Kutsunnat käyty

Japi98

Olisi tässä tulossa inttiin lähtö, mutta ei oikein hotsittaisi, ajattelinkin ruveta jehovalaiseksi, miten menettelen?

53

496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikun salille vaan ja leikit kiinnostunutta, lykkäyksen anominen saattaa tulla eteen. Siellä salilla antavat ohjeita miten tulee toimia, pääasia on uskoa kaikki mitä sulle esitetään. Sitä todellista motiivia sun ei kannata kertoa, se ei edistä edistymistä nk. ainoaksi tosi kristityksi ja osaksi maailman onnellisinta kansaa, joka elää hengellisessä paratiisissa.

• luulenpa

Aloitus taisi olla omasi. Ja ehdotuksesi on huono. Motiivit tulee hyvin pian esiin. Todistajaksi ei vain ruveta. Ketään ei kasteta, jolla ei ole tietoa asiasta ja se vaatii tutkimista ja toimimista opetuksen mukaan. Ainoastaan kastetut vapautetaan sotapalveksesta, joten sinusta ei ole opastajaksi tässä asiassa.
        Salille ovat silti kaikki tervetulleita, mutta oikeista vaikuttimista.

• eimuutakuinesittämään
        luulenpa kirjoitti:

Aloitus taisi olla omasi. Ja ehdotuksesi on huono. Motiivit tulee hyvin pian esiin. Todistajaksi ei vain ruveta. Ketään ei kasteta, jolla ei ole tietoa asiasta ja se vaatii tutkimista ja toimimista opetuksen mukaan. Ainoastaan kastetut vapautetaan sotapalveksesta, joten sinusta ei ole opastajaksi tässä asiassa.
        Salille ovat silti kaikki tervetulleita, mutta oikeista vaikuttimista.

"Ketään ei kasteta, jolla ei ole tietoa asiasta ja se vaatii tutkimista ja toimimista opetuksen mukaan."

Vartiotorniseuran oppimateriaali ei ole vaikeaa, mutta säännöllinen kokouksissa käyminen ja etenkin kenttäpalvelus (tavallisimmin ovelta ovelle -työ) ovat se vaikea osuus. Nekin pystyy kyllä suorittamaan, kun pitää palkinnon eli asevelvollisuudesta vapautuksen kirkkaana mielessä. Ajatuksia ei kukaan pysty lukemaan ja salilla on moni muukin "vääristä" vaikuttimista, kuten karttamisen pelosta.

Raamatun kertoman perusteella varhaiskristityt tosin menivät nopeasti kasteelle eikä "kastamattomana julistajana" toimimista vaadittu, mutta nyt puhutaankin Vartiotornin opista eikä Raamatusta.

• juuuuuhh

mene inttiin ja ole mies.

• PaipapumPum

" Mene inttiin ja ole mies , "
        Oletkos itse intissä , ? aikoinaan , kun silloin kivikauden aikana olin intissä ,ei ollut yhtään asiaa , jota olisin oppinut , Kaikki oli tarkoituksellisen lapsellista vouhkausta , Ja tarkoituskin oli ihan eri , mehän oltiin varuskunnan täyttönä ,
        Silakkaloota oli silloin hyvää ,

• Jehovainttikuhintti
        PaipapumPum kirjoitti:

Oletkos itse intissä , ? aikoinaan , kun silloin kivikauden aikana olin intissä ,ei ollut yhtään asiaa , jota olisin oppinut , Kaikki oli tarkoituksellisen lapsellista vouhkausta , Ja tarkoituskin oli ihan eri , mehän oltiin varuskunnan täyttönä ,

Jehovat on vastentahtoisia oppimaan ympäröivästä elävästä elämästä.
        Mitäs niillä tiedoilla ja taidoilla tekee kun on tuo maailmanloppu tulossa kohta, ihan tuossa nurkan takana ja ehkäpä jo huomenna kuka tietää.

• Vaarallinen_Vapaus

Tämä jehovien armeijasta ja sen korvaavasta siviilipalveluksesta kieltäytyminen ei ole mitään muuta kuin pelkoa. Vanhemmiston pelkoa siitä ettei suljetussa yhteisössä oleva ihminen joudu pois suljetun yhteisön valvonnasta ja alttiiksi ulkopuolisille vaikutteille ja mielipiteille.
        Siitähän voisi vaikka seurata se jehova vanhemmistolle kauhein skenaario.
        Ihminen alkaa hakea tietoa, ajatella ja ihmetellä itse. Se on sitten kryptoniittia uskonnolle.

• jekuritrkulj
        PaipapumPum kirjoitti:

aikoinaan piti valita kahdesta. intti tai vankila. mites nykyään?.. riittääkö pelkästään peräkammarin pankolta möläys.. jätän väliin.

• Kovasti_Vartiossa

Siellä ne Jehovan soturimiehet ja mummohame naiset seisoo kadunkulmalla kehoitettuna vartiossa tälläkin hetkellä. Ilmaista raitista ilmaa vartioivat vesisateessa. Viikonloppuna on tiedossa ovelta ovelle pimputtelu vuoro. Elämä jää jehovilta elämättä maailmanloppua odotellessa.
        Tämäkö sitten on sellaista tervettä hengellisyyttä, evankeliointia ja uskonnon harjoittamista ?

• turha_vartio
        Kovasti_Vartiossa kirjoitti:

Siellä ne Jehovan soturimiehet ja mummohame naiset seisoo kadunkulmalla kehoitettuna vartiossa tälläkin hetkellä. Ilmaista raitista ilmaa vartioivat vesisateessa. Viikonloppuna on tiedossa ovelta ovelle pimputtelu vuoro. Elämä jää jehovilta elämättä maailmanloppua odotellessa.
        Tämäkö sitten on sellaista tervettä hengellisyyttä, evankeliointia ja uskonnon harjoittamista ?

Jehovan todistajat kurinalaisuudessaan, yhdenmukaisuudessan ja pakotetussa siisteydessään ovatkin kuin armeija. Harmi vain, ettei heistä ole käytännössä mitään hyötyä kenellekään.

• oooooooooooooooon

Varmaan tiedät mikä köysi on.

• ValtakunnanOdotuksessa

Tuli palaa iloisesti, kun lisää halkoja.
      Sodat jatkuu verisesti, kun lisää sotilaita.
      Jos kaikki takoisivat tappoaseensa työkaluiksi kansat kukoistaisivat.
      Siksi odotan Rauhan Ruhtinaan Kuninkuutta ja Pappeutta Jumalan hallitessa.

