Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. Ajatteletko+todella+tämänkin+törkykirjoituksesi+olevan+Jumalalle+mieluisaa+tekstiä?+Voi+voi...
  2. Onhan+se.
  3. Olen+joidenkin+mielestä+varmaan+fundis,+koska+uskon+Raamatun+Sanaa+lapsenomaisesti+varsin+kirjaimellisesti.Verensyöntikielto+on+jokaisen+oma+asia.+Jos+joku+kokee,+ettei+pidä+syödä,+niin+parempi+olla+syömättä,+jos+joku+kokee,+että+on+ok+syödä,+niin+syököön.+Itse+olen+kokenut+paremmksi+olla+syömättä,+sanotaanhan+Apostolien+teoissa:+"Sentähden+minä+olen+sitä+mieltä,+ettei+tule+rasittaa+niitä,+jotka+pakanuudesta+kääntyvät+Jumalan+puoleen,++vaan+heille+kirjoitettakoon,+että+heidän+pitää+karttaman+epäjumalien+saastuttamaa+ja+haureutta+ja+lihaa,+josta+ei+veri+ole+laskettu,+sekä+verta."+(Ap.+t.+15;19-20)Naisten+paljain+päin+rukoilun+kielto,+jonka+Paavali+kirjoitti+Korintin+seurakunnalle,+juontuu+siitä,+että+Korintissa+oli+perinteisesti+kaikilla+muilla+naisilla+pää+peitettynä,+paitsi+prostituoiduilla,+Kun+jotkut+prostituoidut+sitten+tulivat+uskoon,+he+eivät+vanhasta+tottumuksesta+muistaneet+peittää+päätään+ja++tämä+saattoi+tietysti+herättää+tietynlaisia+signaaleja+muilla+paikalla+olevilla.+Naisten+ulkoisen+kaunistamisen+"kielto"+tarkoittaa+oletettavasti+sitä,+että+ulkoinen+kauneus+ei+saa+olla+tärkeämpää+ja+enemmän+huomiota+vievää+kuin+sisäinen+kauneus.+AIka+harva+taitaa+sentään+kirjaimellisesti+ajatella,+että+nainen+ei+saisi+palmikoida+hiuksiaan+ja+pitää+minkäänlaisia+koruja.Naisten+kielto+opettaa+on+yksi+niistä+asioista,+joka+eniten+jakaa+uskovia.+Itse+uskoisin,+että+keskeisin+syy,+miksi+Paavali+ei+halunnut+naisten+opettavan,+oli+heidän+olematon+koulutuksensa.+On+vaikea+uskoa,+että+hän+kirjoittaisi+samoin+kirjeessään+suomalaisille+2017.Lainan+takaisinpyytäminen+on+vähän+kaksipiippuinen+juttu.+Itse+olen+huomannut,+että+olen+uskossa+ollessani+oppinut+ajattelemaan,+että+"maksakoon+takaisin,+jos+maksaa",+ja+olen+lainannut+useita+kertoja+samoillekin+henkilöille,+jotka+eivät+ole+käytännössä+kertaakaan+maksaneet+takaisin.+Jossain+kohtaa+tulee+tietysti+raja+vastaan,+kun+alkaa+näyttää+ilmiselvältä,+että+henkilö+vain+käyttää+toisen+hyväntahtoisuutta+hyväkseen.
  4. 268 / 366