Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Hasta_luego
profiilit
Hasta_luego
Hasta_luego
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
3381
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
nnniin++27.8.2017+22:26
<>+Siellä+kehoitetaan+kertomaan+siitä+ja+antamaan+varoitusta+ihmisille,+kuten+Nooakin+teki.+><
Missä+Raamattu+tarkalleen+ottaen+kertoo+Nooan+saarnanneen+tulevaa+tuhoa?
Ja+mitä+sitten+Jeesuksen+saarnaamiskehotukseen+tulee,+niin+Paavali+ilmoitti+sen+täytetyksi+jo+aikana,+jolloin+Jeesuksen+odotettiin+palaavan+lupauksensa+mukaisesti:
”...edellyttäen+tietysti,+että+pysytte+uskossa,+perustukselle+laskettuina+ja+vakaina,+horjahtamatta+pois+sen+hyvän+uutisen+toivosta,+jonka+olette+kuulleet+ja+jota+on+saarnattu+kaikessa+luomakunnassa,+joka+taivaan+alla+on.+Tämän+hyvän+uutisen+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.”++(Kol.+1:23+UM)
Siis+Raamatun+mukaan+Paavali+hoiti+oman+osansa,+Jeesus+ei+hoitanut+omaansa.
28.08.2017 01:00
LuetaanRaamattuun++27.8.2017+21:09
<>Juutalaiset+itse+eivät+ole+tajunneet+kehittelemäänsä+jumalaa+kolmiyhteiseksi,+mutta+kristityt+ovat+tämän+ominaisuuden+löytäneet?><
Jotenkin+kuvaavaa+koko+touhulle+on+se,+että+Jeesuksesta+tehtiin+osa+kolminaisuutta+vasta+pitkään+sen+jälkeen+kun+oli+jo+nähty,+ettei+Jeesus+lunastanut+antamaansa+paluulupausta.++Nyt+Jeesusta+sitten+palautellaan+sekä+kolmiyhteisenä+että+ihan+ilman+jumala-statusta.
<>Mutta+kun+riittävästi+haluaa+jotain+nähdä,+niin+näkee...+><
Se+katteeton+toivorikkaus+on+niin+sfääreissä,+ettei+selitykset+ja+tulkinnat+ehdy+missään+vaiheessa.++Tosin+Raamattukin+auttaa+asiassa+ja+olisikin+mielenkiintoista+tietää+mikä+kaikkea+on+Vt-slangilla+"tarkennettu"+matkan+varrella,+puhumattakaan+siitä+millä+perusteella+vaikka+UT+laitettiin+kasaan+tarjonnasta,+josta+olisi+saanut+vaikka+moniosaisen+UT:n++On+jätetty+apokryfikirjat+pois,+vaikka+Jeesuskin+lainasi+niitä+kun+ne+osin+olivat+osa+Septuagintaa.
28.08.2017 00:43
Marjaanannaja++27.8.2017+17:27
<>Eli+kyllä+kolminaisuus+on+VT:ssä+löydettävissä.><
Juutalaiset+eivät+kolmiyhteistä+jumalaa+kuitenkaan+aikoinaan+palvoneet+ja+edelleen+odottelevat+messiasta.++Joku+tossa+jutussa+ei+juurikaan+täsmää.
27.08.2017 20:52
manaat+27.8.2017+16:02
<>Tässä+ei+kirjoiteta+mistään+hengellisestä+Israelista+niin+kuin+Jehovan+todistajat+asian+tulkitsevat,+vaan+Jumalan+valinnan+mukaan+VALITUSTA+kansasta+Israelista...><
Ja+tässä+yhteydessä+ei+oteta+uskovaisten+joukossa+huomioon+sitä,+että+todistelun+taakka+on+positiivisen+väitteen+esittäjällä.++Israelin+kansasta+ja+juutalaisista+on+näyttöä,+Jahvesta+ei+tippaakaan.++Tuo+kaikkein+oleellisin+osa+väitettä+jää+aina+vaille+huomiota.
27.08.2017 16:56
RaijaRivakka++27.8.2017+15:36
<>"+israelilaisten+palvoneen+kolmiyhteistä+Jahvea.+"
-Israelilaisilla+on+juutalaisuus.+><
Ja+tälle+juutalaisuudelle+rakentuu+Raamatun+Jeesus-uskonpuhdistajan+tarina.++Raamatun+UT+ei+tee+varsinaista+eroa+VT:n+jumalaan,+paitsi+mitä+ei+mainitse+Jahve-erisnimeä.++Menee+aika+vaikeaksi+selitellä+UT:n+kolminaisuutta+VT:n+pohjalata,+uskonnollista+selittäjää+siihenkin+toki+löytyy.++Mahdollisimman+neutraalina+pysyvät+tutkijat+eivät+tunnista+kolminaisuutta+VT:n+teksteistä.
