Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Enpä+oikein+usko+että+ovat+valtaenemmistö.+Tietysti+ihan+oikeiden+opetuslasten+parissa+näin,+mutta+jos+kristikunnalla+tarkoitetaan+sitä+yli+2+miljardin+määrää,+niin+asia+ei+taida+olla+ihan+niin.+Naispappeuden+ja+homoliittojen+vastustaminen+ei+tee+vielä+konservatiiviksi.+Uudessa+liitossa+on+yleinen+pappeus,+eikä+mitään+erillistä+pappiskastia+tulisi+edes+olla,+se+on+vanhan+liiton+juttuja.Ja+täytyypä+sanoa,+että+taas+tätä+palstaa+lukiessa+on+kyllä+törmännyt+kaikenlaisiin+niljakkisiin+panettelijoihin,+jotka+esiintyvät+uskovina+ja+konservatiiveina,+pahimmat+ovat+hellari+palstalla...+välillä+tekisi+mieli+kiskoa+noita+rienaajia+kunnolla+turpiin.+Edes+palstan+ateistit+ja+liberaalit,+joiden+kanssa+pystyy+joskus+keskustelemaan+ihan+asiallisestikin,+eivät+ole+niin+iljettäviä+ja+ärsyttäviä+rienaajia+ja+panettelijoita+kuin+jotkut+omahyväiset+uskovat+näillä+Suomi24+palstoilla.+Hellari+palstalla+olet+heti+eksyttäjä+ja+ei-uskova+jos+et+jaa+jonkun+oikeauskoisen+Jumalasta+seuraavana+olevan+hellarin+tai+yhden+miehen+seurakuntalaisen+"oikeaa"+näkemystä+asioista.
  2. Kuinka+sinä+perkeleen+lapsi+kehtaat+hyökätä+minua+vastaan+väärillä+todistuksillasi,+pilkallasi,+parjailullasi+ja+nälvinnälläsi?+Kumpi+toimii+noin,+Jeesus+vai+saatana?"Raamattu+ei+eksytä+kuulijaa+tällaisella+kieroilulla."Millä+helvetin+kieroilulla?+Eksytä?+Mihin+tässä+ollaan+eksyttämässä?+Miten+asiallinen+keskustelun+aloitus+Karitsan+häiden+pitopaikasta+on+kieroilua+ja+eksytystä?+Joistain+asioista+ei+saa+keskustella?"Jos+Karitsan+hääjuhlien+pitopaikkana+olisi+joku+muu+kuin+taivas,"Missä+kohdin+Raamattua+sanotaan,+selkeästi+ja+yksiselitteisesti+että:+"Karitsan+häät+pidetään+taivaassa"?++No+sellaista+kohtaa+ei+vain+ole,+se+on+ainoastaan+tulkintaa!"Jos+Karitsan+hääjuhlien+pitopaikkana+olisi+joku+muu+kuin+taivas,+niin+Raamattu+olisi+siitä+selvästi+kerotonut."Perusteletko+väittämääsi+mitenkään?+Oletko+varma+ettei+Raamattu+ole+sitä+selkeästi+kertonut?Ja+millä+perusteella+olen+muka+eksyttäjä?+Vain+sen+perusteella+että+sanon+että+Raamattu+ei+opeta+ihmisen+menoa+taivaaseen?+Miten+se+eksyttää?+Mikä+tästä+tekee+niin+totisen+asian+että+siitä+joutuu+helvettiin?+Doktriini+Karitsan+hääaterioiden+pitopaikasta+on+siis+ihan+pelastuskysymys+ja+se+ratkaisee+onko+ihminen+kadotettu+vai+ei?+Kyllä+tuollainen+haiskahtaa+enemmän+eksytykseltä...+Taidat+kihistä+kiukusta+ja+olla+aivan+raivon+vallassa+kun+sinun+oikeaoppinen+tulkintasi+joutuu+kyseenalaiseksi...+Oletko+Jumalasta+seuraava?+Päätätkö+sinä+Jumalan+puolesta+kuka+on+eksyttäjä+ja+kuka+heitetään+helvettiin?Kaikenlaiset+iljettävät+vinoilijat+sitä+kehtaavatkin+esiintyä+uskovina.
