Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Liittynyt 9v sitten
16
aloitusta ·
3291
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ensi+kuun+kuudes+päivä+pitää+taas+täyttää+vuosia.+En+juuri+ajattele+miten+vanha+olen,+kun+on+terveyttä+niin+kaikki+on+ok.
29.07.2017 12:27
Olen+tyytyväinen+nykyiseen+kumppaniin.+Ei+ole+täydellinen,+mutta+en+ole+minäkään.
29.07.2017 09:40
Olen+samaa+mieltä+Tellukasta.
29.07.2017 08:06
Tilanteen+mukaan,+jokainen+tapaus+on+erilainen.+Jos+äitiä+huutava+muistisairas+rauhoittuu+äidillisestä+suhtautumisesta+niin+mikä+estää.
28.07.2017 09:00
Piikkiö,+tiedän+tunteen,+7-vuotta+on+kulunut+poikamme+kuolemasta.+Jokin+muisto+tai+tapahtuma+laukaisee+tuskan+taas+voimakkaana.+Elämä+ei+palaa+koskaan+ennalleen.
28.07.2017 08:56
Vaipanvaihto+ja+syöttämis+tilanteessa+on+käyttäydyttävä+luontevasti,+ei+pidä+tehdä+asiasta+numeroa.
Jo+hoidettava+on+vielä+muuten+ajan+tasalla+ja+tajuaa+kaiken,+häntä+on+tietenkin++kohdeltava+aikuisena.+
Alzhaimer+tekee+monesta+lapsenomaisen,+moni+pitää+vaimoa+äitinään,
28.07.2017 08:50
Jos+palstasta+puhutaan+niin+H.n+yritykset+loukata.+Olen+nähnyt+kaikenlaista,+osaan+kuitata+naurulla+monet+asiat.+
Tilannekomiikka+on+hyvä,+monesti+joudun+nauramaan+näissä+tilanteissa+itsellenikin.
27.07.2017 18:49
En+ole+minäkään+ollut+uimapuvussa,+suomen+kesä+on+niin+arvaamaton.+
En+usko+että+kummemmin+erottuisin,+normaalien+joukkoon+uskon+lukeutuvani.++Ihmiset+ovat+tottuneet+näkemään+monenlaista+ainakin+etelän+turistirannoilla.
27.07.2017 18:00
Olen+sitä+mieltä+että+terveellä+on+oikeus+elää+elämäänsä+jos+puoliso+on+sairas+jopa+vuosikymmeniä+ja+täysin+toisen+avun+varassa.+Ei+se+estä+huolehtimista,+ehkä+huolehtii+jopa+paremmin+kun+ei+kiillota+koko+ajan+marttyyrinkruunuaan.+
Taloyhtiössämme+on+ollut+kova+kilpailu+vähistä+leskimiehistä,+ovat+minua+vanhempaa+ikäluokkaa+ja+miehistä+on+moni+jo+manan+majoilla.+Leskirouvia+kun+on+miehiin+verrattuna+enemmän.
27.07.2017 13:10
Höpöhöpö....
Mitä+ovat+syrjähypyt,+nimitys+sille+että+elää+täyttä+elämää?+Olen+kulkenut+tietäni+suoraan,+kohdannut+mukavia+ja+vähemmän+mukavia+asioita+:)
27.07.2017 12:05
Ymmärrän+tunteesi+aloittaja.+Kun+läheinen+menettää+iäksi+taitojaan+yhden+kerrallaan+on+jokaisella+menetyksellä+oma+surutyönsä.+Kun+aviomies+on+vaipoissa+ja+syötettävänä,+häneen+on+pakko+suhtautua+samoin+kuin+lapsiin+heidän+ollessaan+pieniä.+Jos+joudun+samaan+tilanteeseen,+toivon+eutanasian+olevan+jo+laillinen.
Olen+kokenut+saman+kuin+aloittaja.+Nähnyt+hitaan+mutta+varman+hiipumisen.+
Kun+kuolema+lopuksi+armahtaa+se+on+helpotus+sairaalle+ja+myös+läheisille.+Tietenkin+kuoleman+lopullisuus+on+aina+hyvin+surullista,+kaikki+on+silloin+tehty+ja+sanottu.+
Itse+opin+arvostamaan+terveyttäni+ja+päiviä+joita+saan+elää+täyttä+elämää+kaiken+jälkeen.+En+kadu+mitään,+nyt+elän+itselleni,+en+myöskään+pelkää+uutta+ihmis-suhdetta.
27.07.2017 11:56
Salaa+tehty+synti+ei+ole+niin+paha+ja+ei+myöskään+sellainen+josta+ei+satu+kärähtämään.+Se+on+aivan+totisinta+totta+uskovaisten+keskuudessa,+huomasin+sen+jo+lapsena+seuratessani+lähipiirin+uskovaisten+elämää.
27.07.2017 10:24
Asun+Itä-Suomessa+mutta+syntynyt+ruotsinkielisellä+Etelä-Pohjanmaalla.+
Tuo+ylemmyydentuntoinen+asenne+on+hyvin+tuttua+jonka+aivan+ansaitsemattomasti+ja+turhaan+olette+omaksuneet.+Itsellänikin+on+sukulaisissa+ruotsinkielisiä,+onneksi+heillä+on+jalat+maassa.+
Ei+ole+mitään+ruotsinkielisiä+vastaan+mutta+mielipiteeni+on+että+niin+pienen+vähemmistön+takia+ei+kannattaisi+pitää+yllä+järjestelmää+josta+on+suuria+kuluja.