<>...sillä+juutalaisuus+antaa+elämän+kunnioitukselle+arvon...><
Juutalaisille+itse+veri+on+sivuseikka+elämän+kunnioittamisen+rinnalla.
<>Tässä+on+muuten+se+yhteys+vartiotorniuskontoon,+että+vartiotorni+on+myös+kirjoittanut,+että+suurin+osa+UT:sta+on+tarkoitettu+vain+niille,+jotka+ovat+kijauttaneet+itsensä+taivaaseen+meneviksi+vartiotorniseuran+pirämään+kortistoon.+><
Tuo+on+luonnollista,+koska+suuri+joukko+on+Vt-liturgiassa+ollut+aina+paarialuokkaa.++Russell+opetti+heidän+olevan+taivaassa+vailla+kuolemattomuutta,+hehän+olivat+heikkouskoisempia+kuin+pieni+lauma,+jolla+oli+sitten+taivaassa+kuolemattomuus.
Kun+Vt-seuran+suuri+joukko+heivattiin+pois+taivaasta,+niin+he+eivät+olleet+jehovantodistajia,+vaan+hyvän+tahdon+ihmisiä,+eikä+heillä+muutamaan+vuoteen+ollut+pääsyä+muistonviettoonkaan.++Vaikka+nykyään+ei+enää+tehdä+nimityseroa,+niin+suuri+joukko+on+edelleen+vailla+minkäänlaista+Raamatusta+johdettua+asiallista+sopimusta,+vaan+he+ikään+kuin+roikkuvat+jäännöksen+punteissa+ja+helmoissa.
27.08.2017 15:54
hyväätietoa++27.8.2017+15:03
<>Hyvä+MOYLE!!
Nämä+ovat+erittäin+tärkeitä+todistusaineistoja+juopporutherfordista.><
Siinähän+kävi+niin,+että+Rutherford+ei+itse+nähnyt+masinoimansa+herjauksen+päätösnäytöstä,+vaan+kuoli+rakastajattarensa+hoivaamana+Beth+Sarimissa+ennen+langettavan+tuomion+julistamista.++Mies+ei+siis+koskaan+eronnut+vaimostaan,+joka+muutti+erilleen+kun+ei+enää+kestänyt+miehensä+öykkäröintiä.
Tossa+on+muutama+linkki+Moyle-aiheeseen,+toivottavasti+eivä+ole+juurikaan+hapantuneet:
http://www.geocities.com/paulblizard/olin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Olin_R._Moyle
http://www.docbob.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=21
http://www.jehovahs-witness.com/6/8064/1.ashx
http://lawcrawler.findlaw.com/scripts/lc.pl?entry=Olin+Moyle&sites=all
https://www.jehovahs-witness.com/topic/122275/why-olin-moyle-disfellowshipped
Lisää+löytyy+hakemalla+aivan+varmasti.
27.08.2017 15:28
jomking++26.8.2017+14:08
<>Miten+on+tämä+Lutherfordin+viinan+jakelu,+onko+se+Alkon+verovapaudesta+vapaa,+vai+myydäänkö+sitä+salaa+tiskin+alta?+Kuka+tietää!+><
Oy+Alkoholiliike+Ab+ja+tavan+mukaan+sen+toimialue+oli+Suomi.++Lisäksi+Oy+Alkoholiliike+Ab+perustettiin+vasta+kun+USA:n+kieltolaki+veteli+viimeisiään.+
Rutherfordin+alkoholismi+osuu+jonkun,+eli+varmaan+useammankin,+arkaan+paikkaan,+koska+tosi+kristillinen+raapevesi+lähtee+liukkaasti+liikkeelle.++Rutherford+salakuljetutti+viinaa+Kanadan+sivukonttorista+ja+konttorinhoitaja+Walter+Salter+piti+toimintaa+vääränä.++Salter+kirjoitti+kirjeen,+jossa+oli+mm.+tämä+salakuljetus,+jolloin+despootti+Rutherford+pahoitti+mielensä+ja+Walter+Salter+sai+lähteä.++Salterin+kirje+löytynee+netistä+edelleen.