  3. Jo+aloituksen+otsikko+on+virheellinen+ja+edustaa+Raamatulle+vierasta+doktriinia.+Taivas-oppi+on+näet+täyttä+harhaa+ja+mielikuvituksen+tuotetta.+Raamattu+puhuu+iankaikkisesta+elämästä,+Jumalan+kuningaskunnan+perimisestä+jne...+taivasta+ei+pidetä+missään+kohdin+Raamattua+vaihtoehtona+helvetille.+Raamatun+lopussa+puhutaan+selkeästi+Uudesta+MAASTA+ja+uudesta+Jerusalemista,+mutta+jostain+syystä+Jumalan+Sanan+totuus+halutaan+tehdä+tyhjäksi+ja+kaivataan+pääsyä+taivaaseen,+vaikka+Jumala+itse+on+tulossa+taivaasta+alas+maan+päälle.+Mutta+tämähän+ei+ilmeisestikkään+kelpaa+ja+siksi+Jumalan+Sanan+totuutta+vastaan+on+taisteltava+valheen+kaikella+voimalla+ja+liittouduttava+saatanan+kanssa,+koska+Jumalan+suunnitelma+ei+aivan+kelpaa+sellaisenaan,+lopputulos+on+siinä+väärä?+Kaipuu+taivaaseen+on+kova,+ja+Jumalan+ilmoitus+UUDESTA+MAASTA+ja+uudesta+Jerusalemista+pitää+hävittää+kokonaan?Tarkastellaanpa+"Kolme+vastausta"..."Fariseus:+"Ihminen+pelastuu+sillä,+että+hän+ei+riko+Mooseksen+lakia.+Ihminen+pelastuu+omilla+hyvillä+teoillaan.""—+Ihminen+ei+pelastu+omilla+hyvillä+teoillaan,+mutta+uskova+pelastuu+tekemään+hyviä+tekoja,+ja+TEOT+ja+TEKEMINEN+osoittavat+aidon+uskon.+Usko+ilman+tekoja+on+kuollut.+Ihminen+pelastuu+armosta+JATKUVAN+uskon+kautta,+uskossa+aloittaminen+ei+vie+loppuun+asti,+vaan+se+että+kestää+loppuun+asti+uskossa.+JA+EI,+usko+EI+OLE+sitä+että+tunnustat+Jeesuksen+ristintyön+ja+ylösnousemuksen,+hyväksyt+sen+omalle+kohdallesi+ja+uskot+että+Raamattu+on+totta,+ei+ei+-+tuollaisella+ei+ihminen+pelastu.+Edes+uskovaiset+eivät+taida+tietää+mitä+on+aito+usko+ja+mitä+on+uskominen.Ja+yksikään+Jumalan+lain+rikkoja+ei+tule+perimään+iankaikkista+elämää,+uskovilla+ei+ole+tässä+mitään+"eri+sääntöjä",+vaan+uskovat+tuomitaan+kaikkein+korkeimpien+standardien+mukaan.+Mooseksen+liitossa+oli+613+tekoa+ja+kieltoa,+Uudessa+liitossa+niitä+on+taas+yli+1100!+Kaikki+ihmiset+tuomitaan+edelleen+tekojen+ja+tekemättä+jättämisien+mukaan.+Jumala+siunaa+tottelevaisuuden+ja+kiroaa+tottelemattomuuden.Uskovainen:+"Ihminen+pelastuu+Jeesuksen+ristinsovituksen+ja+ylösnousemuksen+ansiosta."