korpikirjailija

korpikirjailija profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Auringonlasu 12.08.26

Liittynyt 11v sitten
105 aloitusta · 7449 kommenttia
Iltaa@

Musiikkijuhlat loppuivat ja rauha palasi kotikadulle. Katu onka varrella asumme oli kaksi päiväisen juhlan suosittu pitkäaikaisparkki. Autoihin oli varattu retkieväitä, tuolia ja juomia.
Takaluukut auki soittimet täysille ja pullot esillä. Paikalle ilmestyi tuon tuosta tölkkien ja pullojen kerääjiä. Keräjiä oli pikku pojista ja tytöistä aikuisiin kantaväestöön kuuluvia ja ulkomaalaistaustaisia. Monelle kerääjälle tuottoisa ilta.

Me tykättiin katsoa meininkiä, eilen valvoimme myöhempään koska halusimme kuulla Käärijän osuuden. Se onnistuikin hyvin sillä katu hiljeni kun nuoret lähtivät katsomaan Käärijää.

No, yö oli meluisa, kuulin pitkälle aamuyöhön musiikin jumputusta katuparkista.

Ei henkisiä vaurioita, nukuin aamulla pitkään.
Minä korvesta@

Kesä on pian ohi, säät surevat vetistellen ja linnut lähtevät muuttomatkalle. Kesävieraat ovat kotimatkoillaan. Aika on sopeutua tulevaan syksyyn, olen kesän lapsi joten sopeutumiseni vie aikaa.

Prinsessa, ympäristöä tarkkaan tutkiva, hyväntuulinen jokeltelija lähti eilen äitinsä ja koiran kanssa ajamaan kohti Helsinkiä.
Tarmokas miniä, olivat onnellisesti perillä illalla kello 21.30.
Esikoisen työt kutsuivat jo sunnuntaina paluumatkalle.

Esikoisen apu on korvaamaton töissä, johon en itse enää pysty. Voin jättää kohta mökin talviteloille hyvillä mielin.

Varaston siivouksen yhteydessä löysin yli 20-vuotta sitten kirjoittamamiini tarinoihin liittyen valokuvien mustavalkokopiota. Eilen pyykkiä pestessäni, aloin värittämään niitä tyyliin, piirrettyjä.

Löysin myös vanhoja univihkoja. Unet olin kirjoittanut heti herättyäni kaunokirjoitusvihkoon. Ensimmäinen unikirja on aloitettu kesällä v. 2005.

Ote ensimmäisestä unikirjasta.

"Vuosien ajan olen unissani nähnyt vanhoja isoja kaappeja ja piironkeja, jotka olivat tyhjiä kun ne avasin. Ymmärsin, tunne-elämäni oli jämähtänyt paikoilleen. Nyt olen nähnyt värikkäitä unia joissa matkustelen laivoilla ja lentokoneilla ympäri maailmaa, nehän taas kertovat, että koin tunne-elämäni solmujen avautuneen."

Nykyisin näen unia (tai olen nähnyt niitä aijemminkin), että työskentelen ravintolassa, en kuitenkaan ehdi palvella asiakkaita tai minulta puuttuu raaka-aineet tilattaviin ruokiin ja juomiin.
Unet johtunevat aivojeni ylikuormituksesta.

Nostan hattua Palomalle kuinka monimutkaista onkaan koota kirjaa julkaisukuntoon vaikka tekstit on valmiit ja olen oikoluettanut ne. Kuvien piirtäminen niiden sovittelu teksteihin sekä ylipäätään tietokoneohjelmien käytön opettelu.

No, onneksi nyt on aikaa opetella tekniikan ihmeitä, vettä sataa, pääosin harmaa sumuinen sää, tänään tosin luvassa jopa aurinkoa.

Viikonlopulla Linnanvirta kaupunkitapahtuma, MINÄ olen mukana.