Olin+Moyle+oli+toinen+Rutherfordin+alkoholismiin+huomion+kiinnittänyt+ja+sai+lähteä.++Despotismi+tuli+tuossakin+tapauksessa+esille+kun+Rutherford+pani+Moylen+pojan+julkisesti+valitsemaan+joko+isänsä+tai+Vt-seuran.++Moyle+oli+raittiusmies+ja+Vt-seuran+juristi,+jonka+korvasi+Hayden+Covington,+joka+on+myöhemmin+kertonut+saaneensa+paikan+kun+hänellä+ja+Rutherfordilla+oli+tuo+yhteinen+harrastus.++
Olin+Moylenkin+kirje+löytynee+netistä.++Rutherford+ei+sitten+jättänyt+asiaa+sikseen,+vaan+herjasi+Moylea+painotuotteen+(Vt-lehti)+välityksellä,+Moyle+ei+jättänyt+juttua+silleen,+vaan+vei+asian+oikeuteen+ja+WTBTS+tuomittiin+korvauksiin+Moylelle.
27.08.2017 13:49
TuleekohanValtakuntaasi+27.8.2017+0:03
<>Ilmestyskirjan+kirjoittaja+ei+kuitenkaan+Jehovan+todistajista+sen+enempää+kuin+Amerikasta+tiennyt,+vaan+kirjoitti+Kristuksen+kanssa+hallitsemisesta.><
Niinpä+Ilmestyskirjan+alussa,+lopussa+ja+siinä+välissäkin+esitettiin+tuon+hallinnan+olevan+käsillä+pian.++Tuo+pian+oli+pian+silloisille+henkilöille+joille+tuota+kirjakääröä+luettiin.++Jeesushan+oli+jo+tuolloin+pahasti+myöhässä,+joka+osaltaan+selittää+pian-sanan+käytön+rohkaisuna.
27.08.2017 03:01
eikönäin++26.8.2017+22:32
<>Kuten+näemme,+maailmallinen+viisaus+ei+ole+tuonut+rauhaa.+><
Millaista+muuta+viisautta+on+olemassa+ja+missä+mainittu
maailmallinen+viisaus+on+luvannut+tuoda+esimerkiksi+rauhan?
<>Jumalalla+on+ensinnäkin+oikeus+hallita+ihmistä,+koska+hän+kaikkivaltias+Jumala+ja+Luoja...><
No+kun+Raamatun+Jahve+ja+Raamatun+luojajumala+eivät+edes+ole+samoja+satuhahmoja.
<>Vaikka+Jumalan+vastustaja+syyttää+Jumalaa+huonoksi+hallitsijaksi,+tuo+(Saatana)+ei+ole+kyennyt+tuottamaan+maailmaa,+jossa+vallitsisi+oikeudenmukaisuus.><
Kaksi+satuhahmoa+syyttelee+toisiaan,+siinä+on+jo+menoa.++Toisaalta+jos+ajattelee+Vt-seuran+väitettä+Saatanan+suhteen,+niin+maailma+on+mennyt+parempaan+päin+vuoden+1914+jälkeen,+josta+lähtien+Jeesus+on+pyöritellyt+peukaloitaan+ja+Saatana+laittanut+asioita+parempaan+jamaan.
<>Tämän+profetian+Jesaja+kertoi+tapahtuvan+päivien+lopulla,+kuten+jakeessa+2+sanottiin.+><
Tuo+päivien+loppu+oli+lähinnä+makkabealaiskapinan+aikoihin+jos+Danielinkirjaa+on+uskominen.++Sitten+tuli+uskonpuhdistaja+Jeesus,+jonka+seuraajat+elivät+viimeisiä+päiviä+ajanlaskumme+ensimmäisellä+vuosisadalla,+uskoen+Jeesuksen+katteettomaan+paluulupaukseen.++Toki+kukin+voi+elellä+ikiomia+viimeisiä+päiviä+ihan+halunsa+mukaan.++Raamatun+jälkimmäiset+viimeiset+päivät+olivat+ja+menivät+kaksi+vuosituhatta+sitten.
<>On+hienoa+elää+silloin,+kun+se+on+todellisuutta.+Silloin+ei+ole+puolustus+eikä+hyökkäysvoimia.+><
Tuosta+toivorikkaudesta+tulikin+mieleen+kysymys+siitä+millaisia+voimia+Raamatun+ajan+israelilaisilla+oli+kun+jumalan+avulla+teloivat+eri+epäjumalaa+palvelleita+vaikka+silloin+kun+Pekah+urakoi+(2.+Aik.+28:6),+työpäivänsä+pituudesta+riippuen+vaikka+0,36+sekuntia+ja+vainaa+jos+vaikka+tappoi+12+tuntia+yhteen+putkeen.