• ValtakunnanOdotuksessa

Menehän, Japi98, katsomaan Akseli Gallen-Kallelan taulua "Lemminkäisen äiti".
      Jos se antaisi perspektiiviä äitisi, sisaresi, tyttöystäväsi, suruun, kun lahdet sotimaan.
      Tulet ehkä kilon paketissa arkussa takaisin.
      Eikä ne toisten tappajat edes sodan verukkeella selviydy ehjin mielin tai nahoin.
      olen nähnyt sodan seuraukset sille, joka soti se molemmissa käsissä ja sille joka teki siviilipalvelusta.
      Minun itsenäisyyteni vapaana suomalaisena oli niin kallis, että häpeä vie helpotuksen tunteen.
      Suomen graniitille ei pitäisi enää vuodattaa "Leijonanpentujen" elämänverta tippaakaan!!!

• surullista.mutta.totta

vaan entä jos suomeen hyökätään?. . ja sinutkin ja sukulaisesi silloin jyrätään, ja suohon sotketaan.. ja vierasmaalaiset kotikunnallasi silloin vain rellestääpi.. voi voi..

• ValtakunnanOdotuksessa
        surullista.mutta.totta kirjoitti:

vaan entä jos suomeen hyökätään?. . ja sinutkin ja sukulaisesi silloin jyrätään, ja suohon sotketaan.. ja vierasmaalaiset kotikunnallasi silloin vain rellestääpi.. voi voi..

Isäni oli Suomen puolustusvoimissa. Sotilaan tyttärenä taisteluhautoihin kotileikkini tehneenä ja tykkien keskellä kasvaneena jouduin jo lapsesta asti miettimään näitä asioita. Isäni oli ensimmäinen jumalani jo äidin rinnoilta alkaen. Voit olla varma, että jouduin jo kouluissa miettimään vaihtoehtoa Raamattua vielä lukiessamme koulun uskontotunneilla. Olen jo vanhus.
        Valittavakseni jäi kulkeako isäni jälanjäljissä vaiko Kristuksen sotilaana?
        Eikö presidentit Kekkonen, Kuusisto, Niinistö yritä pitää säädyllisiä suhteita naapureihin?
        Kumpi on viisaampaa? Saada kansa pakosalle raunioitetusta maasta vai rakentavat ystävyyssuhteet?
        Jehovan todistajien keskuudessa opin kunnioittamaan maan lakeja, jotka eivät ole ristiriidassa Jumalan lakien kanssa. Olen kastettu protestantti - papit siunaavat aseet ja sotilaat surmaamaan "vihamiehiä"!
        Jeesus sanoi: "Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu!"
        Pitäisikö minun piiloutua ja lähettää lapsenlapset vanhoja luitani ja tavaroitani puolustamaan?
        Menen "Vartiotorni" ja Raamattu kädessä lukemaan viholliselle Jesajaa ja Miikaa, joissa kehoitetaan jättämään sota-aseet ja rakentamaan maita Jumalan ihmiselle antaman alkuperäisen tehtävän mukaan.
        Se kerrotaan Raamatun alkulehdillä, miten ihmisen piti huolehtia maasta ja eläimistä.
        Jumala on varoittanut Kainista alkaen "veljiensä" tappajia - maanpäällisten ihmislastensa tappajia.
        Jeesus on meille esimerkiksi lähetetty ja Hän sanoi Pietarille: "Pistä miekkasi tuppeen!"
        Kuitenkin Pietari yritti vain puolustaa Jeesusta, Jumalan Poikaa, ei itseään!
        Mikä tappo olisi ollut oikeampaa? Ei ainakaan minun puolustamiseni!

• ValtakunnanOdotuksessa

Eiköhän minua jo jyrätä ulkomaalaisten heiluessa puukko kädessä kurkun edessä?!
        Turun torin katukiviin jyrättiin jo uskonsisareni verineen. Se tulee jatkumaan...
        Katson sen olevan suht´koht sotaisan vihamielisen teon.
        Sotia kokeneena vanhempani elivät ja sotien pelossa olen ikäni kasvanut.
        Raamatun toivo Rauhan Kuninkaasta antaa vain hetken hengähdystauon.
        Lapsiparkamme! En pysty heitä puolustamaan edes!

• uskonnot.sucks

En ole jehovan todistaja mutta lupaan puolustaa sinua , perhettäsi ja ystäviäsi kaikelta väkivallalta kykyjeni mukaan, tarvittaessa ja tilanteen mukaan.
        Ei minulle merkitse mitään oletko kärrytyössä, tahi jakamassa ehtoollista, tahi opettamassa raamattua , tahi ryyppäämässä sillan alla...

• ValtakunnanOdotuksessa
        uskonnot.sucks kirjoitti:

En ole jehovan todistaja mutta lupaan puolustaa sinua , perhettäsi ja ystäviäsi kaikelta väkivallalta kykyjeni mukaan, tarvittaessa ja tilanteen mukaan.
        Ei minulle merkitse mitään oletko kärrytyössä, tahi jakamassa ehtoollista, tahi opettamassa raamattua , tahi ryyppäämässä sillan alla...

Olet niin kultainen, että saat kyyneleet silmiini! Niinhän nämä lapsenlapsetkin nuoruuden innossaan lupaa!
        Niinhän minäkin nuoruuden innossa kerran lähdin Kristuksen sotilaana todistamaan rauhan puolesta.
        Kauniisti sanoit, kun huomioit sillan alle joutuneetkin, hyljeksityt...
        Kyllä on nuorissa kultainen sydän sykkimässä!

• Paipapum

No tottakai , Suomen pittää ensin hyökätä , viimeistään silloin , kun Rajaseuvun raukoille rajoille Esson paarille ilmestyy Vihreitä tätejä lastenvaunuiksi naamioitijen panssarivaunujen kera , ja vauniuissa peitteen alla on prikaati vihreitä miehiä , tai - " Vennäin Akkoja "
        ";_ niinku Roka Antti aikoinaan ennusti, ", Ne ku hyökkäjäät mei kimppuu ,.."

• luulenpa 25.8.2017 20:42

<>Aloitus taisi olla omasi.><

Melkoisen vainoharhainen olettamus ja todistelun taakkakin on sinulla.

<> Ja ehdotuksesi on huono.><

Mikä osuus siinä tarkkaan ottaen on väärin?

<> Motiivit tulee hyvin pian esiin.><

Tästä syystä valmensin trollia, jotta peittää motiivinsa.

