Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. nnniin++27.8.2017+22:26<>+Siellä+kehoitetaan+kertomaan+siitä+ja+antamaan+varoitusta+ihmisille,+kuten+Nooakin+teki.+><Missä+Raamattu+tarkalleen+ottaen+kertoo+Nooan+saarnanneen+tulevaa+tuhoa?Ja+mitä+sitten+Jeesuksen+saarnaamiskehotukseen+tulee,+niin+Paavali+ilmoitti+sen+täytetyksi+jo+aikana,+jolloin+Jeesuksen+odotettiin+palaavan+lupauksensa+mukaisesti:”...edellyttäen+tietysti,+että+pysytte+uskossa,+perustukselle+laskettuina+ja+vakaina,+horjahtamatta+pois+sen+hyvän+uutisen+toivosta,+jonka+olette+kuulleet+ja+jota+on+saarnattu+kaikessa+luomakunnassa,+joka+taivaan+alla+on.+Tämän+hyvän+uutisen+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.”++(Kol.+1:23+UM)Siis+Raamatun+mukaan+Paavali+hoiti+oman+osansa,+Jeesus+ei+hoitanut+omaansa.
  2. RaijaRivakka++27.8.2017+15:36<>"+israelilaisten+palvoneen+kolmiyhteistä+Jahvea.+"-Israelilaisilla+on+juutalaisuus.+><Ja+tälle+juutalaisuudelle+rakentuu+Raamatun+Jeesus-uskonpuhdistajan+tarina.++Raamatun+UT+ei+tee+varsinaista+eroa+VT:n+jumalaan,+paitsi+mitä+ei+mainitse+Jahve-erisnimeä.++Menee+aika+vaikeaksi+selitellä+UT:n+kolminaisuutta+VT:n+pohjalata,+uskonnollista+selittäjää+siihenkin+toki+löytyy.++Mahdollisimman+neutraalina+pysyvät+tutkijat+eivät+tunnista+kolminaisuutta+VT:n+teksteistä.<>...sillä+juutalaisuus+antaa+elämän+kunnioitukselle+arvon...><Juutalaisille+itse+veri+on+sivuseikka+elämän+kunnioittamisen+rinnalla.<>Tässä+on+muuten+se+yhteys+vartiotorniuskontoon,+että+vartiotorni+on+myös+kirjoittanut,+että+suurin+osa+UT:sta+on+tarkoitettu+vain+niille,+jotka+ovat+kijauttaneet+itsensä+taivaaseen+meneviksi+vartiotorniseuran+pirämään+kortistoon.+><Tuo+on+luonnollista,+koska+suuri+joukko+on+Vt-liturgiassa+ollut+aina+paarialuokkaa.++Russell+opetti+heidän+olevan+taivaassa+vailla+kuolemattomuutta,+hehän+olivat+heikkouskoisempia+kuin+pieni+lauma,+jolla+oli+sitten+taivaassa+kuolemattomuus.Kun+Vt-seuran+suuri+joukko+heivattiin+pois+taivaasta,+niin+he+eivät+olleet+jehovantodistajia,+vaan+hyvän+tahdon+ihmisiä,+eikä+heillä+muutamaan+vuoteen+ollut+pääsyä+muistonviettoonkaan.++Vaikka+nykyään+ei+enää+tehdä+nimityseroa,+niin+suuri+joukko+on+edelleen+vailla+minkäänlaista+Raamatusta+johdettua+asiallista+sopimusta,+vaan+he+ikään+kuin+roikkuvat+jäännöksen+punteissa+ja+helmoissa.