Raamatussa+ilmaistaan+lukuina+jumalan+tappamiksi+tai+jumalan+avulla+tapetuiksi+yhteensä+noin+1,5+miljoonaa,+päälle+tulee+tappamiset,+joiden+lukumäärää+ei+ilmaista.++Lasketaankohan+uskovaispiireissä+jumalan+verenhimo+hyökkäykseksi,+puolustukseksi,+vaiko+molemmiksi?
26.08.2017 23:13
ValtakunnanOdotuksessa++26.8.2017+20:39
<>Omana+elinaikanani+suomenkielen+sanojen+merkitys+on+muuttunut.><
Eiköhän+kaikki+kielet+kehity+ja+juuri+esimerkiksi+sillä+perusteella+voidaan+raamatunkirjoituksia+osaltaan+myös+ajoittaa.
<>En+nyt+jksaisi+enempää+teidän+kuppikunnassanne+-+jos+sallitte+minun+poistua?><
Tänne+kirjoittelu+on+yhtä+vapaaehtoista+kuin+kirjoitteluun+vastaaminenkin.
26.08.2017 22:51
ValtakunnanOdotuksessa++26.8.2017+18:22
<>Lukekaas+kaikki+viisaita+ajatuksia+ja+ottakaa+opiksenne!><
Lukeminen+kannattaa+aina,+kun+lukee,+niin+luulee+vähemmän.
<>Toivottavasti+saat+monia+seuraajia,+kuten+muutkin+ajattelijat!+><
Jos+minua+tarkoitat,+niin+sellaisesta+ei+ole+kyse.++Kunhan+tuon+esille+Vt-seuran+valheellisuutta+samalla+tavalla+kuin+tuhannet+muut+maailmassa.++Uskonnottomat+entiset+jehovantodistajat+eivät+saarnaa+ja+etsi+seuraajia+millään+tavalla.
Ja+kuten+YritäOdotellessasEdes++26.8.2017+18:53+tuossa+jo+toi+esille,+niin+heikoilla+on+usko+jos+asiakysymyksiin+ei+ole+kommentoitavaa,+mutta+kirjoittajaan+on.++Sinänsä+huoli+ei+koske+ainoastaan+jehovantodistajia,+kaikki+Raamattua+tarjoavat+uskonnot+ovat+samassa+veneessä+ongelmineen.
26.08.2017 19:29
ValtakunnanOdotuksessa++26.8.2017+16:28
<>Mikäli+tarkoitat+"Raamattuun"...><
Tarkoitan+uskovaisten+tapaa+lukea,+siis+nähdä+teksti+oman+toiveensa+täyttymyksenä,+pahimmillaan+vielä+niin,+että+on+kyse+yhdestä+tai+kahdesta+jakeesta,+ei+koko+asiayhteydestä.
><Käännöksellä+on+oma+nerkityksensä,+mutta+perusasiat+ovat+tärkeimpiä,+ja+eiköhän+ne+ole+selvät+kaikissa.><
Taitavat+kaikki+käännökset+olla+tärkeissä+perusasioissa+yhteneväisiä,+viilaukset+ovat+pienissä+yksityiskohdissa.++Ongelma+on+siinä,+että+raamatunkääntäjät+ovat+uskonnollisia+ja+se+vaikuttaa+käännökseen.
<>+Raamatussa+on+myös+lupauksia+uusista+kirjoista+"Uudessa+asianjärjestelmässä".><
Tuollaista+en+ole+itse+havainnut+Raamatussa+ja+vaikuttaa+eksoottiselta,+koska+Raamatun+UT:n+aikaan+elettiin+lopun+aikaa+ja+Jeesuksen+piti+palata+minä+hetkenä+hyvänsä.++Vielä+Ilmestyskirjassa+valettiin+uskoa,+että+Jeesus+palaa+pian.++Sen+uudempaa+lupausta+en+Raamatusta+tunne+kuin+tuo+ajanlaskumme+ensimmäisen+vuosisadan+lupaus,+jota+Jeesus+ei+pitänyt.++Toki+muistan+kuinka+Jehova+antoi+konventeissa+uusia+kirjoja.++Hupaisin+tuollainen+tilanne+lienee+se+kun+julkaistiin+kaksi+Jehovalta+saatua+kirjaa,+joissa+esitettiin+eri+opetus+Sodoman+ja+Gomorran+väen+ylösnousemuksesta.++Eli+sattuu+sitä+väitetylle+Jehovallekin+mokia.
