Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Neljäkymmentä suvea tässä pihassa
olen todistanut omenapuiden kukintaa
ja taas ne tuoksuvin valkoisin kukin
odottavat...suudelmia ja kosintaa.
https://youtu.be/480UQYPdwkw
04.06.2015 22:48
Ei millään yöllä malttaisi mennä nukkumaan, tähän aikaan yöstä maistuu siivoamisetkin niin mukavilta, sitä oikein innostuu kun pitäisi nukkumaan mennä, jos ei muuta niin suunnittelee huomisen päivän menot ja meiningit.
Keittiössä on kaakelilattia ja vaalea vielä, sen aina pyyhkäisen illan päätteeksi.
Muuten täällä vallitsee mukavan mutkaton epäjärjestys, joka suorastaan innostaa ja kannustaa...niin mihin...vaikkapa siivoamaan.
03.06.2015 00:09
Se okrankeltainen ihana, suklaata ja suudelmia, ratin takana ensimmäinen suuri rakkaus vei ja toi pitkin poikin kylänraittia.
https://youtu.be/RgRF7IU0-kc
02.06.2015 19:22
En minä ainakaan luimistele. Olen valinnut juuri sen henkilön sinne, joka hoitaa asiani ja hyvin hoitaakin.
Todella surkeaa keskustelua tänä päivänä eduskunnassa. On todella hyvä mieli, että valitsin niin kuin valitsin, että en antanut ääntäni tuolla räksyttäjälaumalle, joka siellä tänään räksytti. Sekin oli lähellä.
Eniten olin pettynyt vihreiden puh,joht. Häneltä on varmaan viety se suurin lelu kun noin pitää...
Oppositio on kuin pienet lapset, joilta on otettu lelu pois ja nyt itketään ja valitetaan.
Hallituksella takana viisi työpäivää ja nyt jo kaikki menee päin seiniä.
Usko vaan sinäkin kaikki se mitä media sulle toitottaa ja luimistele jos haluat.
02.06.2015 19:10
Anteeksi vaan, en ymmärrä koko asumistukea,
mitenköhän tämä maa makaisi jos kaikki asumistuki poistettaisiin ja
jokainen asuisi niin kuin varat antaa periksi.
Miksi valtio tukee niin kovin vuokra-asuntojen omistajia, sinnehän se menee.
Suoraa tulonsiirtoa omistajille.
Opiskelijatkin muuttavat kotoaan jo ennen opiskelua jo kun saavat kimppasumiseenkin tukea vaikka voisivat asua vanhempiensa isoissa taloissa, mutta kun saa asuntotukea, niin ...
Olkaa onnellisia kun valtio tukee ja voitte asua missä asutte.
31.05.2015 17:36
Nuoruus ja hulluus...vanhuus ja vielä hullumpaa...
https://youtu.be/KJ08tSg31wo
30.05.2015 22:54
Aivan, vahinko aivan, just sinut olisin kutsunut...
tämän talon hallitus kätkee sen kakun appelsiiiniiiin...
se on niin hyvää, että kepit muuttuu porkkanoiks ja
vähäiset lupaukset paljon, paljon enemmäksi...
29.05.2015 00:37
Täällä on kauhea haku koko ajan päällä, vaikken nyt varsinaisesti seukata haluakkaan. Olen siellä, tällä ja vielä tuollakin treffipalstoilla ja totta kait joka paikkaan pitää kriteerit laittaa, niin ja sitten vielä jahtaan kaupan kassoilla, silloin harvoin kun käyn kaupassa. niin ja kirjastoissa hiippailen hyllyjen väleissä ja syynäilen vastakkaisia sukupuoliolentoja kriittisellä silmälläni.
Ai niin niitä kriteereitä, onhan niitä, hyvät jutut, herkkä nauru, lämpimät kädet, avara sydän ja asia, jota erityisesti arvostan on lämpimät suhteet jälkikasvuun jos sellaisia sattuu olemaan.
Ahaa, puoliyö lähestyy, taidankin tästä lähteä katsastamaan herrat, olisiko joku jonkun viestin laittanut, jos vaikka kahville ensi viikonloppuna kutsuisi, saattaisin vaikka porkkanakakun pyöräyttää.