<>Todistajaksi ei vain ruveta. Ketään ei kasteta, jolla ei ole tietoa asiasta ja se vaatii tutkimista ja toimimista opetuksen mukaan.><

Nimenomaan annoin tuohon asian omaksumiseen ohjeet, kasteen esikysärit tulee klaarata. Sellaisia ei aikanani ollut, vaan mentiin ryhmäpaineessa jonoon.

<>Ainoastaan kastetut vapautetaan sotapalveksesta, joten sinusta ei ole opastajaksi tässä asiassa.><

Mikä saa sinut väittämään moista, etenkin kun itse olen käynyt Karvian ja oletan tuntevani tämänkin alueen Vt-seuran oppihistoriasta aivan kiitettävästi ihan Russelista lähtien.

<>Salille ovat silti kaikki tervetulleita, mutta oikeista vaikuttimista. ><

Kukaan salilla ei kykene lukemaan tulokkaan ajatuksia, erotettu henkilö on toisessa maassa heittäytynyt todistajaksi ja kastettu uudelleen, jäi toki kiinni esitelmää pitäessään kun salilla oli maanmiehensä, joka tunnisti hemmon. Tuskin on ainoa uudelleenkastettu.

Mikä helvetti siinä on, että jehovantodistajaksi miellettävät kirjoittajat kykenevät kyllä retostelemaan kirjoittajan henkilöä, mutta ovat täysin kädettömiä vastaamaan saman kirjoittajan esittämään oppikritiikkiin (1. Piet. 3:15)?

• luulenpa

Niin Karvialla oli paljon tuttuja, eräs hyvin läheinen ihminen myös ja suurin osa heistä jatkaa uskollista vaellustaan. Miksi ajattelet, että petkuttamalla tullaan todistajaksi. Kirjoitit, että tulokkaan ajatuksia ei pysty lukemaan, mutta täytyy tulijalla itsellä olla tietoisuus oman käytöksensä petollisuudesta, joten onko siinä jotain kiitettävää. Tiedämme, että petos huomataan kuitenkin pian, sen on kokemus osoittanut. Jehovan todistajana oleminen vaatii aidon vakaumuksen. Teeskentely paljastuu ajan myötä.
      On kuitekin hyvä muistaa, että on meitä korkeampi voima, joka ohjailee asioita ja näkee ihmisen sydämeen. Kuten esimerkkitapauksesikin osoittaa, asia tuli esiin ja petos tuli ilmi. Vaikka voisimme petkuttaa ihmisiä, Jumalaa ei koskaan. Tahalliset väärintekijät paljastuvat aina aikanaan.
      Emme pysty koskaan tietämään kuka aiheen aloittaja on, mutta kokemus on paljastanut, että useinmiten tällä sivustolla alottaja vastaa omiin kysymykseensä. Tekee jonkin aloitteen voidakseen juuri retostella asiasta. Jos arvaukseni on väärä, pyydän anteeksi. Luotamme myös siihen opetukseen, jonka saamme ja olemme todenneet ne oikeiksi ja viisaiksi. Jo se, että tiedämme perusoppien perustuvan Raamattuun, eikä ihmisten kehittämiin uskontunnustuksiin, saa meidät vakuuttuneiksi, että opetus tulee oikeasta lähteestä.

• " Tiedämme, että petos huomataan kuitenkin pian, sen on kokemus osoittanut."

HOHHOHOHOOHOHOHOHOHOOHO! Tää on hyvä! Viikon paras!!!
        HOHOHOHOHOOOOHHOO!!
        Ettehän huomaa edes jessulin ja jehovan olevan satuolentoja. Ette huomaa että vuodet 607-1914 ovat puutaheinää. Ym. ym. ym.

• luulenpa 25.8.2017 23:19

<>Niin Karvialla oli paljon tuttuja, eräs hyvin läheinen ihminen myös ja suurin osa heistä jatkaa uskollista vaellustaan.><

Vaellus on vaan valehtelevan Vt-seuran tahtiin, se laji riitti lopulta mulle.

<> Miksi ajattelet, että petkuttamalla tullaan todistajaksi.><

Trollaushan aloitus oli, mutta sikäli olet oikeassa, että petkutus on osa jehovantodistajuutta.

<> Kirjoitit, että tulokkaan ajatuksia ei pysty lukemaan, mutta täytyy tulijalla itsellä olla tietoisuus oman käytöksensä petollisuudesta, joten onko siinä jotain kiitettävää. ><

Trolli, mikä trolli, ei kai siitä sen enempää. Et kuitenkaan osoita vastauksessani virheitä menettelytavan suhteen.

<>Tiedämme, että petos huomataan kuitenkin pian, sen on kokemus osoittanut. ><

Ei aina kuitenkaan, sen kokemus on osoittanut.

<>Jehovan todistajana oleminen vaatii aidon vakaumuksen. Teeskentely paljastuu ajan myötä.><

Älä viitsi, hyvin moni teeskentelee, jotta perheyhteys ei karttamisen takia katkea.

<>On kuitekin hyvä muistaa, että on meitä korkeampi voima, joka ohjailee asioita ja näkee ihmisen sydämeen.><

Miten perustelet väitteesi?

<> Kuten esimerkkitapauksesikin osoittaa, asia tuli esiin ja petos tuli ilmi.><

Juu kun kaveri eteni sen verran korkealle, että piti esitelmiä. Mikään automaatti ilmitulo ei ole.

<> Vaikka voisimme petkuttaa ihmisiä, Jumalaa ei koskaan. Tahalliset väärintekijät paljastuvat aina aikanaan. ><

Koskahan Vartiotorniseura paljastuu?

<>Emme pysty koskaan tietämään kuka aiheen aloittaja on, mutta kokemus on paljastanut, että useinmiten tällä sivustolla alottaja vastaa omiin kysymykseensä. ><

Päätit luulla kuitenkin. Mulla on rekattu nimmari ja minusta on lyhytnäköistä pitää minua tyhmänä sen takia, että olen entinen jehovantodistaja.

<>Tekee jonkin aloitteen voidakseen juuri retostella asiasta.><

No mä olen tehnyt avauksia voidakseni keskustella asiasta, siis Vt-seuran opetuksesta:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussa
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4

Olisko sulla mitään kommenttia noihin?

<> Jos arvaukseni on väärä, pyydän anteeksi.><

Riittää jos vastaat jt-huutoosi, en kanna kaunaa.

<>Luotamme myös siihen opetukseen, jonka saamme ja olemme todenneet ne oikeiksi ja viisaiksi.><

Korjaa ihmeessä missä olen väärässä, jos osoitat Vt-seuran väitteen oikeutetuksi vuoden 1914 raamatullisuuden suhteen, niin palaan salille keskustelemaan jatkosta.