Itse+olen+olen+havainnut+Vt-seuran+vihjailleen+tai+suoraan+luvanneen+uutta+maailmaa+tai+asiainjärjestelmää+elämäni+aikana+jo+seitsemän+eri+kertaa.++Katteettomien+lupausten+suuri+määrä+ei+näytä+olevan+minkäänlainen+tae+lupausten+todellisuuspohjasta,+päin+vastoin.
<>Emmehän+mekään+enää+lue+vain+Aadamin+sukuluetteloita+Moseksen+kerääminä...><
Mooses+ei+keräillyt+yhtään+mitään+Raamattuun,+Mooses+on+yksi+Raamatun+taruhenkilöistä.++Raamatun+VT:n+kasaaminen+alkoi+semmoinen+noin+tuhat+ennen+ajanlaskumme+alkua.++Siis+senkin+estämättä,+että+aikoinaan+Vt-seura+opetti+Adamin+laittaneen+talteen+Raamatun+ekat+jakeet.
<>...ainoina+autuaiksi+tekevinä+tänään+ja+tulevaisuudessa.><
Meillä+on+omakin+kansalliseepos,+Kalevala.
<>Kuka+mahtaa+olla+oikeassa+alkuperäisten+kielien+ymmärtämisessä?
Hebrea,+kreikka,+aramea+on+muuttunut+ajasta+toiseen,+kuten+suomenkielikin!><
Kyllä+noi+vanhat+kielet+tunnetaan+tarpeellisen+hyvin,+samoin+mennyt+historia,+se+ei+ole+ongelma.++Esimerkiksi+Vt-seuran+kohdalla+ongelma+on+valehtelu,+jolla+pidetään+elossa+brittipapilta+Russelille+kulkeutunutta+opetusta,+jolla+ei+ole+mitään+pohjaa+Raamatussa.++Sen+käsittäminen+ei+edellytä+koine-kreikan+tuntemusta.++Ainoastaan+yhdessä+yksityiskohdassa+riittää+kun+luottaa+alan+asiantuntijoihin+futuuriaikamuodon+suhteen+(estai,+esontai).++Eikä+sekään+ole+välttämätöntä+asia+aukeaa+lukemalla+asiayhteys+(Luukas+21).
26.08.2017 17:26
Paipapum++26.8.2017+3:37
<>Ettei+jeesusta+mainita+nimeltä+,+"
+Jåstas+,+Tuo+Luterillainen+käännös+"+Vesa,+"+on+Jesajan+enuustus...><
Se+on+ennustuksen+irvikuva,+ei+nimeä,+ei+ajankohtaa,+eikä+muutakaan+täsmällistä,+joten+sitä+voi+kukin+halutessaan+soveltaa+kuinka+tahansa.++Ja+kun+ottaa+huomioon+kuinka+monta+jessusennustusta+Raamatun+VT:sta+esitetään+ja+kaikki+yhtä+epämääräisiä+ja+selittelyä+edellyttäviä,+niin+ei+hyvältä+näytä.+
<>...+ja+meillä+on+Yliopistossa+oikein+hyviä+Eksegeettejä+selittämään+,+kolmitahoista+jumalaa+;+><
Näin+varmaan+on,+mutta+en+ole+havainnut+heidän+selittävän+israelilaisten+palvoneen+kolmiyhteistä+Jahvea.
26.08.2017 16:10
ValtakunnanOdotuksessa++26.8.2017+13:52
<>Enkä+kannusta+toisiakaan+muuhun+kuin+lukemaan+Raamattua...><
Siitä+ei+haittaa+ole,+kunhan+lukee+Raamattua,+eikä+Raamattuun.
+<>...ja+saamaan+henkilökohtaisen+suhteen+Jumalaan...><
No+jumala+lähti+mun+maailmasta+kun+aloin+lukea+Raamattua,+enkä+Raamattuun.
26.08.2017 15:55
mmmmm4++25.8.2017+21:56
<>Siksi+konsonatteihin+on+myös+tarkoitus+lisätä+vokaalit+ja+sen+seurauksena+nimi+Jehova+on+yleisin.><
Tämän+estämättä+Vt-seura+on+jo+1950-luvulta+myöntänyt,+että+Jahve+on+kuitenkin+todennäköisemmin+lähempänä+oikeaa+kuin+Jehova.++Ja+tässä+Vt-seura+peesaa+alan+asiantuntijoita.