No tällaista Korvesta.
Hyvä päätös sinulta.
Perjantai kallistumassa iltaan@

Lapsuusajan muistoja kertailette, itse en muista juuri mtään. Sen muistan, että mitään ei puuttunut, tai eikä sitä edes osannut kaivata jotain mitä ei ollut. Kaikkea oli, lämmintä, ruokaa ja huolenpitoa, lelujakin oli minulla mollamaija ja punaiset puuvaunut.

Tänään kuntoutin iseni, kävelin noin kolme kilsaa markkinakatua ylös ja alas. Ostin hollantilaisia hunajakakkuja ja salamia, italialaisen pizzapatongin ja kotimaiset puukorvakorut. Olisin ostanut huonekasveja jos olisin voinut ne suoraan autoon nostaa, mutta markkina-alue oli suljettu liikenteeltä. Upeita isoja kasveja, mielestäni edulliseen hintaan. Mieheni peikonlehtiviidakko alkaa kuolla käsiin, olen ottanut siitä uusia alkuja ja pistänyt multaan uutta viidakkoa varten. Joitakin isoja kasveja vielä haluaisin olohuoneeseen. Ehkäpä nostan huomenna rollaattorin autoon. kävelytän sen kasvikauppiaan nurmikolle. Rollaattorissa on tilava etukori johon voi isonkin kasvin saada sopimaan. No, katsotaan.

Eilen kerroin ikkunaani lentäneestä linnusta joka kuoli. Mökillä oli toinen lintuhaaveri, joka päätyi onnelliseen loppuun. Olin nostanut edellisenä päivänä katiskan laiturille. Västäräkki oli päässyt jotenkin sen sisään. Sain linnun ulos ja se lensi vahingoittumatta vapauteen.

Tämän aamun aloitin piirtämällä naisfikuureja paperille. Sain aikaan kolme erilaista naishahmoa, jotka alan hahmottelemaan hiilellä isoon 100×80cm maalauspohjaan. Siitä se lähtee.

Söimme skeen edellisten päivien roippeita nyt ramasee, joten ettosille.

Lupsakkaa ehtoota.
Huomenta kaikille@

Sateuseen aamuun heräsin, taitaa kansainväliset suurmarkkinat jäädä väliin, on luvattu kolmen päivää epävakaata pääasiassa sadetta. Ajelin eilen keskustaan, massiiviset markkinajärjestelyt oli tehty. Autoilla ei pääse pääkadulle ja myyntitelttoja on ympäri keskustaa.

No, ostin eilen ison maalauspohjan ja taidan tänään aloittaa hiilellä. Käyn läpi vanhoja valokuvia sillä sieltä toivon löytäväni maalausidealleni suuntaa näyttävän kuvan. Mieheni veljen ateljeessa otetun.

Nukuin hyvin, hups kuului rysähdys, joku lintu lensi juuri ikkunaan, lähden tarkistamaan kävikö pahasti.

No, kävi pahasti, räklä makasi patiolla. Onko se paha enne, toivottavasti ei. Yritin elvyttää ripottelin kylmää.vettä päälle, ei liikahtanutkaan.

Olet tehokas Hilla, olet tehnyt säilykehommat tälle aamulle. Sain niistä idean, taidan myös tehdä tänään jotain kaaliruokaa.

Kiitos vastauksestasi ano, meillä itse kulkakin on tapamme ilmaista itseämme erilaisin sanakorosostuksin.
Olen hyvin taiteellinen, vierastan sanaa taiteilija. Taiteilija no, joo.

Nyt aamupalalle.
Moiks!

Olin lähes vuorokauden mökillä, kaupungin laidalla, ei juoksevaa vettä, ei sisävessaa, eli vanhanaikaiset puitteet, mutta ihana rauha. Jänikset olivat napsineet krysanteemipottien kukat. Vene oli siirtynyt aallokossa lumirenkaitten päältä. Laiturin päähän asentamani aurinkokennovalot loistivat yöllä.