<> Jo se, että tiedämme perusoppien perustuvan Raamattuun, eikä ihmisten kehittämiin uskontunnustuksiin, saa meidät vakuuttuneiksi, että opetus tulee oikeasta lähteestä. ><

Vartiotorniseuran peruopetus pohjaa siihen, että Jeesus palasi 1914, että 1914 alkoivat lopun ajat ja 3,5 vuoden kuluttua Jeesus valitsi raamatuntutkijat edustajakseen maan päällä (plus muuta pienempää torventörähdystä). Jos todellaTIEDÄT asian olevan tuolla tavalla, niin miksi pihtaisit TIETOASI minulta? Osoita minun olevan väärässä ja palaan salille kun minulle on luvattu instant-paluu, siis ilman ryömimistä. Voimme sitten salilla yhdessä keskustella vuoden 1914 profeetallisuudesta.

• ValtakunnanOdotuksessa

Olen alkanut lukemaan noita esille tuomiasi lenkkejä ja pistänyt ne talteen.
        Vanha pääni kivistää ja särkee niitä lukiessani ja on vaikeaa saada oikeaa ymmärrystä.

Mutta lohdutan itseäni sillä, että "Pietari ei tenttaa Helmiportilla" minulta, olenko nyt ymmärtänyt historian tapahtumat oikein? Hänellä kun on omia kokemuksia toisten opetuslasten kanssa, että se Jeesuksen lupaama Jumalan Valtakunta ei ollutkaan Rooman valtakunnan tuho heidän aikanaa, eikä myöhemminkään. Olisiko opetuslasten pitänyt sen tähden ottaa ase käteensä ja mennä taistelemaan itse roomalaisia vastaan tai heidän joukkoihinsa? Jeesus ei ryhtynyt Kuninkaaksi eikä kenraaliksi aikanaan!

Minulta tullaan tenttaamaan lähinnä, olenko ollut inhimillinen ihminen omin mahdollisuuksineni.
        Minulta ei kysytä, olenko ollut kuin Mooses tai Jeesus, sillä en ole kumpikaan.
        Ei, vaan olenko elänyt säädyllistä elämää pienine järjen ymmärryksineni ja yrittänyt parhaani omissa pikku kuvioissani. Omista ajtusistani, sanoistani, toimistani joudun tekemään tiliä.

Enkä kannusta toisiakaan muuhun kuin lukemaan Raamattua ja siellä Jeesuksen elämää ja saamaan henkilökohtaisen suhteen Jumalaan, Elämänantajaan ja Elämänylläpitäjäjään.

• Paipapum
        ValtakunnanOdotuksessa kirjoitti:

Olen alkanut lukemaan noita esille tuomiasi lenkkejä ja pistänyt ne talteen.
        Vanha pääni kivistää ja särkee niitä lukiessani ja on vaikeaa saada oikeaa ymmärrystä.

Mutta lohdutan itseäni sillä, että "Pietari ei tenttaa Helmiportilla" minulta, olenko nyt ymmärtänyt historian tapahtumat oikein? Hänellä kun on omia kokemuksia toisten opetuslasten kanssa, että se Jeesuksen lupaama Jumalan Valtakunta ei ollutkaan Rooman valtakunnan tuho heidän aikanaa, eikä myöhemminkään. Olisiko opetuslasten pitänyt sen tähden ottaa ase käteensä ja mennä taistelemaan itse roomalaisia vastaan tai heidän joukkoihinsa? Jeesus ei ryhtynyt Kuninkaaksi eikä kenraaliksi aikanaan!

Minulta tullaan tenttaamaan lähinnä, olenko ollut inhimillinen ihminen omin mahdollisuuksineni.
        Minulta ei kysytä, olenko ollut kuin Mooses tai Jeesus, sillä en ole kumpikaan.
        Ei, vaan olenko elänyt säädyllistä elämää pienine järjen ymmärryksineni ja yrittänyt parhaani omissa pikku kuvioissani. Omista ajtusistani, sanoistani, toimistani joudun tekemään tiliä.

Enkä kannusta toisiakaan muuhun kuin lukemaan Raamattua ja siellä Jeesuksen elämää ja saamaan henkilökohtaisen suhteen Jumalaan, Elämänantajaan ja Elämänylläpitäjäjään.

" ; ...toimistani joudun tekemään tiliä , "
        Noinhan ne Jo Jobinkin ns , ystävät väiittivät Jobille , Mutta hän ei uskonut , vaan sanoi , että " ; Maa on on annettu Pahan valtaan , -Ei siis pahuuden , vaan -Pahan Nämä uskonnot väittää , että ihminen on paha ,
        se on se vale , jonka Paha esitti , ihmisellä on vain puutteellinen mieli , ja profeetoissa ilmoitetaan , että ihmisen mieli tullaan muuttamaan ,

• eimuutakuinesittämään 26.8.2017 0:59

<>Raamatun kertoman perusteella varhaiskristityt tosin menivät nopeasti kasteelle eikä "kastamattomana julistajana" toimimista vaadittu, mutta nyt puhutaankin Vartiotornin opista eikä Raamatusta. ><

Bingo - porukkaa kastettiin perhekunnittain vaikka samana päivänä. Nyt onkin kyse siitä, että kastettujen tulee olla uskollisia Vt-seuralle, ei Raamatulle.

Toki Jeesuksen jullikka ja nykyinen tiedon taso tekee sen, ettei luuleminen käy kaupaksi. samalla tavalla kuin silloin kun Jeesus oli vielä tulollaan.

• infottaja

Ei maksa vaivaa. Paljon vähemmällä pääset kun käyt sen intin. Tai sivarin. Kannattaa myös ottaa huomioon että intin ja sivarin suorittaa huomattavasti lyhyemmässä ajassa. Lisäksi sun pitää sitten olla Jehovan todistaja (säännöllinen saarnaajakin vielä (ainakin paperilla)) ainakin 27 vuotiaaksi.

Eli pitäisin todistajaksi heittäytymistä tässä(kin) asiassa kaikista huonoimpana vaihtoehtona. Siinä voi _ehkä_ välttää intin, mutta hinta on aivan liian suuri. Myyt nimittäin elämäsi ja aikasi Jehovan todistajien järjestölle.

• ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 13:52

<>Enkä kannusta toisiakaan muuhun kuin lukemaan Raamattua...><

Siitä ei haittaa ole, kunhan lukee Raamattua, eikä Raamattuun.