<>Jehova+Jumala+itse+ohjasi+raamatunkirjoittajia+käyttämään+hänen+nimeään.><
Mistä+tämä+on+havaittavissa?
<>Jeesus+tunsi+myös+tuon+nimen+ja+käytti+sitä...><
Ja+mistä+tämä+on+havaittavissa?
<>Opetus+on+Raamatusta...><
Merkittäviltä+osiltaan+ei+ole,+kuten+nykyinen+Jeesuksen+paluu+ja+lopun+aika+sekä+1918-valinta.
<>,Jehova+antoi+hänelle+henkeään+asioiden+oikeaan+ymmärtämiseen.><
Kerrotko+ne+oleelliset+Rutherfordin+opetukset,+joihin+hän+on+saanut+yliluonnollista+apua+ja+jotka+olivat+sen+verran+oikein,+että+ne+ovat+muuttumattomina+käytössä+vieläkin?
<>Tiedän,+että+oppi-isäsi+esittää+hänet+juoppona,+mutta+edistääkseen+omia+opetuksiaan.><
Rutherford+oli+öykkäri,+juoppo+ja+piti+rakastajattaria+elämänsä+viimeiseen+hengenvetoon.++Sen+toteaminen+ei+edellytä+minkään+uskonnollisen+suunnan+kannattamista.++Asiasta+on+ihan+riittävästi+dokumentteja+jos+vaan+haluaa+niitä+etsiä.
<>Ketä+tahansa+ennen+elänyttä+voi+kutsua+juopoksi,+vaikka+ei+ole+järkeviä+perusteita+opettaa.+Joten+jätä+tuo+halpamainen+nimittely.+><
Oletko+tutustunut+Walter+Salterin+ja+Olin+Moylen+kirjeisiin?++Edellinen+oli+Kanadan+maanpalvelija+ja+jälkimmäinen+Vt-seuran+lakimies.++Tutusti+ihmeessä+ja+jatkamme+vaikka+siitä.+++Niin+ja+muistat+kai+miten+Rutherford+luonnehti+USA:n+kieltolain++olevan+Saatanan+juoni+ja+salakuljetti+viinaa+Kanadan+konttorista,+siitä+juuri+Salter+kirjoitti.
26.08.2017 01:29
eimuutakuinesittämään++26.8.2017+0:59
<>Raamatun+kertoman+perusteella+varhaiskristityt+tosin+menivät+nopeasti+kasteelle+eikä+"kastamattomana+julistajana"+toimimista+vaadittu,+mutta+nyt+puhutaankin+Vartiotornin+opista+eikä+Raamatusta.+><
Bingo+-+porukkaa+kastettiin+perhekunnittain+vaikka+samana+päivänä.++Nyt+onkin+kyse+siitä,+että+kastettujen+tulee+olla+uskollisia+Vt-seuralle,+ei+Raamatulle.
Toki+Jeesuksen+jullikka+ja++nykyinen+tiedon+taso+tekee+sen,+ettei+luuleminen+käy+kaupaksi.+samalla+tavalla+kuin+silloin+kun+Jeesus+oli+vielä+tulollaan.
26.08.2017 01:09
luulenpa++25.8.2017+23:19
<>Niin+Karvialla+oli+paljon+tuttuja,+eräs+hyvin+läheinen+ihminen+myös+ja+suurin+osa+heistä+jatkaa+uskollista+vaellustaan.><
Vaellus+on+vaan+valehtelevan+Vt-seuran+tahtiin,+se+laji+riitti+lopulta+mulle.+
<>+Miksi+ajattelet,+että+petkuttamalla+tullaan+todistajaksi.><
Trollaushan+aloitus+oli,+mutta+sikäli+olet+oikeassa,+että+petkutus+on+osa+jehovantodistajuutta.
<>+Kirjoitit,+että+tulokkaan+ajatuksia+ei+pysty+lukemaan,+mutta+täytyy+tulijalla+itsellä+olla+tietoisuus+oman+käytöksensä+petollisuudesta,+joten+onko+siinä+jotain+kiitettävää.+><
Trolli,+mikä+trolli,+ei+kai+siitä+sen+enempää.++Et+kuitenkaan+osoita+vastauksessani+virheitä+menettelytavan+suhteen.
<>Tiedämme,+että+petos+huomataan+kuitenkin+pian,+sen+on+kokemus+osoittanut.+><
Ei+aina+kuitenkaan,+sen+kokemus+on+osoittanut.