  3. eikönäin++26.8.2017+22:32<>Kuten+näemme,+maailmallinen+viisaus+ei+ole+tuonut+rauhaa.+><Millaista+muuta+viisautta+on+olemassa+ja+missä+mainittumaailmallinen+viisaus+on+luvannut+tuoda+esimerkiksi+rauhan?<>Jumalalla+on+ensinnäkin+oikeus+hallita+ihmistä,+koska+hän+kaikkivaltias+Jumala+ja+Luoja...><No+kun+Raamatun+Jahve+ja+Raamatun+luojajumala+eivät+edes+ole+samoja+satuhahmoja.<>Vaikka+Jumalan+vastustaja+syyttää+Jumalaa+huonoksi+hallitsijaksi,+tuo+(Saatana)+ei+ole+kyennyt+tuottamaan+maailmaa,+jossa+vallitsisi+oikeudenmukaisuus.><Kaksi+satuhahmoa+syyttelee+toisiaan,+siinä+on+jo+menoa.++Toisaalta+jos+ajattelee+Vt-seuran+väitettä+Saatanan+suhteen,+niin+maailma+on+mennyt+parempaan+päin+vuoden+1914+jälkeen,+josta+lähtien+Jeesus+on+pyöritellyt+peukaloitaan+ja+Saatana+laittanut+asioita+parempaan+jamaan.<>Tämän+profetian+Jesaja+kertoi+tapahtuvan+päivien+lopulla,+kuten+jakeessa+2+sanottiin.+><Tuo+päivien+loppu+oli+lähinnä+makkabealaiskapinan+aikoihin+jos+Danielinkirjaa+on+uskominen.++Sitten+tuli+uskonpuhdistaja+Jeesus,+jonka+seuraajat+elivät+viimeisiä+päiviä+ajanlaskumme+ensimmäisellä+vuosisadalla,+uskoen+Jeesuksen+katteettomaan+paluulupaukseen.++Toki+kukin+voi+elellä+ikiomia+viimeisiä+päiviä+ihan+halunsa+mukaan.++Raamatun+jälkimmäiset+viimeiset+päivät+olivat+ja+menivät+kaksi+vuosituhatta+sitten.<>On+hienoa+elää+silloin,+kun+se+on+todellisuutta.+Silloin+ei+ole+puolustus+eikä+hyökkäysvoimia.+><Tuosta+toivorikkaudesta+tulikin+mieleen+kysymys+siitä+millaisia+voimia+Raamatun+ajan+israelilaisilla+oli+kun+jumalan+avulla+teloivat+eri+epäjumalaa+palvelleita+vaikka+silloin+kun+Pekah+urakoi+(2.+Aik.+28:6),+työpäivänsä+pituudesta+riippuen+vaikka+0,36+sekuntia+ja+vainaa+jos+vaikka+tappoi+12+tuntia+yhteen+putkeen.Raamatussa+ilmaistaan+lukuina+jumalan+tappamiksi+tai+jumalan+avulla+tapetuiksi+yhteensä+noin+1,5+miljoonaa,+päälle+tulee+tappamiset,+joiden+lukumäärää+ei+ilmaista.++Lasketaankohan+uskovaispiireissä+jumalan+verenhimo+hyökkäykseksi,+puolustukseksi,+vaiko+molemmiksi?
  4. ValtakunnanOdotuksessa++26.8.2017+16:28<>Mikäli+tarkoitat+"Raamattuun"...><Tarkoitan+uskovaisten+tapaa+lukea,+siis+nähdä+teksti+oman+toiveensa+täyttymyksenä,+pahimmillaan+vielä+niin,+että+on+kyse+yhdestä+tai+kahdesta+jakeesta,+ei+koko+asiayhteydestä.><Käännöksellä+on+oma+nerkityksensä,+mutta+perusasiat+ovat+tärkeimpiä,+ja+eiköhän+ne+ole+selvät+kaikissa.><Taitavat+kaikki+käännökset+olla+tärkeissä+perusasioissa+yhteneväisiä,+viilaukset+ovat+pienissä+yksityiskohdissa.++Ongelma+on+siinä,+että+raamatunkääntäjät+ovat+uskonnollisia+ja+se+vaikuttaa+käännökseen.<>+Raamatussa+on+myös+lupauksia+uusista+kirjoista+"Uudessa+asianjärjestelmässä".><Tuollaista+en+ole+itse+havainnut+Raamatussa+ja+vaikuttaa+eksoottiselta,+koska+Raamatun+UT:n+aikaan+elettiin+lopun+aikaa+ja+Jeesuksen+piti+palata+minä+hetkenä+hyvänsä.++Vielä+Ilmestyskirjassa+valettiin+uskoa,+että+Jeesus+palaa+pian.++Sen+uudempaa+lupausta+en+Raamatusta+tunne+kuin+tuo+ajanlaskumme+ensimmäisen+vuosisadan+lupaus,+jota+Jeesus+ei+pitänyt.++Toki+muistan+kuinka+Jehova+antoi+konventeissa+uusia+kirjoja.++Hupaisin+tuollainen+tilanne+lienee+se+kun+julkaistiin+kaksi+Jehovalta+saatua+kirjaa,+joissa+esitettiin+eri+opetus+Sodoman+ja+Gomorran+väen+ylösnousemuksesta.