<>...ja saamaan henkilökohtaisen suhteen Jumalaan...><

No jumala lähti mun maailmasta kun aloin lukea Raamattua, enkä Raamattuun.

• ValtakunnanOdotuksessa

Mikäli tarkoitat "Raamattuun", että pitäytyisi vain UM-käännökseen, niin tiedät todistajien seurassa olleena, että seura lainaa monia suomalaisiakin käännöksiä "Vartitornissa", aina uusia kirkollisia käännöksiä myötä.

"Perustele"-kirjassa oli lista 14 eri raamatunkäännöksestä alkusivulla, jota seura lainasi.
        Minullekin on kerääntynyt monenlaista kirkkoraamattua lapsuudesta lähtien.
        Vanhemmille ihmisille oli helpompi ymmärtää se vanhahko kieli, jota me nuoremmat emme tunteneet.
        Käännöksellä on oma nerkityksensä, mutta perusasiat ovat tärkeimpiä, ja eiköhän ne ole selvät kaikissa.

Raamatussa on myös lupauksia uusista kirjoista "Uudessa asianjärjestelmässä".
        Emmehän mekään enää lue vain Aadamin sukuluetteloita Moseksen kerääminä, Israelille annettuja lakikirjoja, Daavidin Psalmeja jne. ainoina autuaiksi tekevinä tänään ja tulevaisuudessa.

Kuka mahtaa olla oikeassa alkuperäisten kielien ymmärtämisessä?
        Hebrea, kreikka, aramea on muuttunut ajasta toiseen, kuten suomenkielikin!

• TuleekohanValtakuntaasi

Mikäli tarkoitat "Raamattuun", että pitäytyisi vain UM-käännökseen, niin tiedät todistajien seurassa olleena, että seura lainaa monia suomalaisiakin käännöksiä "Vartitornissa", aina uusia kirkollisia käännöksiä myötä.

"Perustele"-kirjassa oli lista 14 eri raamatunkäännöksestä alkusivulla, jota seura lainasi.
        Minullekin on kerääntynyt monenlaista kirkkoraamattua lapsuudesta lähtien.
        Vanhemmille ihmisille oli helpompi ymmärtää se vanhahko kieli, jota me nuoremmat emme tunteneet.
        Käännöksellä on oma nerkityksensä, mutta perusasiat ovat tärkeimpiä, ja eiköhän ne ole selvät kaikissa.

Raamatussa on myös lupauksia uusista kirjoista "Uudessa asianjärjestelmässä".
        Emmehän mekään enää lue vain Aadamin sukuluetteloita Moseksen kerääminä, Israelille annettuja lakikirjoja, Daavidin Psalmeja jne. ainoina autuaiksi tekevinä tänään ja tulevaisuudessa.

Kuka mahtaa olla oikeassa alkuperäisten kielien ymmärtämisessä?
        Hebrea, kreikka, aramea on muuttunut ajasta toiseen, kuten suomenkielikin!

Muuan esimerkki "Raamattuun lukemisesta".

Ilm. 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

Raamattu opettaa, että kuolleita ei herätetä tuhatvuotiskauden aikana (lukuunottamatta Kristuksen kanssa hallitsevia). Vartiotorni opettaa, että jopa miljardeja ihmisiä herätetään kuolleista maan päälle tuhatvuotiskauden aikana.

• ValtakunnanToivossa
        TuleekohanValtakuntaasi kirjoitti:

Muuan esimerkki "Raamattuun lukemisesta".

Ilm. 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

Raamattu opettaa, että kuolleita ei herätetä tuhatvuotiskauden aikana (lukuunottamatta Kristuksen kanssa hallitsevia). Vartiotorni opettaa, että jopa miljardeja ihmisiä herätetään kuolleista maan päälle tuhatvuotiskauden aikana.

Näin on, kuin huomioit Ilmestys20:5 Toisissa raamatunkäännöksissäni se on ja toisissa laitettu sulkujen sisään osoitukseksi, että se on lisätty myöhemmin.
        Minä en kykene tarkistamaan ja perustelemaan kummankaan oikeaperäisyyttä.

Mietin vain, että jos Jeesus Kristus hallitsee taivaassa marttyyrien ja todistajien kanssa, niin keitä he hallitsevat? Toisiaanko? Kuten seurakunnassa? Kun hallitaan toisia, niin unohtuu omat puutteet ;-D
        Mikä ratkaisevaa: minua viehättää ajatus saada asua maan päällä, meren rannalla!
        Sitä uskoo sen, mitä haluaa uskoa! Yritän vain hissukseen siistiä itseäni hyväksytyksi autiolle saarelle:-D

• TuleekohanValtakuntaasi
        ValtakunnanToivossa kirjoitti:

Näin on, kuin huomioit Ilmestys20:5 Toisissa raamatunkäännöksissäni se on ja toisissa laitettu sulkujen sisään osoitukseksi, että se on lisätty myöhemmin.
        Minä en kykene tarkistamaan ja perustelemaan kummankaan oikeaperäisyyttä.

Mietin vain, että jos Jeesus Kristus hallitsee taivaassa marttyyrien ja todistajien kanssa, niin keitä he hallitsevat? Toisiaanko? Kuten seurakunnassa? Kun hallitaan toisia, niin unohtuu omat puutteet ;-D
        Mikä ratkaisevaa: minua viehättää ajatus saada asua maan päällä, meren rannalla!
        Sitä uskoo sen, mitä haluaa uskoa! Yritän vain hissukseen siistiä itseäni hyväksytyksi autiolle saarelle:-D

"kuin huomioit Ilmestys20:5 Toisissa raamatunkäännöksissäni se on ja toisissa laitettu sulkujen sisään osoitukseksi, että se on lisätty myöhemmin.
        Minä en kykene tarkistamaan ja perustelemaan kummankaan oikeaperäisyyttä. "

Ilman sulkuja se kuitenkin yleensä on, eikä kukaan tiedä, mitä Raamatuksi nykyään sanotussa sillisalaatissa on "alunperin" lukenut ja mikä on "myöhempää" lisäystä, joten asialla on turha kovin paljoa spekuloida. Nykyinen käsitys kuitenkin on, että Ilm. 20:5 Raamattuun kuuluu, joten tarkastellaan siltä pohjalta.

