Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
pertsa2012
pertsa2012
pertsa2012
Liittynyt 15v sitten
46
aloitusta ·
17691
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
jokkeri sanoi :
Jos olisi vain yksi evankeliumi, Johannes, niin eipä tiedettäisi helwetistä mitään. Sellaista.
5:29 ??
Se selviää kun luet hiukan Raamattua muiltakin kohdin.
_______
Pelastustakin tarjotaan :
Apostolien teot:
2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
_______
Johannes :
5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen
28.09.2011 09:21
vanhakantainen sanoi :
Tuo on sitä mitä
olen tehnyt siitä saakka – kehittänyt ihmissuhteita kodeissa kokoontuville
seurakunnille, jotka luonnollisesti sitten vievät verkottumiseen – mikä
johtaa siihen, että huolenpitoa on tarjolla kaikille hengellisesti,
emotionaalisesti, sosiaalisesti ja luonnollisin tavoin.
Hän on kokoamassa seurakuntansa itse uuteen muodostelmaan ja pitää niistä huolen , kun pian rangaistukset alkavat koetella luopunutta maailmaa.
Siunausta työllesi!
28.09.2011 09:05
ateisti1982 sanoi :
Ateismi ei ole harhaoppi, kristinusko ja muut uskonnot ovat harhaoppeja! Ateisti ei valehtele itselleen, eikä muille!
Kari Kuula tuossa alla.
Ateismin näkövinkkeli on hänenkin mukaansa liian kapea ja jos Jumala
määritellään olemattomaksi inhimillisin "perustein" niin siinähän se olkipilli
on jonka läpi ateisti katselee maailmaa.
Kari Kuulalla alkaa aivan selvästi ainakin aukeamaan uudenlainen tapa
tarkastella "todellisuutta."
- Tiede vain on sellaista. Vaikka tajusin tämän teorian tasolla, vuosikausien seurustelu raamatuntutkimuksen parissa kanssa muutti sisäisiä ajatteluratoja. Kun kaikkea isossa kirjassa selitetään aatehistoriallisina ketjuina ja ihmisyhteisöiden toimintana, koko jumalausko alkoi näyttäytyä samanlaisena ilmiönä.
- Jälkeenpäin tajusin tyhmyyteni. Olin katsonut Raamattua tieteen kapeasta näkökulmasta kuvitellen, että niin avautuu koko totuus uskonnon olemuksesta. Nyt näen teologian paljon laajemmin ja tasapainoisemmin. Se tutkii ihmisten toimintaa ja aatteita, jotka uskonnollinen ajattelija voi sijoittaa suurempaan kontekstiin, johon tiede itse ei enää yllä. Tarkoitan tällä suuremmalla kontekstilla Jumalan todellisuutta, tai jos usko ei riitä ihan tähän, puhutaan vaikka jumalaoletuksesta.
- Uskonto voi aivan oikeasti olla sitä, miksi se perinteisesti määritellään, ihmisen suhdetta Jumalaan. Vasta tämän oletuksen kautta teologia löytää sielunsa, Kuula toteaa.
28.09.2011 08:56
tuhat ja yksi sanoi :
Luuk.9:32: Pietari ja hänen kanssansa oijat , olivat pirteitä ja näkivät Mooseksen ja Eliaan, eikä myöskään sanota Pietari tiesi mistä puhui
, eikä myskään etteivät olisi olleet pelin vallassa.
27.09.2011 20:30
jokkeri
________
Tuo aina ne jakeet näkyville mistä olet puhumassa.
27.09.2011 19:51
aijnoa oikia uskowa sanoi :
Miksi fundamentalisti -Yu on rasisti?
27.09.2011 19:49
gkks sanoi :
Mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi hänen seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Jos kaksi miestä tai naista rakastaa toisiaan ei se ole sinulta pois.
_________
Minä en tuomitse ketään , mutta Raamatun mukaan homo ja lesboseksi
on syntiä.Jumala on siis sitä mieltä.
Toin nuo paranemistarinat tuohon ikäänkuin vaihteluksi papittarien hokemille
mantroille.
27.09.2011 19:42
kunhan kysyn
Kyseessähän on erilainen ymmärrys kasteen merkityksestä.
27.09.2011 19:37
Rauhanlietsoja sanoi :
Miksi poistit 27.9.2011 16:13 lähettämäsi tekstin? Havaitsitko siinä jotain väärään opetusta?
27.09.2011 19:22
Shrink sanoi :
Pertsa, olen huvittuneena seurannut näiden "näpertelijöiden" kouhkaamista siitä, mitä kaikkea Raamatusta löytyy/ ei löydy ???
Minulla alkaa olla Shrink sellainen olo ,että viimeistään parin vuoden sisällä tapahtuu jotakin traagista,mutta
todennäköisesti jo paljon aiemmin.
Oletko sinä vielä tehnyt niitä vankilalähetin hommia tai vastaavia?
Ja mitähän sinne piisparintamalle kuuluu onko kulisseissa tapahtumassa jotakin - muistat kai kun aihetta kerran vähän sivusimme.
