Vapaa kuvaus

Aloituksia

102

Kommenttia

2601

1. Tuo+ilmiö+on+selitetty+jo+aikaisemmin.+Sillä+ei+ole+mitään+pallon+kanssa+tekemistä,+vaan+laiva+näyttää+menevän+alaspäin+horisontin+takana+perspektiivin+vuoksi.+Aivan+kuten+tapahtuu+horisontin+edessä+oleville+laivoille.+Esimerkiksi+jos+on+laiva+horisontissa,+se+on+sinun+silmien+tasolla,+mutta+kun+se+tulee+lähemmäksi,+se+näyttää+menevän+alaspäin,+niin+että+se+ei+enää+ole+silmiesi+tasolla.+Kuitenkin+tiedämme+tietenkin+että+meri+ei+mene+alaspäin,+vaan+menee+täysin+suoraan,+ja+se+on+vain+illuusio+että+laiva+muka+menee+alaspäin.
  2. Eli+sinä+olet+nähnyt+kaarevuuden+lentokoneesta,+mutta+et+voi+näyttää+kuvatodistetta,+koska+kaarevuus+ei+näy+kuvassa.+Selvä+juttu.+Minä+lennän+monta+kertaa+vuodessa,+mutta+kumma+kyllä+en+ole+koskaan+nähnyt+kaarevuutta,+vaikka+erityisesti+etsin+sitä.+Etsitkö+SINÄ+erityisesti+että+näkyykö+kaarevuutta,+vai+ihailitko+vain+maisemia,+ja+nyt+jälkeenpäin+ajattelet+sitä+ja+kuvittelet+muistin+perusteella+että+näit+kaarevuuden?+Minä+olen+ottanut+monia+kuvia+lentokoneesta,+eikä+missään+niissä+ole+kaarevuutta.+Teidän+profeetatkin,+kuten+Nail+deGrass+Tyson,+sanovat+että+ei+kaarevuutta+voi+nähdä+lentokoneesta,+mutta+kuitenkin+on+ihmisiä+jotka+kuvittelee+näkevän+sen.+Olen+jopa+nähnyt+ihmisiä+jotka+kuvittelee+näkevän+maapallon+kaareutuvan+rannalla,+siis+vasemmalle+ja+oikealle.+Ihmiset+voi+alkaa+näkemään+näkyjä+jos+ne+uskoo+tarpeeksi+johonkin,+esimerkiksi+maapalloon.Sitä+paitsi+koko+kaarevuus+argumentti+on+väärä,+koska+me+tiedämme+että+meidän+silmät+perustuu+optisiin+harhoihin,+kuten+perspektiiviin,+joten+jos+maa+näyttää+pallolta+avaruudesta+ei+tarkoita+että+se+on+pallo,+se+on+enemmän+todennäköistä+että+perspektiivi+on+vain+pienentänyt+litteän+maan+horisontin,+koska+me+tiedämme+että+perspektiivi+kutistaa+esineitä+mitä+kauempana+ne+on.