"Mietin vain, että jos Jeesus Kristus hallitsee taivaassa marttyyrien ja todistajien kanssa, niin keitä he hallitsevat? Toisiaanko? Kuten seurakunnassa? Kun hallitaan toisia, niin unohtuu omat puutteet ;-D"

Taidatkin tietää paljon Jehovan todistajien seurakunnan hallitsemisesta? Ilmestyskirjan kirjoittaja ei kuitenkaan Jehovan todistajista sen enempää kuin Amerikasta tiennyt, vaan kirjoitti Kristuksen kanssa hallitsemisesta. Toisiaan tai tyhjää maata ei tarvitse hallita: alamaisia ovat luonnollisesti ne, jotka jäivät eloon 19. luvussa kuvatusta tuhosta, sekä mahdollisesti heidän jälkeläisensä.

• ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 16:28

<>Mikäli tarkoitat "Raamattuun"...><

Tarkoitan uskovaisten tapaa lukea, siis nähdä teksti oman toiveensa täyttymyksenä, pahimmillaan vielä niin, että on kyse yhdestä tai kahdesta jakeesta, ei koko asiayhteydestä.

><Käännöksellä on oma nerkityksensä, mutta perusasiat ovat tärkeimpiä, ja eiköhän ne ole selvät kaikissa.><

Taitavat kaikki käännökset olla tärkeissä perusasioissa yhteneväisiä, viilaukset ovat pienissä yksityiskohdissa. Ongelma on siinä, että raamatunkääntäjät ovat uskonnollisia ja se vaikuttaa käännökseen.

<> Raamatussa on myös lupauksia uusista kirjoista "Uudessa asianjärjestelmässä".><

Tuollaista en ole itse havainnut Raamatussa ja vaikuttaa eksoottiselta, koska Raamatun UT:n aikaan elettiin lopun aikaa ja Jeesuksen piti palata minä hetkenä hyvänsä. Vielä Ilmestyskirjassa valettiin uskoa, että Jeesus palaa pian. Sen uudempaa lupausta en Raamatusta tunne kuin tuo ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan lupaus, jota Jeesus ei pitänyt. Toki muistan kuinka Jehova antoi konventeissa uusia kirjoja. Hupaisin tuollainen tilanne lienee se kun julkaistiin kaksi Jehovalta saatua kirjaa, joissa esitettiin eri opetus Sodoman ja Gomorran väen ylösnousemuksesta. Eli sattuu sitä väitetylle Jehovallekin mokia.

Itse olen olen havainnut Vt-seuran vihjailleen tai suoraan luvanneen uutta maailmaa tai asiainjärjestelmää elämäni aikana jo seitsemän eri kertaa. Katteettomien lupausten suuri määrä ei näytä olevan minkäänlainen tae lupausten todellisuuspohjasta, päin vastoin.

<>Emmehän mekään enää lue vain Aadamin sukuluetteloita Moseksen kerääminä...><

Mooses ei keräillyt yhtään mitään Raamattuun, Mooses on yksi Raamatun taruhenkilöistä. Raamatun VT:n kasaaminen alkoi semmoinen noin tuhat ennen ajanlaskumme alkua. Siis senkin estämättä, että aikoinaan Vt-seura opetti Adamin laittaneen talteen Raamatun ekat jakeet.

<>...ainoina autuaiksi tekevinä tänään ja tulevaisuudessa.><

Meillä on omakin kansalliseepos, Kalevala.

<>Kuka mahtaa olla oikeassa alkuperäisten kielien ymmärtämisessä?
      Hebrea, kreikka, aramea on muuttunut ajasta toiseen, kuten suomenkielikin!><

Kyllä noi vanhat kielet tunnetaan tarpeellisen hyvin, samoin mennyt historia, se ei ole ongelma. Esimerkiksi Vt-seuran kohdalla ongelma on valehtelu, jolla pidetään elossa brittipapilta Russelille kulkeutunutta opetusta, jolla ei ole mitään pohjaa Raamatussa. Sen käsittäminen ei edellytä koine-kreikan tuntemusta. Ainoastaan yhdessä yksityiskohdassa riittää kun luottaa alan asiantuntijoihin futuuriaikamuodon suhteen (estai, esontai). Eikä sekään ole välttämätöntä asia aukeaa lukemalla asiayhteys (Luukas 21).

• ValtakunnanOdotuksessa

Lukekaas kaikki viisaita ajatuksia ja ottakaa opiksenne!
        Toivottavasti saat monia seuraajia, kuten muutkin ajattelijat!

• YritäOdotellessasEdes

Lukekaas kaikki viisaita ajatuksia ja ottakaa opiksenne!
        Toivottavasti saat monia seuraajia, kuten muutkin ajattelijat!

Asiakysymyksiin ei sitten löytynyt mitään kommentoitavaa?

• ValtakunnanOdotuksessa
        YritäOdotellessasEdes kirjoitti:

Asiakysymyksiin ei sitten löytynyt mitään kommentoitavaa?

Omana elinaikanani suomenkielen sanojen merkitys on muuttunut.
        On murteita, joissa sama sana merkitsee päinvastaisia asioita eri osissa maata - samaan aikaan!
        Tarkista sanakirjasta yhden sanan eri merkityksiä tilanteesta riippuen.
        Olen lukenut Kalevalaa lapsesta asti ja kirjahyllystä löytyy useammalta kääntäjältä osia siiitä.
        En nyt jksaisi enempää teidän kuppikunnassanne - jos sallitte minun poistua?
        Rääpikää keskenänne rauhassa minun ajatuksiani korkeassa lukeneisuudessanne.

• YritäOdotellessasEdes

Omana elinaikanani suomenkielen sanojen merkitys on muuttunut.
        On murteita, joissa sama sana merkitsee päinvastaisia asioita eri osissa maata - samaan aikaan!
        Tarkista sanakirjasta yhden sanan eri merkityksiä tilanteesta riippuen.
        Olen lukenut Kalevalaa lapsesta asti ja kirjahyllystä löytyy useammalta kääntäjältä osia siiitä.
        En nyt jksaisi enempää teidän kuppikunnassanne - jos sallitte minun poistua?
        Rääpikää keskenänne rauhassa minun ajatuksiani korkeassa lukeneisuudessanne.

Jeesus puhui maallisen Jerusalemin tallaamisesta, eikä Mooses kirjoittanut Mooseksen kirjoja. Siitäkin huolimatta, että sanojen merkitykset joskus muuttuvat.

Edelleenkään et osu asiakysymyksissä maalin lähellekään.

• ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 18:22

<>Lukekaas kaikki viisaita ajatuksia ja ottakaa opiksenne!><

Lukeminen kannattaa aina, kun lukee, niin luulee vähemmän.

