistia kanna mukanaan itsekukin, sinäkin.
Hilla aloita uusi ketju, kirjoitin jo, että jos lopetat on minunkin aika lopettaa.
19.01.2026 11:54
Myöhäisiltaa@
Olen tänään kirjoittanut kolme viestiä tähän ketjuun. Vastaanotto on ollut tavanomainen.
EVVK todellisuudessa ehkäpä vain narsismista jo aijemmin antaumuksella kirjoittanut meni lankaan ja innostui.
Ei tarvita paljoakaan kun "asiantuntija" on vedätettävissä.
Näinhän tässä taas kävi, muutama ano valtasi nojatuolin, mutta valhetuomioistuimen lautamiehet päättivät, että korppis kaatoi taas nojatulin. ))
Hyvää yötä!
18.01.2026 23:15
'Narsisti on mestari havaitsemaan uhrinsa heikkoudet ja käyttämään niitä hyväkseen."
Mieti tarkkaan kuka on mestari?
18.01.2026 20:48
Itsensä mitätöijät keräävät ympärilleen "ystäviä,"
https://www.eeva.fi/jutut/narsismin-uhrit?utm_term=Autofeed&utm_campaign=eeva&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRjcAPZmc1jbGNrA9mYRWV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHqJvgQo4MQxg_FEXL6gWxzzzV8hQUkQAF2wQznSTNNxzCS8tnjG_BzBEyoYl_aem_2Hg2Rdyr3E3NaE2qjYs3Sg
18.01.2026 19:28
Illan korvaa@
Kuntolenkki tehty, päivällinenkin syöty. Nyt huilaan.
Täällä on ollut vilkasta, tosin kommentit eivät noudata alkuperäistä tarkoitusta kertoa tavan arjesta.
Valhetuomioistuin koostuu maallikko lautamiehistä. Kylmätotuus syytettyjen penkistä todisti häntä kohtaan nostettujen syytöksen valheellisuuden.
Korppis (minä) tukeutui aijemmin psykologiaan, otti kantaa itsensä "mitätöintiin" ihmisluonnetta kuvaillessaan.
Nyt hän on lukenut lisää. Itsensä mitätöijät keräävät ympärilleen ystäviä, jotka omilla uhrautumistarinoillaan saavuttavat "mitätöivän" luottamuksen.
Tästä taas voi jokainen kehitellä omat oletuksensa ja siten karavaani starttaa, kulkee ja koirat haukkuu.
18.01.2026 18:32
En nyt ihan tällä kertaa mestariksi edennyt, mutta alkeita yritin harjoitella.
Puisto on eri asia kuin maasto, mitä tarkoitat?
18.01.2026 17:17
13 / 371