wanha_lieksalainen
Vapaa kuvaus
Lieksan yhteislyseo, Joensuun lyseon lukio, korkeakoulu, eläkeläinen
Aloituksia
109
Kommenttia
2154
Wanha_lieksalainen: Pielisjärven murre
Eräs Pohjois-Karjalan kuudesta murrealueesta on Pielisjärven murre, johon Lieksan kaupunkikin kuuluu. Murretta ei ole he871676Wanha lieksalainen, sähkön hinnan pohdintaa viikonlopuksi
Olen laskenut useana vuonna varaavan sähkölämmitteisen omakotitaloni sähkönkulutuksen hinnan Lieksan palstalle. Vuosi 255204Wanha lieksalainen ja Kolin mietteitä
Koli on nykyään sekä kansallispuisto että matkailukeskus. Kolin perustamista kansallispuistoksi esitettiin ensimmäisen k40729Wanha lieksalainen ja pohdintaa Lieksan palstasta
Kotvasen aikaa olen miettinyt alkuvuoden jälkeen palstalle uudelleen tuloani. Silloin juuri kirjoitukseni olivat tulilin3861Wanha lieksalainen tukkilaiskisoista
Suomen ensimmäiset tukkilaiskisat pidettiin Lieksassa 6.8.1933 kirkkorannassa, eli silloisen laivalaiturin, rykin kohdal34141Wanha lieksalainen tutkintopäivänä
Tänään on tutkintopäivä eli nykynimeltään koulujen päättäjäispäivä. Juhlasta tulee ensimmäisenä mieleeni suvivirsi. Su1663Wanha lieksalainen ja Kamuttajan arvoitus
Olen täällä joskus kirjoittanut, että Kamuttajan hengenheimolaisena minulla on hämäriä muistikuvia poimittuina hänen omi2661331Silmälasit kilpailutukseen
Meitä silmälasien käyttäjiä on paljon. Jos käytät silmälaseja, kuinka paljon maksoit uusimmista laseistasi? Silmälasien371482On kevät - kulkukauppiaat saapuvat
Kevään korvalla kiertävät kulkukauppiaat saapuvat taas länsirannikon kaupungeista tarjoamaan lieksalaisille eläkeläisill84602Wanha lieksalainen toivottaa Rauhallista Joulua
Toivotan kaikille Lieksan keskustelupalstan käyttäjille Rauhallista Joulua ja Uutta Vuotta!2544Wanha lieksalainen, vieraan kielen opiskelusta, osa 2
Osaamme puhua ja kirjoittaa suomea. Samalla tuotoslogiikalla toimii myös jokin vieras kieli. Otan esimerkiksi englannin48607Wanha lieksalainen ja vieraiden kielten opiskelu
Kielitaito ei ole enää vain koulutetun kansanosan yksinoikeus, vaan olennainen osa ammattitaitoa monilla aloilla. Vierai43667Wanha lieksalainen myös ihmettelee
Olen tehnyt aloituksia Lieksan palstalle enää hyvin harvoin tai osallistunut keskusteluihin, koska kirjoituksiani on poi33536Wanha lieksalainen ja Tampereen kaupunkilegenda
Historian lehdillä kirjoitetaan ja Tampere ylpeilee sillä, että "Suomen ja koko Pohjoismaiden ensimmäinen sähkövalo sytt59921Wanha lieksalainen, Lieksan kylän vanhimpia taloja
Lieksan kylän vanhimmista tiloista 1700-luvun loppupuolella kylä- ja pitäjäkarttojen mukaan sijaitsi kolme tilaa Iljanni503465Wanha lieksalainen ja Lieksan juomavesi
Vesitornin valmistuttua kesäkuussa 1955, vedenpuhdistamon rakentamista ei oltu vielä aloitettu, vaan vesi johdettiin tor572438Wanha lieksalainen ja unohdettu suurmies
Lieksalla olisi mahdollisuus lisätä näkyvyyttään omillakin paikallisilla suurmiehillä. Otan esiin yhden täysin unohduksi511401Wanha lieksalainen ja opaste Lieksan satamaan
Eräässä toisessa viestiketjussa todettiin, että opasteita puuttuu Lieksasta. Minultakin kysytty Lieksan infopistettä. In1091447Kaarisillan uusiminen ja sen vesialue
Kerran vielä kaarisillasta. Vilkkaassa kaarisiltakeskustelussa en ole havainnut kannanottoja kaarisillan vesialueen omi71794Wanha lieksalainen ja "Mie tuun" -kamppanja
Suora lainaus tiedotusvälineistä Pohjois-Karjalan "Mie tuun" -kmappanjasta: Elokuvaohjaaja Markku Pölönen ottaa osaa el17506