Vapaa kuvaus

Taiteilija galleriassa ; ))

Aloituksia

104

Kommenttia

7335

1. Alkuviikkoa@

Lämmin tosin tuulinen sunnuntai oli toinen hääpäivämme. Lähdimme kierrokselle keskustaan. Mieheni näki ensimmäistä kertaa näyttelyni.

Kun saavuimme Galleriaan siellä oli näyttelyvieraita ja iloinen puheen pulputus alkoi heti ja hauskaa oli. Seurassani ei seistä arvokkaasti pikkusormi pystyssä ; ))

Jatkoimme päivälliselle Terva Ravintolaan. Syötyämme hyvin maukasta hyvää ruokaa,
    istuimme vielä tovin aurinkoisella terassilla ennen kuin palasimme kotiin.

Myöhemmin kotona luin facebookista fb-kamuni päivityksen, hän oli ostanut kainuulaisen keramiikon tekemän kukkapotin optikkoliikkeestä.

Edustamani Taidevaltatie Toivon
    perustaja on tehnyt valtavasti työtä yhteisöllisen hyvän mielen taiteen tekemisen eteen ja järjestänyt useita mm. nuorille suunnattuja taidetapahtumia. Kajaanissa toimii myös mm. Kajaanin kuvataiteilijat ry.

Ikään kuin alalla alkaisi olla kilpailua, vaikka yhteen puhaltaminen olisi hedelmällisempää. Optiikkaliikekin on alkanut myydä sivutuotteena kainuulaista taidetta koteihin ; )

Toinen fb-kamu oli postannut myyneensä yhden taulun, sitä hän ei ole aikaisemmin tehnyt. Tällaisia ajatuksia halusin kirjata kun äimistelin fb- päivityksiä, no, seuraan tilannetta.

Olen miettinyt josko pölynimurin ottaisin käyttöön. Kierreportaitten alla alkaa olla aika sekaista ja pölyistä ; )

Katotaan;))
  2. Huomenta@

Kun heräsin mietin pyhät jatkuvat, mutta sitten tajusin, että nyt on tavan lauantai. No, siitäpä hoksasin tänään pitää laittaa uusi tulostin/kopiokone kuntoon, vierailemalla asiantuntijafirmassa. Olen tottunut tähän kännykkä kommunikointiin, mutta tajusin se ei yksinään riitä monipuoliseen työskentelyyn netissä, pitää olla erillinen Wi-Fi ja läppäri/tietokone lisänä monimutkaisiin toimintoihin. Siispä vanhat toimettomana koneet töihin.

Vappu meni hyvin, tapasin ihania taiteen ystäviä näyttelyssäni, vieraita kävi paljon Korvesta ja eri puolilta Suomea. Nuorten taidetoimintaa suunnitteleva Ukrainalainen nuorten ryhmä kävi ihastelemassa töitäni ja haastattelemassa minua.

Tauluni ja keramiikkateokseni virittivät monta hauskaa keskustelua vieraiden kanssa töitten herättämien mielikuvien ja muistojen tarinoissa. Yksi pariskunta ihastui keramiikkaveneeseeni ja sen soutajiin, " ihan kuin me" muistelivat tervaveneretkeään ensikertaa tavatessaan.

Olen tyytyväinen että uskalsin avata taidettani jaettavaksi. Ihmiset ihastuivat värikkäisiin maalauksiini ja humoristisiin keramiikkateoksiin. Sainkin palautetta tavasta jolla jaan esineissäni ja maalauksissani väriä ja iloa tähän harmaaseen maailmaan.

Mahtavinta oli kun syntyi kauppoja ja varauksia. Se innosti minua, ehkäpä jatkan maalaamista ja tietty jos terveys antaa myöten keramiikan tekoa. Ihastelin eilen illalla istuessani parvekkeella orvokkeja. Idea syntyi, maalaan ison orvokkiteoksen. No, katsotaan ; )

Helatorstaina esikoinen tulee perheineen Korpeen, joten pääsemme avaamaan grillikesän, pikkuinenkin oppii mummolan kesän viettoon.

Kivaa viikonloppua ;)
  3. Pyhitän tämän päivän vaaka-asennolle, ei silti valmista näinkin syntyy. Lähetin juuri ifolorkirja-tilauksen. Kirja sisältää kuvia maalauksistani ja keramiikkatöistäni.

Ihan kiva siitä tuli, tosin kuva materiaalia olisi ollut paljon enempi, suodatin, että ei liian isoksi olisi tullut.

Huomenna sitten taas jalkaudutaan muihin hommiin. Auton renkaitten vaihtoon aamupäivästä. Pesetin autoni eilen ja kyllä minua pelotti siellä Prisman pesuautomaattihihnalla. Pistin silmät kiinni ja puristin rattia.

Tiistaina sitten taidenäyttelyn rakentamiseen. Jännitysta sekin koemus etukäteen tuottaa, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Mökilläkin tapahtuu, ammattimiehet on asialla, minä vai maksan.

Aurinko paistaa, tosin ei niin kuumasti kuin muutamana aikaisempaa päivänä, mutta partsi kutsuu kuitenkin.

Politiikasta sain aikoinani tarpeeksi kun olin aktiiviosallistuja. Puolue antaa itse kullekin suunnan, mutta suuntaa voi vaihtaa sitä mukaan kun elämäntilanne muuttuu.

Kivaa sunnuntaipäivää ;)