- Mummot, papat herätys
alkaa viimeinen suora lähetys.
Kiireesti suupielet ylös nostakaa
harmaa solu vilkkumaan
nivelet kaikki liikkumaan
lapaluut nyt aukaiskaa
naurakaa ja laulakaa
iloitkaa, tanssikaa
riehukaa ja rakastakaa
nauttikaa ja naikaa
hengästykää ja läkähtykää
sydäntänne sykittäkää
mieltänne ravisuttakaa, eläkää.
Noin juuri sillä, koskaan ei tiedä
milloin punainen valo sammuu
milloin hymy hyytyy ja ilo jäätyy
milloin mittari simahtaa
sähkö loppuu, syke hiipuu.
Kiitos, hyvää päivää ja uutta viikkoa
onnellista elämää teille kaikille.
Tapaamme taas pian
samaan tuttuun aikaa
samassa tutussa paikassa.
Lähetys päättyy tähän.
https://youtu.be/Pfdhjm8oqAM - Olin yksi niistä puupäistä ja täysillä riennoissa mukana.
Muistan kuinka koulun ovesta piti käydä katsomassa, menikö läpi vai kuis oikein kävi.
Näin vanhana olen miettinyt kuinka tuo yksi aine saattoikin olla niin takkunen siinä iässä.
https://youtu.be/x3N6f-zYj3M - Aloitus on mielestäni yhdenlainen haaveilu, koska raha ei ole tässä aloituksessa este,
Normaalielämässä se tämmöiselle taivaanrannan maalarille on ainakin jonkinmoinen kynnys. - Olen toki laskenut, se oli vuosikausia suurena haaveena, ja sitten hellekesänä sen saatoin toteuttaa. Siinä voi valita puuvenettä tai kumivenettä ja hyvän ja kokeneen kapteenin ohjauksessa ja neuvoilla kokemattomampikin pärjää. Viisi koskea siinä lasketaan ja välit huristellaan moottorilla, välillä syödään kunnolla ja kuivatellaan vaatteita.
Kaikista mukavinta oli kun sai luvan kanssa hypätä lämpimään virtaan ja se vei mukanaan pienen matkaa...
Sillä reissulla oli silloin mukana iäkkäämpi pariskunta Havaijilta ja toisaalta pieniä lapsia, en itse asiassa tiedä mikä on ikäraja vai onko iitä ollenkaan. Kaikki olivat yhtä innostuneita kun minäkin. Jotkut olivat jo useita kertoja olleet mukana.
Se oli mielestäni tosi edullinen paketti, siihen kuului yöpyminen ja aamupalat, koskenlasku ja ruokailu siinä ohessa.
Nyt olen katsellut tuonne Muonion suunta ja käynyt niillä sivuilla kuikuilemassa ja haaveilemassa, siellä voi ainakin vesi olla kylmempää kuin Ruunaassa. - Olen joskus kerännyt niitä ensipäivän kuoria ja niitä on joitakin kansioita.
Niitä on tietysti kiva katsella ja selailla, mutta jos haluaa niistä eroon päästä,
niin vaikeaa on, tosi vaikeaa.
Ei niitä kukaan osta,
Ilmeisesti niitä on niin paljon liikkeellä. - Yksi idea tuli mieleen,
vuokraa kanootti ja eikun rantoja kiertämään - maisemat on taattu menee sitten melomaan mihin vesistöön suomen maassa tahansa.
Halvalla pääsee ja omin eväin. - Oikein sanot, että kotiranta, se on minullekin paikka, joka ei unohdu lain.
Tuo Koli ja Ruunaan-kosket olen testannut ja niistä on niin hyvät muistot, lämmintä kesäpäivää ja lämmintä vettä ja maisemat upeita.
Ruunaan koskia voin todella suositella ja ehkä joskus se onnistuu uudestaan itseltänikin, siinä lasketaan Siikakoski ja oli mukavaa nähdä monen monituista kalastajaa seisomassa siellä vedessä. - Kyllä se kaunein on katsojan silmässä näissä maisema asioissakin.
Jos ei kokonaista maisemaa voi kauneimmaksi sanoa, niin yksityiskohtia löytyy aina pilvin pimein.
Keski-suomalaisena oma silmäni hakee aina vettä ja vesistöä, järvet ja lammet antavat sellaista avaruutta ja raikkautta maisemaan jossa silmä lepää. - HyväHoo
Ihana kommentti!!!!!!!!! - Et kehtois alvariinsa juoksuttaa.
On niin pirun pitkä matkakin.
eikä se ite osaa mennä,
Aina mun täytyy kaveriksi lähteä,
ettei vallan taivaan tuuliin lennä.
https://youtu.be/liGNxwmYrYc - Vahinko, sehän oli ihan kiva aloitus, yksi kommentti johon meinasin vaan en ehtinyt vastaamaan, muistan hyvin tunnelman. Siinä oli jotain siitä ruohonleikkurista postimerkistä.
Se varmaan kuuluu sarjaan jokaiselle jotakin , vai olisiko ollut jossain kesävihkossa, mutta onhan vuosien kuluess monenmoista muutakin värkkiä postimerkeissä esiintynyt, niin on iloinen ilmekin ruohonleikkaajalla, ei mitään pakkopuuhaa.
Elämässä oli kiihkeä rakkauskirjevaihe, jolloin kirjeitä tuli kirjoiteltua, heti kun posti toi, niin jo seuraavana päivänä oli taas postiin asiaa. Silloisella työpaikallani pyöri paljon mainoksia ja niistä aina kuorenkin värkkäsin niihin viesteihin.