<>Toivottavasti saat monia seuraajia, kuten muutkin ajattelijat! ><

Jos minua tarkoitat, niin sellaisesta ei ole kyse. Kunhan tuon esille Vt-seuran valheellisuutta samalla tavalla kuin tuhannet muut maailmassa. Uskonnottomat entiset jehovantodistajat eivät saarnaa ja etsi seuraajia millään tavalla.

Ja kuten YritäOdotellessasEdes 26.8.2017 18:53 tuossa jo toi esille, niin heikoilla on usko jos asiakysymyksiin ei ole kommentoitavaa, mutta kirjoittajaan on. Sinänsä huoli ei koske ainoastaan jehovantodistajia, kaikki Raamattua tarjoavat uskonnot ovat samassa veneessä ongelmineen.

• eikönäin

Kuten näemme, maailmallinen viisaus ei ole tuonut rauhaa. Jumalalla on ensinnäkin oikeus hallita ihmistä, koska hän kaikkivaltias Jumala ja Luoja ja hän antoi ihmiselle valinnanvapauden, ja sen ansiosta ihminen voi tehdä monia sopivia valintoja päivittäin. Se ei kuitenkaan anna ihmiselle oikeutta kapinoida Luojaansa vastaan. Hänen vastustamisensa on vapaan tahdon väärinkäyttöä. Kun tutkimme Raamattua, huomaamme, että hän ehdottoman oikeudenmukainen. Hän ei turvaudu epätäydellisten ihmisten kirjoittamiin lakeihin, kun hän määrittelee, mikä on oikein ja väärin.
      Vaikka Jumalan vastustaja syyttää Jumalaa huonoksi hallitsijaksi, tuo (Saatana) ei ole kyennyt tuottamaan maailmaa, jossa vallitsisi oikeudenmukaisuus. Hänellä ei ole keinoja kansainvälisten ja maiden sisäisten kiistojen ratkaisuun. Hänelle on annettu riittävästi aikaa näyttää, mihin pystyy .
      Vain Jumalalla on viisautta saada aikaan maailmanrauha. Jesaja 2:3, 4: "Ja monet kansat todellakin menevät ja sanovat: "Tulkaa ja nouskaamme Jehovan vuorelle, Jaakobin Jumalan huoneeseen, ja hän opettaa meille teitään, ja me tahdomme vaeltaa hänen polkujaan. Ja hän on tuomitseva kansakuntien keskuudessa ja oikaiseva monien kansojen asiat. Ja heidän on taottava miekkansa auranvanteiksi ja keihäänsä vesureiksi. Kansakunta ei nosta miekkaa kansakuntaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotaa." Tämän profetian Jesaja kertoi tapahtuvan päivien lopulla, kuten jakeessa 2 sanottiin.
      Tämäkin asia on jo toteutunut tottelevaisten ihmisten keskuudessa. Psalmissa 46: 9:ssä luvataan: "Hän lopettaa sodat maan ääreen saakka. Hän särkee jousen ja taittaa keihään ja polttaa sotavankkurit tulessa." Vain Jumala pystyy tämän tekemään. Ihmiset ovat pystyneet aloittamaan sotimisen, mutta ei lopettamaan niitä.
      On hienoa elää silloin, kun se on todellisuutta. Silloin ei ole puolustus eikä hyökkäysvoimia.

• ihminenhallitsee

"Jumalalla on ensinnäkin oikeus hallita ihmistä, koska hän kaikkivaltias Jumala ja Luoja"

Ja käytännössä tämä menee niin, että jokin uskonnollinen johtaja tai ryhmä IHMISIÄ sanoo, mukamas Jumalan nimessä, mitä pitää tehdä. Huomaatko, mikä on kuvassa vikana?

"Vain Jumalalla on viisautta saada aikaan maailmanrauha."

Eihän tuo vaikeaa ole. Jos Pohjois-Korean systeemi tehtäisiin maailmanlaajuiseksi, kaikkialla olisi rauha. Eri asia sitten, kuka sellaista rauhaa haluaa.

• Sukulaissielujaovat

"Jos Pohjois-Korean systeemi tehtäisiin maailmanlaajuiseksi, kaikkialla olisi rauha."

Niin, siinä Pjong Un pohjoiskoreajohtajassa yhdistyy lahkoseurakuntavanhin ja itse johtoelin, jehoovakanava.

Eikös hänkin sano, kuinka vähän lapset saisivat ottaa jäätelöä ?

Ja minkälaista kirjaa alleviivataan, ja mitkä kirjat on kiellettyjä, ja kenen kanssa ei saa leikkiä, vaan tulee mököttää ?

• ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 20:39

<>Omana elinaikanani suomenkielen sanojen merkitys on muuttunut.><

Eiköhän kaikki kielet kehity ja juuri esimerkiksi sillä perusteella voidaan raamatunkirjoituksia osaltaan myös ajoittaa.

<>En nyt jksaisi enempää teidän kuppikunnassanne - jos sallitte minun poistua?><

Tänne kirjoittelu on yhtä vapaaehtoista kuin kirjoitteluun vastaaminenkin.

• eikönäin 26.8.2017 22:32

<>Kuten näemme, maailmallinen viisaus ei ole tuonut rauhaa. ><

Millaista muuta viisautta on olemassa ja missä mainittu
      maailmallinen viisaus on luvannut tuoda esimerkiksi rauhan?

<>Jumalalla on ensinnäkin oikeus hallita ihmistä, koska hän kaikkivaltias Jumala ja Luoja...><

No kun Raamatun Jahve ja Raamatun luojajumala eivät edes ole samoja satuhahmoja.

<>Vaikka Jumalan vastustaja syyttää Jumalaa huonoksi hallitsijaksi, tuo (Saatana) ei ole kyennyt tuottamaan maailmaa, jossa vallitsisi oikeudenmukaisuus.><

Kaksi satuhahmoa syyttelee toisiaan, siinä on jo menoa. Toisaalta jos ajattelee Vt-seuran väitettä Saatanan suhteen, niin maailma on mennyt parempaan päin vuoden 1914 jälkeen, josta lähtien Jeesus on pyöritellyt peukaloitaan ja Saatana laittanut asioita parempaan jamaan.

<>Tämän profetian Jesaja kertoi tapahtuvan päivien lopulla, kuten jakeessa 2 sanottiin. ><

Tuo päivien loppu oli lähinnä makkabealaiskapinan aikoihin jos Danielinkirjaa on uskominen. Sitten tuli uskonpuhdistaja Jeesus, jonka seuraajat elivät viimeisiä päiviä ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla, uskoen Jeesuksen katteettomaan paluulupaukseen. Toki kukin voi elellä ikiomia viimeisiä päiviä ihan halunsa mukaan. Raamatun jälkimmäiset viimeiset päivät olivat ja menivät kaksi vuosituhatta sitten.

