Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+Raamattua+voi+tulkita+miten+huvittaa.+"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+Tämän+voi+tulkita+ainoastaan+että+homoseksi+on+kielletty.+Kaikki+muut+tulkinnat+ovat+syvältä.
18.04.2017 12:23
Kymmenessä+käskyssä+ei+puhuta+yhtään+mitään+mistään+lepopäivästä.+Kolmas+käsky+kuuluu+kirjaimellisesti+alkukielen+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Ainoastaan+siis+sapatti+käsketään+pyhittää,+sunnuntai+lepopäivä+on+kristittyjen+mielikuvituksen+tuotetta.
18.04.2017 12:17
"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+3.+Moos.+18:22
18.04.2017 10:01
Jos+tuossa+kohdassa+ei+mielestäsi+puhuta+yhtään+mitään+homoseksuaalisuudesta+olet+sokeaakin+sokeampi.
18.04.2017 09:57
Jos+lainaamani+jae+ei+mielestäsi+kerro+mitään+homoseksuaalisuudesta+olet+sokeaakin+sokeampi.
18.04.2017 09:56
Kristinusko+on+valhetta+antinomismeineen+ja+sapatin+kieltämisineen.
17.04.2017 22:30
"Jos+joku+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan,+tekevät+he+molemmat+kauhistuksen;+heidät+rangaistakoon+kuolemalla,+he+ovat+verivelan+alaiset."+(3.+Moos.+20:13)
Homoseksuaalisuus+on+siis+Raamatun+mukaan+yksiselitteisesti+syntiä+ja+vielä+vakavaa+sellaista,+koska+siitä+määrätään+kuolemantuomio.
17.04.2017 22:25
"Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti."+(Room.+1:26-27)
Varmaan+viisastelijoiden+mielestä+tässäkään+ei+puhuta+homoseksuaalisuudesta+mitään.
17.04.2017 22:19
Ei+sanaakaan+homoseksuaalisuudesta?+Mites+tämä+jae:
"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+(3.+Moos.+18:22)+
Ja+todellakin+kirsikoita+poimitaan+pullasta+tekopyhien+kristittyjen+toimesta+kun+homoudesta+puhutaan.+Joko+laki+on+voimassa+tai+sitten+se+ei+ole.
17.04.2017 22:06
Tietysti+kristityllä,+joka+väittää+että+laki+on+kumottu+ja+naulittu+ristille,+ei+ole+mitään+perusteita+väittää+homoseksuaalisuutta+synniksi.
17.04.2017 21:21
Jeesus+sanoo:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Jeesuksen+mukaan+siis+Mooseksen+laki+on+edelleen+voimassa,+ja+Mooseksen+laki+tuomitsee+yksiselitteisesti+homoseksuaalisuuden:
"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+(3.+Moos.+18:22)
17.04.2017 21:14
usko.vainen+kirjoittaa:
>>+Missään+Raamatussa+ei+käsketä+pakanoita+viettämään+sapattia.+<<
Onko+kymmenen+käskyä+annettu+vain+juutalaisille?+Käskyistä+kolmas+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Se+kuuluu+meille+kaikille.
Minkä+takia+Jumala+olisi+laittanut+kymmeneen+käskyyn+yhdeksän+universaalia+käskyä,+mutta+yhden+joka+koskee+ainoastaan+juutalaisia?
Alkuseurakunnassa+ei+keskusteltu+sapattikysymyksestä.+Missään+kohtaa+Uutta+testamenttia+emme+löydä+ketään,+joka+olisi+kyseenalaistanut+sapatin+pyhyyden.+Ainuttakaan+väittelyä+Jeesuksen+ja+hänen+vastustajiensa+välillä+ei+käyty+siitä,+onko+lauantain+sapatti+Jumalan+pyhäksi+erottama+päivä.+Ainoat+kiistat+sapatin+ympärillä+käytiin+ihmisten+käskyistä,+joita+oli+lisätty+Mooseksen+lakiin,+ns.+perinnäissäädöksistä.
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha+eli+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
17.04.2017 13:14
usko.vainen+olet+sekaisin.+Onko+kymmenen+käskyä+annettu+vain+juutalaisille?+Kolmas+käsky+kuuluu+kirjaimellisesti+alkukielen+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
17.04.2017 13:05
Kolmas+käsky+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
17.04.2017 13:03
Luterilaisilla+kolmas+käsky+kuuluu+kirjaimellisesti+heprean+mukaan+"muista+pyhittää+sapatinpäivä".
17.04.2017 13:02
Ainoastaan+täydellinen+pelle+kutsuu+itseään+apostoliksi.
17.04.2017 12:53
Mitä+lakihenkistä+on+sapatin+viettämisessä?+Jos+noudattaa+yhdeksää+käskyä+kymmenestä+ei+ole+lain+alla,+mutta+jos+noudattaa+kaikkia+kymmentä+käskyä+on+yhtäkkiä+hirmuisessa+lain+orjuudessa+ja+lakihenkisyydessä?+Jos+Jeesus+on+elämän+keskipiste,+silloin+noudattaa+hänen+käskyjään.
17.04.2017 12:51
Mistä+kohtaa+Raamattua+löytyy+profetia+että+Jumala+tuo+israelilaiset+kotimaahansa+kotkan+siivillä?+Näin+väitetään,+mutta+en+löydä+Raamatusta...
10.04.2017 17:18
Jeesus+ei+kivittänyt+aviorikoksesta+tavattua+naista,+eikä+hän+silti+rikkonut+lakia.+Näin+ei+meidänkään+tarvitsee+kivittää+lainrikkojia.+Mutta+se+että+sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+oli+kuolema,+tulisi+kertoa+meille+kuinka+vakavasta+käskystä+on+kyse.
10.04.2017 15:02
Jos+aiot+pitää+käskyn+"älä+tee+huorin"+olet+velvollinen+kivittämään+kaikki+avionrikkojat!+Ihan+yhtälailla+on+senkin+käskyn+rikkomisesta+säädetty+kuolemanrangaistus.
10.04.2017 10:07
822 / 845