Pussillisen sen aikuisia kirjeitäni olen saanut takaisin kuolemantapauksen jälkeen.
Hämmästyin, että hän oli kaikki säilyttänyt. Niistä ja saamistani, toki olen kaikki saamani säilyttänyt, kirjeistä voisi koota vaikka yhteisen rakkaustarinan liki kolmen vuoden ajalta. Jos sattuisi olemaan puuhan puutetta, ehkä se voisi tai todennäköisesti ei, kiinnostaa jälkeläisiä.
Nythän voi teettää vaikka omasta kissastaan tai koirastaan, mökistään tai harrastuksestaan, ihan mistä vain oman postimerkin, eikä ole edes kallista lystiä.
Parin kymmenen kappaleen satseissa niitä muistaakseni valmistetaan. - Keskikesän Paras.
Rakkausrituaali.
Nauttia mansikoita kahden.
Minä sulle sokerilla.
Sinä mulle kermavaahdolla.
https://youtu.be/eOFp2zV5DCg - Korvani on sekaisin vai sydänkö sokeana sotkee.
Kuin kaksi sisarusta keinuvat nämä valssit.
Toinen hieman oikaisee, keinahduksen unohtaa.
Mutta väliäkö tuolla, kauniisti soivat kumminkin
niin Aulikin kuin Henrynkin.
https://youtu.be/FOuqHETEcnQ
https://youtu.be/VvDV0hjqX74
Kahden valssin koukeroista
vertailevaa tutkimusta.
olisipa nuotit, niin läpivalaisisin
tai edes pienen pieni nuottikorva
se tilanteeni jo tilanteen pelastaisi. - Banskun päivässä syön ja broitsua käytän säännöllisesti
ja tietysti pottua ja ainaskin tomskua joka päivä.
Kaikki muu kuullostaa vieraalta.
Ennen vanhaan joku makkaaratehdas valmisti hyvää kyrsää, mutta jos joku lerssiä tarjoaisi, niin voisin kyllä epäillä, mitä ihmeen herkkua saan. - Haluaisin asua erään keski-eurooppalaisen miljoonakaupungin kyljessä pienessä viehättävässä
pikkukaupungissa, lähellä lentokenttää. Siinä kaupungissa kaikki suvat likellä toisiaan rivitaloissa vieri vieressä asuisin saman kadun varrella missä jälkikasvuni asuu. Sillä kadulla kaikki asuvat kolmessa kerroksessa mutta minulle riittäisi vain yksi iso tila ja siinä kikki.
Siellä asuisin vain talven, keskikesäksi tulen tähän rehevään pikkukaupunkiin ja asun tässä mummon mökissä, jossa kaikki on niin kuin pitääkin. Ikääntyminen otettu huomioon. Joka ikkunasta näkyy metsää ja pikkupuuhastelua riittää. terassilla nautin suvesta ja, ja, ja... - Ei kukaan viitastaan irti pääse
jos ei hupsuna heilu heinäpellolla
niin viisaana virittelee viuluaan vilpolassa.
Uskon rakkausviitan ihanaan lämpöön
siihen kun kietoo ihmisen läheltään
kaikki kullaksi muuntuu, hippusiksi ympäriinsä murentuu.
https://youtu.be/-BhFY0O2JQE
Kuulin just jutun Timo K. Mukasta,
kuinka kaikki muut heiluiat hulluna heinäpellolla
Orankin kylässä Pellossa ja maestro vain puun alla makoili,
katseli heinämiehiä, tuumasi vain jos on maito noin tiukassa,
niin lopetan maidon juonnin kokonaan . Ja lopetti. - Ei liity sijaislapsiin, mutta tuli mieleen kun tätä ketjua luki
eräs tarina eräästä viisaasta miehestä Albert nimeltään,
opettaessaan oppilaat ihmettelivät miksi hän aina kysyy tenteissä samoja kysymyksiä,
siihen oli Albert vastannut, mutta, mutta kysymykset samoja vaan vastaukset ovat aina erilaisia. Suhteellista.
Niin helposti lukitumme yhteen ja samaan ajatukseen...
oli sitten kyse potunviljelystä tai sijaisllapsista. - Tunne se on viileä tunnekin, ja mukavaa, että vastasit.
Yleensä en tunne tarvetta selitellä kirjoituksiani, jos niitä ei ymmärrä tai halua ymmärtää niin selittelyistä ne ei ainakaan parane. Mutta tässä kohtaa ihmettelen hieman, miksi otit itseesi, minähän kirjoitan tuossa lurittelussani vain itsestäni. Niin kuin aina - vain itsestäni, en muista, koska tykkään niin omista asioistani kirjoittaa, ja vielä aina omalla nimelläni, vaikka kommentti, johon tökkäsin onkin vain kuka tahansa tympääntynyt.
Nimimerkillä jos sanoo olevansa tympääntynyt niin se täytyy ottaa todesta.
Älä turhaa tämmöisen höppänän kirjoituksista mieltäsi pahoita.
kaunista ja suloista lauantaipäivän jatkoa,
Riimejäsi elämästä ja tunteista pienen miehen rinnalla on hauska aina lukea. Oli ne sitten missä aloituksessa tahansa.
Sinä jos kuka osaaaaat. - Peukkuja teille molemmille, tuplia ja triploja jos voisi antaa.
ihaniaa tunteenpurkauksia.
Naiset ovat oikealla asialla.
Musiikin laitan myöhemmin, pitää vähän tehdä ensin hommia.
Eläköön tunteet!!!!!!! - musiikki taas tipahti
https://youtu.be/heZEozouMlE