28.05.2015 23:43
Läkähtymiseni johtui 60+ palstan aloituksista, jotenkin kaikki tuntuivat niin raskailta. kesä ja kevyempi mieli.
Sopuisaa on mielestäni aina, en puutu tai edes lue kinasteluja jos niitä silmiini sattuu. Kaikkien kirjoittajien paikka ja sana kuuluvat tänne, niitä ei lainkaan ollut tarkoitus arvostella..
Olen täällä ja pysyn kunnes sen seittemänkymppiseni täytän...huh vielä niin monta vuotta edessä...on siinä kestämissä...mutta joskus on hauskaa lukea ja jokunen kommentti väliin heittää...
28.05.2015 11:04
Niin on menty,
suomalainen hyvinvointiyhteiskunta se huolehtii kaikista,
mutta miksi kaikki pitää jättää yhteiskunnalle
voitaisiinhan mekin tehdä enemmän,
kerran hyvinvointiyhteiskunnallakin tulee perälauta vastaan
parasta ajoissa huolehtia omista ja omaistensa asioista
joillekin asian tajuaminenkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta
valittaminen ja uikutus vain pahenee
vanha sananlasku pätee
...jos rahat on loppu niin ne on loppu
vaikka olisit miten ison talon poika...
28.05.2015 07:40
Voi kun kaipasin jo jotain kevyempää,
uutta musiikkialoitusta jo kaipaisin
tänne muuten läkähtyy...
https://youtu.be/44yFLEYOE7k
ruusut ja pionit
vuosikausia uskollisesti kukkivat
kertovat kukkiessaan muistoja
tuoksuillaan, väreillään,
krassit heittelen sekaan
28.05.2015 07:28
Hyvä kommentti. Yksinäisyys ja turvattomuus ovat suurimpia murheita yksinään asuvien ikäihmisten keskuudessa. Jo samassa talossa asuminen lähellä omaisiaan antaa turvallisuuden tunteen, ei sitä tarvitse samassa taloudessa asua, sehän on järjestelykysymys. Tahtoa tarvitaan jos ja kun haluaa huolehtia omista vanhemmistaan. Lämpimät ja välittävät perhesuhteet jo lapsuudesta saakka merkitsevät paljon näissäkin asioissa.
27.05.2015 23:53
Suosittelen tutustumaan etsivään sosiaalityöhön nuorten parissa. Sieltä löytyy mitä kummallisimpia tapauksia. Tuttavani on ensin herättänyt nuoren ja sitten ajanut omalla autollaan tämän nuoren auton perässä ja valvonut, että tämä nuori menee sovittuun työharjoitteluun jne...tapauksia riittää. Joillakin nuorilla on elämän realiteetit todella pahasti hukassa.
Eriarvoisuus nuorten kohdalla on surullista...jos se on vanhustenkin kohdalla, ei unohdeta aloitusta.
27.05.2015 23:28
Just, totta tuo jo nyt...moni on antanut oman itsemääräämisoikeutensa jo nyt sosiaaliviranomaisten yms viranhaltioiden hallintaan. Edes hoitohenkilö ei saa viedä ikäihmisen itsemääräämisoikeutta, mutta moni nuori ja keski-ikäinenkin on vapaaehtoisesti luopunut itsemääräämisoikeudestaan. Ei osata päättää omista asioista. Muut ulkopuoliset kertovat mitä pitää tehdä ja mihin kaikkeen sitä rahaa saa, sen kun luukulta hakee. Oman elämän päätökset tekee joku muu, kaikenlainen yritys omasta elämästä kadonnut helppoon rahaan.
Hulluinta mitä olen kuullut on kun nuori ihminen haetaan aamulla kotoa ja autolla ajetaan perässä, että tuo henkilö ajaa hänelle suunniteltuun työpaikkaan, huh, huh. Ei siinä enää itsemääräämisoikeudesta paljon puhuta...
Onneksi meillä se vielä hyvin tallella...
27.05.2015 19:42
Puhutaan mistä puhutaan, mutta kuitenkin meidän ja varsinkin lasten pitää muistaa, että vanhuksella ja ikäihmisellä on aina itsemääräämisoikeus, jollei ole holhouksen alaisena. Sitä tulee kunnioittaa.
