Vapaa kuvaus

Aloituksia

136

Kommenttia

624

  1. En+mä+tiedä,+En+mä+pidä+jenkeistä,+mutta+ne+on+sentään+ihmisiä.+Sen+sijaan+ISIS+tyypit+on+täysi+barbaareita+ja+olen+sitä+mieltä,+että+ne+on+tapettava+viimeiseen+sierain+pariin,+ne+on+ylittäneet+sen+rajan+jolloin+ei+voida+katsoa+heidän+edustavan+ihmiskuntaa,+Pimeää+antimateriaalia+ne+on.+Joka+ikinen+somali,+joka+tule+tänne+suomeen+sieltä+välillä+tankkaamaan,+etuuksia+Linnaan+suoraan.-masson.http://www.masson.info
  2. Ainoastaan+Manner-Euroopan+Nato+maihin+voi+luottaa.+Sen+sijaan+Anglosakseihin+en+katso+enää+voivan+luottaa.+Sanon+anglosaksit,+koska+mitä+USA+tekee+ja+päättää,+sen+tekee+myös+Britannia+oman+käsitykseni+mukaan.+Kanadasta+minulla+on+positiivisin+kuva+näistä+maista+ja+vaikka+se+on+aika+vahva+maa+se+yksin+kaukaisuudessaan+Eurooppaan+nähden+olisi+suotuisana+poliittisena+arvona,+se+yksin+tuskin+ryhtyisi+mihinkään+muuhun+kuin+poliittiseen+toimintaan+USA:n+ja+Britannian+jättäytyessä+sotilaalliseksesi+toimintaan.+Uskon+Nato+ovi+ei+ole+sen+enempää+kiinni+kuin+aukikaan+tällä+hetkellä,+tilanne+vaarantuisi+ehkä+entisestään+jos+Suomi+pyrkisi+jäseneksi,+sillä+Venäjä+tietää+korttipakkansa+ja+se+tietää+jos+sillä+on+paremmat+kortit+ja+meidän+päättäjät+Natossa+uskoisivat+vahvemmiksi+Nato-suoran,+venäjän+tietäen+korttimme+ja+tietysti+omat+korttinsa,+joten+kaateettomasti+Suomi+neuvotteluissa+luottaisi+Natoonsa,+samalla+tavalla,+kuin+Puola+1939+luotti+Ranskan+ja+Iso-Britannian+turvatakuisiin+apua+emme+saisi.+Ongelma+on+siinä,+että+Venäjä+ei+ole+tulossa+Suomeen+eikä+Suomen+kautta+mene+minnekään,+mutta+Baltian+koskemattomuutta+se+voi+rikkoa,+jolloin+Natossa+olisimme+sodassa,+mutta+piirullinen+tilanne+olisi+jo+nyt+jos+Venäjä+ei+kunnioittaisi+Baltian+eteenkin+Eestin+koskemattomuutta,+sillä+ei+Suomi+pokeristi+voisi+vain+katsella,+kun+ryssät+valtaisivat+Eestin.+Todennäköisesti+kysymyksessä+olisi+invaasion+ensimmäinen+vaihe+Skandinaavin+niemimaan+ja+Itämeren+saarien+haltuun+ottoon.+Tästä+johtuen+Obama+kehoitikin+Pohjoismaita+mahdollisimman+tiiviiseen+yhteistyöhön+sillä+hän+sanoi+silloin+Pohjola+välttäisi+ydinsodan.+Mistä+se+ydinsota+sitten+tulisi,+ei+ryssät+todellakaan+ampuisi+ydinpakkujaan+Pohjolan+eri+osiin+ja+ryntäisi+sinne+ulvoen+”Uraata”+perään,+vaikka+Neuvostoliitolla+on+ollut+sellaisia+joukkoja,+joiden+pyrittiin+kykenevä+taistelutoimintaan+ydinase+saasteisella+alueella,+niiden+toiminta+kyvystä+ei+ole+tietoa+ja+mitä+sellaisella+ydinsaasta+maalla+ylipäätänsä+tekisi+silloinkaan+vaikka+Venäjä+haluaisikin+joitakin+kohtia+strategisesta+syystä+omiensa+haltuun.+Toisin+sanoen+Obama+ilmaisi,+että+mikäli+Venäjä+ryhtyisi+Pohjolassa+Offensiivin+USA+itse+apuisi+torjunnaksi+joihinkin+silloin+tärkeäksi+haluamiinsa+paikkoihin+taktisia+ydinpaukkuja+venäläisten+offensiivin+pysäyttämiseksi,+jos+se+laskisi,+että+Venäjä+ei+kuitenkaan+ryhdy+tästä+täysmittaiseen+strategiseen+maailmanlaajuiseen+ydinsotaan+vaan+ydinsota+rajoittuisi+rajoitettuun+ydinsotaan+Pohjolassa.+Eli+olemme+tämän+vaaran+alaisia,+olimme+Natossa+tai+emme,+mutta+kun+emme+ole+antaa+se+poliittisen+sekä+sotilaallisen+toimintavapauden+laajemmaksi,+kuin+Nato+jäsenenä+toimia+tilanteen+vaatimalla+tavalla+kuloisessakin+tilanteessa.+Stop.+ja+Piste,+en+vastaa+asiattomiin,+kuin+myös+”asiallisiin”+vittuiluihin+vaan+se+on+tällä+laaki+piste,+tai+vastausta+saatte+odotella+dialogiin++joskus+ensiviikon+puolessa+välissä.eli(-Piste.)-masson.
  3. Ei.
  4. Krimi+ja+Suomi+on+vähän+eri+juttu,+kuten+Ukrainakin.+Ne+Ukrainalaiset+ilotytöt+saisi+painua+hevonvittuun+täältä.