—+Jos+tämä+tarkoitti+sitä,+että+ihminen+vain+hyväksyy+ja+tunnustaa+nuo+asiat+todeksi,+uskoo+niiden+olevan+totta,+niin+ei,+se+ei+riitä+pelastumiseen.+Usko+EI+OLE+uskomista+uskoon.+Tai+mihinkään+asioihin+tai+tapahtumiin.Uskovaisetkin+päätyvät+helvettiin+jos+tahallaan+rikkovat+Jumalan+lakia,+eivät+kadu,+tunnusta+ja+pyydä+sitä+anteeksi.+Jos+rikot+Jumalan+lakia,+niin+Jumalan+laki+rikkoo+sinut+Tuomiopäivänä,+silloin+ei+auta+vaikka+kuinka+uskoisit+Jeesuksen+sovittaneen+synnit+ja+nousseen+kuolleista,+mutta+Hänen+käskynsä+ei+ole+kiinnostanut+sinua+pätkän+vertaa.+Tulevaisuuden+syntejä+ei+ole+annettu+anteeksi+ennalta.+Pelastus+ei+ole+kertaluontoinen+tapahtuma,+jossa+saadaan+varma+autuus+perille+pääsystä+ja+iankaikkisen+elämän+saamisesta.+Pelastus+on+prosessi,+johon+kuuluu+vanhurskautus,+pyhitys+ja+kirkastus.+Pelastuksen+voi+menettää+luopumalla+uskosta+joko+tietoisesti+omalla+valinnallaan+tai+tiedostamatta,+esimerkiksi+siten+kun+lähdet+seuraamaan+vääriäopettajia+ja+-oppeja,+jotka+lopulta+vievät+sinut+pois+Ristin+vaikutuspiiristä+ja+Jumalan+yhteydestä+katkaisten+suhteen+Häneen+ja+saattaen+sinut+elämään+synnissä.+Kerran+pelastettu+EI+OLE+aina+pelastettu,+vaikka+kalvinistit,+dispensationalistit+yms+niin+lupailevat."Liberaali:+"Ihminen+pelastuu+olemalla+suvaitsevainen,+lähimmäistä+rakastava+ja+rauhaa+rakentava.""—+Ihminen+ei+pelastu+omilla+ansioillaan+ja+teoillaan.+Mutta+ihminen+joka+ei+rakasta+lähimmäistään+ja+ole+rauhaa+rakentava+ei+ole+edes+aidossa+uskossa,+sillä+aito+usko+tulee+ulos+TEKOINA/TOIMINTANA,+mm+lähimmäisen+rakastamisena.+Suurimmat+käskyt+Jeesuksen+mukaan+olivat+Jumalan+ja+lähimmäisen+rakastaminen.+Voi+niitä,+jotka+eivät+lähimmäistään+rakasta,+saati+sitten+Jumalaa!+Ja+tämä+rakastaminen+ei+tietenkään+tarkoita+sitä,+että+hyväksyisi+ja+vaikenisi+lähimmäisen+pahuudesta+ja+vääryyksistä.Jokaisessa+noissa+vastauksessa+on+vähän+totuutta+mukana+siitä+miten+ihminen+pelastuu,+mutta+jokainen+vastaus+on+vajavainen.