No, menin mökille yksin keräämään voimia alkuviikon kolmen pettymysen jälkeen.

Grillasin, maalasin kurtturuusu-ja lubiini työtäni porrasterassilla, ilta auringossa seuranani oli liito-orava. Ihana kokemus nähdä liito-orava vuosien jälkeen. Niitä näki usein ennen kuin rupesivat rakantamaan niemelle pysyvää asutusta.

Suku ei aina tuota hyvää mieltä, se tuli taas tiistaina koittua.

Taidenäyttely peruuntui osaltani. Valitsijat olisivat halunneet taulun, jonka olen jo myynyt.

Sain vastauksen soten viestiini eilen
eli, kuukausi sen lähettämisestä. Verikokeet olivat viitearvojen sisällä. Halusin kysellä joistakin verikokeen raja-arvoista, mutta sain tylyn vastauksen. Hoitajalla oli kiire soittamaan "sairaamille asiakkaille" kuin minä, noin kuvainnollisesti.

Aamukahvilla rantaani ui joutsen perhe, äiti ja kuusi jo isoa poikasta. Luonto antaa kokemuksia ja voimaa.

No nyt rauhallisen kauniin illan ja yön ja aamukahvin jälkeen olen valmis hyväksymään pettymykseni ja olemaan tyytyväinen elämääni.

Demeter, Kun pyykkikoneeni stoppasi sain ohjeen avata pyykkikoneeni alaosassa olevan pyöreän suodatinluukun. Kun avasin sen sukka tuli ulos ja kone oli kunnossa.

Kivaa iltaa; )
Iltapäivää@

Mitäkö minä, no lähdin heti aamusta asioita hoitamaan, pistäydyin läheiseen kopioita tekevään liikkeeseen, olivat lomalla ja toinenkin saman alan virma lomaili. Olisin halunnut yhdestä maalauksestani isoja julisteita. Joita olisin pistänyt syysnäyttelyssä myntiin. No, vielä kerkiän palaavat elokuun alussa lomilta.

No, vein 2000-luvun alussa hankkimani läppärin ja tabletin tarkastettavaksi, olisko niistä vielä avuksi. Jäivät hoitoon. Epäilen, onnistuko, mutta tiedä häntä, onko sitä pakko ostaa aina uutta.

Ajoin mökille, kiipesin ylisille, kuinka ihana paikka, ei ollut enää ongelmia kontata, taidan siirtyä sinne nukkumaan jatkossa. Avasin järven puoleisen ikkunan ja istahdin lökötuoliin, lipaston laatikosta kaivoin vanhoja valokuvia, unohduin joksikin mietteisini.

Palasin kaupunkiin, mitä tänään syötäisiin, mietin. Ostin maksaa, kyllä tuli hyvää, pistin hunajaa kastikkeeseen ja lorautin hiukka punaviiniä joukkoon.

Tein luovaa työtäkin, maalasin mieheni tyttärenpojalle huoneen taulun. Pyöreä puu on mahtavaa työstää väreillä, tulee ikään kuin kolmiulotteista jälkeä.

Tarinakokoelmaa en tänään työstänyt muutoin kuin selailemalla ylisillä vanhoja valokuvia yhdeksänkytluvulta.

Mdk kerroit silittäväsi pyykit, enpä muista milloin olisin pyykkiä silittänyt. Joskus silitän jotain mieheni paitapuseroa tai omaa hamostani.

Tässäpä taas kuulumiset. Epäilijöille jotka miettivät kirjoituksieni tarpeellisuutta, haluan painottaa että tavan päivän tapahtumat tahtovat unohtua jos ei kertaa ; )) Olen onnellinen, että yhdeksänkymmentä luvun tapahtumia olen kirjoittanut tarinoina muistiin. Niitä kun lukee, tulee usein mieleen, iloinen asia ja miete ai, että noinhan se menikin.