Luottamuksen ilmapiiri on vaikeaa saada aikaiseksi jos vuosikymmeniä itse kukin on elänyt vain omaa elämäänsä ja sukupolvet ovat eläneet kaukana toisistaan ja ehkä tietämättöminäkin toistensa asioista ja noudattaen suomalaista perinnettä, että jokainen hoitaa omat asiansa varsinkin raha-asiansa. Yhtäkkiä keskinäistä luottamusta on vaikeaa saavuttaa.
27.05.2015 14:05
Valitettavasti minulla ei ole enää mahdollisuutta moiseen.
Mutta joudun työni takia painimaan näiden asioiden kanssa ja olen siinä yhteydessä nähnyt hyviä ja huonoja ratkaisuja. Kaikki tapaukset ovat tietysti omanlaisiaan, perheet ovat erilaisia ja vanhukset ovat erilaisia.
Heitin tähän vain yhden ajatuksen koska olen nähnyt tällaisia tapauksia ja onnistuneita ratkaisuja. jossa kaikki osapuolet ovat olleet tyytyväisiä.
Olen myös nähnyt tapauksia, joissa kaikki jälkeläiset ovat olleet työttömyyskortissa ja kukaan ei ole halunnut hoitaa vanhuksiaan, vaikka siinä olisi tavallaan luonut ,itse itselleen työpaikan, ei mitään kultakaivosta, mutta mielekästä työtä kuitenkin.
Usein kantona kaskessa ovat myös sisarusten väliset välit ja luottamus, häntä, joka ottaa huolehtiakseen vanhuksesta kadehditaan ja kuvitellaan hänen hyötyvän muita sisaruksia enemmän tilanteesta.
Tosin olen nähnyt myös tapauksia, joissa vanhukset itse sanovat, että yhteiskunta saa hoitaa, rahat on jaettu, kiinteistöt vaihtaneet omistajaa jne
27.05.2015 11:54
Voin vain ihmetellä, miksi ihmiset eivät hoida omia vanhempiaan vaan haluavat laittaa palvelukoteihin yms ja sitten valittavat kuinka rahat menevät maailmalle pörssifirmoille,
Hoitaisivat itse, eihän vanhus ole mikään omituisuus vaan lähiomainen, jonka hyvinvoinnin luulisi kiinnostavan myös lapsia.
Jos ikäihmisellä on omaisuutta, yhdessä voitaisiin hankkia hieman isompi asunto ja ottaa mummo samaan perheeseen elämään, se voisi olla rikkautta kaikille sukupolville eikä suinkaan rasite. Tämä on tietysti joillekin suurta utopiaa vaikka onkin vanhaa perinnettä.
Tiukasti työelämässä oleville lapsille, joilla pyörii ympärillä lapsiperheenelämää, voisi tietysti ehdottaa oman hoitajan palkkaamista kotiin, hän hoitaisi samalla lapset ja mummon ja kodin, elämä olisi kesittynyttä, eikä tarvisisi huolehtia esim. kaiken perhekuvion lisäksi vielä mummosta jossain maalla
Paljon halvemmallahan se mummo hoituu kotona kuin palvelutalossa ja hän viihtyykin ehkä paremmin. Nykyisin on mahdollista saada monenlaisia tukipalveluja kotiin. Ja kunnat järjestävän erilaisia lomituspalveluita omaishoitajille, että hoitaja saattaa pitää lomapäiviä.
Tietenkään tällainen ei onnistu jos ikäihminen on suoranaisen sairaanhoidon
tarpeessa.
27.05.2015 09:28
Kuka vaan voi käyttää toimiston palveluja, löytyy taksat jos on rahaa maksaa.
Olen ollut mukana perunkirjoituksessa, jonka hoiti pankinjohtaja ja perun kirjoituksessa jonka hoiti oikeusaputoimisto, hinnat olivat suunnilleen samat.
26.05.2015 18:31
Hyvin heilahti helluntai ilman heilaa
jussinakin on muuta menoa mutta
jos jo köyrinä vähän haaveilis
adventtina vois jo aatella
niin jouluun se heila ehkä jo joutuisi...saas nähä...
24.05.2015 19:33
Kiitos Tohtorinna, lyhyt napakka kommenttisi viehätti ja sai hymyilemään...
osasit lukea rivien väleistäkin...ahaa, taidanpa...
24.05.2015 19:21
173 / 182