Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Koeta+nyt+vastata+siihen+mitä+kysyin.+<<
En+ole+täällä+hyppimässä+sinun+pillisi+mukaan.
>>+Eli+onko+se+että+kehoitat+jotain+toista+ihmistä+rikkomaan+Jumalasi+laikia+oman+Jumalasi+ja+Jeesuksei+opetuksen+mukaista?++<<
Se+on+täysin+Jeesuksen+opetuksen+mukaista.+Tarkoitukseni+on+osoittaa,+että+jos+laki+ei+koske+sinua,+minun+on+loogisesti+mahdotonta+kehoittaa+sinua+rikkomaan+lakia.+Ilmeisesti+ajatus+siitä+että+laki+ei+koske+sinua+sittenkin+vähän+kaivelee+sinua?
>>+Miten+näihin+yksinkertaisiin+kysyymyksiin+vastaaminen+on+sinulle+uskovana+niin+vaikeaa?++<<
Älä+nyt+hikeenny.+Olet+aiemmin+ollut+varsin+rauhallinen+ja+kylmänviileä+keskustelutoveri.
>>+Perustelet+sen+että+saat+kehoittaa+minua+rikkomaan+lakia+siten+että+sei+ei+ole+Raamatussa+kielletty.
Onko+siis+asia+joka+ei+ole+Raamatussa+kielletty+erikseen+sallittu?+<<
Pedofiliasta+ei+mainita+Raamatussa+mitään,+mutta+uskoisin+että+se+on+silti+kielletty.+Raamatussa+ei+ole+vastausta+kaikkiin+kysymyksiin+eikä+rangaistusta+kaikista+rikoksista.+Saamme+siis+käyttää+myös+maalaisjärkeämme.
Koita+nyt+ymmärtää,+että+jos+laki+ei+koske+sinua,+minun+on+mahdotonta+kehottaa+sinua+rikkomaan+lakia.+Olet+vapaa+laista,+saat+siis+tehdä+mitä+lystää.+Näin+Raamatun+mukaan.+Mutta+huomaa+kuitenkin,+että+Jumala+kyllä+tuomitsee+sinutkin,+tosin+ilman+lakia.
08.05.2017 19:08
Ja+tämä+löytyy+mistä+kohtaa+Raamattua?
08.05.2017 18:57
Se+että+lainoppineiden+mielestä+Jeesus+pilkkasi+Jumalaa+ei+tarkoita+että+he+olisivat+olleet+oikeassa.+Raamatun+selvän+sanan+mukaan+Jeesus+oli+synnitön,+kuten+olen+aloituksessani+selvästi+osoittanut.
08.05.2017 18:51
Jos+Jumalan+käskyt+on+annettu+Israelille+ja+heidän+alueelleen+muuttaneille+muukalaisille,+millä+kriteereillä+päätät+mitkä+käskyt+koskevat+kristittyjä+tänä+päivänä?+Mutta+jos+meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin,+eikös+se+tarkoita+että+olemme+osa+Israelia+ja+velvollisia+noudattamaan+heille+annettuja+käskyjä?
08.05.2017 18:47
Olet+aiemmin+osoittanut+kylmänviileää+loogista+päättelykykyä.+Olet+nyt+pahasti+sortunut+tavoistasi.+Asia+on+harvinaisen+yksinkertaista,+eikö+vain.+Olen+kanssasi+samaa+mieltä+siitä,+että+laki+ei+koske+uskosta+osattomia+pakanoita.+Jos+laki+ei+koske+sinua,+et+voi+millään+rikkoa+lakia.+Minä+en+siis+siinä+tapauksessa+voi+kannustaa+sinua+rikkomaan+lakia,+koska+sinun+ei+ole+mahdollista+rikkoa+lakia!+Jos+siis+sanon+sinulle,+että+mene+ja+riko+lakia+mielin+määrin,+on+tämä+lause+loogisesti+täysin+mahdoton.+Sama+asia+jos+kehottaisin+sinua+rikkomaan+Ruotsin+lakia,+ei+Jeesus+katsoisi+sitä+pahaksi+asiaksi.+Voit+Suomessa+rikkoa+Ruotsin+lakia+mielin+määrin.+Tämä+ei+ole+millään+tavalla+Raamatun+vastaista+toimintaa.+Jeesuksen+tahto+on+että+saarnaamme+uskosta+osattomille+evankeliumia,+missään+kohtaa+Raamattua+ei+käsketä+saarnaamaan+uskosta+osattomille+pakanoille+lakia.+En+usko+että+Jeesus+katsoo+minun+toimintaani+tässä+asiassa+pahalla.