  4. Aamen!
  5. Se+miksi+olet+tuollaiseen+näkemykseen+tullut+on+se,+että+olet+kuullut+ja+mahdollisesti+lukenut+paljon+opetusta+tästä+salaisesta+tempauksesta+ennen+vihan+aikaa,+siitähän+puhutaan+ja+opetetaan+nimittäin+erittäin+paljon.+Jos+olisit+lukenut+Raamattua+itse+kuulematta+tuollaista+opetusta,+niin+et+olisi+tuollaiseen+johtopäätökseen+tullut.+Koko+profetia+perustuu+yksittäisille+Raamatun+jakeille+sieltä+täältä,+jotka+on+selitetty+uudestaan+ja+irrotettu+asiayhteydestään.+Tämä+tempaus-profetia+popularisoitiin+1830-luvulla,+sitä+ennen+jokainen+kristitty+uskoi+seurakunnan+olevan+vihan+aikana+maan+päällä.Minäkin+olen+aikanani+uskonut+tuohon+tempaukseen+ennen+vihan+aikaa,+mutta+onneksi+Herra+avasi+silmäni+ja+vapautti+minut+tuon+väärän+profetian+kahleista.+Kyllähän+se+itsellekin+oli+järkytys+kun+alkoi+Raamatusta+itse+tutkimaan+asiaa,+eikä+vain+lukenut+jonkun+tempaus-saarnaajan+kommentaaria+miten+asiat+tulevat+tapahtumaan.+Ei+sitä+itsekään+millään+meinannut+aluksi+uskoa,+että+oli+uskonut+valheeseen...+mutta+onhan+sitä+myöhemmin+huomannut+kuinka+seurakunnan+sisälle+on+päässyt+paljon+muitakin+valheita+ja+väärä+oppia+mukaan.
  6. "Geoge_L,+missä+Jeesus+on+nyt?"Jeesus+on+tällä+hetkellä+Isän+luona+3.+tai+7.+taivaassa,+mutta+Hän+ei+ole+sinne+jäämässä,+vaan+palaamassa+takaisin+tänne+maan+päälle+Kuninkaana.+Eikä+Hän+ole+menossa+takaisin+taivaaseen,+vaan+Hän+tuo+taivaallisen+todellisuuden+tänne,+eli+Jeesus+tuo+taivaan+maan+päälle,+kuten+Raamattu+jo+VT:+sivuilta+asti+lupaa+-+ja+juutalaiset+edelleen+odottavat+tätä+Messiiaan+tuomaa+kultaista+aikaa."Meinaatko,+että+uskovat+nousevat+ensin+ylös+Jeesusta+vastaan,+ja+sitten+kaarretaankin+takaisin+maan+päälle?"—+No+näinhän+Raamatussa+aivan+selkeästi+sanotaan.+Raamatussa+ei+todellakaan+sanota+yhdessä+ainoassa+kohdassa,+että+tempauksessa+mentäisiin+taivaaseen+-+ei+kertakaikkiaan+missään+(paitsi+väärinymmärretyssä+ja+tulkitussa+Joh.+luvussa+14,+mutta+missäs+muualla?+Missä+kohdin+Raamattua+Jeesus+sanoo:+"Minä+tulen+ja+vien/haen+teidät+taivaaseen."+Ei+niin+missään+vai+mitä?)+Jeesus+on+palaamassa+takaisin+maan+päälle,+eikä+viemässä+omiaan+mihinkään+taivaaseen,+sillä+kuolleet+ovat+jo+ns.+"taivaassa"+(paratiisissa,+3.+taivaassa)+-+miksi+ihmeessä+heidät+edes+sinne+saman+tien+uudelleen+rahdattaisiin?+Kuolleet+eivät+ole+tiedottomassa+tilassa,+ja+vain+makaa+haudassa+niin+kuin+esim.+adventistit+harhaisesti+uskovat."Eli+sinun+mielestäsi+seurakunta+elää+vihan+ajan+myös+täällä,+koska+Jeesus+tulee+lopuksi+Öljymäelle,+jolloin+antkristuksen+aika+loppuu."—+Ei+vain+minun+mielestäni,+ei+nämä+mitään+mielipideasioita+ole+vaan+joko+faktaa+tai+valhetta,+Jumalan+Sanan+Totuutta+tai+Saatanan+valheita.