Miten ne papit jaksavat siellä kirkon järjestöissä kun heitä potkitaan jatkuvasti päähän vai potkitaanko?
27.09.2011 19:17
Ev.lut. sanoi :
Huomatkaa ettei ymmärrys eikä muistaminen pelasta, vaan lahjan vastaanottaminen eli usko, tapahtui se sitten missä iässä tahansa.
27.09.2011 18:37
girl22gr sanoi :
mua vähän pelottaa et kirkko antaa muslimeille tilojaan käyttöön esim.rukousta varten.vai onko se totta ees? ku ei ne musta oo ihan oikeella asialla...
Jumala on Pyhä ja jos muslimit tulevat harjoittamaan omia menojaan
kirkon tiloihin niin ne saastuvat.
Mihin oletkaan menossa luterilainen kirkko?
27.09.2011 18:30
ELÄVÄ USKO : ) SANOI :
Ellen G. White on Jumalan Oikea Profeetta
20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa
http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_white_ottaa_vastaan_neuvoja_kuolleelta_aviomieheltaan_jamesilta.htm
Vainajien kanssa ei saa olla tekemisissä se on ankarasti kielletty.
Yleistä Ellenistä :
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm
He eivät kerro sinulle hänen vääristä opetuksistaan, kuten esimerkiksi: sianlihan syönti aiheuttaa lepraa (CD, s. 393), peruukkien pitäminen ylikuumentaa aivoja (HR, lokak., 1871); pienten, nauhoilla kiinnitettävien myssyjen pitäminen on osoitus saatanallisesta hallinnasta (1T, pp. 188-189); kahvin tai teen juominen on syntiä (Evangelism, p. 266); lihansyöjiä ei oteta taivaaseen (1T, p. 187; CD, pp. 380-381); tai jos sinulla on ruokapöydällä voita, kananmunia tai lihaa, niin se estää rukouksiesi pääsyn taivaaseen (CD, p. 366).
27.09.2011 18:04
1234567... sanoi :
Myöskin Luterilainen kirkko opettaa kymmentä käskyä hyvä niin, mutta Jumalan pyhittämä sapatti ei heille kelpaa, vaan sunnuntai viikon ensimmäinen päivä on heidän pyhäpäivänsä jonka ovat muuttaneet seitsemänneksi päiväksi v.1973.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=701
27.09.2011 17:42
Kun myöhemmällä iällä menin uskovien kasteelle niin sen muistan varsin hyvin.
27.09.2011 17:16
mopokaste sanoi :
Pikkuvauvalle kasteella ei ole mitään merkitystä, ei vauva siitä mitään ymmärrä.
27.09.2011 17:15
dikduk sanoi :
Missähän Hengenmies erehtyy ?
Hengenmies on vain pelkkä mies.
27.09.2011 16:00
epätietoonen sanoi :
Älkää nyt vaan sanoko, että jumala voi. Miksi se jumala ei sitten kaikkivoipaisuudessaan ja suuressa viisaudessan luonut kaikkia ihmisiä ja eläimiä heteroiksi, niin ei tarvitsisi jälkikäteen kättensä luomistyötä parannella ja eheyttää?
_________
Mikä sinä olet lluojallesi sanomaan "miksi minut tälläiseksi teit?"
Homous / lesbous on synti ja siitä synnin teosta voi päästä eroon :
_________
Yksi paranemistarina :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9516079
Toinenkin :
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kari_honkanen/332/homokeskustelun_unohdetut
Kolmaskin Annin tarina :
http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Homous ei ole synnynnäistä - Pasi Turunen :
http://uskonpuolesta.blogspot.com/2011/02/myytti-homouden-synnynnaisyydesta-mita.html
Katso nimimerkki zimzin,ja lue ne linkit
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9659297/48091854
27.09.2011 15:49
Että semmosta sanoi :
Olet oikeassa asian tulkinnanvaraisuudesta. Minusta kuitenkin ei ole niin, että jos joku asia puuttuu Raamatusta, niin sitä ei olisi. Varmoja asioita ovat ne, jonka Raamattu opettaa tai kieltää. Tässä tulkinta, johon on helppo yhtyä:
- jos menee niin menköön saarnamieskin.
Se mitä tarvitsemme on meille jo annettu ja Jumala itse antaa meille
lisää jos on tarvis.
Tällä yyritän sanoa että Toronton nauruherätyksiä plus muita tulee ja menee
,mutta he vievät vain ihmisiä mukanaan kadotukseen.Emme tarvitse jotakin
Billy Grahamia tai Benny Hinniä.
27.09.2011 15:42
Rintamalle NYT! sanoi :
Avoliittoja vastaan pitää hyökätä NYT! Tuomio VT:ssä on sama kuin homoille mutta ongelma paljon laajempi. Nyt on noustava ETURINTAMAAN hakkaamaan Raamatulla kaikkia avopareja ja muita susipareja!
Tämä on lisäksi uskottavuus kysymys. Aito uskova EI VOI ummistaa silmiään tältä synniltä ja keskittyä vain homosteluun.
________
Kyllä te fundamentalistit olette rasittavia : -)
27.09.2011 13:33
870 / 885