++Eli+sattuu+sitä+väitetylle+Jehovallekin+mokia.Itse+olen+olen+havainnut+Vt-seuran+vihjailleen+tai+suoraan+luvanneen+uutta+maailmaa+tai+asiainjärjestelmää+elämäni+aikana+jo+seitsemän+eri+kertaa.++Katteettomien+lupausten+suuri+määrä+ei+näytä+olevan+minkäänlainen+tae+lupausten+todellisuuspohjasta,+päin+vastoin.<>Emmehän+mekään+enää+lue+vain+Aadamin+sukuluetteloita+Moseksen+kerääminä...><Mooses+ei+keräillyt+yhtään+mitään+Raamattuun,+Mooses+on+yksi+Raamatun+taruhenkilöistä.++Raamatun+VT:n+kasaaminen+alkoi+semmoinen+noin+tuhat+ennen+ajanlaskumme+alkua.++Siis+senkin+estämättä,+että+aikoinaan+Vt-seura+opetti+Adamin+laittaneen+talteen+Raamatun+ekat+jakeet.<>...ainoina+autuaiksi+tekevinä+tänään+ja+tulevaisuudessa.><Meillä+on+omakin+kansalliseepos,+Kalevala.<>Kuka+mahtaa+olla+oikeassa+alkuperäisten+kielien+ymmärtämisessä?Hebrea,+kreikka,+aramea+on+muuttunut+ajasta+toiseen,+kuten+suomenkielikin!><Kyllä+noi+vanhat+kielet+tunnetaan+tarpeellisen+hyvin,+samoin+mennyt+historia,+se+ei+ole+ongelma.++Esimerkiksi+Vt-seuran+kohdalla+ongelma+on+valehtelu,+jolla+pidetään+elossa+brittipapilta+Russelille+kulkeutunutta+opetusta,+jolla+ei+ole+mitään+pohjaa+Raamatussa.++Sen+käsittäminen+ei+edellytä+koine-kreikan+tuntemusta.++Ainoastaan+yhdessä+yksityiskohdassa+riittää+kun+luottaa+alan+asiantuntijoihin+futuuriaikamuodon+suhteen+(estai,+esontai).++Eikä+sekään+ole+välttämätöntä+asia+aukeaa+lukemalla+asiayhteys+(Luukas+21).
  5. mmmmm4++25.8.2017+21:56<>Siksi+konsonatteihin+on+myös+tarkoitus+lisätä+vokaalit+ja+sen+seurauksena+nimi+Jehova+on+yleisin.><Tämän+estämättä+Vt-seura+on+jo+1950-luvulta+myöntänyt,+että+Jahve+on+kuitenkin+todennäköisemmin+lähempänä+oikeaa+kuin+Jehova.++Ja+tässä+Vt-seura+peesaa+alan+asiantuntijoita.<>Jehova+Jumala+itse+ohjasi+raamatunkirjoittajia+käyttämään+hänen+nimeään.><Mistä+tämä+on+havaittavissa?<>Jeesus+tunsi+myös+tuon+nimen+ja+käytti+sitä...><Ja+mistä+tämä+on+havaittavissa?<>Opetus+on+Raamatusta...><Merkittäviltä+osiltaan+ei+ole,+kuten+nykyinen+Jeesuksen+paluu+ja+lopun+aika+sekä+1918-valinta.<>,Jehova+antoi+hänelle+henkeään+asioiden+oikeaan+ymmärtämiseen.><Kerrotko+ne+oleelliset+Rutherfordin+opetukset,+joihin+hän+on+saanut+yliluonnollista+apua+ja+jotka+olivat+sen+verran+oikein,+että+ne+ovat+muuttumattomina+käytössä+vieläkin?<>Tiedän,+että+oppi-isäsi+esittää+hänet+juoppona,+mutta+edistääkseen+omia+opetuksiaan.><Rutherford+oli+öykkäri,+juoppo+ja+piti+rakastajattaria+elämänsä+viimeiseen+hengenvetoon.++Sen+toteaminen+ei+edellytä+minkään+uskonnollisen+suunnan+kannattamista.++Asiasta+on+ihan+riittävästi+dokumentteja+jos+vaan+haluaa+niitä+etsiä.<>Ketä+tahansa+ennen+elänyttä+voi+kutsua+juopoksi,+vaikka+ei+ole+järkeviä+perusteita+opettaa.+Joten+jätä+tuo+halpamainen+nimittely.+><Oletko+tutustunut+Walter+Salterin+ja+Olin+Moylen+kirjeisiin?++Edellinen+oli+Kanadan+maanpalvelija+ja+jälkimmäinen+Vt-seuran+lakimies.++Tutusti+ihmeessä+ja+jatkamme+vaikka+siitä.+++Niin+ja+muistat+kai+miten+Rutherford+luonnehti+USA:n+kieltolain++olevan+Saatanan+juoni+ja+salakuljetti+viinaa+Kanadan+konttorista,+siitä+juuri+Salter+kirjoitti.