<>On hienoa elää silloin, kun se on todellisuutta. Silloin ei ole puolustus eikä hyökkäysvoimia. ><

Tuosta toivorikkaudesta tulikin mieleen kysymys siitä millaisia voimia Raamatun ajan israelilaisilla oli kun jumalan avulla teloivat eri epäjumalaa palvelleita vaikka silloin kun Pekah urakoi (2. Aik. 28:6), työpäivänsä pituudesta riippuen vaikka 0,36 sekuntia ja vainaa jos vaikka tappoi 12 tuntia yhteen putkeen.

Raamatussa ilmaistaan lukuina jumalan tappamiksi tai jumalan avulla tapetuiksi yhteensä noin 1,5 miljoonaa, päälle tulee tappamiset, joiden lukumäärää ei ilmaista. Lasketaankohan uskovaispiireissä jumalan verenhimo hyökkäykseksi, puolustukseksi, vaiko molemmiksi?

• TuleekohanValtakuntaasi 27.8.2017 0:03

<>Ilmestyskirjan kirjoittaja ei kuitenkaan Jehovan todistajista sen enempää kuin Amerikasta tiennyt, vaan kirjoitti Kristuksen kanssa hallitsemisesta.><

Niinpä Ilmestyskirjan alussa, lopussa ja siinä välissäkin esitettiin tuon hallinnan olevan käsillä pian. Tuo pian oli pian silloisille henkilöille joille tuota kirjakääröä luettiin. Jeesushan oli jo tuolloin pahasti myöhässä, joka osaltaan selittää pian-sanan käytön rohkaisuna.

• Paipapum

Tuolla kirjoitettiin Kalevalasta kansaalliseepoksena, Lönroth kokosi kaikkiaan 6 versiota sotkuisista joikuista joita kännissä kiekaavat ukot ja mummot hänelle lauloi ,
      Sitten kyllästyi ja kirjoitti kirjan itse. Sen pohja on täsmälleen Homeroksen " Ilias ja Odysseia , " , sovellus ,
      Tää Ruotsalais- saksalainen , alkuperältään , - herrasväki , hyvin sisäänkääntynyt ja narsistinen , Pitkävillaisella niskatukalla varustettu, rakensi omaa haavevaltakuntaanssa, niin kuin Linnan Väiski sanoikin Pohjantähdessä , Tarkoitus oli luoda oma pieni keisarillinen taivaanvaltakunta , kuin Itävalta-Unkarin keisarikunta , Saksa tai Rupsahtanut Venäjä pienoiskoossa ,
      Siis paluu entiseen taantumukseen ,
      Mikä tahansa , kun vain päästäisiin heräävän vallankumouksen alta ,
      kalevalan käsikirjoitukset ovat kansallismuseossa, siellä voi katsoa miksi Elias kirjoitti siitä oman rompsun ,
      Samaa kauraa se on tääkin , kirjoittelut -Valtakunnasta , jonka pappishallitsijoina sitä mesottaisiin ,
      se on ollut se riesa ,Jeesuksen ajan papistollakin oli _Jo se valtakunta , ja sen takia arvostelijat tapettiin , Niin oli Lönrothin ajan Ruotsissakin , Niin Topelius kuin L; kin matkustelivat milloin Ympäri Venäjän , milloin Italiaan Vesuviusta ja sen " Viininkirkkaita " vuoripuroja ihailemassa , Heillähän oli jo kaikki ,

• Paipapum

No nyt kannattaa mennä Inttiin ,
      Ameriikan pressa juuri ilmoitti , että Suomi ostaa " suuria" määriä Ameriikkalaisia pommikonneita , -
      Ja muuta sotilastauhkaa , ne maksaa niin paljon , että Suomi on senjälkeen kuin Kreikka aseostostensa jälkeen , kurja kerjäläinen , mutta mitäs siittä , " :.. Alamäkeen vaikka Kärryt kaatukoon ! , ..Trallalaa ,
      On hienoo, Jokainen saa oman Hornetin

• InvestointilaskusiMissä

Amerikka tarjoo sulle pommikoneet ja lahkot, purukumit, leffat varmaan.
        Mistä noista pääsee halvimmalla ? Lahko on kallein sijoituksesi.
        Kiellettyjäkin omia vartiotornioppeja, iskulauseita, ryhmäyhteenkuuluvaisuutta,
        mielenhallintamekanismeja joita et pane merkillekään.
        Älä välitä, ei särkikään pane merkille, että on vedessä.

• Urhoolliset

Kehitä astma ja allergiat. Vähemmällä pääset. On myös mahdollisuus saada hermoromahdus.

• eihörhöjehörnettej

ameriiikan pressa myös kehui kuinka paljon pieni suomi on aseistettu jenkkien aseilla tietty., pakkopulla kauppoja jenkkien kanssa tulee välttää,, ettei kansalta aukee kokonaan perse

• Paipapum

"Aukee kokonaan perse,..."
        Tulipa vain mieleeni , , Ranskassa oli joitain kymmeniä vuosia sitten Puolustusministeri nimeltä Perse' . Oli , näin raakana työmiehenäkin , sivistävää katsella ja kuunnella Tv; sta ja radiosta , miten korkeesti sivistyneet väänteli naamaansa osatakseen ääntää nimen *Ranskaksi ,
        ihan oli sama vääntö kuin nykyisin Tv; vauvanvaippamainoksessa , jossa nää päähenkilöt vääntää tuotetta naama vinossa vaippaan ,

• ValitsetkoToisin

Tuommoisiin hengellisyyksiin päädyt, jos liityt lahkoon.

• ryhdistäydy

Mitä tarkoitat, millaisiin hengellisyyksiin? Olen lukenut vain yhden Jt:n kirjoituksen ja se oli täynnä Raamatun paikkoja. Ei ehdotuksia allergioihin, astmaan ym. Eikä kehoitusta lahkoon liittymiseen, koska sellaista ole.

• Niittynatalia

Yksi vartiotornista tehdyistä tutkimuksista osoittaa, että lehti vetoaa enemmän vanhoihin vartiotorninumeroihin kuin Raamattuun - vaikka jo menneellä vuosituhannella valtakunnansalilaitoksilta (sitä ei saa sanoa kirkoksi) kerättiin vanhat vartiotornit pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      555
      2842
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2552
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1611
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1552
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1404
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      42
      1385
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1298
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      309
      1286
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1173
    Aihe