+Totta+kai+seurakunta+on+täällä+myös+vihan+aikana,+miksi+ihmeessä+ei+olisi?+Eihän+seurakunta+ole+edes+Jumalan+vihan+kohteena,+vai+mitä?+Maailman+ihmiset+ja+huolettomat+uskovaiset+ovat+Jumalan+vihan+kohteena,+eivät+Jeesuksen+omat.+Onko+Jumala+liian+heikko+ja+kykenemätön+suojelemaan+omiaan+maan+päällä+saatanan+vihaa+vastaan?+Kumpi+on+vahvempi+Iankaikkinen+Jumala+vaiko+langennut+ja+luotu+enkeliruhtinas?+Miksi+ihmeessä+Jeesus+tulisi+hakemaan+omansa+täältä+ja+pelkurimaisesti+pakenisi+häntä+koipien+välissä+saatanaa+karkuun?Enkä+sanonut+että+seurakunta+on+täällä+vihan+ajassa+siksi+"koska+Jeesus+tulee+lopuksi+Öljymäelle".+Seurakunta+ei+ole+taivaassa+Vihan+aika.+Karitsan+häät+EIVÄT+OLE+taivaassa.+Vihan+aika+on+kristittyjen+viimeinen+koitos+ja+puhdistus.+Taivaassa+ei+sitä+paitsi+tarvittaisi+uusia+ruumiita."Ja+mitähän+Jeesus+itse+sanoo:Joh.+14:+1+-->+"Älköön+teidän+sydämenne+olko+murheellinen.+Uskokaa+Jumalaan,+ja+uskokaa+minuun.+Minun+Isäni+kodissa+on+monta+asuinsijaa.+Jos+ei+niin+olisi,+sanoisinko+minä+teille,+että+minä+menen+valmistamaan+teille+sijaa?+Ja+vaikka+minä+menen+valmistamaan+teille+sijaa,+tulen+minä+takaisin+ja+otan+teidät+tyköni,+että+tekin+olisitte+siellä,+missä+minä+olen.+Ja+mihin+minä+menen-tien+sinne+te+tiedätte.""Mikä+tuossa+on+niin+vaikea+ymmärtää?+Eihän+siinä+puhutaan+mitään+taivaasta+tai+sinne+menemisestä?""Lepo+kammioissa",+samoin+kuin+Jes.+26:20:ssa,+viittaa+seurakunnan+pakenemiseen+pois+maan+päältä+Herran+vihan+päivästä+Jumalan+yhteyteen,+mistä+he+palaavat+takaisin+maan+päälle+yhdessä+Kristuksen+kanssa+vihan+ajan+mentyä+ohitse"—+Tai+sinä+ja+muut+tempailijat+olette+vain+tulkinneet+sen+tarkoittavan+pakenemista+maan+päältä.+Kysyn+vielä,+että+miksi+ihmeessä+Jeesuksen+omien+pitäisi+paeta+Jumalan+vihaa?+Eihän+Jumala+kohdista+vihaansa+omiinsa?+Vai+onko+Jumalan+viha+holtitonta+ja+täysin+hallitsematonta?+Sanooko+Jumalakin:+"Rapatessa+roiskuu?"+Ja+siksi+omat+pitää+ottaa+talteen+Jumalan+oman+hallitsemattoman+toiminnan+seurauksena?"Jesaja+ilmoittaa+myös,+että+vasta+ylösoton+jälkeen,+seurakunnan+poistuttua,+alkaa+3)+Jahven+vihan+aika,+eli+Herran+päivä,+joka+kohtaa+maan+päälle+jääneitä.+Jakeen+20+ovien+sulkeminen+viittaa+mm.+Matt.+25:1-13+kuvattuun+"tyhmien+neitsyiden"+ulkopuolelle+jäämiseen,+vrt.+myös+Luuk.+13:25.+Jesaja+ilmoittaa+Herran+kostavan+maan+asukkaille+heidän+pahat+tekonsa.+Tämä+ei+voi+tietenkään+koskea+seurakuntaa,+jonka+pahat+teot+Kristus+on+jo+sovittanut.""Kun+sanot+itsekin+ettei+viha+kohdistu+seurakuntaan,+niin+miksi+ihmeessä+sitten+ajattelet+että+seurakunta+pitäisi+pelastaa+Jumalalta+itseltään,+Hänen+vihaltaan?