  6. luulenpa++25.8.2017+23:19<>Niin+Karvialla+oli+paljon+tuttuja,+eräs+hyvin+läheinen+ihminen+myös+ja+suurin+osa+heistä+jatkaa+uskollista+vaellustaan.><Vaellus+on+vaan+valehtelevan+Vt-seuran+tahtiin,+se+laji+riitti+lopulta+mulle.+<>+Miksi+ajattelet,+että+petkuttamalla+tullaan+todistajaksi.><Trollaushan+aloitus+oli,+mutta+sikäli+olet+oikeassa,+että+petkutus+on+osa+jehovantodistajuutta.<>+Kirjoitit,+että+tulokkaan+ajatuksia+ei+pysty+lukemaan,+mutta+täytyy+tulijalla+itsellä+olla+tietoisuus+oman+käytöksensä+petollisuudesta,+joten+onko+siinä+jotain+kiitettävää.+><Trolli,+mikä+trolli,+ei+kai+siitä+sen+enempää.++Et+kuitenkaan+osoita+vastauksessani+virheitä+menettelytavan+suhteen.<>Tiedämme,+että+petos+huomataan+kuitenkin+pian,+sen+on+kokemus+osoittanut.+><Ei+aina+kuitenkaan,+sen+kokemus+on+osoittanut.<>Jehovan+todistajana+oleminen+vaatii+aidon+vakaumuksen.+Teeskentely+paljastuu+ajan+myötä.><Älä+viitsi,+hyvin+moni+teeskentelee,+jotta+perheyhteys+ei+karttamisen+takia+katkea.<>On+kuitekin+hyvä+muistaa,+että+on+meitä+korkeampi+voima,+joka+ohjailee+asioita+ja+näkee+ihmisen+sydämeen.><Miten+perustelet+väitteesi?<>+Kuten+esimerkkitapauksesikin+osoittaa,+asia+tuli+esiin+ja+petos+tuli+ilmi.><Juu+kun+kaveri+eteni+sen+verran+korkealle,+että+piti+esitelmiä.++Mikään+automaatti+ilmitulo+ei+ole.<>+Vaikka+voisimme+petkuttaa+ihmisiä,+Jumalaa+ei+koskaan.+Tahalliset+väärintekijät+paljastuvat+aina+aikanaan.+><Koskahan+Vartiotorniseura+paljastuu?<>Emme+pysty+koskaan+tietämään+kuka+aiheen+aloittaja+on,+mutta+kokemus+on+paljastanut,+että+useinmiten+tällä+sivustolla+alottaja+vastaa+omiin+kysymykseensä.+><Päätit+luulla+kuitenkin.++Mulla+on+rekattu+nimmari+ja+minusta+on+lyhytnäköistä+pitää+minua+tyhmänä+sen+takia,+että+olen+entinen+jehovantodistaja.<>Tekee+jonkin+aloitteen+voidakseen+juuri+retostella+asiasta.><No+mä+olen+tehnyt+avauksia+voidakseni+keskustella+asiasta,+siis+Vt-seuran+opetuksesta:http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussahttp://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4Olisko+sulla+mitään+kommenttia+noihin?<>+Jos+arvaukseni+on+väärä,+pyydän+anteeksi.><Riittää+jos+vastaat+jt-huutoosi,+en+kanna+kaunaa.<>Luotamme+myös+siihen+opetukseen,+jonka+saamme+ja+olemme+todenneet+ne+oikeiksi+ja+viisaiksi.><Korjaa+ihmeessä+missä+olen+väärässä,+jos+osoitat+Vt-seuran+väitteen+oikeutetuksi+vuoden+1914+raamatullisuuden+suhteen,+niin+palaan+salille+keskustelemaan+jatkosta.