08.05.2017 18:42
Aiemmin+sinulle+kelpasi+vain+kivenkovat+suorat+lainaukset+Raamatusta,+olet+nyt+lipsunut+linjastasi.
08.05.2017 17:04
"Eli+kun+asia+ei+ole+erikseen+Raamatussa+kielletty+se+on+sallittua?+"+En+muista+varmuudella+olitko+sinä+vai+joku+muu+joka+homokeskustelussa+väitti+että+suihinotto+miesten+kesken+on+sallittu,+koska+sitä+ei+Raamattu+erikseen+kiellä.+Jos+laki+ei+kerran+koske+sinua+millään+tavalla,+miksi+ihmeessä+en+saisi+kannustaa+sinua+rikkomaan+lakia?+Eikö+tämä+asia+ole+täysin+päivänselvä?
08.05.2017 17:03
Selitän+uudestaan.+Laki+ei+koske+kaikkia+pakanoita,+tästähän+sinäkin+olet+samaa+mieltä.+Laki+ei+koske+uskosta+osattomia+pakanoita.+Jumalan+tuomiota+ei+kukaan+voi+paeta,+mutta+uskosta+osattomat+pakanat+tuomitaan+ilman+lakia,+kuten+Paavali+sanoo+roomalaiskirjeessä.+Saan+kehottaa+sinua+rikkomaan+lakia+joka+ei+koske+sinua.+Et+joudu+tuomiolle+siitä,+että+et+noudattanut+lakia,+vaan+sinut+tuomitaan+ilman+lakia.+Raamatun+mukaan+asia+on+näin:
"Sillä+kaikki,+jotka+ilman+lakia+ovat+syntiä+tehneet,+ne+myös+ilman+lakia+hukkuvat,+ja+kaikki,+jotka+lain+alaisina+ovat+syntiä+tehneet,+ne+lain+mukaan+tuomitaan;+Sillä+kun+pakanat,+joilla+ei+lakia+ole,+luonnostansa+tekevät,+mitä+laki+vaatii,+niin+he,+vaikka+heillä+ei+lakia+ole,+ovat+itse+itsellensä+laki"+Room.+2:12,14
08.05.2017 16:59
>>+Miksi+siis+haluat+kehoittaa+minua+tekemään+sellaista+minkä+takia+sinun+oman+uskosi+mukaan+joudn+tuomiolle?+<<
Olen+jo+selittänyt+sinulle,+yllä+lainaamani+roomalaiskirjeen+kohdan+mukaan+pakanat+tuomitaan+ilman+lakia.+Et+joudu+tuomiolle+siitä,+että+rikot+Israelille+annettua+lakia,+vaan+sinut+tuomitaan+ilman+lakia.
08.05.2017 16:52
>>+Miksi+haluat+että+minä+rikkoisin+Jumalasi+lakia?+Miksi+kehoitat+minua+tekemään+niin?+<<
Koska+olen+johdonmukainen+ja+haluan+dramaattisin+keinoin+opettaa+sinua.+Laki+ei+koske+sinua,+mene+siis+ja+tee+mitä+tykkäät.+Onko+kehoittaminen+vastoin+Jumalan+opetusta?+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+koskisi+kaikkia+pakanoita.+Saan+siis+vapaasti+kehoittaa+pakanoita+rikkomaan+lakia,+joka+ei+heitä+velvoita.+Tilanne+on+sama,+jos+kehoittaisin+sinua+rikkomaan+Ruotsin+lakia.+Ruotsin+laki+ei+päde+Suomessa,+saat+siis+vapaasti+rikkoa+Ruotsin+lakia+niin+paljon+kuin+sielu+sietää.+Kukaan+ei+voi+tuomita+minua+siitä,+että+kannustan+ihmisiä+Suomessa+rikkomaan+Ruotsin+lakia.
08.05.2017 16:50
Missä+kohtaa+Raamattua+uskovia+käsketään+tuomitsemaan+pakanoita+siitä+että+nämä+eivät+noudata+lakia?+Roomalaiskirjeen+opetus+on+päinvastainen,+Jumala+tuomitsee+ulkopuolella+olevat.