<>Jehovan+todistajana+oleminen+vaatii+aidon+vakaumuksen.+Teeskentely+paljastuu+ajan+myötä.><
Älä+viitsi,+hyvin+moni+teeskentelee,+jotta+perheyhteys+ei+karttamisen+takia+katkea.
<>On+kuitekin+hyvä+muistaa,+että+on+meitä+korkeampi+voima,+joka+ohjailee+asioita+ja+näkee+ihmisen+sydämeen.><
Miten+perustelet+väitteesi?
<>+Kuten+esimerkkitapauksesikin+osoittaa,+asia+tuli+esiin+ja+petos+tuli+ilmi.><
Juu+kun+kaveri+eteni+sen+verran+korkealle,+että+piti+esitelmiä.++Mikään+automaatti+ilmitulo+ei+ole.
<>+Vaikka+voisimme+petkuttaa+ihmisiä,+Jumalaa+ei+koskaan.+Tahalliset+väärintekijät+paljastuvat+aina+aikanaan.+><
Koskahan+Vartiotorniseura+paljastuu?
<>Emme+pysty+koskaan+tietämään+kuka+aiheen+aloittaja+on,+mutta+kokemus+on+paljastanut,+että+useinmiten+tällä+sivustolla+alottaja+vastaa+omiin+kysymykseensä.+><
Päätit+luulla+kuitenkin.++Mulla+on+rekattu+nimmari+ja+minusta+on+lyhytnäköistä+pitää+minua+tyhmänä+sen+takia,+että+olen+entinen+jehovantodistaja.
<>Tekee+jonkin+aloitteen+voidakseen+juuri+retostella+asiasta.><
No+mä+olen+tehnyt+avauksia+voidakseni+keskustella+asiasta,+siis+Vt-seuran+opetuksesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4
Olisko+sulla+mitään+kommenttia+noihin?
<>+Jos+arvaukseni+on+väärä,+pyydän+anteeksi.><
Riittää+jos+vastaat+jt-huutoosi,+en+kanna+kaunaa.
<>Luotamme+myös+siihen+opetukseen,+jonka+saamme+ja+olemme+todenneet+ne+oikeiksi+ja+viisaiksi.><
Korjaa+ihmeessä+missä+olen+väärässä,+jos+osoitat+Vt-seuran+väitteen+oikeutetuksi+vuoden+1914+raamatullisuuden+suhteen,+niin+palaan+salille+keskustelemaan+jatkosta.
<>+Jo+se,+että+tiedämme+perusoppien+perustuvan+Raamattuun,+eikä+ihmisten+kehittämiin+uskontunnustuksiin,+saa+meidät+vakuuttuneiksi,+että+opetus+tulee+oikeasta+lähteestä.+><
Vartiotorniseuran+peruopetus+pohjaa+siihen,+että+Jeesus+palasi+1914,+että+1914+alkoivat+lopun+ajat+ja+3,5+vuoden+kuluttua+Jeesus+valitsi+raamatuntutkijat+edustajakseen+maan+päällä+(plus+muuta+pienempää+torventörähdystä).++Jos+todellaTIEDÄT+asian+olevan+tuolla+tavalla,+niin+miksi+pihtaisit+TIETOASI+minulta?++Osoita+minun+olevan+väärässä+ja+palaan+salille+kun+minulle+on+luvattu+instant-paluu,+siis+ilman+ryömimistä.++Voimme+sitten+salilla+yhdessä+keskustella+vuoden+1914+profeetallisuudesta.
25.08.2017 23:47
luulenpa++25.8.2017+20:42
<>Aloitus+taisi+olla+omasi.><
Melkoisen+vainoharhainen+olettamus+ja+todistelun+taakkakin+on+sinulla.
<>+Ja+ehdotuksesi+on+huono.><
Mikä+osuus+siinä+tarkkaan+ottaen+on+väärin?
<>+Motiivit+tulee+hyvin+pian+esiin.><
Tästä+syystä+valmensin+trollia,+jotta+peittää+motiivinsa.
<>Todistajaksi+ei+vain+ruveta.+Ketään+ei+kasteta,+jolla+ei+ole+tietoa+asiasta+ja+se+vaatii+tutkimista+ja+toimimista+opetuksen+mukaan.><
Nimenomaan+annoin+tuohon+asian+omaksumiseen+ohjeet,+kasteen+esikysärit+tulee+klaarata.++Sellaisia+ei+aikanani+ollut,+vaan+mentiin+ryhmäpaineessa+jonoon.
