Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. En+tiedä+millaisia+uskovaisia+olette+tavanneet+vai+oletteko+ketään,+jos+käsitykset+ovat+näin+kaukana+todellisesta.
  2. Öh?+Mihin+ihmeen+ajanjaksoon+nämä+Jesajan+65:17-25+sanat+sitten+ajoittuvat,+jos+eivät+tuhatvuotiseen+maanpäälliseen+valtakuntaan:"17.+Sillä+katso,+minä+luon+uudet+taivaat+ja+uuden+maan.+Entisiä+ei+enää+muisteta,+eivätkä+ne+enää+ajatukseen+astu;+18.+vaan+te+saatte+iloita+ja+riemuita+iankaikkisesti+siitä,+mitä+minä+luon.+Sillä+katso,+iloksi+luon+minä+Jerusalemin,+riemuksi+sen+kansan.+19.+Minä+iloitsen+Jerusalemista+ja+riemuitsen+kansastani;+eikä+siellä+enää+kuulla+itkun+ääntä+eikä+valituksen+ääntä.+20.+Ei+siellä+ole+enää+lasta,+joka+eläisi+vain+muutaman+päivän,+ei+vanhusta,+joka+ei+täyttäisi+päiviensä+määrää;+sillä+nuorin+kuolee+satavuotiaana,+ja+vasta+satavuotiaana+synnintekijä+joutuu+kiroukseen.+21.+He+rakentavat+taloja+ja+asuvat+niissä,+he+istuttavat+viinitarhoja+ja+syövät+niiden+hedelmät;+22.+he+eivät+rakenna+muitten+asua,+eivät+istuta+muitten+syödä;+sillä+niinkuin+puitten+päivät+ovat,+niin+ovat+elinpäivät+minun+kansassani.+Minun+valittuni+kuluttavat+itse+kättensä+työn.+23.+He+eivät+tee+työtä+turhaan+eivätkä+lapsia+synnytä+äkkikuoleman+omiksi,+sillä+he+ovat+Herran+siunattujen+siemen,+ja+heidän+vesansa+ovat+heidän+tykönänsä.+24.+Ennenkuin+he+huutavat,+minä+vastaan,+heidän+vielä+puhuessaan+minä+kuulen.+25.+Susi+ja+lammas+käyvät+yhdessä+laitumella,+ja+leijona+syö+rehua+niinkuin+raavas,+ja+käärmeen+ruokana+on+maan+tomu;+ei+missään+minun+pyhällä+vuorellani+tehdä+pahaa+eikä+vahinkoa,+sanoo+Herra."