08.05.2017 16:35
Kyllä+saan+vapaasti+kehoittaa+sinua+rikkomaan+lakia,+koska+missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+koskisi+uskosta+osattomia+pakanoita,+kuten+itse+olet+osoittanut.+Jos+laki+koskisi+kaikkia+maailman+pakanoita,+tilanne+olisi+eri.+Miksi+loukkaannut+siitä,+että+minä+täysin+johdonmukaisesti+kannustan+sinua+rikkomaan+lakia,+joka+ei+sinua+velvoita?+Tämähän+on+fantastinen+tilanne,+kerrankin+joku+ei+ole+sinua+tuomitsemassa,+vai+mitä?
08.05.2017 16:33
Enhän+minä+kehoita+sinua+toimimaan+Jumalan+lakia+vastaan,+jos+kerran+laki+ei+koske+uskosta+osattomia+pakanoita!+Yksinkertaista,+eikö+vain?+Olen+vilpittömästi+sitä+mieltä,+että+laki+koskee+ainoastaan+niitä,+jotka+on+oksastettu+Israeliin.+Lainaamani+roomalaiskirjeen+kohdan+mukaan+pakanat+tuomitaan+ilman+lakia+ja+Jumala+tuomitsee+uskosta+osattomat.+Meidän+tehtävä+ei+ole+millään+tavoin+tuomita+ulkopuolella+olevia,+se+tarkoittaa+että+sinä+todellakin+saat+tehdä+aivan+mitä+lystää.
08.05.2017 16:28
>>+Matt.+5:18+"Sillä+totisesti+minä+(Jeesus)+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut."
Tosin+Jeesus+puhuu+myös+tälle+ristiriitaisia+lakia+vähätellen+ja+rikkoo+itse+(Vanhan+testamentin)+lakia.+<<
Missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+puhuu+tälle+ristiriitaisia+lakia+vähätellen?+Missä+kohtaa+hän+rikkoo+itse+lakia?
08.05.2017 16:23
Raamatun+mukaan+laki+ei+koske+uskosta+osattomia.+Kehoitukseni+on+siis+suoraan+Jumalan+sanan+mukainen.+Olethan+itsekin+sitä+mieltä+että+laki+ei+koske+sinua.+Jumala+tuomitsee+uskosta+osattomat,+minä+en+tuomitse,+mutta+tosiaan+kenties+suoranainen+yllättäminen+lain+rikkomiseen+saattoi+olla+pieni+harkitsematon+tunnepurkaus.+Vaan+mitäpä+tuosta,+jos+laki+kerran+ei+koske+uskottomia+pakanoita.
08.05.2017 16:17
Pakanat,+joilla+ei+ole+lakia,+tuomitaan+ilman+lakia.+Ulkopuolella+olevat+tuomitsee+Jumala.+Nämä+olen+osoittanut+yllä+lainaamissani+roomalaiskirjeen+kohdissa.+Se+ei+ole+minun+tai+kenenkään+kristityn+tehtävä+tuomita+niitä,+jotka+eivät+ole+uskossa.+Mene+siis+ja+tee+aivan+mitä+sinua+huvittaa.+Tuonelan+porteilla+voit+sitten+kerran+huomauttaa+Jumalalle,+että+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota,+että+laki+on+myös+suomalaisia+varten.
08.05.2017 15:18
Raamattu+todistaa+monta+kertaa+että+Jeesus+oli+synnitön.+Missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+tekee+syntiä?
08.05.2017 15:12
Miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+lakia,+kun+olemme+armon+alla?
08.05.2017 15:11
Olen+jo+monta+kertaa+sanonut,+että+jos+et+ole+uudestisyntynyt,+mene+ja+riko+lakia+niin+paljon+kuin+sielu+sietää.+Raamatun+mukaan+laki+ei+koske+sinua.+Ja+Paavali+ei+todellakaan+väitä+että+hänen+tietonsa+on+vajavaista,+olet+ymmärtänyt+Paavalin+sanat+täysin+väärin.
08.05.2017 15:08
Missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+"vähän+ravistelee"+näitä?
08.05.2017 15:04
795 / 845