<>+Jo+se,+että+tiedämme+perusoppien+perustuvan+Raamattuun,+eikä+ihmisten+kehittämiin+uskontunnustuksiin,+saa+meidät+vakuuttuneiksi,+että+opetus+tulee+oikeasta+lähteestä.+><Vartiotorniseuran+peruopetus+pohjaa+siihen,+että+Jeesus+palasi+1914,+että+1914+alkoivat+lopun+ajat+ja+3,5+vuoden+kuluttua+Jeesus+valitsi+raamatuntutkijat+edustajakseen+maan+päällä+(plus+muuta+pienempää+torventörähdystä).++Jos+todellaTIEDÄT+asian+olevan+tuolla+tavalla,+niin+miksi+pihtaisit+TIETOASI+minulta?++Osoita+minun+olevan+väärässä+ja+palaan+salille+kun+minulle+on+luvattu+instant-paluu,+siis+ilman+ryömimistä.++Voimme+sitten+salilla+yhdessä+keskustella+vuoden+1914+profeetallisuudesta.
  7. vääriäosoitteita+++25.8.2017+17:09<>Kyllä+on+taas+keskustelunaiheet!+Todistajat+on+varmaan+se+kaiken+pahan+alku+ja+juuri+ainakin+tällä+palstalla+kirjoittelevien+mielestä!><Eikös+se+ole+tarkoituskin,+että+todistajuudesta+keskustellaan+sille+varatussa+osiossa?++Muut+uskonnot+saavat+yhtäläisesti+lunta+tupaan+omissa+osioissaan.<>Ketkä+puolustavat+rauhaa...><Reaalimaailmassa+elävät,+jehovantodistajat+katselevat+vieressä+ja+nauttivat+hedelmistä.<>...+ja+pitävät+lupauksensa?><1914+ja+1925+katteetomat+maailmaloppulupaukset+olivat+kotoisin+raamatuntutkijoilta+ja+1975+katteeton+maailmanloppulupaus+jehovantodistajilta.<>Ketkä+ovat+uskollisia+palveluksessaan+ja+elävät+ainoina+Raamatun+mukaan?><Suunnilleen+kaikki+uskonnolliset+ihmiset+toimivat+omasta+mielestään+tuolla+tavalla+ja+siinä+ohessa+pitävät+kaikkia+muita+vääräuskoisina.<>+Ketkä+maksavat+tunnollisesti+veronsa+ja+ovat+rehellisiä+työntekijöitä?><Valtaosa+väestöstä.<>On+hyvä+ottaa+asioista+selvää+ennen+kuin+alkaa+levitellä+vääriä+uskomuksia!><Todella+hyvä+ja+kannatettava+ohje.<>JW.Org+kertoo+kattavasti+siitä+työstä+mitä+maailmanlaajuinen,+kovaa+vauhtia+kasvava+Jumlan+Järjestö+tekee.+><Auttaisitko+lukijoita+näiden+JW.ORG-ongelmien+kanssa:http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussahttp://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4Vai+meneekö+sinulla+niin+kovaa+vauhtia+järjestön+kanssa,+että+et+ehdi+vastaamaan+huutoosi?<>Joita+kaikkia+on+vältettävä+lukemasta+väärien+tietojen+estämisen+takia.+><Kiitos+jo+etukäteen+jos+vastavuoroisesti+kerrot+millaisia+virheitä+olet+ilmoittamiltasi+sivuilta+löytänyt,+saadaan+sitten+virheet+oikaistua.++Pelkkä+ylimalkainen+moittiminen+ei+ole+kovin+uskottavaa.