miten tää on sanoi :
Miksi kirkko pitää kiinni kasteesta. Sehän voi olla pelkkä mytologia raamatussa. samoin ehtoollisen sakramentti. Eikö ne voisi jo unohtaa.
________
Ei voi.

Johanneksen evankeliumi:
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan

Matteus :
26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini."
26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi
katroi sanoi :
Marian suoranainen rukoileminen, tapahtui se sitten missä tahansa, saa kavahtamaan. Maria oli armoa ja lunastusta tarvitseva syntinen ihminen kaikkien muiden ihmisten tavoin.

Hei Pieni suuri nainen!

Ajatuksesi ovat viisaita. Huomaa, että sinulla on elämänkokemusta ja sydämenviisautta. Käänny ihmeessä Marian puoleen huolinesi. Ekumenian nimissä voimme hyvin lainata sisarkirkoilta sitä, mikä omaan uskoon sopii.

Kestävyyttä ja rakkautta sinulle tärkeään tehtävääsi äitinä,
toivottaa Paula, perheneuvoja
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9739665/flat_thread#comment-48611483
________
PS-naisen vastaava aloitus samassa ketjussa kuului :

Neitsyt Maria merkitsee minulle usean lapsen äidille ymmärtäjää.
Voin tuoda huoleni lapsistani Jumalanäidille ja voin painaa pääni Neitsyt Marian syliin.
Jumalanäiti Maria ymmärtää huoleni lapsistani, tiedän sen kun ajattelen hetkeä, jolloin Maria katseli poikaansa ristillä kykenemättä suojelemaan lastaan.

Jumalanäiti Marialla on suuri merkitys katolilaisissa kirkoissa.
Miksei luterilaisessa?
Uskon, että Jumalanäiti Maria voisi tuntua muistakin - kuin vain meistä äiti-ihmisistä - helposti lähestyttävältä ja lämpimältä ymmärtäjältä.