<>Ainoastaan+kastetut+vapautetaan+sotapalveksesta,+joten+sinusta+ei+ole+opastajaksi+tässä+asiassa.><
Mikä+saa+sinut+väittämään+moista,+etenkin+kun+itse+olen+käynyt+Karvian+ja+oletan+tuntevani+tämänkin+alueen+Vt-seuran+oppihistoriasta+aivan+kiitettävästi+ihan+Russelista+lähtien.
<>Salille+ovat+silti+kaikki+tervetulleita,+mutta+oikeista+vaikuttimista.+><
Kukaan+salilla+ei+kykene+lukemaan+tulokkaan+ajatuksia,+erotettu+henkilö+on+toisessa+maassa+heittäytynyt+todistajaksi+ja+kastettu+uudelleen,+jäi+toki+kiinni+esitelmää+pitäessään+kun+salilla+oli+maanmiehensä,+joka+tunnisti+hemmon.++Tuskin+on+ainoa+uudelleenkastettu.
Mikä+helvetti+siinä+on,+että+jehovantodistajaksi+miellettävät+kirjoittajat+kykenevät+kyllä+retostelemaan+kirjoittajan+henkilöä,+mutta+ovat+täysin+kädettömiä+vastaamaan+saman+kirjoittajan+esittämään+oppikritiikkiin+(1.+Piet.+3:15)?
25.08.2017 21:20
Eikun+salille+vaan+ja+leikit+kiinnostunutta,+lykkäyksen+anominen+saattaa+tulla+eteen.++Siellä+salilla+antavat+ohjeita+miten+tulee+toimia,+pääasia+on+uskoa+kaikki+mitä+sulle+esitetään.++Sitä+todellista+motiivia+sun+ei+kannata+kertoa,+se+ei+edistä+edistymistä+nk.+ainoaksi+tosi+kristityksi+ja+osaksi+maailman+onnellisinta+kansaa,+joka+elää+hengellisessä+paratiisissa.
25.08.2017 19:50
vääriäosoitteita+++25.8.2017+17:09
<>Kyllä+on+taas+keskustelunaiheet!+Todistajat+on+varmaan+se+kaiken+pahan+alku+ja+juuri+ainakin+tällä+palstalla+kirjoittelevien+mielestä!><
Eikös+se+ole+tarkoituskin,+että+todistajuudesta+keskustellaan+sille+varatussa+osiossa?++Muut+uskonnot+saavat+yhtäläisesti+lunta+tupaan+omissa+osioissaan.
<>Ketkä+puolustavat+rauhaa...><
Reaalimaailmassa+elävät,+jehovantodistajat+katselevat+vieressä+ja+nauttivat+hedelmistä.
<>...+ja+pitävät+lupauksensa?><
1914+ja+1925+katteetomat+maailmaloppulupaukset+olivat+kotoisin+raamatuntutkijoilta+ja+1975+katteeton+maailmanloppulupaus+jehovantodistajilta.
<>Ketkä+ovat+uskollisia+palveluksessaan+ja+elävät+ainoina+Raamatun+mukaan?><
Suunnilleen+kaikki+uskonnolliset+ihmiset+toimivat+omasta+mielestään+tuolla+tavalla+ja+siinä+ohessa+pitävät+kaikkia+muita+vääräuskoisina.
<>+Ketkä+maksavat+tunnollisesti+veronsa+ja+ovat+rehellisiä+työntekijöitä?><
Valtaosa+väestöstä.
<>On+hyvä+ottaa+asioista+selvää+ennen+kuin+alkaa+levitellä+vääriä+uskomuksia!><
Todella+hyvä+ja+kannatettava+ohje.
<>JW.Org+kertoo+kattavasti+siitä+työstä+mitä+maailmanlaajuinen,+kovaa+vauhtia+kasvava+Jumlan+Järjestö+tekee.+><
Auttaisitko+lukijoita+näiden+JW.ORG-ongelmien+kanssa:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4
Vai+meneekö+sinulla+niin+kovaa+vauhtia+järjestön+kanssa,+että+et+ehdi+vastaamaan+huutoosi?
<>Joita+kaikkia+on+vältettävä+lukemasta+väärien+tietojen+estämisen+takia.+><
Kiitos+jo+etukäteen+jos+vastavuoroisesti+kerrot+millaisia+virheitä+olet+ilmoittamiltasi+sivuilta+löytänyt,+saadaan+sitten+virheet+oikaistua.++Pelkkä+ylimalkainen+moittiminen+ei+ole+kovin+uskottavaa.
25.08.2017 17:56
147 / 170