Kohta+Yleltäkin+alkaa+tulla+enemmän+ruotsinkielistä+ohjelmaa+kuin+tätä+enemmistön+käyttämää+suomen+kieltä.
27.07.2017 10:20
Olen+syönyt+ulkomailla+kaikenlaista,+joskus+ihan+ok.+joskus+ei+ole+ollut+mieleeni.+Pelkkä+eksoottisuus+ei+auta+jos+en+tykkää.
Pehmeän+lämpimät+illat+hyvässä+seurassa+ovat+mukavia+muistoja+reissuilta.+
Minä+tykkään+nykyisin+olla+mökilläni+tai+kämpälläni,+en+kaipaa+mihinkään,+paitsi+joka+kesäistä+Etelä-Pohjanmaan+reissua,+sekin+tuli+tehtyä+jo.
Taidan+olla+hyvä+laittamaan+ruokaa+kun+harvoin+löydän+omien+keitoksieni+voittanutta.+
Yksinkertaiset+maut+ja+tuoreet+ainekset,+niistä+tulee+hyvää+aina,+sopivasti+maustettuna.
24.07.2017 19:13
On+kovaa+ottaa+vastuu+toisesta,+näillä+kymmenillä+haluaisi+aikaa+ihan+itselleen+viimeinkin.++
Kun+mieheni+joutui+vuodeosastolle+niin+parin+kuukauden+päästä+äitini+sairastui+ja+jouduin+ottamaan+hänet+kotiini+hoidettavaksi.+
Onneksi+hänelle+löytyi+aika+nopeasti+hoitopaikka,+nyt+ovat+molemmat+jo+siellä+minne+meidän+kaikkien+matka+päättyy.+
En+kadu+että+hoidin+heitä,+nyt+saan+elää+vain+itselleni,+toivottavasti+aikaa+on+vielä+runsaasti.
23.07.2017 09:01
Varmaan+saisin+lainaa+mikäli+sitä+hakisin.+Ei+ole+tarvetta+näillä+näkymin,+toivottavasti+sellaista+aikaa+ei+tule+että+joutuisi+hakemaan+velkaa.
23.07.2017 08:35
Oli+kova+paikka+kun+tytär+muutti+toiselle+paikkakunnalle+opiskelemaan.+Vein+hänet+omalla+autolla,+koko+paluumatkan+itkin.
22.07.2017 17:37
Olen+poikkeus,+tulin+äidiksi+17v.+Alle+nelikymppisenä+mummoksi.+Nyt+olen+iso-mummi.+Äitini+kuoli+viime+Joulukuussa,+silloin+oli+vielä+viisi+sukupolvea+elossa.+Kävin+koulut+vasta+myöhemmällä+iällä.+
Ollaan+pitkäikäistä+sukua,+varsinkin+naiset,+joten+aikaa+toivottavasti+on+vielä+kauan.
22.07.2017 17:34
Kyllä+elämä+nyt+on+helpompaa+kuin+koskaan+ennen+elämäni+aikana.+
Mikä+tekee+elämästä+vaikean?+Tietenkin+sairaudet+ja+vastoinkäymiset.+
Elämä+on+helppoa+mielestäni+silloin+kun+on+vapaa+velvoitteista+muita+kuin+itseään+kohtaan,+voihan+joutessaan+katsella+vaikka+pilviä+ja+pääskysiä.+
Eihän+silloin+ole+helppoa+jos+joutuu+taistelemaan+selviytyäkseen.+
Olen+selvinnyt+elämästäni+hyvin,+fiilis+on+hyvä+juuri+nyt.+Vietellään+kaverin+kans+lomaa,+ei+suunnitella+mitään+tehdään+mitä+sattuu+huvittamaan.
22.07.2017 16:23
Minulla+on+enää+tytär+perheineen,+pojan+kuolemasta+on+yli+7v,+pojalta+ei+jäänyt+lapsia.+Tyttären+perhe+asuu+Pääkaupunkiseudulla,+on+satojen+kilometrien+välimatka.+Nyt+ovat+kaikki+Jenkeissä+kolme+viikkoa,+tulevat+luokseni+kunhan+kotiutuvat,+lomaa+on+vielä+vähän+jäljellä+matkan+jälkeen.+
Jälkikasvusta+nuorin+on+vuoden+ikäinen,+en+uskalla+olla+niin+pienen+kanssa+pitkään+kahdestaan,+muutenkin+näen+näitä+nuorimpia+liian+harvoin.+
Olen+pessyt+kaupunkiasunnon+ikkunoita,+niissä+onkin+paljon+pesemistä,+en+tee+yhden+päivän+aikana.+Mökin+ikkunatkin+kaipaavat+pesua.+
Nyt+on+virtaa+vaikka+kuinka,+en+juuri+ole+jouten.+Vanhenemme+kaikki,+mutta+hyvä+että+ei+vielä+tunnu+arkielämässä.
22.07.2017 15:20
105 / 165